4.158 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
47 Svar
HJÆLP!! min hund splitter mit hjem ad HJÆLP!! min hund splitter mit hjem ad
Hej Alle sammen
Jeg har virkelige brug for hjælp, min hund Ziva er meget hyper men det er dog meget normalt for hun er kun 6 måneder. (men hun er meget mere hyber end andre hvalpe jeg har mødt)
Men mit problem er at jeg kan ikke tage nogen steder hen uden hun splitter mit hjem ad..hun bider dog ikke i møbler (endnu) men stort set alt andet og det er lige meget hvor lang tid jeg er væk.
Jeg går altid en tur med hende inden jeg tager afsted.
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gør ??? Har ikke overskud til at komme hjem til et hjem der er vendt op og ned på hver gang jeg er ude !!!
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.114
Har hun lært at være alene hjemme? Hvis ja, hvordan?
Hvor meget træning får hun om dagen?
Er det hver eneste gang at hun gør det?
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 40
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.240
dec 2005
Har set hvad der står i hundens profil, det er dog ikke korrekt da ingen hvalpe af sådan en kombi vil kunne få den farve. Jeg mener der er meget tydeligt border collie ind over.
dec 2005
Golden plus lab ville ikke kunne give denne farve som hunden har, så enten er TS blevet snydt eller også er opdrætter ikke klar over hvilken blanding vedkommende har solgt.
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
Køb noget gitter, så du afskærmer hvalpen fra de forbudte sager men stadig har mulighed for at bevæge sig rundt.
Det har vi gjort ved vores det første års tid, og har sjældent haft tygge-ulykker efterfølgende.
Det kan spare dig for MANGE ærgelser og er IKKE synd for hunden!!!!
Arranger evt et hjørne til hunden med seng, vand og self noget hyggelegetøj, den kan få lang tid til at gå med....de fyldte marvben som er blevet nævnt er GENIALE og tar RIGITG lang tid at få tømt.
Vores hvalp har et areal på ca 3x4 meter og oplever bestemt ikke at han er spærret inde. Vores voksne tæve er i samme rum, så de ikke er adskilt. Det giver samtidgi hende et frikvarter fra ballademageren.
Når der er små legekammerater i huset, der syns at vores hunde måske liiige er store nok, så folder vi gitteret sammen til en lille kravlegård, og så ligger han sig pænt til at sove derinde.
Når vi er hjemme er han selvfølgelig løs sammen med tæven i hele huset, men når de er alene hjemme og om natten, så stiller vi det op og behøver ikke frygte at komme hjem ti et raseret hus.
Har én gang haft en rigtig destoyer af enhund, og jeg ville ønske at nogenhavde givet MIG dette råd dengang!!
Så værsgo; fra mig til dig ;o)
Mankan købe gittersektioner til 50,- pr stk (80x100cm) og så samle det ønskede antal med strips. Når det ikke er i brug, klapper man det sammen og stiller det bag døren.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.316
Din hund vil fra nu af og til den er voksen komme i lømmelalder og med så aktive og intelligente racer i een hund vil det kræve en del af dig at få en velafbalanceret hund.
Har selv en hund der desværre har smadret for nu over 45.000 kr. men det er jo på ingen måde hundens skyld at den har været frustreret, forvirret, kedet sig etc. eller bare ganske enkelt været hvad hun var, en hund i lømmelalderen ...
Som voksen er hun den dejligste hund der findes og det var de glimt af den skønne hund hun er under alle hormonerne der fik mig igennem de hårde to første år.
Jeg ser det som at alt det arbejde jeg har lagt i hende de to første år er hvad der er fundamentet for resten af hendes forhåbentlig 10+ år. Så selvf. er det det værd. Jeg valgte hende. Hun valgte ikke mig.
Det er levende væsener vi har med at gøre og den dag vi anskaffer os en hund påtager vi os ansvaret for et levende væsen og hvad der følger med under dette ansvar af sorger og glæder.
Kan/vil man ikke leve op til det ansvar kan man give op og omplacere hunden. Dog er det mindste man så kan gøre fremover at holde sig fra at anskaffe sig levende væsener og i stedet for smutte forbi den nærmeste BR forretning ...
Jeg håber at du holder ud og at dig og din hund kommer ud på den anden side og har mange gode år sammen.
