{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til alle jer, som søger hund
  • #1   31. jan 2011 Susanne: Okay?

• #2   31. jan 2011 Vil da helt klar tænke over det når jeg en dag skal have ny hund, der går dog mange år endnu smiley

• #4   31. jan 2011 sys da det er en super ide hvis man har muligheden og lyst til og kunne hjælpe sådan en hund, de kan jo sagtens være nogle skønne hunde.

• #5   31. jan 2011 Maj-britt - Har det nogen betydning da?

• #6   31. jan 2011 Maj-Britt: Fordi jeg ikke havde erfaringen til det. Jeg var 19 (og derved heller ikke kunne adoptere en hund derfra- og det kan jeg stadig ikke) og førstegangshundeejer. Jeg ville ikke ane, hvad jeg skulle gøre med en hund med ar på sjælen. Næste gang bliver det en gadehund.

• #7   31. jan 2011 Susanne: okay? Men der er også mange hvalpe, som mangler et hjem.

• #9   31. jan 2011 Jeg er ikke selv tilhænger af at der hentes græske hunde hertil, vi har rigtig mange hjemløse hunde her i landet, og jeg ser desværre en hel del af de græske, der ender i annoncer herhjemme til videreformidling, fordi de ikke magter de problemer hunden har..

internaterne herhjemme bugner med hunde, disse kan såvel som andre hunde herhjemme til omplacering, trænge til et nyt hjem på samme måde som de græske hunde.

• #10   31. jan 2011 Jeg ville ikke turde få en hund sådan et sted fra, man aner jo intet om den ..
    Nej jeg vil hellere støtte danske internater!
    Som - * *Rottweiler Von hause NOMIS* * skriver vi har nok hjemløse hunde herhjemme som vi bør tager os af først.

• #11   31. jan 2011 Rottweiler Von Hause: Om du hjælper i Grækenland eller i Danmark, kan vel være lige meget. Du hjælper en hund.

• #12   31. jan 2011 Jeg kan ikke se, hvorfor en hund, som en tankeløs dansker har smidt ud skal reddes før en hund smidt ud af en græker skal. De danske hunde har det i det mindste noget bedre på internaterne... Men det er også fuldkommen lige meget- som sagt til at starte med- tænk på vores internater OG organisationer, som fx græske hunde.

• #13   31. jan 2011 Susanne: det er slet ikke det, det her handler om. Jeg er jævnt ligeglad med, hvad du vil have hos din næste hund. Det her er bare en påmindelse om, at man se andre steder hen end markedet på HG, når man skal have en hund. Fint du ikke vil gøre det- forhåbentlig er der andre, der vil!

• #14   31. jan 2011 Susanne - det kan man vel heller ikke, selvom der var tavle på hvalpen. smiley

• #15   31. jan 2011 Problemet med at hente fra grækenland, spanien osv, er bare at de hunde ofte har en rigtig rigtig grum baggrund. Og dermed er sandsynligheden for at overtage en hund med alvorlige ar på sjælen stor.

Mine bedsteforældre har haft 2 græske hunde. Den ene har de endnu -den kan absolut ikke med fremmede hunde, er panisk hvis man hæver stemmen eller laver pludselige bevægelser og osse ved høje lyde.
    Den anden måtte aflives pga hjerte-lunge-orm som den åbenbart ikke var testet for inden den kom herop.

Jeg synes 100% vi skal hjælpe, osse selvom hundene ikke er danske. Jeg synes bare ikke den rette hjælp er at hente dem herop. Men det er jo så forskelligt hvad man mener om den slags.

• #16   31. jan 2011 Julie:
    Jeg synes bare at vi skal hjælpe det vi har herhjemme, før vi begynder at hjælpe det de har i andre lande

• #17   31. jan 2011 Monica: det er også en ganske fin holdning, som jo stadig kommer hjemløse hunde. Jeg forstår det bare ikke.

• #18   31. jan 2011 Enig - de kan have ar på sjælen. Jeg har jo selv to "indvandrere", Lanka fra Sri Lanka, som stadig er påvirket af sin grumme start på livet, og Qimmit fra Grønland, der nok er den mest nervefaste hund, jeg nogensinde har mødt.

Men ingen af dem har nogensinde været lige så dårligt fungerende, som Punktum, da vi overtog hende. Hun havde den fineste DKK-tavle, og havde boet hos en adfærdsbehandler...

Og Aqui, som virkelig er udvalgt efter alle kunstens regler, lever absolut heller ikke op til racestandarden. Han ved ikke, at han bør være yderst reserveret - og han ved heller ikke, at racen går for ikke at kunne lære noget som helst.

