{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad synes du?
  • #1   30. jan 2011 Nej, det er ikke synd, kun at have 1 hund, når dens behov bliver dækket...men der er ingen tvivl om, at f.eks 2 hunde har rigtig meget glæde af hinanden...

• #2   30. jan 2011 Absolut ikke -hvorfor skulle det være det?

• #3   30. jan 2011 Helt enig med Iben

• #4   30. jan 2011 Synd og synd. Nej ikke lige synd men jeg er heller ikke i tvivl om at en hund har meget sjov ud af en 4 benet legekammerat, kan også være en kat.

Her hvor jeg bor må jeg kun have en så jeg har ikke noget valg men ingen tvivl om at måtte jeg have 2 så fik jeg 2.

• #5   30. jan 2011 Michelle
    Mener jeg heller ikke, men sad bare og filosoferede lidt over dette og tænkte det kunne være sjovt og interessant at høre folks meninger

• #6   30. jan 2011 Skal jeg være ærlig, så tror jeg Reiki ville være lige så glad hvis han boede alene.
    Forstå mig ret, det er ikke fordi han hader Gaia eller noget. Men han bruger hende ikke meget. Han er super interesseret i hende når hun nærmer sig løbetid, men ellers er hun faktisk mest bare "den der hund som osse bor her" ;o)
    Det sker dog engang imellem at de tager en tumletur sammen, men det er ikke så tit.

Gaia derimod æææææælsker at bo med Reiki -eller enhver anden hund. Tror hun ville mangle en anden hund hvis hun boede alene.

Så det er vel forskelligt fra hund til hund -nogen har meget glæde af en legekammeraet, andre ikke så meget.

• #7   30. jan 2011 Synes ikke det er synd. Men det hele er så meget bedre med mere end en de har så meget glæde af hinanden glæde som de ikke kan få ved os smiley

• #8   30. jan 2011 Trine -det afhænger vel af hunden. Som skrevet tror jeg Reiki ville trives nøjagtigt ligeså godt uden Gaia.
    Og kender da nogen stykker der ligefrem foretrækker at være ene-hund.

Så jeg tror det afhænger meget af hvilken type hund man har, hvordan den er trænet/opvokset, og så self den enkelte hund

• #9   30. jan 2011 det ik syndt, milo og mig flytter jo nok når jeg bliver ældre(regner med at blive boende nogle år i nu)

og så bliver han jo alene hund igen eller måske for et styk tid,

for regner med enten at starte at avle, eller anskaffe mig en lab også lade opdrætter drømmen gå

• #10   30. jan 2011 Michelle: Ja selvfølgelig men mener bare hvis hunden har glæde af en anden vil vi aldrig kunne give hunden den samme glæde. Vi er jo mennesker og de er hunde.

• #11   31. jan 2011 Trine -men det behøver den jo ikke bo med andre for at kunne få opfyldt;o)

For mit vedkommende kan jeg sige at jeg ikke tror jeg skal have to hunde igen. Ikke at jeg på noget tidspunkt har fortrudt nogen af dem -vil ikke for noget i verden, undvære nogen af dem.
    Men nogen ting bliver bare mere besværligt når man har to, og den glæde som folk siger de har af hinanden, oplever jeg ikke herhjemme. De har ikke mange konflikter, kommer godt ud af det med hinanden osv. Men særligt Reiki, er faktisk ikke synderligt interesseret i Gaia.
    Deres behov får de opfyldt gennem mig, og ikke gennem hinanden.

Gaia tror jeg så som sagt ville trives (en lille smule) dårligere som enehund -men hun er osse vokset op i en lille flok. Reiki er vokset op som enehund.

• #12   31. jan 2011 Michelle: nej men hvis en ´hund har glæde af en anden hund vil den jo have det meget mere hvis den boede sammen med en. Ved mine ikke kunne undvære hinanden kashmir laver dagligt mund og ørerensning på den gamle smiley Og så leger de ofte sammen
    Men de har heller aldrig været enehunde måske det gør en stor forskel ?

• #13   31. jan 2011 Jeg ved det ikke -altså da jeg var barn havde vi en collie. Han blev 3-4 år før vi fik hund nr to, og de havde super meget glæde af hinanden.

Tror bare hunde er forskellige. Reiki er i øvrigt rigtig glad for andre hunde. Men han er ligeså glad for at gå hjem alene som for at få en af de andre med hjem;o)

Da jeg havde haft Gaia i ca 14 dage, lignede han faktisk en der helst ville sende hende hjem omgående.
    Det gik så heldigvis over efter endnu et par uger, og i dag er de glade for hinanden. Men som sagt tror jeg Reiki ville være ligeså glad uden hende:o)

Måske det osse afhænger lidt af hvordan vi har hundene. Jeg gør jo meget ud af båndet mellem mig og hver af hundene. Den bedste i verden skulle gerne være mig, og ikke den anden hund, og det kræver self en indsats fra min side.
    Hvor hvis man istedet primært går ture med dem sammen, og hvis deres primære aktivering er leg med hinanden (det betdyer jo ikke at man ikke OSSE laver andet -bare at leg er en stor del af aktiveringen), måske får hunde der er tættere knyttet?

• #14   31. jan 2011 Michelle: Hmm. ja det muligt. Vi går oftest med hundene sammen men jævnligt går vi med dem hver for sig. De bliver også aktiveret/trænet hver for sig. Og er lydige og vil gerne gøre os glade. Det afhænger jo nok mest af hunden og så kommer sådan nogen ting som aktivering, alene ikke alene nok ind over og påvirker lidt.

• #15   31. jan 2011 Nej jeg synes ikke det er synd. Hvis jeg mente det, ville jeg slet ikke have haft en hund (må nemlig kun have 1, hvor jeg bor). Hvis man kan give hunden det den kræver og har behov for af nærhed, aktivering, stimulering,møde med andre hunde (hvis den bryder sig om det) o.s.v., tror jeg ikke den ligefrem savner en artsfælle. Men en kat eller kanin kan nu også være godt selskab for hunden.

• #16   31. jan 2011 Nej, det er ikke synd. Det er faktisk mere synd med flere hunde hvor tiden ikke er der til den enkelte hund.

• #17   31. jan 2011 Nej, det syntes jeg bestemt ikke er synd!
    - ved kun at have én hund, får den ene hund også mere opmærksomhed fra min side, end hvis man havde 2 smiley

• #18   31. jan 2011 Nej det synes jeg ikke. Hunden kan sagtens opfatte mennesker som en udmærket flok, men selvfølgelig skal den også møde andre hunde.

Kommentér på:
Hvad synes du?

Annonce