{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

Bytte hvalpe til matrielle ting {{forumTopicSubject}}

Stødte lige på en annonce på baboom med to hvalpe til salg og ejeren var interesseret i bytte med en fladskærm...

Til at starte med blev jeg stødt for kunne aldrig falde mig ind at gøre selv hvis jeg fik hvalpe.

Men på den anden side kunne jeg også godt se det fra sælgers side hvis pengene alligevel skulle gå til en fladskærm...

Vil ikke linke til annoncen her overhoved bare høre hvad jeres holdning er?

Er selv splittet...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bytte hvalpe til matrielle ting
  • #1   11. feb 2011 For er det at gøre hunden til en ting og det kunne jeg aldrig finde på. Hvis jeg avlede var det for at forbedre racen og ikke for at få kolde kontakter ud af det. Så det er nok meget heldigt at jeg ikke skal have hvalpen på min pige.

  • #2   11. feb 2011 Jeg vil nu også sige det giver et helt forkert indtryk! Jeg ville personligt ALDRIG købe en hvalp af en sælger der ville bytte med materielle ting, selvom pengene alligevel skal bruges til det materielle. Jeg kan godt se tanken bag at man "lige så godt" kan få tingen, men det viser bare total u-seriøsitet omkring de hvalpe.

  • #3   11. feb 2011 For mig ville det vigtigste være og finde det rette hjem til hunden. Også selv om de ikke havde en fladskærm og bytte med.
    Det er et levende væsen, der bør have de rette forhold.
    Hvis dette kommer før fladskærmen er det for mig ok og bytte .
    Men ofte er det for sælger fladskærmen der er vigtigst, og bare det er den rette fladskærn betyder det mindre om det er det rette hjem for hunden.


  • #4   11. feb 2011 Kunne måske finde på det. Det kommer an på hvad det er for en person der tilbyder det og i hvilken kontekst (f.eks hvis personen er forhandler af noget jeg mangler, som kan supplere købsprisen), men som udgangspunkt ville jeg nok sige nej hvis det bare blev tilbdt ud af det blå.

  • #5   11. feb 2011 Mops hvalpe sælges, evt bytte med fladskærm

    Står der direkte som overskrift i annoncen


  • #6   11. feb 2011 jeg blev sidste år tilbudt en skulptur som betaling for en hvalp.... hmm glem det fister.....

  • #7   11. feb 2011 Det er først og fremmest det menneske bag hvalp og fladskærm det kommer an på.......Jeg vil aldrig på forhånd dømme nogen ud fra en annonce, kun ved personlig kontakt....
    F.eks. skal jeg på søndag have en familie på besøg for at evnt. de kan af mig blive godkendt som hvalpekøber til et ventet kuld...
    Pr. mail og tlf... var de ikke lige ja, men giver dem en mulighed ved personligt fremmøde, så skal min mavefornemmelse nok fortælle mig om det er noget jeg kan godkende...
    Men rent umiddelbart, er en fladskærm ikke lige det jeg tænker på for at sige ja.


  • #8   11. feb 2011 jeg kan godt se idéen i at man lige så godt kan gøre byttehandlen på forhånd i stedet for at der var penge og så køb af fladskærm..

    men på den anden side synes jeg det er helt forkert hvis man bytter (lige over i hvertfald) på den måde, for så er hvalpen pludselig en materiel ting man kan bytte med..

    pengene er sikring på at hunden kommer ud i rigtigt hjem - hvis hunde var gratis var der flere skråt hunde derude og dem er der allerede nok af (desværre)


  • #9   11. feb 2011 Lis P. Er kun een gang stødt på en familie, som ville lave en afdragsordning...
    Der tog jeg hjem for at se hvordan det stod til.....Gisp. Og nej de fik ikke lov til at købe hverken med alle pengene i hånden eller på afbetaling...


  • #10   11. feb 2011 Jeg er i det hele taget ikke fan af "Søger hund: giver X" annoncer. Det ligner at man har været for doven til at undersøge hvad der er af opdræt og/eller almindelige salgsannoncer for pågældende race (eller blanding for den sags skyld).

Kommentér på:
Bytte hvalpe til matrielle ting

Annonce