Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  schæfer hvor stor?
  • #1   10. feb 2011 Hej Vi har en schæfer blanding og han er ca. 8 mdr. Nu og vejer ca.31 kg.

• #2   10. feb 2011 Omkring 30-34kg

• #3   10. feb 2011 ok tak, ja så er min da en bette en han vejer 23 kg men spiser fint

• #4   10. feb 2011 Standarden for voksne hanner siger 30-40 kg, så jeg vil da mene en vægt på 30-34 kg er ret meget for en 8 mdrs.
    Mon ikke din på 23 kg når op over de 30 i løbet af det næste års tid. Mange unghunde er ret slanke og næsten ranglede og hellere det end for tykke smiley

• #5   10. feb 2011 vores vejede ca. 30 kg i den alder.. og han var ca 67 cm høj, og var meget ranglet at se på... men er enig med Miemiv... han skal nok komme efter det, og hvis du synes han spiser som han skal, og stille og roligt tager på så er det jo fint smiley

vores er først nu (20 mdr) begyndt at få musklerne frem og det øger hans vægt en del smiley så nu vejer han ca. 37 kg og er ca. 69 høj... men jeg håber stadig han tager lidt mere på, men jeg går genrelt ud fra at han lige går en smule ind ved maven, så man kan se lidt facon... bruger ham ikke til træning så holder ham på den slanke side nu han også er kastreret smiley

ups.. blev vidst lidt uden for emne, men håber du kunne bruge bare lidt af det smiley

• #7   10. feb 2011 Det kan være det kan hjælpe dig, hvad jeg har fået at vide ved min dyrlæge?
    Han sagde at det er klart det bedste at ligge under normal vægten, da den får de bedste betingelser for at udvikle muskler og knogler rigtigt. Og lige meget hvad, så vokser hunden sig stadig så stor som den skal være.
    Selvfølgelig skal man være sikker på at hunden får de vitaminer og lign. som de skal have.
    Man skal kunne mærke ribbene når man kæler for den, man skal ikke kunne se dem. Det er idealvægten for hunden

• #9   11. feb 2011 tusinde tak alle, han vokser meget i højden lige nu og han spiser meget smiley og får alt det (og mere til( som han skal han er super frisk og man kan ikke se ribben men ja mærke dem, men folk spørger hver gang gang man er ude og gå om den får nok at spise smiley han skal ikke bruges til andet end familie hund smiley

• #10   11. feb 2011 Det er kun godt at han vokser langsomt. Og at de andre vejede 30+ er ikke noget du skal rette dig efter, kan se de skriver at de nu er 69-70 cm høje, en schæfer må højest være 65 cm høj.

• #11   11. feb 2011 har lige målt ham , han er nu 58 i højden og blev 8 mdr i forgårs smiley hvor er det skønt at man kan hente råd og hjælp herinde , er glad bare han bliver normal str og vægt smiley

• #12   11. feb 2011 Jeg har en lille fis på knap 7 måneder, der vejer 27 kg. Jeg vil tro, at han vejer omkring 29 kilo når han fylder 8 måneder.

Han vokser stille og roligt - og det er noget, jeg er supertilfreds med.

Hvis han ikke er så god til at holde huld, så skal du måske se på foderet, han får?
    En hvalp skal jo ikke være tyk overhovedet, men de skal heller ikke have overmåde mængder af mad for ikke at blive magre.
    Hvad får han, og hvor meget om dagen?

• #14   11. feb 2011 hej igen, hvorfor jeg bla også spørger er fordi der hvor jeg fik ham ( en familie som sku gå fra hinanden) de sagde at de ik mente han blev særlig stor faktisk i underkanten af det normale. hva tror i??

• #15   11. feb 2011 Min han vejede 36,6 kg på det tidspunkt, men han er også en pæn kraftig og stor hund.

• #16   28. aug 2012 min vejer 39 kg og er kun 6 md.

• #17   28. aug 2012 Nu skal en Schæfer jo i følge standarden ikke være større end 60-65 cm for en han og 55-60 cm for en tæve, så du er også nødt til at tage højden i betragtning der, hvis din hund f.eks. er 67 cm som en af de tidligere her har skrevet om sin, så er 23 kg noget i underkanten..
    Til sammenligning kan jeg så give min Tamaskan Dog tæve, på trods af at hun ikke er en Schæfer så er hun alligevel af samme højde som en god Standard Schæfer han, men hun er meget slank, og med sine 64 cm så vejer hun mellem 27 og 28 kg (sært nok ser hun sku noget mager ud nogengange og man skulle ikke tro den lå der - men muskler vejer jo mere end fedt).. så hvis din Schæfer f.eks. er på hendes højde så ville jeg nok vove at påstå du bør kigge på om det du fodrer med har alt det din hund skal bruge for at tage ordenligt på.. en Schæfer bør nemlig være noget tungere end min tæve da de er kraftigere byggede..

• #19   10. dec 2019 Morten, tråden er 9 år gammel, så mon ikke TS har fundet ud af, hvor stor den blev? smiley

Hvis du vil spørge om noget nyt, så opret en ny tråd. Folk gensøger sjældent de her oldgamle tråde....

Kommentér på:
schæfer hvor stor?

Annonce