Under alle omstændigheder så held og lykke til jer begge.
dec 2005
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.316
dec 2005
Labrodor og andre retriver racer ville jeg med nød og næppe selv kunne klare men bordermix eller andre hyrderacer ville aldrig passe ind i mit hjem eller til mit temperament og samme problemer ville opstå som TS nu oplever.
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.244
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 1.170
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.334
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 229
Åhh hvor trist at du skal opleve dette med din ellers meget søde hund.
Nu vil jeg komme med et råd, som med garanti vil blive haglet ned her på siden, men andre hundeeksperter og hundeelskere jeg har talt med, synes godt om denne idé.
Jeg har en Golden retriver blanding (og nu vil folk her inde nok også mene, at der bestemt ikke kan være golden retriver i den farve hund - men sandheden er at jeg har set moren, og hun er 100 % ægte Golden retriver)
Vi begyndte på et tidspunkt (samme tid som jer) at få store alene hjemme problemer. Det var dog således at det var når Tinke vat alene hjemme i mere end 2 timer problmerne opstod - hun ødelagde ALT!
Vi startede forfra med vores ellers udmærket alene hjemme træning, hun blev korrekt stimuleret osv. osv., altså alle de råd man kan læse om på nettet. Intet hjalp.
Vores sidste udvej blev et KÆMPE bur midt i stuen. Vi brugte et par måneder på ny alene hjemme træning i bur. Allerede fra den første dag elskede hun sit bur! Når vi er hjemme står buret åbent, og hun ligger meget ofte i det.
Jeg har filmet hende alene hjemme hvor hun ikke var i bur, der går hun rasteløs rundt og piver lidt i al den tid vi er væk. I buret ligger hun sig ned og sover med det samme!
sep 2010
Det er selvf vigtigt at være obs på, hvordan den reagerer i buret og skal vænnes til det og ALDRIG ALDRIG bruge det som skammekrog.
Går det lidt hyggeligt, smid evt et tæppe over buret, stil det i et hjørne, så der blir lidt hule-stemning over det, og så vil de fleste hunde hurtigt blive rigtig glade for det.
Tving ikke hunden derind, men hjælp på vej med lidt godbidder, så det bliver et godt sted at være.
Følger med i tråden og ser frem til lat TS giver lidt tilbagemeldiner. Der er ihvertfald smidt EN MASSE gode råd i hendes retning ;O)
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Et bur kunne være en mulighed hvis vi snakker om få timer, men ikke en hel arbejdsdag. Et bur gør kun at hunden ikke kan ødelægge ting, men ikke at hundens angst, eller understimulering forsvinder. Hvis d har hovedpine tager du en pille, den virker. Men har du hovedpine hver dag, så må du finde årsagen til hovedpinen.
Hunden skal være træt i hjernen når i forlader den. Lad den søge sin mad på græsplænen , lær den og gå spor og lignende ting.
dec 2008
Jeg købte hende som en lab formel 1 og retriever, men så kun moren
Hun sover sammen med mig inden i soveværelset med lukket dør og i nat har hun bidt i min væg og dørstoppen ??
jeg går med hende ca en halv time inden jeg tager nogen steder hen....hun for foder på alle mulige måder for hun bliver aktiveret i mens jeg ikke er hjemme...
Vi kan tage til stranden og være i flere timer hvor hun løber rundt og svømmer men hun sover lidt en halv time og så er hun klar igen. er det normalt ??
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 610
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 1.170
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
dec 2008
dec 2008
En flaske med lidt foder i, som hun selv skal få ud...
ingenting hjælper og hun når også at slappe ad inden jeg tager afsted efter vi har gået tur
dec 2008
sep 2010
Jeg har ikke forstand på at identificere evt racer i hende, men hun lyder unægteligt som en ung dame med krudt i måsen.
MEN derfor kan hun stadig godt lære at slappe af, når hun er alene hjemme.
Jeg tror hun trænger til et chill-place.
Gitter min pige...GITTER!!!!! ;O)
Du kan købe et sæt med grønne gittersektioner i Bauhaus (det er vist nok til at lave kompost-bunker, men det er hunden ligeglad med)
Det koster knap 100,- og er GULD VÆRD!!!!!!
Metalbure er lidt af en investering, så prøv gitteret først.
