{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

stort dilemma aflivning af hund {{forumTopicSubject}}

jeg var nede og kigge på en bolig jeg måske skulle leje hende der boede der var rigtig sød og vi vaqr rundt og kigge ude i haven ser vi så en kanon sød og flot hund da vi er færdige lukker hun hunden ind og tilbyder vi kan få ham men fortæller vi i forvejen har hund - hun siger så hun ikke kan komme af med ham og at han nok blev aflivet hun fortæller hun aldrig er hjemme og at det kun var hendes datter der kom og luftede hunden det skal lige siges at hunden er såååå tynd alle ´ribben kunne tælles og rygsøjlen kunne tydeligt ses nu sidder jeg så og tænker lidt om jeg skal tage ham på prøve og se og fungere det så evt give ham et midlertidigt hjem med godt foder pleje og kæl til den rette familie dukker op til ham det er en rhodesein ridback (staves) og samtidig tænker jeg bare "så afliv den dog" men jeg kan ikke klare tanken om at han skal have sprøjten fordi de er uansvarlige - ellers var hunden sød glad og lydig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stort dilemma aflivning af hund
  • #1   10. feb 2011 hva mener i og hvad ville i have gjort ville i ingenting gøre eller ville i overveje det samme ?

• #2   10. feb 2011 jeg havde meldt hende til DB med det samme

• #4   10. feb 2011 Rolig nu. Så kan I også melde mig til DB. Min hanhund er også meget tynd. Det skal han være, man kan bare ikke se det så godt fordi han har lang pels.
    En ridgeback skal være lidt tynd, især i de første år. De får for mange problemer med led og knogler hvis de vokser for hurtigt. Dette har jeg fra en meget ansvarlig RR ejer

Noget endet er at det er synd at aflive en ellers velfungerende hund. Hvi sTS har mulighed, kunne man vel beholde den et stykke tid og finde et nyt hjem. Jeg ved ikke om RR klubben har en redningfond, som vi har hos Border collie klubben

• #5   10. feb 2011 hvis det er en gammel hund. ville jeg nok overveje at aflive den smiley

men hvis den er ung og har mange år tlbage kunne jeg godt overveje at tage den til mig, til jeg kunne finde et bedre hjem til den. men det er også svært for hvem vil købe den? alle dem jeg kender vil kun købe hvalpe fordi de selv vil have et præg på hunden.

• #6   10. feb 2011 Ville også klart ringe til db

• #7   10. feb 2011 snakker lige med manden om vi tar den hjem først

• #8   10. feb 2011 jeg har ´´reddet´´ flere hunde og aldrig fortrudt jeg åbnede mit hjem for dem selv om de kom lidt uplanlagt ind af døren - jeg har elsket dem alle højt og fået de skønneste vovser ud af det.
    jeg synes du skal tage den til jer

• #9   10. feb 2011 Ringe til DB ? hvad er det for noget sjov ?
    Alle de forkortelser altså smiley

• #10   10. feb 2011 Dyrernes Beskyttelse smiley

• #11   10. feb 2011 ahh super smiley tak smiley

• #12   11. feb 2011 Tager hatten af, for at du overhovedet overvejer det, hvis det er en ung og rask hund, syntes jeg da du skal give den en chance, men det vigtigste er hvad du føler rigtigt, har du overskud og tid til at hjælpe denne hund, så syntes jeg du skal gøre det, men igen gør hvad du føler rigtigt smiley Man bliver nok os nød til at tænke på at man altså ikke kan hjælpe alle dyr, også selv om man gerne ville.

• #14   11. feb 2011 han er 1 år og har sat mig lidt ind i racen nu her men selvfølgelig ved jeg ikke nok om denne race men jeg ved da han ingen motion får hvor han er nu lige ud i haven og engang imellem kan han da selv lige løbe en tur på marken når han får taget snoren af jeg havde tænkt mig at mødes på neutral grund med mine egne hund og den påtalte for at se hvordan det går man han er vant til små børn katte osv. herhjemme får mine gåture hver dag min. 2 (de kræver ikke så meget men ud skal de) og ridbacken skal jo ud og gå flere ´gange det ved jeg godt men hvis alt går gost håber jeg jeg kan få ham hjem fede ham lidt op give ham det han mangler og finde ham et nyt hjem (hvis jeg ikke falder pladask for ham)
    mine to hanner er vant til store de leger meget med min søsters amr. bulldog han men hvis vi ikke kan have ham så må jeg høre et internat ad der sidder bare så mange i forvejen

