995 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Selma driver mig til vanvid !! Selma driver mig til vanvid !!

Uhhh...gamle sære konehunde er altså bare ikke lige min kop the smiley

Hun har længehaft det med at sidde/ligge og pive...får et halvt års tid siden gennemgik hun det helt store gammelkonetjek fordi ejg var bange for athun havde fået ekstra ondt(gammel skade), men der blev ikke fundet noget som helst.

Nu er det efterhånden blevet så slemt, at jeg kan mærke at hendes piveri går ind og trykker på nogle knapper, så jeg nærmest føler det som tortur og jeg er virkelig bange for at tråden knækker en dag....det er virkelig slemt og i mega højt toneleje og kan fortsætte i timevis !!

Har prøvet at ignorere og rose hende, når hun holder kæft eller give hende et eller andet spændende at lege med.
Jeg har forsøgt at gå en tur med hende(men så starter hun bare igen, når vi kommer ind)...

Ofte er det rigtig slemt, når vi spiser, så jeg forsøgte at give hende hendes mad inden, men piveriet fortsætter bare og bliver værre og værre...

For en uge siden peb hun helt vildt da jeg rørte ved hende, så har fået dyrlægen til at undersøge hendes led igen...ingen reaktion ved overflexing af hendes led og dyrlægen mener ikke at nye røntgen-billeder burde være nødvendige, da der jo næsten lige er taget af ryg og hofter.

For lidt siden, da jeg efter luftning, leg, mad etc. forsøgte at ignorere hende stillede hun sig sateme også hen lige foran mig...kiggede mig dybt i øjnene og gav sig til at knurre af mig...så mistede jeg altså tålmodigheden og bad hende fise aht, så nu ligger hun i sin kurv og piver højt og inderligt !!

Hun er simpelthen ved at drive mig til vanvid og jeg ved altså efterhånden ikke længere, hvad jeg skal stille op med hende....

Ved ikke engang hvorfor jeg skriver dette...måske bare for at få lidt moralsk støtte, så jeg kan holde hende ud i X antal år endnu smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selma driver mig til vanvid !!
  • #2   5. feb 2011 Selma er også prøvet "puttet" flere gange(elsker at ligge godt gemt væk i en dyne eller et tæppe), men kun yderst sjældent at det hjælper...men når det gør...uhhh...ekstase !!

Faktsik røg det ud af mig idag da hun knurrede af mig at nu skulle hun sateme passe på ellers kom hun ikke med hjem fra dyrlægen næste gang....

(ved godt hun ikke kan forstå det, men fik det altså alligevel helt vildt dårligt bagefter)

• #3   5. feb 2011 Jeg fostår intet, hvorfor er I trætte af en hund, der piver? Den gør det vel fordi der er noget galt eller har jeres hunde bare altid pebet?

• #6   5. feb 2011 Min er nu ikke en whippet, men en pharaoh...og det er som sagt blevet værre og værre(hun har altså ikke altid pebet), og hun er blevet tjekket fysisk, så hun fejler altså ikke noget.

Naturligvis er hun forkælet, men det har hun så også altid været, men hun har ikke altid pebet på den måde...har vel stået på i 7-8 mdr....dog bliver det værre og værre.

Hun piber og piber bare i det uendelige i så højt et toneleje at det efterhånden virker som tortur, så derfor er hun ved at drive mig til vanvid....og ja, det er jeg sg* ind imellem mere træt af end andre gange smiley

• #7   5. feb 2011 Underligt nok er det værst om aftenen.....sidder lige pt. med nerverne udenpå tøjet og venter på at skulle ud på den sidste tur, så hun forhåbentlig falderi søvn bagefter !!

• #9   5. feb 2011 Ja, Selma har egentlig altid været ret verbal...men tidligere mere som strube-/pibelyde når vi lige tog os en sludder....slet ikke på samme måde som nu...hun er simpelthen blevet mere og mere sær !!

• #11   5. feb 2011 Puhaaaa....tror det.....ikke til at holde ud...aaaltsåååå !!

• #12   5. feb 2011 haha undskyld ved godt det ikke er sjovt, men kan altså lige se det for mig. Emma kan også finde på det, hun klynker, piver og hyler hvis damen vil have opmærksomhed. Ignorere jeg hende, sætter hun sig direkte foran mig som din, og begynder at brumme. Dog stopper hun så, når jeg jo som jeg gør, smider alt hvad jeg har i hænderne og giver hende en ordentlig nusse tur, både ryg, ansigt og mave. Efterfølgende ryster hun sig direkte af velbehag, og smutter over i sin kurv, ruller lidt rundt og går så til ro. Og mor her kan i ro, gøre det færdigt jeg skulle :-))

• #13   5. feb 2011 Der kan man bare se smiley Var ikke klar over nogle racer gjorde det så meget som I beskriver......Men helt ærligt, jeg ville også tude, hvis min dyne ikke var som den skulle, det er vel ikke så svært at forstå ;o)

• #15   5. feb 2011 Ina : nussetur er afprøvet....men det hjælper heller ikke.

