{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Kato ELSKER lort !!!! {{forumTopicSubject}}

Hvor er jeg bare træt af at Kato skal rundt og spise Katte og Menneskelort hele tiden.
Var lige ude og gå med ham, og pludselig spurgter han efter katten, som han altid gør når han kan komme til det, men efter det kom han ikke da jeg kaldte, og fandt ham stående hvor det lignede jord og grene han havde i munden, og da jeg stik fingerene ind i munden på ham for at fjerne det kunne jeg mærke at det IGEN IGEN IGEN IGEN IGNE(x 100) var kattelort han stod og spise.
Kan godt se hvorfor min kæreste kalder mig miss catshit..
men iiih hvor er jeg bare irriteret over at han skal over og æde lort hele tiden, han har fået skideballde for det før, men det trænger ikke rigtig igennem til hovedet på ham..
jeg er bare så (iiiih) og nu stinker der over det hele, og mine fingere stinker også af lort på trods af at jeg har vasket dem 4 gange nu..

Puha, skulle lige have alt min vrede ud... nu er jeg næsten glad igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kato ELSKER lort !!!!
  • #1   10. feb 2011 Og så kommer det logiske spørgsmål:

Hvordan får han fat i menneskelort?

• #3   10. feb 2011 Har bare samme spørgsmål som Julie...
    Mine elsker også kattelort, ved jeg mange hunde gør

• #4   10. feb 2011 samme tanke har! smiley

• #5   10. feb 2011 her*

• #6   10. feb 2011 Julie og alle andre - Vi har nogle naboer som bor i sådan en skurvogn, hvor deres toilet er en slange der går ned i en kloark, men jeg tror han får fat i slangen og så den måde får fat i det

• AndersN
    AndersN Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 159
    #7   10. feb 2011 Sikkert bare mangel på protein.... er mit bud...... derud over.... MENNESKELORT???? WHAT?!;-)

• #8   10. feb 2011 og da vi selv bor i campingvogn, skal vi jo tømme vores toilet engang imellem, og det sted ude på markerne har han fundet, så der finder vi ham også nogle gange..

• AndersN
    AndersN Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 159
    #9   10. feb 2011 aaa okay så er billederne i mit hovede knap så slemme..... Men prøv med protein stænger og eller skift foder smiley Kan være han ikke optager nok... er mit bud.....;-)

• #10   10. feb 2011 Maria - ja det ved jeg godt, men når han slipper ud og døren og løber der ned, så kan jeg ikke standse ham, for ig høre han ikke på. Ikke før jeg står og har haft i ham, ellers så løber han bare videre til det næste sted..

• #12   10. feb 2011 Så er i jø nødt til at sørge for t han ikke kan komme derned smiley Hegne det ind omkring campingvognen, eller snor på ham når han er ude (og ikke ude uden opsyn), det ville jeg i hvert fald gøre. smiley

• #13   10. feb 2011 Jaaaah, self oss som Maria skriver... Indkald smiley

• #14   10. feb 2011 *ASA* det plejer vi også, men når han slipper ud af døren hvis vi har været ude og køre og når man kommer hjem, så nogle gange er han væk med det samme, ja det er MEGET ulækkert, det er jo også derfor jeg vil have det stoppet.

Maria - Vi arbejder i et Cirkus, så vi bor på en kæmpe gård hvor der ikke er noget trafik, eller noget der kan skade ham, men jo vi holder øje med ham, men som sagt før, når han pludselig bare er væk, så kan man ikke gøre noget. Og vores område her nede er så stort, og her for leden var jeg ude og lede efter ham i 20 min. Han bliver i området når han gør det, men vi ved aldrig hvor. fordi vores naboer har fodret kattene på trods af at de har fået af vide de ikke skal, så selvom man går og fjerne lorte, så kommer de med det samme igen, fordi kattene er her..

• #15   10. feb 2011 Maria - ja det ved jeg, og det er noget vi træner hver dag. men vi er ikke interesante nok selvom vi står med guffer og legetøj, hvis han får kigget sig over skulderen og ser der er noget der er spændende, så er vi total udelukket i hans verden.

