3.058 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Krystal i urin på 12 ugers hvalp Krystal i urin på 12 ugers hvalp

Hej alle sammen

Jeg håber at der er nogle, der ved lidt mere om det med krystaller i urinen, end jeg gør!?

Jeg havde Viska Lilja på 12 uger mistænkt for at have blærebetændelse, da hun tissede ofte og meget lidt og gerne flere gange lige efter hinanden. Dyrlægen ringer så og siger, at hun har krystaller i urinen, men ikke blærebetændelse. han siger, at jeg skal skifte foder og se, om ikke det hjælper i løbet af en ti dage.

Jeg fodrer med Flatazor junior og derudover lidt A38, Vital Animin (spormineraltilskud) samt 60 mg c-vitamin. lidt gulerod og godbidder er tørt brød udover hendes eget foder. Alt sammen anbefalet af opdrætter og opdrætters dyrlæge.

Jeg er lige nu helt ødelagt, fordi jeg skulle løfte hende op og så pev hun højt, måske fordi jeg trykkede på hendes lille tisåbning smiley øv øv øv, vil ikke have hun har ondt smiley

Håber I har nogle erfaringer at dele!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krystal i urin på 12 ugers hvalp
  • #1   2. feb 2011 Lilly har krystaller i hendes urin - hun er ingen hvalp mere - men døjer med det. Og det ser desværre ud til at være for evigt.
    Hun har været på specialkosten (RC Urinary) i ca 2 år nu uden bedring - og hun må ikke få andet.

Det er ikke noget hun lider af eller har ondt af, så længe hun får hendes mad. Hvis hun får andet begynder hun at bløde når hun tisser. Heller ikke noget som gør ondt på hende, men det var det jeg også troede var blærebetændelse og det kan hvis det går helt galt dannes til blæresten, siger dyrlægen.

Det har det heldigvis ikke gjort, selvom Lilly første gang døjede med "blærebetændelse" som 3 årig og nu er næsten 7 år smiley

• #2   2. feb 2011 Krystaller i urinen har noget med ph-værdien i foderet, der er 2 forskellige krystaller (kan ikke lige huske navnene) den ene krystal er grundet for basisk foder og den anden er grundet for sur foder. Derfor er der ofte urinvejskontrol i foder til f.eks. neutraliserede dyr, især katte, for at undgå krystaller i urinen, og sisiko for urinvejssten.

• #3   2. feb 2011 Min venindes hund har det og han kan kun fungere på Gourmix fra Vetcur !!! For han andet tørkost begynder hans smerter !!! Det forsvinder aldrig men der er en masse man kan gøre for at lindre smerterne .

Desværre er det arveligt smiley

• #4   2. feb 2011 Foder fra Hill's og RC plejer at virke rigtig effektivt mod krystaller i urinen (holder pH på det rigtige niveau), så bare slap af - der er god chance for, at hun bliver helt fin igen. Hun skal måske være på diætfoder altid, men det er jo også til at overskue.

• #5   2. feb 2011 Vores Aika led meget af det da hun var 12-16 uger. Vi fik også foder fra RC. Jeg skulle tage PH værdi i urinen og fandt selv synderen til at det gik galt. Det var hendes C-vitaminer der gjorde at værdien blev så høj hun ikke kunne komme af med det grus/krystaler.

Hun er idag 8 mdr og vi har ikke mærket noget til det siden hun var de der 16 ugers tid. Så din kan sagtens komme over det uden de store problemer.

• #6   2. feb 2011 Milo fik det også som hvalp, givetvis fordi proteinindholdet i hans foder var for højt. Vi gik tilbage på Hills for en periode (nægter at give ham det ellers) og har nu økologisk foder. Der er intet nu smiley

• #7   3. feb 2011 Vibe: Hvorfor giver du egentlig alle de tilskud, når du fodrer med noget, der skulle være et fuldfoder?

• #8   3. feb 2011 Maj-Britt H: jamen det gør jeg også udelukkende, fordi min opdrætter siger, at jeg "skal". Men jeg vil ringe til min dyrlæge idag, og fortælle præcis, hvad det er hun får og så høre, om det eventuelt kan være årsagen til krystallerne..

Kommentér på:
Krystal i urin på 12 ugers hvalp

Annonce