Det er så første gang, Selma direkte har brummet/knurret af mig, og det vil jeg sg* helt ærligt ikke finde mig i, så hun blev "pænt" bedt om at fise af *rødmer*

- hun forstod jo så heldigvis heller ikke, at jeg faktsik truede hende på livet *rødmer*

• #16   5. feb 2011 Min ligger og brummer meget højt, når noget ikke lige passer ham!!! Det er møj irriterende.....

• #17   5. feb 2011 Kan også nikke genkendende på det med tæppet/dynen !!

• #18   5. feb 2011 Gitte : Åhhh...hvis det så bare var en brummen....den her MEGA høje pibelyd er sindsygt belastende !!

• #19   5. feb 2011 Det lyder nærmest som de dersens "bløde" pibedyr, der piber meget højt og ikke bare siger bååååt !!

Har tit sagt til hende, at jeg får dyrlægen til at bortoperere hendes fløjte *rødmer*

• #21   5. feb 2011 Vores kan finde på at pibe i en enormt høj tone, hvis han selv mener, han har ligget længe nok i kurven og gerne vil gives fri. Han skal derop, når han lige har været ude. Godtnok får han tørret poter, meeeeen hans hysteriske mor er meget rengøringsvanvidsplaget, så op i kurven. Men totalt griner, som han kan ligge der og være stor-tudefjæs *GG*

• #22   5. feb 2011 Min har godt nok også bare været træls her til aften, hun render rundt alle vegne og iiiih!! Og har været ude med hende smiley Normalt, hvis det er fordi hun skal ud, så plejer hun at sætte sig foran en og bare pibe til man rejser sig og så fiser hun ud til døren.
    Men så lagde jeg mærke til at hendes ene øre liger lidt ned, så det nussede jeg lige... Og det hænger bare og hun klør hele tiden, så nu har jeg næsten helt dårlig samvittighed - måske har hun bare været træls, fordi hun har ørepine smiley Nu har vi i hvert fald dryppet øre og hun har ligget stille lige siden.

Men jeg kan godt sætte mig ind i din situation også smiley

• #23   5. feb 2011 Maj-Britt : det gør det nemlig...også derfor jeg kalder det for tortur !!

• #24   5. feb 2011 Jeg får fnidder bare af at læse om det !!!

Åhhh ikke noget værre end en hund der laver lyde uden grund.

Din tålmodighed er bedre end min.. Min køter var røget i gangen og ligge (der er en kurv, men det er det længste den kan komme væk fra hvor jeg befinder mig)..

Ja det er måske ikke så pædagogisk, men en hund der ikke har ondt/ubehag og som er luftet, aktiveret og motioneret har ikke min største tålmodighed.

Hold kæft eller forsvind... Tough love i mit lille hjem ; )

• #25   5. feb 2011 Vi har ikke plads til kurv(der faktisk ikke er en kurv, men en meget høj hynde-ting) andre steder end i stuen, så det er desværre ikke en mulighed...selvom min mand flere gange har truet med at smide hende på badeværelset, hvor vi måske kunne smide et par dyner i brusekabinen, men det er så også eneste løsning, der kunne minde om det*LOL*

Egentligt dejligt at manden ikke er så meget hjemme om aftenen...når han er hjemme, skal jeg nemlig også høre på ham brokke sig over piveriet(som om piveriet ikke var nok)

• #28   5. feb 2011 Ja sådan er det også her hjemme for tiden, det er så fordi Fluffy er meget løbsk og kalder på alle hannerne *LOOL*

Men jeg har til gængæld en gammel gnaven cavalier der konstant står og fnyser af mig hvis jeg ignorere ham for længe, og giver jeg mig ikke går det over i knur og til sidst gøen *LOL* Møg køter *GG*

• #30   5. feb 2011 Lige nu er Selma så heldigvis gået i dørken...til gengæld synes katten lige den skal drille ved at pille og rode og rage på alt, det man ikke må pille og rode og rage ved...suuuuk !!

• #31   5. feb 2011 Uhh ja Maj-Britt de er også hårløse *LOL* Nå jeg vil bøje mig i støvet for Gizmo og gå en tur med ham inden han begynder at gø af mig, vi er nemlig gået over i knurre lyde *LOOOL*

• #33   6. feb 2011 Palle : Normalt ville jeg have givet dig ret, for det er første gang jeg oplever noget så ekstremt som dette !!

Problemet her er så bare, at hun gør det nu uanset, om hun bliver vartet op eller ignoreret, så synes egentlig ikke, at jeg dyrker det, men det er da klart, at man vil undersøge, om der er noget galt...i hvert tilfælde i min bog !!

Men som regel fortsætter hun, selvom hun har været ude, har fået mad whatever(maden er hun så begyndt at få på den sædvanlige måde igen, da jeg opdagede at fodring samtidig med os ikke havde nogen virkning)....Pt. tjekker jeg faktisk kun, om hun skal tisse/skide og ikke så meget andet...fortsætter hun, nå jeg er sikker på, at det ikke er tilfældet, bliver hun så ignoreret resten af tiden, selvom det er totalt enerverende at høre på !!

