752 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Børn, kat, fugl og en lab??... :O Børn, kat, fugl og en lab??... :O

Jaaa ^^
Vi skal MÅSKE til at have hund. Gerne en lab... Meeeen, vi har også en kat på 5 år. En lille dame... Ret så bestemmende og reseveret... En personligheds bombe. Men hvis nu vi får denne lille labrador hvalp, tror i så at de vil kunne enes? Altså hvis hunden lærer at være sød ved katten og omvendt?...
Jeg er bare bange for katten løber væk eller lignende... Det var jo trod salt hende der boede her først...

Men er der nogle derude der har prøvet lignende?...
Og jeg har 2 små søstre... 4 og 5 år gamle.... Det kan en lab da sagtens holde til ikk? er de ikke børnevenlige? hvis man lærer dem det fra start af altså?
Jeg tog denne pedigree test "valg af hund" og den sagde at labradoren ikke er god til børn i den alders gruppe...
Men er den ikke det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børn, kat, fugl og en lab??... :O
  • #1   1. feb 2011 Vores kat havde ikke problemer med der kom hund... efter et par mdr er dette billed taget:

(link fjernet)

• #2   1. feb 2011 Din kat kan godt lære at skulle være sammen med en hund- men lad vær med at forvent noget- det første lange stykke tid. De vil måske aldrig blive perlevenner, men kan lære at accepterer at de begge skal være der.
    Mht om en lab er børnevenlig eller om den kan lære det. Så handler det i lige så stor grad om at dine små søskende skal lære at være hundevenlige. Ikke noget med at de må slå på den, løbe vilde omkring eller hive den i halen. Det vil ingen hund accepterer.
    Inden I fr hund, vil det være en rigtig god ide at låne bøger ( eller endnu bedre købe bøger ) omkring det at have hvalp/ hund i huset. Foruden at gå daglige ture med hunden, skal man jo også til træning med den, så den får brugt sin hjerne og man får et kanont sammenhold med den.
    Husk, det handler om sammenarbejde hund og menneske imellem, for at det skal gå godt.

• #3   1. feb 2011 vi har en hankat, som desværre ikke kunne lide hunde, overhovedet.. når han så en hund, sad han oppe i træer, i flere timer...
    Men da vi fik keela, var han lidt ligegald, han ignorede hende fuldstændig, med mindre hun drillede ham, så slog han ud efter hende..
    Og den dag idag, er Keela og Oliver ( katten ) kærester smiley Hvilket vi aldrig troede ville ske..

• #4   1. feb 2011 Lea: Selfølgelig skal de lære at behandle den ordentligt! smiley

Rikke B: Nej, hvor er de søde!....

Det er bare det at min kat er lidt af en mokke... I tror ikke hun kunne finde på at løbe væk vel?

Vi har passet en ENGELSK SPRINGER SPANIEL og de kunne ikke sammen i starten.... min kat blev udenfor hele weekenden men nu kan de SAGTENS være i samme rum.... Det skla lige siges at hunden IKKE er vant til kat i huset! katten har ikke noget i mod at hunden kommer og snuser den i hovedet... men hun kigger dog lidt skeptisk på hunden...

• #5   1. feb 2011 tror i hun ville kunne lære at leve med en hund? og at hunden ville kunne lære at leve med hende? syntes bare det er SÅ SYND hvis hun føler sig til side sat....
    vi har ogs haft en labrador tæve på besøg engang... De har kun set hinanden 1 gang... der gik min kat hen mod hunden med at attitude der siger lidt " Hvad laver du her?!"

• #6   1. feb 2011 Jeg gætter på at hvalpen vil få et hak i snuden første gang den nærmer sig katten og så har den nok lært at holde sig lidt på afstand derefter.

Vi har selv en kat som ikke er glad for hundene selv om de er søde ved hende. Hun kan godt finde på at slå lidt ud efter dem, men ellers hopper hun bare op på en stol eller går ind i et rum hvor hundene ikke må være.

Jeg tror ikke katten kunne finde på at løbe væk. Vi har haft mange katte og de har alle lært at leve med vores schæfer.

• #7   1. feb 2011 Og hvis ikke de selv finder ud af det sammen, må i selvfølgelig lære hunden at man holder sig fra katten, men vores dyr har nu altid kunnet finde ud af at få det til at fungere. Vores schæfer har været plejemor for op til flere killinger gennem tiden. smiley

• #8   1. feb 2011 Vores kat kan ikke lide andre katte, gider ikke når der kommer gæster og de vil snakke med ham.
    Men dengang vi blev nød til at aflive Peanut, vores lille hund, fik Buller faktisk hvad dyrelægen betegnede som stress... han pissede over alt. dyrelægen mente at det havde været for hårdt for ham at der kom 2 hvalpe og Peanut kort tid efter måtte aflives...
    de hunde vi har nok kan godt sammen med Buller nar ellers HAN vil...

og når det er en lille hvalp IÅ vil have så skal hunden sikkert nok lærer at katten har kløer

• #9   1. feb 2011 Ok så i ville ikke være bekymrede for om katten smutter?

• #10   1. feb 2011 Ville nok holde katten inde til de havde lært at omgås hinanden

• #11   1. feb 2011 Hmm, mine forældre har altid sagt nej til det med at få hund, fordi vi havde to katte, men jeg fik dem lige så stille overtalt. Da vi fik Buddy (labrador) havde vi en MEGET dominerende kat på ca. 10 år (hun døde desværre i sommers) og en MEGET sky kat på 5 år, der nærmest farer sammen bare der kommer et lille vindpust udenfor - men af en eller anden grund er det gået rigtig godt!

Vi sørgede bare for, at han aldrig fik lov at jagte kattene, og at kattene omvendt også kunne få ro og fred. Den dag i dag er Buddy ca. 2 år, når vi er i skole og på arbejde er han i entreen og gangen, mens katten har stuen - og når vi er hjemme, så er alle self sammen og vi kan holde øje med om der sker noget (dog ikke så sandsynligt mere) :o)

Jeg kan huske Buddy fik én over snuden, da vi kom hjem med ham, men der har ALDRIG været noget siden :o)

• #12   1. feb 2011 og vi var også nervøse for det med om katten smuttede, men det skete ikke. Den dag i dag kan Buddy og den kat, der er sky, ligge sammen på hans tæppe - det havde jeg ALDRIG nogensinde forestillet mig ville ske! :o) De kan overraske de kære dyr :o)

Mht. børn, så tror jeg ikke det er noget problem. En labrador er en rolig, glad og legesyg hund, og jeg kunne ikke forestille mig, at vores nogensinde kunne finde på ikke at kunne lide børn - han elsker alt og alle :o)

• #13   1. feb 2011 iiih hvor er jeg glad! der er så mange positive meldinger! Hvor er det dejligt at man kan få hjælp! smiley Tusind tak.
    Men der skal bare være nogle steder hvor de kan være for sig selv så smiley

• #14   1. feb 2011 Vi købte to børnegitre - de har været GULD værd! Så har vi kunne dele huset op i to, hvis hvalpen var lidt for legesyg, og kattene skulle have fred i den anden del af huset :o)

• #15   1. feb 2011 Buller har i stuen et stort kræssetræ, går helt til loftet, og om dagen har han hele førstesal for sig selv..

Katte mad og bakke står så hundene ikke kan komme til det... vand deler de fint... også gotter

• #16   1. feb 2011 det virker da overskueligt! smiley

• #17   1. feb 2011 hvor er det skønt! håber det går! smiley

• #18   1. feb 2011 Det håber jeg ihvertfald! : )

Kommentér på:
Børn, kat, fugl og en lab??... :O

Annonce