724 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Omsorgsfuld hvalp :D Omsorgsfuld hvalp :D

Jeg har min ældste datter hjemme da hun er endnu en i rækken, til at få den irriterende omgangssyge der er i luften. Normalt er hun hos sin far i ugedagene sammen med lillesøster på grund af min sygdom MS (Multipel sclerose) men lige nu kan hun jo lige så godt blive rask her hos os. Det betyder jo også at både hun og lillesøster er mere end spændende for en hvalp på 4 mdr.

Bellis som er i fuld firspring 24/7 og ikke til at standse, viser nu en helt anden side af sin personlighed. Hun er konstant ved min datters side og putter hos hende. Hun er gearet helt ned og er meget mere afdæmpet i nærheden af min datter. Normalt springer hun kækt op i ansigtet på en og vil lege, hvis man er så fræk at lægge sig på sofaen når hun lige er i hopla. Det er bare fuldstændigt anderledes nu. Hun forstår det mindste vink min datter siger, så som gå nej og ned uden den mindste overtalelse. (og nej jeg kan bestemt ikke selv efterligne det og få samme effektivitet ud af en kommando haha)
Det bare så fantastisk at se hun forstår at min datter ikke har lyst til kontakten og bare vil være i fred. (Ikke at Bellis ikke lige forsøger, men hun respekterer nej'et med det samme)

Jeg har normalt Bellis næsten limet til mine fødder for hun er bare noget af det mest "morsyge" jeg kender, men jeg er bare "luft" og på 2 pladsen.. hehe.. Jeg kan ligefrem gå omkring i huset uden hun absolut skal følge med i alt hvad der sker.

Om natten sover Bellis lige nu klistret op ad min datter og det er fuldstændigt uvant for mig. Jeg er vant til at hun ligger lige ved mig og ikke er til at vrikke løs, men nææh nej der er en der har mere brug for hende end jeg. Det er altså bare fedt at vide hun passer på og våger over min syge skat.

Er jeres hunde også sådan når der er syge i familien?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omsorgsfuld hvalp :D
  • #1   24. jan 2011 Iiih altså det er da bare fantastisk at få lidt uventet omsorg oveni når man er elendigt tilpas smiley

• #2   24. jan 2011 jeg er også syg - og alba er ved mig konstant... jeg fik et krampe anfald der jeg sov og Alba vækkede mig.... hun slikker mine kinder og min pande når jeg får det for varmt.... det er skønt....

• #3   24. jan 2011 det er bare endnu et bevis på at hund er bedre end mænd smiley de er ikke bange for at blive smittet smiley

• #4   24. jan 2011 Hm..........Ingen af mine hunde regerer hverken når jeg- eller andre i familien- er syg(e). De forventer at blive serviceret som altid, med gode lange gåture, træning og alt de daglige. Burde måske begynde at træne dem til at varme suppe og hente appelsinjuice til mig, når jeg er syg.

• #5   24. jan 2011 Min mors Jack Russell smiley
    Hun passer altid på hende, hun har også som du sclerose, tumle 'ejer' hende nærmest smiley Hun var også en rigtig krudtugle, men min mors sygdom er desværre blevet værre og tumle roligere..
    Men når jeg en dag flytter ved jeg at hun har det selskab hun foretrækker mest, de er bedste venner smiley

• #6   24. jan 2011 Der er rigtig forskel på hunde kan jeg se.. Der er vist nogle der bliver forkælet mere end andre af deres hunde når de er syge. smiley Jeg føler mig ihvertfald privilligeret med den luxus service vi har her i huset. *S*

Men det der med suppen og appelsinjuicen har vi heller ikke fået på plads endnu, mon vi skulle starte træningen ?? haha smiley

• #7   24. jan 2011 @ Anita..

Det er jo bare det med at vurdere hvem man skal sætte træningen ind på så hihi.. Bruge tiden på at lære hunden "sit" osv. eller tiden på at lære kæresten "plads" smiley haha

• #8   24. jan 2011 @Josephine

Det kan være vi skal slå os sammen og lave "lær du hund at passe sin syge ejer " smiley hæhæ

• #9   24. jan 2011 mænd er de mest sygdoms forskrækket væsner. Har de hovedpine kan de knap nok gå smiley

Kommentér på:
Omsorgsfuld hvalp :D

Annonce