1.088 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
4. dec 2010 Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 84
Min hun skal aflives :'( Min hun skal aflives :'(
Ja min dejlige soffy skal MÅSKE aflives
grund:
Hun har haft problemer med benet hvilket er normalt for store hunde og det blev også opereret, og nu halter hun så på det andet ben, og vi har ikke råd til at få hende opereret igen
så hun skal måske aflives i uge 8, vi for en ny det har de lovet da vi er vokset op med hund da min sidste hun blev købt den dag min søster blev født fordi min far ville give min mor noget...
men en ny hund erstatter jo ikke minder og venskab
0 synes godt om

okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.865
hvor er det trist..
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.432
du har en ung hund og kan operationene hjælpe hende til at få mange år mere??
Så find en dyrlæge som du kan afdrage hos
dec 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 84
vi nåde ikke at tegne en sygeforsikring inden hun blev opereret i første ben der skal være gået mindst 3 år fra sidste skade og der er kun gået 1
dec 2010
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Det vil en sygeforsikring ikke hjælpe på...
dec 2010
hun har måske et løst knæ....
dec 2010
og er også bange for den anden ikke vil være lige så kælen og tryghednarkoman og vild som hende....
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.305
Hvis I får en ny hund synes jeg det er en god idé at du snakker med dine forældre om fordelen ved en sygeforsikring. For jeg er sikker på de er lige så kede af det som dig ...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.305
Jeg elskede min gamle hund over alt på jorden. Kia er slet ikke ligesom min gamle hund men jo ældre hun bliver jo mere elsker jeg hende.
Så det kan godt være du ikke i starten er lige så glad for din nye hund men det skal nok komme når I lærer hinanden at kende :o)
Og minderne om din nuværende hund vil du altid have. De vil med tiden blive nemmere at tænke tilbage på :o)
okt 2008
Men jeg syntes det er trist
Som i ser spørger jeg om den vil have mange år efter en operation så jeg kan udmærket godt tænke den tanke
klart det synd for dig,,men jeg mener stadig man bør tage ansvar og det narturligvis dine forældres og ikk dit!!
dec 2010
Men ja de har sagt den nye hund husker vi sygeforsikring på vi havde det ikke på den gamle og der skete ikke noget i hele 12 år! såh... men ja de har sagt næste gang husker de det....
dec 2010
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.332
Jeg må indrømme at jeg selv står i situationen. skal jeg ofre 15 - 20000
Mere på Zing, uden garanti for at hun får et godt liv uden smerter. Eller skal jeg gå den tunge vej.
Det er da et spørgsmål om økonomi, men man kan jo ikke blive ved i det uendelige
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 499
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.332
Jeg kan godt forstå familien overvejer at aflive og så få en ny hund. En operation i benet kræver lang tids genoptræning og smerter. Hvis man så bare havde engaranti for at det blev iorden bagefter, men hunden i dette tilfælde er jo blevet opereret før ligesom min zing.
okt 2008
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.009
Men ja, du kan jo ikke gøre så meget, andet end at appelere til dine forældre :o( Hvis det kun er pga. økonomien, så burde de lade den operere.
Håber du klare den, det er sgu hårdt at miste en ven :o(
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
Lørke
Glæd dig over den gode tid du har haft med din dejlige hund, den kommer aldrig dårlig tilbage.
Og når du får en ny hund, skal du nok blive rigtig glad for den også. Du vil få nye oplevelser og opdage, at du godt kan holde af en ny hund
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 65 Svar: 725
Jeg håber i finder den bedste løsning for jer og jeres vaps. om det så er aflivning eller operation.
Hvis det bliver aflivning, vil jeg sige følgende:
som de andre siger, husk på den dejlige tid i har haft. vær glad for du har haft en så dejlig hund. Det kan være meget hårdt at tænke på sin tidligere dyr/familie hvis man ikke har accepteret det. Du skal huske at det aldrig er forkert at være ked af det, ej heller at græde.
men jeg vil så også sige, da mig og min x mistede vores hvalp (døde af parvovirus tror jeg det var). Der var jeg meget ked af det, vi havde ikke haft hende så længe, men vi elskede hende alligevel. Vi fik kort efter en ny hvalp. Og jeg vil sige det hjalp os meget med en ny hvalp. Det betyder ikke man skal glemme sin gamle hund, men det hjælper en til at få nogle dejlige solstråler i en ellers meget grå og trist tid. hvis du forstår hvad jeg mener.
trøstekram herfra
dec 2010
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 65 Svar: 725
hvorfor vælger i netop den race?
nu kan man jo sige at hunde ligner hinanden i udseende (samme race).
Men det betyder ikke dens personlighed vil ligne hinanden, og derfor behøver man ikke at se den gamle hund i den nye, fordi deres særheder måske er så forskellige. Men det betyder jo langt fra at den ikke vil være kælen som din nuværende hund.
En hunds hengivenhed og instinkt for at please deres familie, samt den måde de leger på. er ofte noget der ligger til racen. hvis denne hund passer til netop din familie og i kender racen og er meget glad for den. hvorfor så vælge en anden? selvfølgelig vil der altid være nogle hunde der skiller sig ud. Men hvordan vil du vide at en ny hund af anden race er lige så kælen osv. som den hund i har nu?
Hvad er det der får dig til at tro at du kun vil tænke på din "gamle" hund hvis i fik en ny af samme race?
Men jeg har hørt om folk der vælger en ny race fordi de mener en af samme vil minde for meget om den gamle. Jeg er dog lidt uforstående hvis det virkelig er den race man kan lide og som passer til en selv.
Men det er jo et nyt familiemedlem, og det er ikke meningen du skal blive ked af det hver gang du ser på "den nye" hund. Men det er jo noget i skal gøre op med jer selv. prøver bare at sætte tingene i et perspektiv
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
Så Lærke, du kan være heldig, at din nye hund bliver endnu mere kælen og legesyg end den du har nu. Og du bestemmer jo lidt selv, jo mere du leger og beskæftiger dig med hunden, jo mere vil den hænge ved dig
Min hun skal aflives :'(