• #16   10. feb 2011 Cindy:
    Så må i blive mere interessante smiley
    Jeg havde oss problemer med Walther, han gaaaaaaaad overhovedet ikke komme når jeg kaldte.. Jeg har præsteret at rulle rundt på jorden og være total fjollet, løbet i den anden retning mens jeg sagde mærkelige lyde og hoppe og danse osv indimellem. men det hjalp og de gange jeg gjorde det var jeg bare så meget mere spændende smiley Selvfølgelig fik han masser og masser af ros når han kom, og reagerer han med det samme.. smiley

• #17   10. feb 2011 camilla - tro mig, jeg har været der. hehe. men det væreste af det hele er at han udemærket godt ved det, man kan se det på ham, også når han kommer over til en, så ved han godt han har gjort noget galt.
    Jeg gik med ham nede i skoven her i forgårs hvor jeg fik en laaaaang tur med min chef bare for hyggens skyld hvor vi så tog Kato med, og hun er en der altid har haft et godt tag på hunde. det havde selv en schæferhund der hed Bamse, og han gjorde præcis hvad man sagde. Han kunne ligge udenfor hele dagen og rørte dig ikke ude at flækken hvis han havde fået af vide at han skulle blive, og kom med det samme når man fjøjtede, og da vi så var ude og gå kunne hun også se at han bare en rigtig ulydelig, og rigtig nok som hun siger, når han endelig kommer over til en efter at have kaldt på ham 35 gange, så nytter det jo ikke noget at rose ham helt vildt, for så tænkter han jo bare at han får ros lige meget hvornår han kommer tilbage... og det kan jeg jo godt se... han skal jo vide at når jeg kalder, så er det 1 gang, også får han selvfølgelig også ros helt op til skyerne, men når han så undlader at kommer, og bare fiser rundt om en, jamen så skal han jo ikke have ros for det.. Er det forstårligt hvad jeg har skrevet, eller gentager jeg mig selv? smiley hehe

• #18   10. feb 2011 Cindy N - Hunden ved ikke at den ahr gjort noget galt. Den ved at du er sur, og den forsøger med sit kropssprog, at gøre dig glad igen. Det er det, mennesker kan tolke som at den "ser trist ud".

Og hunde gør hvad der kan betale sig. Kattelort er, for din hund, rigtig meget værd - du må komme med noget, som er endnu bedre. Pølse, skinke, lever, roastbeef? Der må være NOGET han sætter rigtig højt, og det skal du så bruge til indkald.

Jeg kender det, jeg har en tæve som stikker af når hun ser sit snit til det, så når jeg kommer ind passer jeg på, at hunden ikke smutter ud gennem døren, det kan altså godt lade sig gøre.

• #19   10. feb 2011 Vil lige for god ordens skyld sige at hundene INTET mangler når de spiser lort, det er bare noget der ligger til rovdyr at gøre, F.eks. når de nedlægger et bytte så er det første de æder maveindholdet og tarmens indhold, da alt hvad det indeholder optages meget lettere af kroppen da det har været gennem "blenderen" een gang før.

Er problemet så stort som her, så kan man køber nogle tabletter hos dr.dyr som gør at de stopper adfærden, men uanset hvad, så vokser de sige fra det, nogle dog tidligere end andre.

Er nogen i tvivl, så prøv at læs lidt fra Ulveskolen, de beskriver denne handling meget forståeligt.

• #20   10. feb 2011 Det kunne da også være at du skulle overveje at skifte foder... Tit leder de efter kattelorte og andet når de mangler noget i deres føde. Får mine foder specielt til racen, ja så går de også i kattebakken. Jeg skiftede hurtigt foderet og nu kan kattebakken blot være til kattens afbenyttelse.

• #21   10. feb 2011 Lisbeth - det med det ikke har noget med foder at gøre er jeg ikke enig med dig om, da min fik rc over en periode begyndte han at æde lort lige som det var slik, så snart jeg skiftede fra rc stoppede han og det er snart et halvt år siden og han har ikkr råt en eneste lort siden

• #22   10. feb 2011 det var så til anita i stedet for lisbeth smiley

• #23   10. feb 2011 Kato får allerede racebestemt foder, så det kan ikke være det

• #24   10. feb 2011 Cindy N:

Det der med racebestemt foder er en fis i en hornlygte. Det er ren og skær salgstrick...

Min labs kan også godt finde på, at hapse en lort på vores gåtur, så jeg må være over ham hele tiden.

Jeg har ladet mig fortælle, at mange gange spiser hundene lort (hunde- og kattelort), fordi det foder som dyret har spist indeholder smags- og duftstoffer. Og de bliver ikke optaget...

