Hundegalleri.dk - jeg er forvirret... Hundegalleri.dk - jeg er forvirret...
Hej,
Jeg faldt ved et tilfælde over et billede af en hunderace jeg har været beundrer af i mere end15 år - men så så en hund af denne race som jeg ikke havde set før på internettet og så ville jeg selvfølgelig gerne 'placere' en kommentar til det billede jeg så...
Hvad gør man, ja, man må betale en tilmelding' på 59 kr via SMS - det gør jeg så, da jeg meget gerne vil kommetere det foto jeg har fundet på hundegalleri..
Det er som sådan også OK, selvom det er 'lidt for' kommercielt' i min optik!
Da jeg så betaler og logger på finder jeg ud af at: 'Du skal have oprettet din egen hund for at kunne skrive kommentarer'.
Det er sgu da bondefangeri af værste skuffe...
Min hund lever ikke mere, døde af en arvelig sygdom, hvorfor pokker skal jeg betale 59 kr pr SMS uden at få adgang til at tilføje en enkelt kommentar til et bestemt billede jeg har set på hundegalleri.dk?

apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758
Kunne du ikke oprette din gamle hund? Der er oprettet mange himmelhunde herinde
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.787
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.894
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.437
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Karin ( Nanna´s mor
Hun har oprettet sig. Men du kan ikke kommentere hundene herinde uden selv og have en hund inde.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.973
aug 2006
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
(Jeg har ikke læst efter for at tjekke, kan jo være nogen ved det. Og hey! Det er søndag, det er ok at være doven ;))
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
Jeg har ikke mine hunde oprettet herinde, da jeg ikke vil acceptere at hundegalleriet sætter deres logo på mine billeder, men jeg synes ikke det begrænser mig i brugen af siden.
feb 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 6
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.894
aug 2006
feb 2011
Jeg havde her i starten kun tænkt mig at tilføje et enkelt billede af vores kære Toro - men det er åbenbart ikke nol for hundegalleri.dk
Jeg fik følgende besked:
Hej Sally,
Din Mastin español Toro er desværre blevet afvist på HundeGalleri.dk.
På HundeGalleri.dk er det brugerne selv, der byder hundene velkommen.
At din hund er blevet afvist, kan skyldes én eller flere af følgende årsager:
- Hunden er ikke oprettet med tilstrækkelige oplysninger.
- Hunden er ikke oprettet med tilstrækkelige billeder - Det anbefales at oprette mindst 5 billeder.
- Billederne er af for dårlig kvalitet.
- Billederne er ikke af selve hunden.
- Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. 'Billeder kommer snart'.
- Mistanke om ejerskab af hunden.
- Tekst eller billeder indeholder stødende materiale.
Du er altid velkommen til at prøve igen, men husk at jo mere beskrivende oplysninger og billeder - jo større er dine chancer for at blive optaget i HundeGalleri.dk.
Du kan tilmelde hunden igen ved at klikke på "Tilmeld hunden igen" under "Min konto".
Med venlig hilsen
HundeGalleri.dk
Undskyld jeg tillader mig at sige det, men hundegalleri.dk er efter min mening 'lige smart nok' - hvad pokker er meningen, skulle det ikke være tilstrækkeligt at tilmelde sig, betale 59 kr i indmeldelsesgebyr og uploade 1 foto af ens hund?
Jeg har selv en race international relateret web site om 'min' race', måske skulle jeg indføre de samme regler som hundegallery.dk...måske kunne jeg 'leve af det'
feb 2011
<<Jeg er fuldstændig enig med dig, der er en rigtig underlig butik det her...
For at kunne bruge siden fuldt ud, så skal man aflevere retten til sine billeder af sin hund til nogle man ikke kender, så de kan plante deres eget logo på billedet.
Fuldstændigt urimeligt og osse grunden til at flere af brugerene her inde enten har slettet deres hundes profiler eller helt har undladt at oprette nogle>>.
Men det kan jo egentlig være ligegyldigt for hundegalleri.dk om folk vælger at forlade hundegalleri hvis de har betalt for adgang
Jeg skal ikke aflevere nogen rettigheder til mine billeder til hundegalleri.dk. Så det er måske fint nok jeg ikke fik min hund 'godkendt'...
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
feb 2011
<måske brugeren til den aktuelle hund, har en hjemmeside. Så kan du skrive på den, måske. Eller spore den, så skrive til ejeres adresse>.
Nej, vedkommende har ikke en hjemmeside, og nej ejeren kan ikke umiddelbart spores. Det er en race jeg har kendt i mere end 15 år, jeg har en internatonal internet portal om racen og rigtig mange kontakter i hele verden - men den ejer jeg lige netop fandt et billede fra på hundegalleri.dk er ikke aktiv på de portaler racens ejere normalt bruger...
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Og lige meget hvad, så har du altid rettighederne til dine billeder. Det ændres ikke af, at HG smider deres logo på billeder. Det er vel netop for at undgå at billederne stjæles og bruges til andre ting. Og nej det er der ingen af os, som er, men det er også i mod loven, at netaviser etc bruger billederne. Det havde de gjort om der er logo på eller ej. Det har intet med HG at gøre
feb 2011
Jeg prøver at skrive en privat besked til brugeren...
Hvad angår brug af ens billeder...
Så giver jeg Julie P ret...
Det er 'normalt' ikke at de web sites man tilføjer sine fotos på, som videregiver noget som helst og det tror jeg bestemt heller ikke hundegallery.dk gør!... men der er idioter, som besøger diverse web sites og snupper en kopi af et billede de ønsker til eget brug eller til at videresende til venner, forums og andre web sites.
Jeg har et foto gallery for min race med mere end 21.000 billeder - og jeg har desværre fundet mange af 'mine' fotos på diverse web sites på internettet...
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.503
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.973
--Undskyld jeg tillader mig at sige det, men hundegalleri.dk er efter min mening 'lige smart nok' ---
Hundegalleri.dk - jeg er forvirret...