{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.537 visninger | Oprettet:

Min dober-hvalp har dårlig mave? {{forumTopicSubject}}

Min hvalp har haft lidt dårlig mave frem og tilbage. Har givet ham ris og kylling, og det hjalp, men så kom det igen, selvom jeg blev ved med at give ham ris og kylling blandet med hans tørrefoder. Hvad kan jeg gøre indtil jeg skal til dyrlægen på fredag? Har I nogle gode råd til hvad jeg kan gøre/give ham? Skal jeg stoppe med at give ham tørrefoder indtil hans mave er helt ok igen, eller hvordan?
Han er 12 uger.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min dober-hvalp har dårlig mave?
  • #1   7. feb 2011 Hvordan dårlig mave ?
    Hvor længe har du haft ham?

• #2   7. feb 2011 Har du skriftet foder fra hvad han fik ved opdrætter?
    Hvordan slem dårlig mave er det?

Jeg ville køre udelukkende skånekost i et par dage og så langsomt køre over på foder igen. Overvej evt noget Zoolac. Vandet skal også koges og afkøles inden servering.

• #3   7. feb 2011 Jeg har haft ham i 3 uger.
    Altså hans afføring er meget forskelligt. Det kan godt være helt lyst til tider og så er der små hvide "prikker" i?? Plus det er lidt tyndt.. Og der er rigtig meget afføring af sådan en lille fyr at være.

• #4   7. feb 2011 Hvis vores hund har haft dårlig mave(tynd mave) så er fodret blevet taget fra ham i et døgn og så får han kun vand.

Men han er så oss 8 år nu,

• #5   7. feb 2011 Ja, jeg har skiftet foder, men der går vel lige et par uger, før foderet har en virkning, eller hvad?

Kan jeg godt give ham det Zoolac, når han kun er 12 uger? Jeg vil jo rigtig gerne gøre det aller bedste! smiley

• #6   7. feb 2011 Ja, men han er jo hvalp, og ville det være godt bare at tage maden fra ham i et døgn?

• #7   7. feb 2011 Forresten så får han Orijen large breed puppy, eller hvad det nu hedder smiley

• #8   7. feb 2011 Et foderskifte kan sagtens smadre maven. Og nej, man skal ikke faste en så ung hund. Zoolac kan sagtens gives til en hvalp- det er bare bakterier

• #9   7. feb 2011 Han fik vist noget sjusket foder, fik at vide det var Royal canin, men tror altså det var voksen foder jeg fik med til ham, og det er overhovedet ikke godt, så det kan også være det der har slået hans mave helt ud! :-((
    Håber ikke det bliver varrige meen, så.

• #10   7. feb 2011 Ja, han har fået ormekur. Men syntes I ikke også bare han skal til dyrlægen igen så?

• #11   7. feb 2011 Han fik ormekur her for en uge siden

• #12   7. feb 2011 Jeg har det ligesom GOFD ang, de små hvide "prikker" det tyder på at din hvalp er smækfyldt med orm og ormekuren er begyndt at virke,"det er derfor det vælter ud med orm,ormedele el.æg=de "hvide prikker" så så længe de prikker kommer ud af din hvalp, så skal kuren fortsættes.

Har du haft en afføringsprøve med ned til dr dyr så h*n har set de hvide prikker ? ellers ville det nok være en god idè.

Ang.farven på hvalpens afføring, så blir den normalt hvid/ kit-farvet når de får kødben og samtidig hård pga. der er meget kalk i.
    Når du skriver at der kommer meget ud af den lille hund, så viser det bare at alt det den spiser går lige igennem den, ergo = den optager ikke sit foder ordenligt enten pga.ormene eller pga.fodret består mest af fyld som kroppen ikke optager.
    Så var jeg dig, ville jeg ta ned til dr.dyr med en aff.prøve og få den set igennem et microskop, det tar kun et par minutter og du behøver ikke at ta hunden med ;o)
    Bare så du/ I ved om maven er skør pga.orm, ellers så må du som andre også foreslår gi den noget skånekost indtil maven er ok, så kan du bagefter begynde at gi den et ordenligt næringsrigt foder uden Animalske biprodukter og helst også uden korn,majs og soya .
    Hvis du gir den et foder uden disse ting så vil den ikke lave nær så mange "pøller" det tør jeg garentere dig. ;o))

Held og lykke med hvalpens mavse, jeg håber at den bare er ved at få "smidt de sidste orm ud" ;o))

• #14   7. feb 2011 Anne..... TAK fordi du holder øje :o) det er en STOR hjælp :o) :o)

• #15   8. feb 2011 Han har det godt nu! Han får Zoolac, canikurpro, skånkost fra dyrlægen. Hans afføring er helt fin nu, allerede smiley

Så jeg er helt rolig nu smiley

• #16   8. feb 2011 Dejligt at høre at han reagere på behandlingen, men har din dylle fortalt hvad de hvide prikker i afføringen kunne være ?
    Og hvorfor den havde dårlig mave ?

Det er altid dejligt når hunden får det bedre, men når behandlingen stopper, er hunden så helt rask eller har den bare haft det bedre pga. den har fået symptombehandling.

Jeg skriver ikke dette for at gøre dig nervøs, men man bør altid få at vide hvorfor hunden har de symptomer den har, ellers risikere man at stå med problemet igen på et senere tidspunkt og så kan man stadig ikke hjælpe da den kun er behandlet for symptomerne og ikke sygdommen/parasitterne eller hvad der nu har gjort den dårlig.

Jeg ønsker self.det bedste for dig og især din vuf, men husk når du er hos dyllen med din hund, så spørg ,spørg og spørg endnu mere, det gør at du lære noget om hundenes sygdomme, og at dyllen er nødt til at gøre sit bedste. ;o))

Kommentér på:
Min dober-hvalp har dårlig mave?

Annonce