3.748 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

stop med at gø! lyd, duft halsbånd? stop med at gø! lyd, duft halsbånd?

Jeg har to schæfere der er glade for at gø af folk der kommer ude på vejen, og det er mega irriterende...

nogen der har et godt trick til at få dem til at stoppe?
har jo hørt om dette her halsbånd der giver stød, det er ikke en mulighed, men så ved jeg at de også findes med lyd og duft... har indtil videre kun kunne finde dem i England og meget dyre i Danmark.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stop med at gø! lyd, duft halsbånd?
  • #1   24. jan 2011 Hvad med at prøve at træne det væk??

• #2   24. jan 2011 Det hedder jetcare men koster en hel del.

jeg har en og det har virket meget effektivt.

Men det er også mange penge at give for det. tror det koster små 2000 kr.

• #3   24. jan 2011 jeg har 2 med duft, og de virker, man skal dog ikke købe de billige modeller - man får hvad man betaler for.

• #4   24. jan 2011 jeg har lige oprettet et lignende emne i en gruppe... Min hund gør nemlig nøjagtig det samme.. Jeg har prøvet at være med ude i haven og træne det væk, men det bliver bare værre af at jeg er med derude... Jeg overvejer også de halsbånd med duft, men kun som aller aller sidste udvej...
    Så kigger lige med om der kommer nogle gode råd...

• #5   24. jan 2011 Rikke T:
    Hvilket mærke har du brugt? Har du evt et link?

• #6   24. jan 2011 mine hedder innotek og er købt i england

• #7   24. jan 2011 Ok, jeg kommer ikke lige til england foreløbig hehe...
    Må lede lidt herhjemme...

• #8   24. jan 2011 jeg fik mine tilsendt

• #9   24. jan 2011 OK hvad gav du for dem?

• #10   24. jan 2011 her kan du læse og se priser

(link fjernet)

• #11   24. jan 2011 Tak. Det er da alligevel ret billigt kan jeg se...

• #13   24. jan 2011 innotek koster ca 600 danske kr bestilt hjem fra england ( ikke usa) dertil kommer duften oveni, dertil kommer en ikke helt billig porto, jeg mailede med en af butikkerne i uk og fik et godt tilbud på porto, det kunne godt svare sig for mig men jeg bestilte så også to.
    måske kommer mit det ene til salg for vi har kun en hund nu.
    men tvivler på man kan få duft og halsbånd hjem fra england for under en tusse alt incl

• #14   24. jan 2011 Jeg har for nylig fået et råd, som er ret effektivt og billigt.
    I en kraftig vandpistol kommer man vand og 1 spsk citronsaft (fra en plastic citron) i , og sprøjter hunden når den gør.
    De kan ikke lide duften af citron og hele herligheden har kostet ca 75 kr.

• #15   24. jan 2011 Husk, at det er en af de grundegenskaber, der er hos en schæferhund, så det kan godt være, det bliver svært.

Den er avlet til at være beskyttende og give besked, når der er uregelmæssigheder.

Hos os understøtter vi, at hunden gør når det er relevant og at vi så tager over derfra og den derfor kan tie stille.

• #17   24. jan 2011 *CH* Præcis det samme jeg gør - Mopsen er jo også en "alarm" hund - Jeg roser hende for at gø en gang, og hun ved hun gerne må - en gang, efter det så stopper hun smiley

• #18   24. jan 2011 Den med vandpistolen er fin nok, men kræver stadig man skal være ude ved hunden... Vi har en hund der elsker at være ude i haven flere timer om dagen... Jeg har altså ikke muligheden for at gå rundt i flere timer derude for at kunne sprøjte den hver gang den gør... Så ville jeg jo aldrig få lavet noget andet i hjemmet....

Jeg har prøvet det med at rose når hunden gør og så prøve at stoppe det bagefter, men intet hjælper.. Vi har prøvet alt muligt.. intet virker smiley

• #19   24. jan 2011 Jeg synes ikke det er hensigtsmæssigt at give hunden en anordning på, der vil straffe den for at gø ligegyldigt hvad den gør af.

Det er alt for modstridende mod racens natur - det synes jeg ikke er fair.

• #20   24. jan 2011 For det første sprøjter man ikke i hundens øje, og man er altså nødt til at tage sig tid til at afvænne ens hund med denne uvane. Jeg har også en race, der har været opdraget til vagt i gennem mange generationer, men derfor skal de ikke bare stå og gø. Det skal stoppes af hensyn til ens omgivelser.

• #21   24. jan 2011 Men når der ikke er andre muligheder? Hvis hunden abre lig bjæffer en gang, ja fint nok, men når den farer hen til hegnet med rejste børster og gør af folk der går forbi? (uden at være aggressiv, men bare skal vogte)

• #22   24. jan 2011 Hjemme hos os, kan vi også godt have lidt problemer.
    Han må gerne gå og fortælle der er noget. Men stopper han ikke af sig selv, så bliver han bedt om at stoppe.
    Og hvis han ikke stopper, så bliver han kaldt ind.
    Det har hjulpet rigtig meget. Han gør ikke ret meget mere, med mindre der er et egern eller en kat... Og hvad kan man da forlange af en rotte hund smiley

• #23   24. jan 2011 Jeg tager ikke gøen - hps Zoe i hvert fald - Som en uvane, hun er avlet til det , det er hendes "job"
    Vi skal så bare sammen finde ud af hvor meget hends job skal fylde *G*

Herhjemme har jeg ROST hende til skyerne når hun har gøet , så kigger hun på mig - Jeg siger "Stille" - Så i sin undren får hun en godbid, Der gik ikke lang tid før hun forstod at man godt måtte gø en gang - Men ikke mere.
    Hun har stadig sine "amok" ture - Men hun er nem at stoppe igen smiley

• #24   24. jan 2011 Hos mig får hunden ikke lov til at stå og gø ude i haven. Jeg tager det som et signal - der er noget derude, du skal tage dig af, Mor, og så gør jeg det.

