{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.501 visninger | Oprettet:

Hva dælen er der galt? {{forumTopicSubject}}

Har lige brug for et par kloge hoveder vurdering!

Min Lullu har i omkring en måned kløet sig over det hele... Jeg prøvede selvfølgelig først med loppekur, og da det ikke virkede prøvede jeg alverdens andre gode råd. Intet har virket, så derfor tog jeg i sidste uge til dyrlæge. Her fik hun tømt analkirtler ( det skal lige siges at de samme symptomer kom i sommers, men forsvant da hun fik tømt analkirtler og fik en binyrebarkhormonsprøjte).
Dyrlægen sagde at jeg nok skal overveje at allergiteste hende. Men puuuuha - DET BLIVER DYRT!

Det mærkelige er så; nu klør hun sig ikke længere over det hele. Nu er det KUN numsen der klør. HELE TIDEN....
Det får mig til at tænke at det nok ikke er noget allergi, men noget andet??
MEN HVAD KAN DET DOG VÆRE??

Det er bare så synd for hende, og hvis intet andet virker, må vi selvfølgelig allergiteste hende...

Håber en af jer ligger inde med De Vises Sten!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva dælen er der galt?
  • #1   7. feb 2011 Det er jo klart at hun ikke klør sig, efter hun har fået binyrebakhomonindsprøjtning. Det er med til at dæmpe kløen. Synes du skal få brugt den formue det koster at få lavet en allergitest.

  • #2   7. feb 2011 Følger lige med, da min egen hund har samme symptomer.

  • #3   7. feb 2011 Foderskift kan måske hjælpe.
    ....og ellers så må du ha lavet den allergitest, så hun ikke er så plaget hele tiden. Jeg ville gå amok, hvis jeg kløede over det hele hele tiden!!!!


  • #4   7. feb 2011 Kløe i numsen er også et symptom på allergi.

    Er hunden på allergifoder?


  • #5   7. feb 2011 Lea A: Hun har IKKE fået binyrebarkhormonsprøjte denne gang...

    Nej, hun får Royal Canin...
    Men, kan I forklare hvorfor kløen lige pludselig kun er i numsen??


  • #7   7. feb 2011 Elisabeth, der er rigtig mange ting, der ikke er til at forklare omkring allergiske symptomer.
    En dyrlæge vil heller ikke kunne give dig en forklaring på det.

    Når det er sagt, så er det jo ikke sikkert, det er allergisymptomer, hun har. Det kan være svamp, infektion i huden - whatever.



  • #8   7. feb 2011 Geser: Yorkshire Terrie - mener den hedder 29...
    CH: Ja, men hun er jo tjekket for alt det med pels og hud. Der er ingen tegn på noget. Jeg har tænkt på om hun evt. kan have fået en rift i endetarmen, da Dr. dyr jagede en finder derop, og at det måske er det er nu irriterer?
    Men jeg tror nok også bare at jeg bliver enormt skræmt over tanken om at min lille pige måske har allergi smiley


  • #11   7. feb 2011 Ulla - nu skriver du det jo altid, men jeg må indrømme, at jeg aldrig har set en undersøgelse nogen steder der viser, at majs er et kraftigt allergen hos hunde.

    Hos mennesker, jo, men ikke hunde. Har du lidt kilder?


  • #13   7. feb 2011 Geser - jooo... Men at der er flere hunde, der ikke tåler et produkt behøver jo ikke at betyde, at det er den samme synder og at synderen er majs ;o)

  • #16   7. feb 2011 Geser: Vi er gået over på voksen foder, så det kan godt være at det ikke er 29´ernen, men måske 28 så? Kan ikke huske nummeret. Men i hvertfald Yorkshire Terrie til voksen.

    Suzy og Plette: Nu er det jo heller ikke SÅ LÆNGE. Hun har nok gået i 2½ uge før vi tog til dyrlægen. Og det er jo heller ikke ligefrem fordi jeg har siddet og set passivt til. Jeg har jo gjort noget for det!!

    Det kan da godt være at jeg bare skal skifte til et nyt foder... Det er da i hvert fald værd at prøve!!


  • #17   7. feb 2011 Elisabeth, når du skifter foder, så skal du være opmærksom på, at der er mange mulige syndere.
    Alt, der indeholder proteiner kan give allergi - så det kan være både kornet i foderet og kødet i foderet.

