1.132 visninger
|
Oprettet:
Til alle jer, som søger hund {{forumTopicSubject}}
Bare lige en lille bøn til jer, som har tiden, muligheden og hjertet til det.
Husk vores internater og organisationer som www.graeskehunde.dk
Der sidder så mange skønne hunde, som virkelig har brug for et kærligt hjem.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 96
aug 2008
feb 2006
feb 2006
jan 2007
Følger: 76 Følgere: 79 Hunde: 12 Emner: 69 Svar: 879
internaterne herhjemme bugner med hunde, disse kan såvel som andre hunde herhjemme til omplacering, trænge til et nyt hjem på samme måde som de græske hunde.
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 674
Nej jeg vil hellere støtte danske internater!
Som - * *Rottweiler Von hause NOMIS* * skriver vi har nok hjemløse hunde herhjemme som vi bør tager os af først.
feb 2006
feb 2006
feb 2006
aug 2008
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Mine bedsteforældre har haft 2 græske hunde. Den ene har de endnu -den kan absolut ikke med fremmede hunde, er panisk hvis man hæver stemmen eller laver pludselige bevægelser og osse ved høje lyde.
Den anden måtte aflives pga hjerte-lunge-orm som den åbenbart ikke var testet for inden den kom herop.
Jeg synes 100% vi skal hjælpe, osse selvom hundene ikke er danske. Jeg synes bare ikke den rette hjælp er at hente dem herop. Men det er jo så forskelligt hvad man mener om den slags.
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 674
Jeg synes bare at vi skal hjælpe det vi har herhjemme, før vi begynder at hjælpe det de har i andre lande
feb 2006
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 84 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.759
Men ingen af dem har nogensinde været lige så dårligt fungerende, som Punktum, da vi overtog hende. Hun havde den fineste DKK-tavle, og havde boet hos en adfærdsbehandler...
Og Aqui, som virkelig er udvalgt efter alle kunstens regler, lever absolut heller ikke op til racestandarden. Han ved ikke, at han bør være yderst reserveret - og han ved heller ikke, at racen går for ikke at kunne lære noget som helst.
Såååå.... Det er altid lidt et sats, at købe/overtage hund
jan 2007
Men at købe en hund fra f.eks. grækenland, udelukkende baseret på en eller anden foderværts beskrivelse af den, og uden mulighed for at vurdere, er nødvendigvis et sats.
Og SÅ tilfældigt vil jeg trods alt ikke have hund:o)
feb 2006
aug 2007
Det har kun én ud af mine tre huskies - og vores beagle gjorde absolut heller ikke
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.808
jan 2007
Begge er/var jo nærmest ved at dø, hver gang militæret holder øvelse, det er tordenvejr e.l.
Og som sagt kan den ene af dem slet ikke tåle synes af fremmede hunde (trods ihærdig træning), og kan kun gå tur på sære tidspunkter, for møder man nogen mennesker på turen som f.eks. svinger lidt med armene e.l. (f.eks. en flok børn der leger) er hun panisk.
Så nej, hunde med sådan en fortid får ikke et hjem her.
Jeg kunne muligvis forestille mig e dag at få en hund fra et dansk internat (omend jeg altså efter 3 omplaceringshunde, har besluttet at næste hund bliver en hvalp), men det bliver ikke mig der giver hjem til hunde fra alverdens lande.
Hvalpe fra internat vil jeg slet ikke købe. En voksen hund kan man vurdere, teste for diverse lidelser osv.
EN hvalp vil jo være et kæmpe sats -man aner ikke hvad den er avlet på (nogengange endda hvad angår race/type, men i hvert fald hvad angår sind, sundhed osv).
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.908
aug 2007
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.794
Undskyld, men det er min helt klare holdning.
Forlader lige HG nok et par timer, så når jeg ikke svarer (forsvarer mig), er det fordi jeg ikke er online.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Da jeg kiggede hund, kunne jeg ikke få fra internattet tættest på mig, da jeg boede i lejlighed og ikke havde kvm. nok....
