628 visninger
|
Oprettet:
Øjenbetændelse {{forumTopicSubject}}
jeg tror at tessa har fået Øjenbetændelse da der løber noget gult fra øjet men håber på at kan få en tid ved dyrlægen i morgen men er der noget jeg kan gøre i dag og kan jeg gi hinde et bad for vi har været til konkurrence i dag i en ride hal så hun har sand over det hele, uden der bliver være
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Og super god ide med at få dyrlægen til at kigge på det i morgen
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 82
feb 2007
Du siger du har været til en konkurrence i en ridehal, det kan være noget fra ridehusbunden som er røget op i øjet .
Det kan være den har fået en ridse på hornhinden, hvis den er løbet igennem noget krat.
Mest sandsynligt nok fra ridehusbunden, der er jo en masse skidt og møj, specielt hestemøj og det er nok ikke sundt for et øje.
Du må endelig aldrig begynde at bade/skylle øjet med camillethe.
Man kan indtil man har været forbi dyrlægen, dryppe øjnene lidt med nogle saltvands øjendråber som kan fåes hos apoteket. Men et besøg hos dyrlægen vil altid være det vigtigste da øjenbetændelse skal behandles korrekt og i begge øjne, også selv om det kun er det ene som er betændt.
Men i langt de fleste tilfælde kan dyrlægebesøget sagtens vente til næste dag.
Det skal kun være NU hvis du synes øjet virkelig rødt, betændelsen er meget voldsom eller hvis øjet pludselig bliver gråt (måske også nogle andre ting, men dem har jeg ingen erfaring med). Men så er det altid en god ide at ringe til dyrlægen og få en snak, også i vagten.
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 82
feb 2007
God bedring med det !
Øjenbetændelse