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
jul 2008
Giv hende kun den ene af tingene og så skal alt stimulation forgår udenfor hjemmetsrammer.
Hvor lang tid er du ude med hende inden du går hjemmefra?
dec 2008
jul 2008
sep 2010
JEg ved godt at der er raceforskelle mht energi-niveau, men at gå længere og længere ture er ikke sjældent løsningen på alle problemer.
For at kunne blive træt og falde til ro, skal hunden stimuleres MENTALT, og ikke kun FYSISK.
Jeg ville bruge turene på en masse lydigheds-øvelser, og søge-øvelser, hvor SNUDEN og HJERNEN kommer på arbejde.
Og fik jeg nævnt, at jeg så ville lægge vapsen til at sove og hygge sig i GITTER GITTER GITTER GITTER GITTER????????
dec 2008
Jeg prøver også lydligheds og søgeøvelser men lige så snart hun hører den minste lyd eller ser en mindste ting mister hun total fokus og er meget svært at for til at fokuser igen
jan 2010
Din pige lyder unægtelig som min dejlige Tinke, jeg troede også hun var en ganske unormal hvalp - netop fordi hendes aktivitetsniveau var meget højt. Nu her efter anden løbetid har jeg en helt anden hund. Hun er ind imellem stadig meget hyper, men hun er faldet meget meget mere til ro.
Jeg synes du skal prøve gitter eller bur, buret kan du jo lave til en hule med en masse tæpper.
okt 2008
Hvad gjorde hundeejere før man havde bure?
dec 2008
okt 2008
dec 2008
okt 2008
dec 2008
sep 2010
okt 2008
Prøv evt og ring til DCH i Odense. De har folk der kører ud og hjælper folk med problemer. Så vidt jeg ved skal de kun have kørepenge.
okt 2008
maibritt L
Nej, det er rigtigt. Jeg snakker om bur.
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 610
Men det har han selvfølgelig været vant til helt fra hvalp af
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 325
har du gået/går du til træning med hende??
synes jeg helt klart du skal overveje så hun (og dig for den sangs skyld) fkan få lidt mere erfaring mht. opdragelse osv..
Med alene hjemme træning tror jeg du bliver nød til at starte forefra.. vores lille hvalp på 9 uger har allerede været alene flere gange nu i op til 5 timer og hun tager det i stiv arm. sover ind til vi kommer hjem.. men hende har vi også trænet rigtig meget med og det har så givet pote nu!
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 325
tænker lidt at så aktiv en hund vil føle sig indespærret og gå i panik(gø, hylde dagen lang - og det er jo også synd)
men når ikke du har penge til noget af det vi forslår er det meget svært - OG synd for hunden som tydeligvis ikke har det godt........
du skriver længere oppe at den ikke vil spise og kaster op osv. har du overhovedet råd til dyrlæge???
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.981
Om TS' hund er bordercollie-blanding eller springer sp. synes jeg, er meget svært at vurdere... Hvis jeg var dig, ville jeg droppe gåturen inden hunden skal være alene. Og så ellers sørge for, at aktivere den rigtigt, når du kommer hjem igen... Hvordan opfører hunden sig, når du er hjemme og ikke koncentrerer dig om den?
dec 2008
Jeg han ikke lave en hundgård til hende i min have da en ikke er særlig stor så er ikke plads...
Jeg ved ikke omder er andet i hende men får tit afvide at hun ligner en borercollie....
Vil bare gerne det bedste for min hund, men bliver også nød til at tænke på mig selv går sygemeldt med en slem depression og bruger alt min energi på min hund...kan hun blive for afhænglig af mig ??? og være bange for når jeg tager afsted at jeg ikke kommer tilbage??
dec 2008
jan 2010
Min Tinke havde også en periode hvor hun begyndte at lide af seperationsangst til mig. Resten af familien var ved at gå ud af deres gode skind når jeg ikke var hjemme. Hun hylede og peb og gik hvileløst rundt så snart hun ikke kunne se mig.
Jeg trænede hende, og det hjalp faktisk meget hurtigt.
Jeg gik ind i andre rum og lukkede døren efter mig 100 gange om dagen i ganske få sekunder. I starten stod hun lige udenfor døren og ventede på mig - til sidst ænsede hun slet ikke at jeg gik.
HJÆLP!! min hund splitter mit hjem ad