805 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

wolfsblut hvilken til overvægt wolfsblut hvilken til overvægt

er der nogen der ved hvilken varianter der er bedst til en hund der skal tabe sig?

For mig giver det næsten sig selv at det er de 3 varianter med 9 procent fedt

Men jeg har hørt at protein indholdet skal være højt for at bevare muskelmassen, men protein indholdet er højest i de 3 med mest fedt :S

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  wolfsblut hvilken til overvægt
  • #1   4. feb 2011 Motion skal der til for at bevare muskelmassen, ellers bliver hunden bare fed af proteinen.

• #2   4. feb 2011 Der er kalorier i protein, og hvis ikke man forbrænder dem bliver man jo overvægtig.

Det kan da godt være at ny forskning siger noget andet, men kunne du så ikke være venlig at linke til det?

• #3   4. feb 2011 Ja. Den der useless diæt hvor man spiser masser af fedt og protein, som folk bliver alvorligt fejlernæret af?

Der er det jo ikke et spørgsmål om at protein og fedt ikke feder, men at de mætter mere, så man ikke skal spise så meget, og at mennesker har behov for kulhydrater for at kunne optage dem. Hunde har ikke behov for kulhydrater og skal nok optage proteinerne fint uden.

• #4   4. feb 2011 Er du selv en hund, eller er du af den opfattelse at hunde har samme ernæringsbehov som mennesker siden du ligestiller på den måde? Hunde behøver jo ikke kulhydrater. De kan nærmest ikke optage dem medmindre det er blendet til ukendelighed.

Hunde er ikke-dedikeret carnivorer, og mennesker er omnivorer - vores fordøjelsessystemer er ret forskellige (se f.eks på tænderne hvis du er i tvivl).

Mennesker, tager på af fedt og protein når de spiser kulhydrater. Det er sikkert derfor det virker på dig, men ikke på en hund. Men en hund skal nok tage på af fedt og protein hvis ikke den motioneres. En del af dem der fodrer på råt anbefaler at man giver grønt (kulhydrater) som fylde når hunden er fed, for at kunne skære i hundens kød/fedt når de er overvægtige - netop fordi hunden ikke optager kulhydrater på samme måde som mennesker gør.

• #5   4. feb 2011 Mangler du link for at kunne se forskellen på mennesker og hunde?

• #6   4. feb 2011 Jeg bruger Alaskan Salomon og Dark Forest til mine to tæver. Har brugt det i nu 3 mdr og med helt fantastiske resultater. Den ene er nu bare i "vedligehold" og den anden taber sig forsat stille og roligt.

• #7   4. feb 2011 Jeg skriver skam helt roligt. Der er hverken udråbstegn eller nedsættende udtryk i mine indlæg.

jeg havde skrevet et meget langt indlæg og blev logget af, så du får den forkortede udgave:

Det vil være en fordel at slå Mogens Eliasen og Ian Billinghurst op da de er dem der er mest fremme omkring råfodring og det at hunde ikke har behov for kulhydrater på samme måde som mennesker. Det er bl.a baseret på forskning i ulvens spisevaner og anekdotal evidens. Der er også det at tørfoder (m kulhydrater) kun har eksisteret i omkring 50 år. Skulle kulhydraterne være nødvendige ville hundene på grønland ikke kunne arbejde, og alt før 1950/60 være noget værre skravl.

"There is no known minimum dietary carbohydrate requirement for either the dog or the cat. Based on investigations in the dog and with other species it is likely that dogs and cats can be maintained without carbohydrates if the diet supplies enough fat or protein from which the metabolic requirement for glucose is derived."
    Waltham Book of Dog and Cat Nutrition (2nd edition, 1988)

Nu har jeg ikke det fjerneste imod ordenligt tørfoder (som jeg hører at wolfsblut er), så det er ikke derfor jeg opstiller dette - det er udelukkende for at understrege at hunden altså godt kan optage protein og fedt uden kulhydraterne. Og så er vi jo tilbage til min oprindelige pointe - energiindtaget skal ikke overstige forbruget hvis man ønsker at hunden skal tabe sig. Det er fint at finde et foder med lavt fedtindhold, men hvis det ikke er nok (se på hunden) så skal man også enten nedsætte fodermængden eller motionere hunden mere (eller begge dele).

Kommentér på:
wolfsblut hvilken til overvægt

Annonce