Selma driver mig til vanvid !! Selma driver mig til vanvid !!
Uhhh...gamle sære konehunde er altså bare ikke lige min kop the
Hun har længehaft det med at sidde/ligge og pive...får et halvt års tid siden gennemgik hun det helt store gammelkonetjek fordi ejg var bange for athun havde fået ekstra ondt(gammel skade), men der blev ikke fundet noget som helst.
Nu er det efterhånden blevet så slemt, at jeg kan mærke at hendes piveri går ind og trykker på nogle knapper, så jeg nærmest føler det som tortur og jeg er virkelig bange for at tråden knækker en dag....det er virkelig slemt og i mega højt toneleje og kan fortsætte i timevis !!
Har prøvet at ignorere og rose hende, når hun holder kæft eller give hende et eller andet spændende at lege med.
Jeg har forsøgt at gå en tur med hende(men så starter hun bare igen, når vi kommer ind)...
Ofte er det rigtig slemt, når vi spiser, så jeg forsøgte at give hende hendes mad inden, men piveriet fortsætter bare og bliver værre og værre...
For en uge siden peb hun helt vildt da jeg rørte ved hende, så har fået dyrlægen til at undersøge hendes led igen...ingen reaktion ved overflexing af hendes led og dyrlægen mener ikke at nye røntgen-billeder burde være nødvendige, da der jo næsten lige er taget af ryg og hofter.
For lidt siden, da jeg efter luftning, leg, mad etc. forsøgte at ignorere hende stillede hun sig sateme også hen lige foran mig...kiggede mig dybt i øjnene og gav sig til at knurre af mig...så mistede jeg altså tålmodigheden og bad hende fise aht, så nu ligger hun i sin kurv og piver højt og inderligt !!
Hun er simpelthen ved at drive mig til vanvid og jeg ved altså efterhånden ikke længere, hvad jeg skal stille op med hende....
Ved ikke engang hvorfor jeg skriver dette...måske bare for at få lidt moralsk støtte, så jeg kan holde hende ud i X antal år endnu
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
Faktsik røg det ud af mig idag da hun knurrede af mig at nu skulle hun sateme passe på ellers kom hun ikke med hjem fra dyrlægen næste gang....
(ved godt hun ikke kan forstå det, men fik det altså alligevel helt vildt dårligt bagefter)
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
mar 2009
Naturligvis er hun forkælet, men det har hun så også altid været, men hun har ikke altid pebet på den måde...har vel stået på i 7-8 mdr....dog bliver det værre og værre.
Hun piber og piber bare i det uendelige i så højt et toneleje at det efterhånden virker som tortur, så derfor er hun ved at drive mig til vanvid....og ja, det er jeg sg* ind imellem mere træt af end andre gange
mar 2009
mar 2009
mar 2009
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
mar 2009
Det er så første gang, Selma direkte har brummet/knurret af mig, og det vil jeg sg* helt ærligt ikke finde mig i, så hun blev "pænt" bedt om at fise af *rødmer*
- hun forstod jo så heldigvis heller ikke, at jeg faktsik truede hende på livet *rødmer*
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
mar 2009
mar 2009
mar 2009
Har tit sagt til hende, at jeg får dyrlægen til at bortoperere hendes fløjte *rødmer*
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.413
Men så lagde jeg mærke til at hendes ene øre liger lidt ned, så det nussede jeg lige... Og det hænger bare og hun klør hele tiden, så nu har jeg næsten helt dårlig samvittighed - måske har hun bare været træls, fordi hun har ørepine
Men jeg kan godt sætte mig ind i din situation også
mar 2009
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Åhhh ikke noget værre end en hund der laver lyde uden grund.
Din tålmodighed er bedre end min.. Min køter var røget i gangen og ligge (der er en kurv, men det er det længste den kan komme væk fra hvor jeg befinder mig)..
Ja det er måske ikke så pædagogisk, men en hund der ikke har ondt/ubehag og som er luftet, aktiveret og motioneret har ikke min største tålmodighed.