Såååå.... Det er altid lidt et sats, at købe/overtage hund smiley

• #19   31. jan 2011 Karina -self er det ikke altid hunden har læst bogen;o)

Men at købe en hund fra f.eks. grækenland, udelukkende baseret på en eller anden foderværts beskrivelse af den, og uden mulighed for at vurdere, er nødvendigvis et sats.

Og SÅ tilfældigt vil jeg trods alt ikke have hund:o)

• #20   31. jan 2011 Michelle: mange af hundene er jo i Danmark hos plejfamilier, hvor du kan komme og besøge dem inden du bestemmer dig smiley

• #21   31. jan 2011 Michelle - jeg er i princippet enig. Men må indrømme at de to Nuuk-hunde vi har fået fra Grønland 100% har levet op til den "racestandard", som vi har fået oplyst deroppefra.

Det har kun én ud af mine tre huskies - og vores beagle gjorde absolut heller ikke smiley

• #22   31. jan 2011 Synes ikke det er så smart at hente flere hunde til dk når internaterne allerede har masser af hunde der søger nyt hjem og synes heller ikke man skal hente en græsk gadehund for at den ender op på et dansk internat ja jeg har desværre set flere græske gadehunde på danske internater og ja ved det var græske gadehunde for det stod der i annoncerne..

• #23   31. jan 2011 Julie -men en del af dem er jo ikke. Det er sådanne to mine bedsteforældre har købt i sin tid. Og selvom de self begge er/var højt elsket, så har de altså kostet mange tårer, fordi de faktisk ikke er egnede til at leve her.
    Begge er/var jo nærmest ved at dø, hver gang militæret holder øvelse, det er tordenvejr e.l.
    Og som sagt kan den ene af dem slet ikke tåle synes af fremmede hunde (trods ihærdig træning), og kan kun gå tur på sære tidspunkter, for møder man nogen mennesker på turen som f.eks. svinger lidt med armene e.l. (f.eks. en flok børn der leger) er hun panisk.

Så nej, hunde med sådan en fortid får ikke et hjem her.

Jeg kunne muligvis forestille mig e dag at få en hund fra et dansk internat (omend jeg altså efter 3 omplaceringshunde, har besluttet at næste hund bliver en hvalp), men det bliver ikke mig der giver hjem til hunde fra alverdens lande.

Hvalpe fra internat vil jeg slet ikke købe. En voksen hund kan man vurdere, teste for diverse lidelser osv.
    EN hvalp vil jo være et kæmpe sats -man aner ikke hvad den er avlet på (nogengange endda hvad angår race/type, men i hvert fald hvad angår sind, sundhed osv).

• #25   31. jan 2011 Karina: Haha.. Lúa har vist heller ikke hørt det med at en husky ikke kan lære noget. Vi møder faktisk en del mennesker, der mener vores hund er en blanding, for en husky kan jo ikke være alene hjemme, eller gå til træning, eller løbe frit, eller...

• #26   31. jan 2011 Hæhæ det kender jeg godt. Aqui og jeg startede til træning et nyt sted, her i vinter. Instruktøren ville ikke lade os komme på øvet hold, for det var der jo ingen huskies, der var tilstækkeligt lydhøre til. Men han har ombestemt os, og vi kommer på hans absolutte elite-hold her fra næste periode smiley

• #27   31. jan 2011 Ved godt, at jeg sikkert får tæv nu, men har selv boet i Iran for en del år siden, og dengang var der rigtig mange gadehunde der også. Mit bedste bud er at få dem aflivet, alternativt neutraliseret, så der ikke bliver flere. Hundene er ikke ønsket i disse lande, og derfor lander de på gaden, hvor alle nærmest betragter det som deres pligt at smide sten efter dem o.lign. Langt de fleste egner sig ikke til at bo i en famile og omgås andre mennesker og dyr - og de kommer heller aldrig til det. Det er efter min mening fuldstændig misforstået godhed, når folk slæber disse hunde med til andre lande, herunder Danmark.
    Undskyld, men det er min helt klare holdning.
    Forlader lige HG nok et par timer, så når jeg ikke svarer (forsvarer mig), er det fordi jeg ikke er online.

• #28   31. jan 2011 Jeg bliver sååå træt af den der "vi skal hellere hjælpe herhjemme først"....

Da jeg kiggede hund, kunne jeg ikke få fra internattet tættest på mig, da jeg boede i lejlighed og ikke havde kvm. nok....

Eller jeg kunne få en gravhund,underligt nok, når man tænker på hvor meget sådan en kan gø *G*

Håber de har fået lavet reglerne om ,men jeg vil stadig mene at man kan hjælpe begge steder og de danske internat hunde har det nok 10 gange bedre end de græske....

