{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Mille(kat) gik amok på Mads(hvalp) :-( {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg fik hvalp i mandags, og mille har ikke reageret aggressivt overfor ham før, men da min søster sad og legede med hvalpen, gik der mord i øjnene på mille og hun sprang på ham!!! Jeg skyndte mig at tage hvalpen op, hvorefter mille springer op af mit ben, sætter kløerne i, og kravler op. Hun sagde nogle virkelig underlige lyde. Dybe og høje!!!! Hendes øjne blev helt sorte og blanke. Vi blev alle meget meget bange for hende, så jeg tog hende i nakken og satte hende ud på badeværelset. Da jeg kom derud 10 min efter, var hun meget snaksagelig, og meget puttesyg!!!
Lige nu, sidder hun i vindues karmen og kigger på den skræmte hvalp.

Kan hun have reageret sådan pga jalousi???
Må jeg blande mig, eller hvad skal jeg gøre??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mille(kat) gik amok på Mads(hvalp) :-(
  • #1   4. feb 2011 du skal under alle omstændigheder ikke fjerne hvalpen - for så risikerer du at den bliver bange for katten i længden.. så hellere fjerne katten..

om katte kan være jaloux tør jeg ikke udtale mig om.. men de har helt sikkert et bredt udvalg af følelser..

• #2   4. feb 2011 smiley Den lyd kender jeg godt!!
    Tror ikke det er jalousi - det er nyt dyr på kats territorie.
    Ja- bland dig - en kat kan forerette meget skade på en hund... Men sørg for at katten også får fred - altså at du også tager denne i forsvar. Og brug samme mængde tid på den som du plejer. Så skal det nok komme lige så stille...

• #3   4. feb 2011 havde samme problem da vi fik hund. Havde 2 katte der ikke syntes at hunden skulle bo her... selv her 15mdr efter at hunden er flyttet ind så kan min han kat ikke lide hunden. Derimod er hun katten blevet glad for hunden. Black beauty skriver at hunden er kommet ind på kattens territorie hvilket er helt rigtigt. Og ligesom i en hunde flok er det nu dig der skal ind og markere hvem det lige er, der bestemmer.
    Du kan med stor fordel købe en diffuser til stikkontakten der hedder feliway. som beroliger katten...Mine katte ligner nogen der har røget en lille joint når jeg har brugt den. Meget effektiv her i starten. af deres forhåbenlige lange venskab.

• #4   4. feb 2011 Der er også den detalje at man kan opdrage på en hund, det kan man altså ikke med en kat.... nej man kan ikke.

Katte er så voldsomme når de flipper ud, og kan lave meget skade, jeg ville ikke have katten hvis det var mig.

• #5   4. feb 2011 Indtil jeg blev allergisk har jeg altid haft kat.

Det er desvære min erfaring at en voksen Ene kat som aldrig har måtte dele med andre, efter den forlod mor sjældent kan vende sig til en ny roommate. De kan måske lære at ignorere den nye men det er langt fra altid. Og sker næsten kun når den nye er en anden kat.

I må under ingen omstændigheder lade de 2 være alene, heller ikke om natten.
    Hvis katten stadig ikke har accepteret hunden efter 2 til 4 uger, alt efter hvor voldsom den er, ville jeg overveje hvem af de 2 jeg ville beholde.
    Beklager men anskaffelse af en hund med en "gammel" ene kat er desvære sjældent heldigt.

PS: Hun katte er ofte være end kastrerede han katte når det kommer til at afgive suverænitet

• #6   4. feb 2011 Ser lige at du faktisk har 2 katte.
    Kan de 2 sammen? Er Mille den som bestemmer?

• #7   4. feb 2011 ja jeg har to katte og mille er den der bestemmer..
    der var også kampe da vi fik kat nr.2, men kun i kort tid og så nu er de bedste venner det meste af tiden..
    hun har faktisk været meget interesseret i hvalpen siden den kom, men nu er jeg sku bange for udfaldet smiley

• #8   4. feb 2011 Renee V - Helt enig.
    Katte kan være helt fantastiske, men de kan desværre også være nogle sataner når der kommer nye medlemmer til familien

• #9   5. feb 2011 Min kat er af natur ikke en kat der bryder sig om andre end sig selv og mig.

Den har dog aldrig været agressiv over for Kia. Jeg ville aldrig tolerere det.
    Hvis Kia stak snuden for langt frem da hun var lille fik hun et dask over snuden og det er det.
    Katten ville have gjort det samme have det været en killing.

Men venner bliver de nok aldrig på trods af at jeg har lagt meget arbejde i at prøve at føre dem sammen.

Jeg accepterer nu at de ikke kan sammen og de har lært at tolerere at bo sammen uden at gide hinanden.

