{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Vejledende foderanvisning?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er..

Jeg har et spørgsmål som kører rundt i hovedet på mig, ang fodring af min SBT.

Dyrhandleren anbefalede 1'st Choice Puppy M/L foder, så det burger vi lige nu.
De anbefaler at hunden får mellem 250-330 gram om dagen i hans vægtklasse.

I dag var jeg ude og se på pronature puppy da jeg har hørt meget godt om det og så på posen at en hund på hans størrelse/vægt skal have mellem 190-290 gram om dagen.

Hvordan kan det være der er SÅ stor en forskel på to mærker foder?

Jeg har ikke nogen steder kunne finde svar, så håber lidt der er nogen der kan give mig en logisk forklaring smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vejledende foderanvisning??
  • #1   6. feb 2011 Det har noget med indholdet i foderet, optimisme ved producenten, og den enkelte hunds behøv, det er jo kun vejledende foder anvisning.

• #3   6. feb 2011 Sådan lidt forikantet sat op, så er det oftest sådan at et foder af god kvalitet, skal hunde have mindre af end et af dårlig kvalitet.

Men ja, det er meget forskelligt hvor meget hunden skal have afhængig af hvad foder man bruger. Der er jo ikke det samme i alt foder;o)

Men fungerer hunden godt på det den får nu, er der jo ingen grund til at skifte

• #4   6. feb 2011 Hold da op jeg staver godt -for de er skulle være i tvivl så betyder "forikantet" altså firkantet *G*

• #6   6. feb 2011 Okay, jamen det giver selvfølgelig lidt mere mening med det hele..

Det er nu heller ikke fordi vi overvejer at skifte nu, han skal kører på 1st choice.. Men kiggede egentlig bare på muligheder hvis nu f.eks han ikke gad spise det han har nu.

• #7   6. feb 2011 Det vigtigste er vel også "bare" at hunden er sund og rask, og hverken for tynd eller fed? Så kan man vel "selv" bestemme hvor meget hunden skal have at spise om dagen..

Undskyld mine "" Men det giver god mening smiley

• #8   6. feb 2011 Lige netop -den mængde der står på posen er bare vejledende, og giver en ide om ca hvor meget en hund af en given størrelse skal have.

Men hunde er jo forskellige, helt som os mennesker. Så nogen skal have lidt mere, andre lidt mindre.
    Man må kigge på hunden og se hvordan den trives.

• #9   6. feb 2011 Mange tak for hjælpen smiley

• #10   6. feb 2011 Kan godt forstå du blev overrasket, det gjorde jeg også da jeg sammenlignede med foderanvisningen mellem RC og Eukanuba, de skal have omkring 100 g. mindre om dagen på eukanuba ifølge anvisningen og jeg vil sige på mine hunde bliver det til et ½ kilo foder om dagen, hvis anvisningen passer og det ikke blot er RC, som har sat den for højt, hvilket vil jeg for sjovt lige lavede et lille regnestykke på, som faktisk på årsplan vil ende i 3650 kr. Hvilket så svarer til 3 mdr. fodring på eukanuba på mine hunde ;-)) Lidt tankevækkende synes jeg, men omvendt ved jeg at mange giver mindre Rc end anvist og så går pengene måske op alligevel :-))

• #11   6. feb 2011 Jannie S: RC indeholder også gluten, og mere vegetabilsk protein. Hvilket er årsagen til den højere anbefalet dosis.

Kommentér på:
Vejledende foderanvisning??

Annonce