• #29   31. jan 2011 Jeg må indrømme, at jeg hjælper hvor jeg kan. Vi er medlem af både dyreværnet og dyrenes beskyttelse, der driver internater herhjemme. Vi er medlem af dyrenes venner, der driver internatet på Grønland. Og så er vi plejefamilie for Græske Hunde, når der er brug for det. Så gør vi ihvertfald vores til at vurdere hunden/hvalpen, og er dermed med til at sikre, at den havner hos den rette familie....

Så jeg synes absolut ikke det er enten eller - jeg vil altså have lov til at have hjerte for dyrene udenfor Danmarks grænser, ligsom jeg også gerne betaler til et barn i Afrika, selvom der er "fattige" børn i Danmark....

• #30   31. jan 2011 Karina: Ej hvor fedt. Aqui er nu også den dygtigste husky jeg har mødt smiley

• #31   31. jan 2011 Tak - han er virkelig også en fornøjelse at arbejde med!

• #32   31. jan 2011 Lise-Lotte K
    En del af betalingen for en græsk gadehund går til neutralisering af en gadehund. Så de arbejder også meget i landet. Ydermere tester de hundene og dem, som ikke er egnede til adoption bliver på internatet/gaden og bliver passet der.

• #34   31. jan 2011 Tja -jeg kender til (af omtale -ikke en hund jeg kender pseronligt) en husky som er A-hund i lydighed. Så jo self kan de lære noget.
    Men selvstændig betyder vel heller ikke "dum som en dør".
    Kan ikke se at det betyder at hunden ikke er racetypisk, blot fordi den faktisk har formået at lære noget.
    Istedet vil jeg da sige at det betyder at der må have været lagt et godt stykke arbejde i den. De er jo ikke dummere end andre hunde. Bare væsentligt mere selvstændige, og derfor sandsynligvis noget "tungere at danse med" end mange andre racer.
    -og så ville jeg altså ikke stole på sådan en uden snor i skoven e.l. uanset træningen;o)

Nå, men tilbage til emnet -jeg mener absolut vi skal hjælpe hunden i grækenland/spanien og hvor de nu ellers render rundt under kummerlige kår.
    At vi osse har problemer herhjemme, betyder ikke at vi skal lukke øjnene for hvad der foregår i andre lande.
    Jeg mener bare ikke at den bedste måde at hjælpe på, er at hente dem herop. Jeg så hellere at de blev hjulpet hvor de er... bl.a. via oplysning til befolkningen, og ved at (forsøge at) ændre på den lovgivning der gør det muligt at det er kommet så vidt.

Julie -test af hundene mener jeg så bare ikke er godt nok, når der alligevel ryger en hel del hunde herop med mentale brister.
    Self kan enhver hund, uanset herkomst, have adfærdsmæssige problemer. Men når man ligefrem henter dem fra de vilkår, så VED man jo at man burde sortere en del fra, og det gør de altså ikke godt nok efter min mening.
    Mine bedsteforældres hunde er et eksempel. Men kender til flere, bl.a. osse nogen tilfælde herinde, hvor man har hentet hunde herop som aldrig burde være blevet placeret i en familie.
    Derfor er jeg tilbageholdende med adoption af den slags hunde -sikkerheden for at foreningens vurdering er til at stole på, er bare alt for lille.

• #35   31. jan 2011 Men hvorfor skulle man slæbe en græsk gadehund med hjem, når der er hunde i DK der har brug for et sted at bo??

• #36   1. feb 2011 Michelle - langt det største arbejde foreningerne gør er netop nede i selve Grækenland.

Deres primære arbejde er oplysning, neutralisering, vaccinering og foderprogrammer.

Jeg er ret sikker på, at den primære grund til, at de sender en promille af hundene herop til Danmark eller Tyskland er, at de simpelthen er nødt til at have nogle helt klare solskinshistorier, for at kunne holde ud at blive ved - der er ingen grænser for de rædsler de ser dernede.
    Hunde der dør af indre blødninger, pga. foder med glasskår i.
    Hunde der dør af bevidst brug af rottegift mod dem.
    Hunde der er blevet brændt.
    Hunde der har fået smidt syre på sig, osv, osv.

Så billederne af glade små grækere der ligger trygt i deres kurve her i DK er de små opmuntringer, som holder dem oppe, og giver dem mod til at fortsætte. Jeg har KÆMPErespekt for de ildsjæle, der står i det dernede hver eneste dag. Jeg kunne personligt ikke holde til det, må jeg indrømme!

Mht. den husky - hvad mener du så med at den er A-hund? Jeg kender to huskies, der har bestået Klasse 1 i DKK (og et par stykker mere, der har bestået prøven uoffcielt) - og jeg kender én enkelt, der bestod politihundeprøven for rigtigt mange år siden. Men hvilket regi bliver de A-hund i?

Kommentér på:
Til alle jer, som søger hund

Annonce