Hold kæft eller forsvind... Tough love i mit lille hjem ; )
mar 2009
Egentligt dejligt at manden ikke er så meget hjemme om aftenen...når han er hjemme, skal jeg nemlig også høre på ham brokke sig over piveriet(som om piveriet ikke var nok)
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
Men jeg har til gængæld en gammel gnaven cavalier der konstant står og fnyser af mig hvis jeg ignorere ham for længe, og giver jeg mig ikke går det over i knur og til sidst gøen *LOL* Møg køter *GG*
mar 2009
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
mar 2009
Problemet her er så bare, at hun gør det nu uanset, om hun bliver vartet op eller ignoreret, så synes egentlig ikke, at jeg dyrker det, men det er da klart, at man vil undersøge, om der er noget galt...i hvert tilfælde i min bog !!
Men som regel fortsætter hun, selvom hun har været ude, har fået mad whatever(maden er hun så begyndt at få på den sædvanlige måde igen, da jeg opdagede at fodring samtidig med os ikke havde nogen virkning)....Pt. tjekker jeg faktisk kun, om hun skal tisse/skide og ikke så meget andet...fortsætter hun, nå jeg er sikker på, at det ikke er tilfældet, bliver hun så ignoreret resten af tiden, selvom det er totalt enerverende at høre på !!
jul 2007
Selma:
At hun begynder at brumme, tror jeg ligesom med Emma, er fordi NU skal du altså høre mig. Altså en lidt mere bestemt "hallo jeg er her" *GG*
Men kan bestemt godt forstå, at hvis de bliver ved, man bliver sindsyg *SS* Heldigvis stopper Emma herhjemme som sagt, ved jeg koncentrere mig om hende.
Og ja, hundene herhjemme har overtaget herredømmet *GG*
mar 2009
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Lulu kan godt finde på at gøre det en gang i mellem, men det er HELDIGVIS sjældent.
Det er som regel om aftenen, og starter med hun stiller sig ude midt på gulvet og piver. Så tager hun et par skridt. Går i stå - og piver igen. Og sådan kan det fortsætte i timer, hvor hunden nærmest bevæger sig rundt i slowmotion, med en ulidelig piven hængende omkring sig.
Og der er bare intet der hjælper, når hun er i det mode. Man skulle tro hun var i løbetid med den adfærd, men det er altid udenfor løbetiderne det sker.
mar 2009
Ville bare nogengange ønske at hun ville holde sin kæft om aftenen...
Lige nu går hun også og småpiber, men et er fordi hun lige blev taget med "bukserne nede".
Hun plejer at blive luftet af min datter om morgenen....men nu har jeg været ude med hende fordi datteren sov lidt længe og har en veninde på besøg.
Datteren er nu stået op, og så begyndte piberiet, mens hun begyndte at gå lidt forvirret omkring
Hun fatter simpelthen ikke en skid af det hele lige nu !!
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
ej jeg ved det ikke.. men hunde har jo en 6. sans så jeg ville blinke 2 gange hvis jeg fik at vide at en hund havde forudsagt at der var noget fysisk galt med dens ejer..
kan nu godt følge dig ellers.. jeg bliver godt nok også træt af sølve nogen gange når hun bare bliver ved og ved og ved og ved.. men hun er bare en hvalp så det kan man jo forvente
mar 2009
- udover mit gigt-plagede knæ og en lungebetændelse/bihulebetændelse for en måneds tid siden, altså
jul 2007
Jep, men når jeg når det toneleje, plejer de nu også at høre mig herhjemme *GG*
Der er altså ikke noget være, end at blive ignoreret, så hellere få beskeden, hold nu mund. Og har det det sådan, at hvis man gerne vil fortælle noget, er det da almindelig respekt af den der for det fortalt at lytte. Om det så er noget man gider høre eller ej *SS*
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 865
mar 2009
Selma bliver puttet 1 gang og er konen ikke tilfreds, jamen så må hun selv rette på tæpper/dyner, hvilket hun også gør...meget møjsommeligt !!
Selma driver mig til vanvid !!