    Hvis du vil prøve dig frem med at skifte foder, så vil jeg anbefale dig - for at forkorte tiden med ubehag for hunden - at skifte til et, der INTET har til fælles med det, du bruger.

    Ikke nødvendigvis at undlade korn helt, men at skifte til noget, der ikke indeholder de samme typer som det nuværende.
    Det samme med proteinkilden.

    Hverken korn generelt eller kød generelt giver allergi.


  • #18   7. feb 2011 Måske har jeg fundet De Vise`s Sten for dig ;o)
    Jeg læste forlede dag at der er en af indvoldsormene der kan gi kløe i både bagen og i huden+ tør og evt. skællende hud.
    Og da jeg tvivler på at alle hunde pludseligt ikke kan tåle deres foder mere så var det måske en idè at prøve gi hunden en ormekur, jeg kan self.ikke huske om det var hageorm el. spoleorm, men DET bør dr.dyr vide når man lige gir ham/hende et hint om den orm der kan gi de symptomer. ;o))


  • #19   7. feb 2011 Sofus kan ikke tåle alm. loppekur i pipetter, uanset hvad jeg har prøvet så klør han over hele kroppen, med det resultat at han fælder helt skrækkeligt, og han kan faktisk godt tabe pelsen i det omrøde hvor han har fået pipetten, nogen giver endda sår :o(

    Måske det kan være sådan noegt?


  • #20   7. feb 2011 Sofus og Emmas mor: Hun har hverken lopper, lus eller mider. Vi har som sagt været til dyrlæge, hvor hun er blevet tjekket for alt det.

    Anita: Det kan jo aldrig skade at prøve med en ormekur! Det er immervæk næsten et år siden hun sidst har fået det, så måske slet ikke så dum en ide troda alt. og hvem det? Det kan jo være som du skriver, at det er de vise sten/piller smiley

    Tak for jeres engagement alle sammen! I har i hvertfal givet mig en del at gå videre ud fra...


  • #21   7. feb 2011 Prøv noget medicin bad. Det kan måske hjælpe? Sille klør sig også over alt, Tror det kan være vejr skiftet hele tiden.

  • #22   7. feb 2011 Du skrev at du havde givet hende loppekur, og det er selve loppekuren Sofus ikke kan tåle, og der går LANG tid før han holder op med at klø sig igen efter en kur. Det var ikek fordi jeg troede hun havde lopper.

  • #23   7. feb 2011 Hun var jo begyndt at klø sig inden jeg gav hende loppekuren?

  • #25   15. feb 2011 Gizmo

    Hold da fast! Sikke en omgang !

    Lullu har jo fået tømt analkirtler, som skrevet...
    I går fik hun ormekur, så venter på at se om det giver pote mht. kløen...
    Og hvis ikke, så har jeg en tid ved dyrlægen i næste uge, og så er det bare igang med allergitest... smiley


  • #27   10. sep 2011 Det lyder præcist som med vores lille Franske buller. Først startede det med jeg troede hun havde lopper, fordi hun kurede enden mod gulvet og panikkede fordi det kløede bag på. Og jeg tænkte med det samme at det var lopper og hun fik så en loppekur. Det hjalp overhoved ikke og ringede flere gange til dyrlægen, som fortalte mig at jeg måtte være lidt tålmodig. Men efter en uge bestilte jeg tid til dyrlægen, fordi jeg ikke mente det kunne være rigtigt. Han snakkede om analkirtlerne, at det nok kunne være problemet og tømte dem så. Jeg spurgte ham om orm, men han sagde at det var usandsynligt, da hun jo havde fået ormekur og så ville det vise sig før eller siden...hmm(hun er 7 måneder og har fået det som hvalp). Jeg var ikke helt tilfreds med vores besøg hos ham.
    Dagen efter var det det samme igen. Når hun sidder stille fx. inden vi skal sove eller ligende, så begynder det at klø bag på og så "gnider" hun numsen mod gulvet. Det er ikke så slemt så det er ulideligt for hende, men det er et problem der skal løses. Til sidst skal jeg lige sige, at hun får Orijen, hvilket er et foder uden alt muligt i, så jeg tror ikke det er der mit problem ligger. Så jeg forstår dit problem, vi kan simpelthen ikke få løst det her hjemme:( Og du må meget gerne skrive hvis du finder en løsning........


Kommentér på:
Hva dælen er der galt?

Annonce