• #25   10. feb 2011 gitte - jeg vil os give dig ret i det med racebestemt foder er noget værre fis, det er udelukket for at sælge deres foder og folk tror i bedste velgående at de køber det bedste til deres hund fordi der står til schæfer osv. på

Og jeg kan egentlig godt se meningen med det du siger om at der kan være smag og duftstoffer i nogle hundes høm høm.

Men i mit tilfælde må fodret jo have noget at sige da han stoppede med at spise lort så snart han kom væk fra rc.

• #26   10. feb 2011 Didde F:

Jeg har også fodret med RC på et tidspunkt. Dér var min hund også MEGET sulten, faktisk SÅ sulten at han op til spisetiderne brækkede galde op.

Jeg er da heldigvis blevet klogere, men på den hårde måde. Min labs har nemlig allergi.... smiley

• #27   10. feb 2011 Det er da rigtig træls med det allergi, hvad fodre du med nu så ?

• #28   10. feb 2011 Han har det sidste års tid fået Gourmix fra Vetcur. Det fungerer han rigtigt godt på....

Og jeg har haft en Veterinær Ernærings Terapeut med på sidelinjen hele vejen. I sommer ville jeg så gerne prøve noget andet (Acana Wild Prarie). Det resulterede i at han fik svamp i det ene øre, og måtte til dyrlægen.

• #29   10. feb 2011 ej hvor træls! min får acana light and fik og jeg syntes han klør sig meget i ørene :S men han skulle ikke gerne have allergi, det er rigtig svært at finde et slanke produkt med en rimelig indgrediens liste, for han bliver nød til at tabe sig, han er simpelthen for tyk. og det med folk siger så giv den normal adult foder og så skær ned, det dur báre ikke for så dør han af sult.

• #30   10. feb 2011 Så vidt jeg husker indeholder Light & Fit havre og ris. Det kan sagtens være derfor at din hund klør sig meget i ørerne.

Har du kigget på Wolfsblut? De har lavet 3 varianter uden så meget fedt i... Dark Forest skulle være den med mindst fedt i.

• #31   10. feb 2011 Gitte - og hvad med det fra dyrelægerne? nu får han royal canin, men der er vel noget i scæferhundemaden ( den som skulle være racebestmt ) gør giver hvad en schæferhund skal have fordi den er mere aktiv end andre hunde?

• #32   10. feb 2011 Nogle dyrlæger sælger også "guldpakkerne" fra RC.

Det eneste der er forkel på de racespecifikke sække, er størrelsen på foderpillerne. (Fup og fiduser).

Du vil sagtens kunne fodre din schæfer med andet end RC. Efter min mening er der meget andet godt hundefoder på markedet...

• #33   10. feb 2011 Gitte - jo, men det er min kæretse der startede på RC, så det vil han gerne have vi fortsætter mig.
    Jeg fortsalte ham det med at det er fup og fiduser, men det tror han ikke på, er der ikke et link hvor det bliver dokomenteret.. ?

• #34   10. feb 2011 Nej, det er ikke noget der er dokumenteret.... Men jeg har lært det af bitter erfaring. Og det kommer aldrig indenfor dørene hos mig mere.

Men lær Jer selv at læse ingredienslisterne på sækkene. 1. ingrediens skal helst være kød... Og så skal det ikke indeholde en masse animalske biprodukter (næb, fjer, klør o.s.v.)

• #35   10. feb 2011 Uh ja menneskelort kender vi også til, og det er fordi vi bor i et område hvor folk mener de må skide, hvor de har lyst til. Kom en dag ud i vores have (bor i en andelsboligforening), hvor jeg så i den ene rosenbusk finder en kæmpelort med toiletpapir! Det var virkelig klamt og grænseoverskridende at finde den. Derudover har vi mange løbere i området, som mener at de kan tillade sig at sætte sig i en busk når de skal. Det var især slemt efter broløbet, hvor der i rigtig mange buske lå afføring (og man er ikke i tvivl, når det er fra mennesker).

Bare for at sige, jeg er ikke overrasket over at din hund kan få fat i det. Dog ved jeg ikke hvad man skal gøre ved det, men har hørt som de andre siger, at det er noget de vokser fra. Kiwi er stoppet med at æde kattelort.

Kommentér på:
Kato ELSKER lort !!!!

Annonce