{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Nøj hvor blev jeg bange.. {{forumTopicSubject}}

Er lige kommet hjem fra morgentur med sofahunden og vi oplevet godt nok noget som fik mit hjerte til at banke en ekstra gang.
Vi går ofte aldrig den samme tur da malou godt kan lide ligt adspredelse. Nå men vi går så en tur som vi kender idag. Da vi vender om for at gå hjem vælger jeg at gå af hovedevejen på fortorvet, den er ret befærtet. Og 200m henne ser jeg en hund i fuld firespring løbe ud foran to biler for at komme over på den side vi går i. Der kommer en cyklelist som siger at det ikke er hans, jeg siger pænt det ved jeg. For da hunden er kommet næsten hen til os kan jeg se at jeg vidst kender den. Der kommer så en løber bagfra den og jeg spørg for en sikkerhedsskyld om det er hans, det er det ikke og så er jeg sikker på jeg ved hvor den hører til. Den er kommet helt hen til os og snakker/leger lidt med malou. Jeg klapper hunden som hedder fie og som ikke er mere end 7 mdr. gl. Hun har ikke halsbånd på og er helt vildt så med noget besvær får jeg hende til at gå med mig.
Grunden til at jeg kender fie er fordi jeg har været hendes hvalpetræner for 4 mdr. siden og jeg ved at hun kan lide mig. Så med mig vil hun gerne, kalder bare på hende og lokker med mad og så var det ellers over den store vej og hjem. Manden som har hende er alkoholiker og han er i hvert fald hverken stået helt eller halvt op da vi når døren. Jeg lukker hende i haven og spørg om hun selv har åbnet den, nej han mener at der er nogen som har åbnet den i løbet af natten.
Jeg siger til ham at det nok er en god ide med halsbånd og hundetegn så hvis det skulle ske igen så kan hun blive fuldt hjem.

Nu ved jeg at fie som er en springer spaniel bl. ikke får den motion og stimulering som hun skulle have og har gået på hele turen hjem overvejet om jeg skal gå forbi når jeg skal på middagstur og hører om jeg skal tage hende med. For jeg syntes faktisk det er lidt synd for hende.

Undskyld det blev lidt langt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nøj hvor blev jeg bange..
  • #2   2. feb 2011 God ide, ville da være rigtig skønt for hunden, du kan da højst få et nej smiley

  • #3   2. feb 2011 Jeg synes, det ville være en god idé, at tage hende med dig, når du alligevel skal afsted med din egen. Du behøver jo ikke sige til ham, at det er fordi, du synes det er synd for hende, men at du vil gøre for at hundene kan være hinanden med selskab :o)

  • #4   2. feb 2011 jeg syntes det ville være fantastisk hvis du kunne oplyse dens hverdag lidt!
    jeg spurgte en ældre herre engang om jeg ikke skulle tage hans hund med på middagstur når jeg aligevel gik!
    Hans hund var så overvægtig, fordi han kun gik frem og tilbage ved hegnet udenfor vores hus, den var kun 3 år gammel. desværre tog han det som en stor fornærmelse og skældte mig ud over tilbudet! 6 måd senere døde hunden:(

    jeg håber han vil tage imod din hjælp..det er så ærgeligt at folk ikke tager det ansvar på sig som de har fået..


  • #5   2. feb 2011 Tror jeg kigger ned forbi ham, når jeg er færdig med rengøringen og hører om de kan lege lidt hvis jeg tager hende med. Jeg i hvert fald ikke det er fordi jeg syntes det er synd.
    Ved at han har haft gravhund før, men at tage springet til så aktiv en race tror jeg ikke at han har været forberedt på.


  • #6   2. feb 2011 åh det ville da bare være super fint hvis du kunne tage hende med , du kan jo dreje den til at det er din hund der mangler selskab smiley og om det er okay at du tager fie med på tur så de kan få glæde af hinanden (; så han ikke føler at det er kritik til ham at du spørg - så siger han sikkert nej

  • #7   2. feb 2011 maiken - nemlig det er nok bedre at spørge om de kan lege for ellers tager han det nok ikke pænt.

    Da jeg havde på mit hold var han ikke til at komme i kontakt med og fie var totalt ustyrelig, hun ville kun lege og da han ikke var social med hende i den første tid gik det helt galt til træning. Hun er nu blevet en stor tumle trold og er altid glad bare hvis hun får et klap.
    Plus malou og fie løber lige hurtigt så de skal nok hygge sig hvis jeg tog hende med.


Kommentér på:
Nøj hvor blev jeg bange..

Annonce