{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.026 visninger | Oprettet:

Skæl og fælding {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. har et lille spørgsmål min hund har fælder et godt stykke tid nu efter hånden og nu er der begyndt at komme noget skæl med også hvad kan det skyldes har godt hørt det kunne være hans fodre men han får kingsmore original og det er ikke lige frem noget dårligt mad og kommer også engang imellem olie på hans mad. hvad kan det eller skyldes ? mvh Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæl og fælding
  • #1   27. jan 2011 Selvom du fodrer med kvalitetsfoder, så er det ikke ensbetydende med, at din hund trives på det. Jeg ville nok prøve at skifte foder.

  • #2   27. jan 2011 Har du skiftet foder indenfor de sidste 3 mdr? Fældning er der ikke meget at gøre ved da det er naturligt især når man har hunde med underuld kan det virke voldsomt, men skæl skal hunden ikke gerne have og hvis der ikke er foretaget foderskift for nyligt kan det tyde på et hudproblem eller allergi.

  • #3   27. jan 2011 NB hyppig foderskift kan give skæl.

  • #4   27. jan 2011 okay har skiftet til her for 2 ½ mdr siden og har prøver noget forskelligt til ham og de andre mærker blev hans pæls helt mat og han tabte sig så du mener bare jeg skal se tiden lidt an og så hvordan det udarter sig?

  • #5   27. jan 2011 Ved ældre hunde siger man at det tager 1 mdr pr hundeår hunden er at vænne sig til nyt foder. Dvs da jeg skiftede til en "lilla økoflipper produkt" sidst tog det min hund 5½ mdr med kløe, ekstrem fældning, lugt, skæl og rødmen før han kørte optimalt på det.

  • #6   27. jan 2011 hold da op det er da lang tid men self hvis hans krop skal vænne sig til det kan der self gå lang tid. men tak for hjælpen ihvert fald så venter jeg og håber på det bedste med ham smiley

  • #7   27. jan 2011 Vent ca en måneds tid igen og så konsulter gerne dyrlægen med problemet uden at skifte foder. Dyrlægen vil garanteret i første omgang råde dig til at skifte til noget af deres allergifoder, hvilket du så kan vælge at gøre eller skifte til et andet mærke end dyrlægen har også allergifoder. Dog vent lige lidt og se tiden an. Så længe hunden ikke er plaget af det eller klør sig er det forsvarligt mener jeg.

  • #8   27. jan 2011 han klør sig ikke mere end normalt så tror ikke det irriterer ham men tak ihvert fald

  • #9   27. jan 2011 Ved ikke om det vil hjælpe på din hund, men vores Xena fældede helt tosset og masser af skæl. Vi bruger nu (de sidste 5-6 mdr.) multivitaminpiller (de billige fra Spar) + hun ved hvert måltid får 2 spsk. Rapsolie på sin mad. Efter et par mdr. skiftede hun fra en trist, mat og skællet pels, til en flot blank pels og fælder ikke mere en normalt.
    Et billigt men for os super råd:-)
    Held og lykke:-)


Kommentér på:
Skæl og fælding

Annonce