• #35   6. feb 2011 Jeg er altså af den overbevisning, de simpelthen snakker. smiley Nu er Emma hverken Whippet eller Pharao, men en OEB. Og hun snakker altså også. Self. kan man ignorere deres "snakken" men kender det da fra mig selv, uden at menneskeligøre hunden, men ignorer mig, og jeg snakker da bestemt videre, og endda højere, for hvis man ignorere mig, er det da fordi man ikke høre mig? smiley

Selma:

At hun begynder at brumme, tror jeg ligesom med Emma, er fordi NU skal du altså høre mig. Altså en lidt mere bestemt "hallo jeg er her" *GG*

Men kan bestemt godt forstå, at hvis de bliver ved, man bliver sindsyg *SS* Heldigvis stopper Emma herhjemme som sagt, ved jeg koncentrere mig om hende.
    Og ja, hundene herhjemme har overtaget herredømmet *GG*

• #36   6. feb 2011 Ina : Selma snakker også, men det lyder helt anderledes smiley

• #38   6. feb 2011 Åh kender det. og ja, det er VIRKELIG til at få fnidder af!
    Lulu kan godt finde på at gøre det en gang i mellem, men det er HELDIGVIS sjældent.

Det er som regel om aftenen, og starter med hun stiller sig ude midt på gulvet og piver. Så tager hun et par skridt. Går i stå - og piver igen. Og sådan kan det fortsætte i timer, hvor hunden nærmest bevæger sig rundt i slowmotion, med en ulidelig piven hængende omkring sig.

Og der er bare intet der hjælper, når hun er i det mode. Man skulle tro hun var i løbetid med den adfærd, men det er altid udenfor løbetiderne det sker.

• #39   6. feb 2011 - og ja, det er nu heller ikke, fordi jeg mister min tillid til hende, fordi hun brummede/knurrede en enkelt gang ad mig....hun skal bare ikke gøre det...meget enkelt smiley

Ville bare nogengange ønske at hun ville holde sin kæft om aftenen...

Lige nu går hun også og småpiber, men et er fordi hun lige blev taget med "bukserne nede".

Hun plejer at blive luftet af min datter om morgenen....men nu har jeg været ude med hende fordi datteren sov lidt længe og har en veninde på besøg.

Datteren er nu stået op, og så begyndte piberiet, mens hun begyndte at gå lidt forvirret omkring smiley

Hun fatter simpelthen ikke en skid af det hele lige nu !!

• #40   6. feb 2011 måske er det ikke hende der er noget i vejen med.. tænker bare.. du har selv nogle fysiske problemer ikke? (synes jeg at mindes jeg har læst på hybels) måske er det dig der skal tjekkes for sygdomme..

ej jeg ved det ikke.. men hunde har jo en 6. sans så jeg ville blinke 2 gange hvis jeg fik at vide at en hund havde forudsagt at der var noget fysisk galt med dens ejer..

kan nu godt følge dig ellers.. jeg bliver godt nok også træt af sølve nogen gange når hun bare bliver ved og ved og ved og ved.. men hun er bare en hvalp så det kan man jo forvente

• #41   6. feb 2011 Wulfcub : Kunne faktisk være en begrundelse, men da jeg faktisk næsten lige er blevet tjekket i hoved og r*v i forbindelse med et ildebefindende, der i sidste ende viste sig at være et migræne(aura) anfald *rødmer*...og tidligere på året for mistanke om canser i underlivet(ingenting fundet), ja, så tyder alt på, at jeg er sund og rask.

- udover mit gigt-plagede knæ og en lungebetændelse/bihulebetændelse for en måneds tid siden, altså smiley

• #43   6. feb 2011 Ej en:

Jep, men når jeg når det toneleje, plejer de nu også at høre mig herhjemme *GG*
    Der er altså ikke noget være, end at blive ignoreret, så hellere få beskeden, hold nu mund. Og har det det sådan, at hvis man gerne vil fortælle noget, er det da almindelig respekt af den der for det fortalt at lytte. Om det så er noget man gider høre eller ej *SS*

• #46   7. feb 2011 @Maj-britt og der kommer endnu mere fest og pibe lyde når Juice bliver større, vores Corgi pludre med på samtaler i en uendelighed, og når hun har været på tur med en af os kun, så skal hun genfortælle det hele til far/mor når hun kommer hjem. gerne også med lidt rekvisitter i form af legetøj. tossede hund. Eller hvis hun ikke lige synes tingene går efter hendes hovede.. smiley

• #47   7. feb 2011 Palle P : Selma kan også i få tilfælde tude fordi hun vil puttes og dette anses herhjemme som værende en del af, at hun skal have omsorg(hun elsker at putte og så'n, hvilket ligger til racen), men jeg fiser altså ikke over og putter hende om og om igen(ligesom Maj-britt er nødt til - som hun selv er inde på...har man ikke selv hørt denne slags tuderi, så tror jeg det er meget svært at sætte sig ind i dette)...

Selma bliver puttet 1 gang og er konen ikke tilfreds, jamen så må hun selv rette på tæpper/dyner, hvilket hun også gør...meget møjsommeligt !!

Kommentér på:
Selma driver mig til vanvid !!

Annonce