• #15   11. feb 2011 anne med rottern : ikke heeelt så tynd med ribbenene er ligså tydelige og rygsøjlen også men ikke helt så meget ved rumpen men det er faktisk meget godt samlignet

• #16   11. feb 2011 Jeg havde ikke taget den - man kan ikke redde alle dyr, og endnu en hanhund til flokken. Nej tak-.

Lad hende om hendes problem:(

• #17   11. feb 2011 nej desværre men mit hjerte græder virkelig måske jeg burde glemme det

• #18   11. feb 2011 Du skal gøre, hvad du føler er det rigtige. Hvis du føler det rigtige er at hente den hund, så gør det, så skal du ikke bruge tid på at fortryde efterfølgende, og det samme omvendt.

• #19   11. feb 2011 Hvad hvis du tager hunden til dig, og du om 14 dage finder ud af den er vild syg? Det kan hurtigt komme til at koste dig en god håndfuld penge når du ikke kender hund eller ejer.

• #20   11. feb 2011 manden synes vi skal tage den hjem har kontaktet hende og de har måske fundet et hjem til ham så vi krydser fingre eller tror jeg vi tager ham hjem han er vaccineret tjekket chippet osv men vi må se vi ved noget senere måske imorgen

• #21   11. feb 2011 Det var slet ikke ment som at hun skulle vende ryggen til. Men at hun skulle passe på det ikke blev noget impulsivt. Jeg har selv taget Flicka til mig, som kom fra et hjem hvor hun tydeligvis ikke havde det godt. Her lidt over to år efter har jeg været nødt til at aflive hende, da det sad så dybt i hende at hun begyndte at bide ud efter børnene i huset. Jeg ville nok på sekundet tage en hund til mig igen, men man skal også lige tænke sig om. Med alle de unger vi har i huset i tide og utide, ville jeg ikke tage hvilken som helst hund til mig, "bare" fordi den har det dårligt hos sin nuværende ejer.

• #22   11. feb 2011 Det er ok, det er et skrevet medie, så det er svært at se hinandens ansigter og høre toneleje. Vi elskede Flicka og savner hende hver dag, og bare dét at min datter ofter græder sig i søvn over savnet gør at jeg en anden gang ville tænke mig om en ekstra gang. Det var det hele værd, på Flickas vegne, men på min datters vegne ved jeg ikke om jeg synes det var det værd. Det er nummer 2 hund på 2 år hun mister og hun er 6.
    Så ville jeg nok melde ejeren, og vende den MANGE gange med mig selv, før jeg selv tog hunden til mig.

• #24   11. feb 2011 det kan godt være det er hul i hovedet men jeg giver ikke op uden at have givet det en chance hunden kommer hjem til os mandag for de pårørene i familien kunne ikke overtage den - jeg ville ikke kalde hunden for mishandlet men íngen tvivl om at hunden har haft sine mangler

• #28   12. feb 2011 beanmor: er glad for også at høre de neative ting men jeg er sikker på det nok skal gå doggi som han hedder er vant til andre hunde store som små børn osv og vi mødes først på neutral grund og går en tur sammen inden vi går ind hvis det hele går kan jeg kun være stolt af at have "reddet" en hund fra sprøjten hvis det ikke går så må jeg tage en snak med dyrlægen og høre ad hvad de mener jeg skal gøre evt kasteration af doggi eller et nyt hjem / aflivning og hvis doggi ender i et nyt hjem så bliver dte ikke til hvem som helst

• #29   12. feb 2011 janet mange tak jeg håber alt går godt jeg tror det selv men jeg kan jo aldrig vide men jeg ville gøre alt for denne skønne flotte unge hund ikke bliver aflivet jeg har lånt nogle bøger om racen og læst på nettet hvordan jeg gør det hele bedst jeg lægger nogle billeder ind af ham når jeg har taget nogen

Kommentér på:
stort dilemma aflivning af hund

Annonce