Og så behøver hunden ikke at blive ved.

Har jeg ikke tid til at gå ud og gøre noget ved det, så kommer hunden ind med det samme.
    Den løber jo og belønner sig selv derude, med sin gøen.

• #25   24. jan 2011 Jeg tager også hunden ind med det samme den gør, men det har intet hjulpet.. Så snart han er ude og nogen går forbi igen så starter det bare forfra... Det er som om han ikke rigtig fatter pointen...

• #27   24. jan 2011 Fik lige et godt træningsråd i gruppen jeg har oprettet emnet i:
    Sæt hunden af på en bestemt plads, gå hen til hegnet og vis at der ikke er noget farligt. Tag så hunden med derhen og ros ham for at gå rundt uden at gø.. Hvis han begynder at gø skal du tage ham med hen til den plads han var i før = vær stille/hold mund-pladsen....
    Jeg vil forsøge om det virker inden jeg begynder på halsbånd i hvert fald... Men kræver så jeg er emd derude hver gang han er ude, dvs han ikke kan komme så emget ud som han plejer... Men det må han jo finde sig i indtil han forhåbentlig har lært ikke at gø...

• J H
    J H Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 87
    #29   25. jan 2011 Vi har erfaring med JetCare. Det super effektivt. vi købte hos K9gaarden.dk

• #30   25. jan 2011 Tak for alle jeres svar smiley er blevet lidt klogere smiley ja jeg ved at det er svært med den race, smiley men jeg vil prøve ad, det er svært at skulle være i nærheden hele tiden.

• #31   25. jan 2011 Sikke en privat-besked at få.......

"Hør her kost!
    hvis du ikke har noget bedre at skrive så drop det! jeg har ikke brug for dine dumme kommentarer, mine hunde er trænede, faktisk skide godt trænede, du skal ikke dømme mig fordi jeg indrømmer at jeg har brug for lidt hjælp når de selv løber rundt ude i haven! det er schæfere! de er brugshunde, det ligger i deres natur!!! så luk røven!"

Hvad pokker går der lige galt for dig ? smiley

• #32   25. jan 2011 Du er for dum! hvad regner du med at få ud af det i debatten? provokerende kommentar, det svarer jeg på privat, god ide at holde det privat, gjorde jeg for din skyld!

• #33   25. jan 2011 Du skal ikke gøre det for min skyld, men for din egen smiley
    Jeg spurgte pænt om du havde prøvet at træne det væk.
    At kalde mig kost, sige at jeg skal lukke røven osv. er over stregen, og det giver en udstemme fra mig.

• #34   25. jan 2011 Hold da op smiley

Tror måske der har været en misforståelse her ?
    For det er da noget af et udbrud at komme med for det Rikke skrev ?

:S

• #35   25. jan 2011 Ja jeg synes virkelig det er voldsomt...

• #36   25. jan 2011 Jeg er interesseret i dette halsbånd som en del af min træning, det er med fjernbetjening til lyde og duft...
    Undskyld hvis jeg har misforstået noget som jeg næppe tror, jeg føler mig provokeret af at skulle hører fra en om jeg ikke skulle prøve at træne det væk!

du ved intet om hvad jeg har prøvet! det ville være en del af træning, førler virkelig provokeret af sådan en udtalelse

• #37   25. jan 2011 Så kunne du vel bare sige "Det har jeg prøvet - alt hvad jeg kunne , Men du må gerne komme med nogle forslag, så kan ejg altid afvise dem hvis jeg har prøvet dem"

• #38   25. jan 2011 Det har jeg prøvet, alt hvad jeg kunne , Men du må gerne komme med nogle forslag, så kan jeg altid afvise dem hvis jeg har prøvet dem...........

• #39   25. jan 2011 Nu har du jo ikke skrevet at du har prøvet alm. træning, vel ?
    Hvordan pokker skulle jeg så vide det?

Efter min mening er det FULDSTÆNDIG sindssygt at bruge disse halsbånd, det er fuldstændig imod hundes natur at straffe den for at gø når den føler at den skal advare jer om at der kommer noget/nogen.

Men når jeg taler pænt til dig skal jeg love dig for at du hverken skal bede mig lukke røven, eller kalde mig kost!

- Jeg venter stadig på en undskyldning.

• #40   25. jan 2011 Undskyld Rikke, Jeg har så fulstændig misforstået dit spørgsmål, det må du virkelig undskylde.

forstod det desværre som en provokation, det er jeg ked af.

Jeg jeg er heller ikke glad for ideen, derfor jeg spørger jer herinde, for det er min mand der vil have det på dem. jeg bliver stresset når jeg skal hente dem ind hele tiden fordi de gør af det mindste og af folk de har set 1000 gange og hilds 1000 gange på.

endnu engang undskyld.

Kommentér på:
stop med at gø! lyd, duft halsbånd?

Annonce