Eller jeg kunne få en gravhund,underligt nok, når man tænker på hvor meget sådan en kan gø *G*
Håber de har fået lavet reglerne om ,men jeg vil stadig mene at man kan hjælpe begge steder og de danske internat hunde har det nok 10 gange bedre end de græske....
aug 2007
Så jeg synes absolut ikke det er enten eller - jeg vil altså have lov til at have hjerte for dyrene udenfor Danmarks grænser, ligsom jeg også gerne betaler til et barn i Afrika, selvom der er "fattige" børn i Danmark....
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.908
aug 2007
feb 2006
En del af betalingen for en græsk gadehund går til neutralisering af en gadehund. Så de arbejder også meget i landet. Ydermere tester de hundene og dem, som ikke er egnede til adoption bliver på internatet/gaden og bliver passet der.
jan 2007
Men selvstændig betyder vel heller ikke "dum som en dør".
Kan ikke se at det betyder at hunden ikke er racetypisk, blot fordi den faktisk har formået at lære noget.
Istedet vil jeg da sige at det betyder at der må have været lagt et godt stykke arbejde i den. De er jo ikke dummere end andre hunde. Bare væsentligt mere selvstændige, og derfor sandsynligvis noget "tungere at danse med" end mange andre racer.
-og så ville jeg altså ikke stole på sådan en uden snor i skoven e.l. uanset træningen;o)
Nå, men tilbage til emnet -jeg mener absolut vi skal hjælpe hunden i grækenland/spanien og hvor de nu ellers render rundt under kummerlige kår.
At vi osse har problemer herhjemme, betyder ikke at vi skal lukke øjnene for hvad der foregår i andre lande.
Jeg mener bare ikke at den bedste måde at hjælpe på, er at hente dem herop. Jeg så hellere at de blev hjulpet hvor de er... bl.a. via oplysning til befolkningen, og ved at (forsøge at) ændre på den lovgivning der gør det muligt at det er kommet så vidt.
Julie -test af hundene mener jeg så bare ikke er godt nok, når der alligevel ryger en hel del hunde herop med mentale brister.
Self kan enhver hund, uanset herkomst, have adfærdsmæssige problemer. Men når man ligefrem henter dem fra de vilkår, så VED man jo at man burde sortere en del fra, og det gør de altså ikke godt nok efter min mening.
Mine bedsteforældres hunde er et eksempel. Men kender til flere, bl.a. osse nogen tilfælde herinde, hvor man har hentet hunde herop som aldrig burde være blevet placeret i en familie.
Derfor er jeg tilbageholdende med adoption af den slags hunde -sikkerheden for at foreningens vurdering er til at stole på, er bare alt for lille.
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
aug 2007
Deres primære arbejde er oplysning, neutralisering, vaccinering og foderprogrammer.
Jeg er ret sikker på, at den primære grund til, at de sender en promille af hundene herop til Danmark eller Tyskland er, at de simpelthen er nødt til at have nogle helt klare solskinshistorier, for at kunne holde ud at blive ved - der er ingen grænser for de rædsler de ser dernede.
Hunde der dør af indre blødninger, pga. foder med glasskår i.
Hunde der dør af bevidst brug af rottegift mod dem.
Hunde der er blevet brændt.
Hunde der har fået smidt syre på sig, osv, osv.
Så billederne af glade små grækere der ligger trygt i deres kurve her i DK er de små opmuntringer, som holder dem oppe, og giver dem mod til at fortsætte. Jeg har KÆMPErespekt for de ildsjæle, der står i det dernede hver eneste dag. Jeg kunne personligt ikke holde til det, må jeg indrømme!
Mht. den husky - hvad mener du så med at den er A-hund? Jeg kender to huskies, der har bestået Klasse 1 i DKK (og et par stykker mere, der har bestået prøven uoffcielt) - og jeg kender én enkelt, der bestod politihundeprøven for rigtigt mange år siden. Men hvilket regi bliver de A-hund i?
Til alle jer, som søger hund