5.134 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

kan hunde have mareridt? kan hunde have mareridt?

ja som overskriften lyder. kan de det?

min kæreste står op kl halv 5 hver morgen. og hundene plejer at sove på sofaen når han står op. de gider som regl ikke stå op så tidligt. men i morges da han stod op kom cuba løbende hen til ham med det sammen han åbnede døren. og pev og var meget ked af det og ville op til ham hele tiden..
han brugte en halv time på at berolige hende.

kan hun have drømt eller kan der være andet galt?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan hunde have mareridt?
  • #1   26. jan 2011 Jeg har prøvet at de piver og løber og alt i søvne. Så jeg går stærkt ud fra de kan drømme! Eller også må hundene ryge et eller andet her hjemme i smug ;p

• #2   26. jan 2011 hehe. ja jeg ser også tit mine ligge og sprælle og gø i søvne.

men det undre mig bare at hun var helt ude af den i en halv time.

han sagde han aldrig havde set en hund så ulykkelig før smiley

• #4   26. jan 2011 Louie har en gang imellem mareridt. Han vågner pivende op og vil nusses. Så det kan de sagtens. dog synes jeg, at det går meget hurtigt over- men han har også hukommelse, som en guldfisk

• #5   26. jan 2011 ja det plejer nemlig at gå over når de drømmer.

så det undrede os meget hun blev ved at være ked af det.:(

men hun er ok igen. heldigvis;)

• #6   26. jan 2011 Er ikke i tvivl om at en hund kan drømme- men, vi har herhjemme talt lidt om, hvordan en hund kan skelende mellem drøm og virkelighed. De lever jo i nuet. Når de vågner op af en drøm, hvor de fek har jagtet en hare/ræv/kat, hvordan ved de så at det ikke er virkeligheden ?
    Og ja, hvis de har mareridt, hvorfra skal de så vide at det de drømmer, kun forgår i deres hjerner?

• #7   26. jan 2011 Vores Zita kan godt finde på at ligge og pive helt vildt i søvne, så hun bliver lige vækket en gang imellem´:) Synes det er synd hun ligger og er ulykkelig når hun sover... Så det tror jeg sagtens de kan:)

• #8   26. jan 2011 Kom lige i tanke om den her video, jeg vil sige at de kan drømme... og løbe i søvne..

http://www.youtube.com/watch?v=4LzMAXqu8qU

• #9   26. jan 2011 De kan sagtens være bange længe efter de er vågnet op fra et mareridt, jeg har set det med mine egne hunde gennem årene, især hvis der havde været sket noget ekstremt i løbet af deres dag "hvilket der gjorde i en periode i mit liv" og da kunne det godt ta et stk tid at få den mareridt ramte hund til at slappe af igen.

Er der ikke også flere af jer som har set den YT video hvor en hund ligger og drømmer at den løber og pludseligt rejser den sig op og løber med hovedet lige ind i væggen fordi den "roder rundt" imellem drøm og virkelighed i X antal min.

• #10   26. jan 2011 LOOL. Rikke, flippet at du lige fandt den video jeg tænkte på. ;o))

• #11   26. jan 2011 Hehe, Den er så god !
    Der er vist flere videoer med Bizkit smiley

• #12   26. jan 2011 Hunde kan drømme så hvorfor skulle de ikke kunne have mareridt :)??

• #14   26. jan 2011 Vores vovse drømmer tit og som regel gode drømme ;-D Halen køre bare der ud af... mens han brummer og piber... Det ser så sødt ud...!

*Rikke med Vinterbaderne* .

Den video er bare en af mine ynglings...

• #15   26. jan 2011 Hunde kan helt sikkert drømme.. det er jeg slet ikke i tvivl om.. og mareridt er drømme der skræmmer, så jeg kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne have mareridt.. deres drømme er nok bare mere simple end dem vi har

Kommentér på:
kan hunde have mareridt?

Annonce