De ved at jeg ikke vil have de skader hinanden. Og mere beder jeg ikke om :o) Det er en ærlig sag hvis en hund og en kat ikke kan lide hinanden :o) Et eller andet sted er det jo naturens orden og de har ikke valgt hinanden :o)
    De bor nu i samme hjem på 3.+ år.

Ville ikke tolerere at katten direkte overfalder hvalpen. At fortælle hvalpen at katten altså bestemmer er okay og en rask kat burde i mine øjne kunne finde ud af dette uden at skade hvalpen. Og jo katte kan godt opdrages men der skal ligges arbejde i det :o)

Ville IKKE lade kat og hvalp alene. Altid under opsyn til du VED at de ikke skader hinanden.

• #10   5. feb 2011 Jo katte kan opdrages, tro mig har haft en kat der både gav pote, hi five, sit, dæk, rulle, og mijauv og meget mere...

Katten var der først så hunden skal lære at katten er højere i hiraki end den...

Prøv evt hvis du sidder på gulvet med hunden at kalde på katten, for så invitere du den... Og lad den have sit Helle fra hunden til når den ikke gider den mere...

• #11   5. feb 2011 Ja, kender det godt...

Naboens kat mener ikke Buddy må være i vores have og angriber ham ofte... Buddy er for skvattet til at svare igen smiley

• #12   5. feb 2011 Jeg har skudt naboens kat med vandgevær næsten hveranden dag siden september. Det er ikke altid en fuldtræffer for den ved jo at jeg kommer :-S

Men den holder ikke op. Naboen siger at jeg bare skal skræmme den væk, men det lader jo til at fortsætte i en uendelighed smiley Buddy siger jo ikke fra...

Ønsker mig indimellem en i kattens øjne frådende, farligt uhyre, der jager efter den og smækker kæberne sammen i luften lige bag katten i dens flugt over plankeværket.. Måske en nærdødsoplevelse kunne holde den på afstand.

Ved godt det er lidt strengt og jeg kan generelt godt lide katte, men lige det kræ afprøver virkelig mine grænser... Den angriber ofte MIN hund i MIN have GRR.

• #13   5. feb 2011 Jo, men bare den dog ikke angreb og kradsede ud på den måde:-( er bange for en dag får hans øje selvom snuden er mest udsat... Og jeg har ikke problemer med andre katte. Er dog bekymret for om det fører til at han bliver bange for katte generelt:-(

• #14   5. feb 2011 Her går det rigtig fint med kat og hund sammen. Havde katten først, og ja de kan blive jaloux på hinanden, men leger også godt sammen. Har så også en meget godmodig kat, som ikke siger fra selvom Felix parre den og bider den i ørene.

• #15   5. feb 2011 Ej en medløber

Hehe ja også mig.

Men ja det er synd for ham. Han er så blid og elsker katte (eller gjorde...) var vant til dem fra hvalp...

Jeg er træt af situationen og ville på en måde gerne have en hund, der ordnede tingene på sin egen facon.

Der er jo ingen god løsning. Naboen holder ikke katten inde og den har på mange måneder ikke lært at lade min hund være i fred... Hvis jeg på et tidspunkt får en hvalp, vil den jo kun kunne være i haven mens jeg holder vagt:-(

• #16   5. feb 2011 Ej en:

Skulle da også lige til at sige, din Dalton da vel ikke fandt sig i en kat gik på ham *SS*

Sjovt men da vi havde vores store Ridgeback, kom der mange katte i haven. Han elskede dem, bare det at ligge at kigge på dem. De gjorde ham så heller ikke noget, men jeg bryder mig altså ikke om at have dem rendende, de skider i alle mine bede. Da vi måtte aflive den gamle, og tøserne kom til, har vi ikke hafft en eneste. Er sikker på tøserne ser dem som legetøj, endda legetøj der kan gøre modstand. Som jo så er endnu bedre og sjovere. Selv da Emma fik en over snuden, da den ene kat, ville prøve at forsvare sit territorium (min have) kastede Emma sig over den. Katten fik sådan en chok, så nu er haven kattefri. Og den rift hun fik på snuden, tog hun sig ikke af smiley

• #17   5. feb 2011 Ih, Ina kunne jeg ikke lige låne Emma? *GG*

• #18   5. feb 2011 Vores grund er også kattefri, en kat ville ikke overleve mange minutter her..

• #19   6. feb 2011 Sabina M

Er dernoget nyt om katte og hvalpen? Hvordan går det?

Jeg fik gåsehud efter jeg har læst denne debat,
    Skal hente min hvalp d.8.feb. og tjaa...har 3!!! katte, hvor 2 er vandt til hund..en tidligere en vi havde før...

U-he...har en fornemmelse om at det bliver nogle rigtig varme dage/uge før katterne venner sig til en ny 4-benet "mærkelig kat"

Skal nok holde jer opdateret.

Kommentér på:
Mille(kat) gik amok på Mads(hvalp) :-(

Annonce