{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.606 visninger | Oprettet:

Amstaff opdrættere {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg vil gerne have lidt hjælp her.
Jeg ringer til min søster og fortæller hende hendes veninde er ved at anskaffe sig en ulovlig hund og vil derfor advare hende.
Da hun har sagt til veninde hun bare kunne tage dem med hjem til hende.

Min søster skriver så til hende via FB.
Hun skriver:
Det er da ulovligt at vidreformidle en amstaff, smukke.

Det er da åbenbart en ung der bliver tosset over. (har en ide om han er sælger)
Han skriver:Pernille ved du overhovedet hvad vidreformidle betyder? det betyder du sender den videre i plejefamilie? hvordan kan hun sende noget hun ejer væk din idiot hun snakker om at aflægge besøg MED sin hund, hvis du har så meget imod hunde så stik næsen mod syd og hold din snobbede kommentarer for dig selv!!
Og .... det er en amstaff blanding, og den er ikke ulovlig hvis den er født før den nye hundelov blev aktiv.

Så måtte jeg blande mig.
Jeg skriver:Sussi vil lige starte med at undskylde jeg skriver til dit billed. Men ingen snakker sådan til min søster!!!
Alex tror du skal lærer at vare din mund når ikke du ved hvad du snakker om!!!
Man må ikke købe sælge eller give Amerikansk stafford...shire terrier væk efter den nye lov er kommet. Enten beholder man den ellers skal den aflives, efter dansk lov. Når man videreformidler en hund, så sender man den altså ikke pleje sikke noget vås...
Hvis ikke Sussi har købt hunden før marts 2010 så er hunde ulovlig. Dog vil jeg sige den virkelig ligner en red nose der har været ulovlig siden 91, men det er svært at vurdere over et billed.Og sussi det er en amstaff blanding, og den er ikke ulovlig hvis den er født før den nye hundelov blev aktiv.

min søster skriver:Alex ... Undskyld, men hvad snakker du om? Hvor i det jeg skriver kan du læse at jeg har noget imod hunde? Jeg eeeelsker hunde, så jeg forstår ikke din barnlige kommentar? Og Sussi skriver at hun får den på onsdag, jamen så er hunden jo blevet vidreformidlet.

Han skriver:Okay heidi jeg kan kun sige det samme til dig, jeg har en familie der har og har haft hundekennel i over 25 år, er verdens største kennel i hele europa og verdens mest vindene i hele europa indenfor muskelhunde racen.
at videre formidle en h...und betyder at sætte den i pleje indenfor en tidsperiode, ikke nødvendigvis at sælge den eller andet lign. Ja som jeg skrev, det er ikke ulovligt at have racen hvis den er blevet født før den aktive hundelovgivning siden sidste år. En red nose har en RØD næse, *GG* .. Enten beholder man den eller også skal den aflives?? Hvis jeg har lyst til at videre give min hund altså videre formidle den til en anden familie eller person, ER det lovligt at gøre sådan hvis hunden har fået en række test blandt andet af sin psyke og den er erklæret egnet som familie hund, da er det lovligt. Jeg tror du skal gå ind på nogle hundegrupper og skrive det samme, så vil de meget hurtigt grine af dig som jeg gør, du har jo ingen anelse om hvad det er du snakker om *GG*.

Min søster skriver: Puha, jeg er simpelthen nød til at lægge det du skriver ind på hundegalleri.dk, for de vil helt sikkert grine af dig.

Han skriver:Godt du kan gøre det jeg bad DIG om at gøre *GG*. Men gør det endelig, jeg tror de mere vil grine af din blonde intelligens *GG* haha.

Hvorfor skal man være så nedladen?
Nå jeg kunne virkelig godt tænke mig at hører hvad i ved, er det os der er forkert på den???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amstaff opdrættere
  • #1   21. feb 2011 Ja det siger vist sige selv.
    Hvad man ikke har i bukserne der har man ihvertfald hellere ikke i hovedet..
    Det er sådan en som jeg bare tænker overhovedet ikke har styr på en skid.



  • #2   21. feb 2011 Endnu et fjols der er med til at ødelægge det for os andre...... *SUK

  • #3   21. feb 2011 Han har bedt mig ligge dette ind også.

    Det er da klart når du bringer budskabet om at jeg muligvis er en sælger, Prøv og skriv at jeg "Sælgeren" kommer fra kennel: Angelo Del Guardiano, og så prøv og se responsen dér kan kun grine højlydt af jer alle tre *GG*!. Eller evt kan du referere til navnet Susen Warburg *GG*!.


  • #4   21. feb 2011 Den eneste jeg griner højlydt er, er sgu ham. Han skal vist ha skolepengene tilbage når han hverken kan læse eller forstå.

  • #5   21. feb 2011 Så er ny ejers kæreste kommet på og jeg får bare en sviner. Jeg er åbenbart dum o hoved fordi jeg huskede ham på mundkurven.

  • Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189
    #6   21. feb 2011 Lad værd at vise tænder@ Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus.

  • #7   21. feb 2011 Alexander V
    Glas hus???
    Hvor overholder jeg ikke loven?


  • #8   21. feb 2011 Er ret ligeglad med hvor han kommer frem, eller hvem han henviser til..

    Loven siger nu engang at det er forbudt at viderformidle muskelhunde! Derud over så tror jeg det er ordet UDSTATIONERE han prøver at komme frem til, som i bund og grund kan sammenlignes med at ha hunden i pleje på nogle punkter..

    MEN dette er jo heller ikke lovligt mere, så tror han skal prøve at søge på google. Bare be ham skrive "hundeloven 2011" så får han nok en lang næse *G*


  • #9   21. feb 2011 Han skal vist læse lidt i lovgivningen om hundeloven....

  • #10   21. feb 2011 Tja den kennel sælger Cano corso så hvad har de med amstaff at gøre, med mindre det er under bordet, i øvrigt skriver de at det mentale i en hund kommer før sundheden når de skal avle for det er ikke så vigtigt...se det er skræmmende og jeg ville holde mig langt væk fra sådan en opdrætter især når de også bryder loven mht det andet kan jeg slet ikke se seriøsiteten. Sådan en paoand kan man ikke tale fornuft til, så tror du skal glemme ham.

    Alevander....øh nåh nåh.


  • #11   21. feb 2011 Tja den kennel sælger Cano corso så hvad har de med amstaff at gøre, med mindre det er under bordet, i øvrigt skriver de at det mentale i en hund kommer før sundheden når de skal avle for det er ikke så vigtigt...se det er skræmmende og jeg ville holde mig langt væk fra sådan en opdrætter især når de også bryder loven mht det andet kan jeg slet ikke se seriøsiteten. Sådan en paoand kan man ikke tale fornuft til, så tror du skal glemme ham.

    Alevander....øh nåh nåh.


  • #12   21. feb 2011 Hvis man googler på det kennelnavn der er opgivet (Angelo Del Guardiano), Er det jo en kennel med Cane Corso, de er jo ikke ulovlige - er de?
    Så måske har han ret, hvis det er en CC han videre formidler??


  • #13   21. feb 2011 La vær at vise tænder,hvis du ik ka bide fra dig& M
    Ahh, du kom først *GGG*


  • #14   21. feb 2011 Utroligt at nogen folk bare ikke vil forstå den nye hundelov..

    Jeg havde nogen lunde samme diskussion med en gammel veninde der prøvede at sæge en red nose pitt..

    Tog simpelthen til sidst et screenshot af "tråden" og sendte til københavns politi..
    Ved så at de efterfølgende har været ude og hente hunden og aflive den..


  • #15   21. feb 2011 Jeg skriver: Tror du blander udstationering og vidreformidling sammen...
    for 15 minutter siden ·
    Ny ejer: fuck den der nye lov, a mig og sussi får den hund om det er ulovligt a gi den videre eller ikk.. for den er ikk ulovlig ifølge en side jeg fandt på nettet når den er født før 1 juli 2010

    Veinde til ejer:LUK RØVEN ALLE SAMMEN HVIS SUSSI VIL HA DEN HUND ER DET HUN VIL ! personligt støtter jeg hende i det hun gør da jeg selv har kendskab til hunden ! i er alle sammen helt dytbil ! den hund bliver ik aflivet og er ik ulovlig !


    Jeg: Okay så hvis jeg skriver på min egen hjemmeside at det er lovligt at sælge hash, så tror du også det er lovligt... Husk den skal bære mundkurv og må max have 2 meter line.

    Ny ejer: fuck der den mundkurv er du dum eller hvad?? og det var på en dyrlæges side, tror de har godt styr på lovene..

    Jeg: Nanna hvem helved har påstået hunden skal aflives... INGEN. Og INGEN har sagt det ikke er en god hund.
    Det er bare ulovligt at give hunde væk til andre.

    Jeg: Er du dum eller hvad???

    Ny ejer: du må sku være fucked i dit hoved når du tror jeg vil gi den mundkurv, hvis der kommer en hund og angriber min, skal den kunne forsvare sig.. tænk dig om før du skriver noget

    Jeg:p Lille ven loven siger du skal have mundkurv på. Vi er faktisk nogle mennesker som ikke er ligeglad med hundene som ser at de fjerner loven her om 2 år når den skal revurderes. Men folk som dig ødelægger det for os!!!

    Ny ejer.l jeg ikk li glad med hundene, men der hvor jeg bor er der mange som gør deres hunde syge i hoved, derfor skal min kunne forsvare sig, og skrid med det der lille ven!!

    Jeg: Arh come one... Du er til grin...

    Ny ejer: du er til grin din fucking fede ko !! du skal fuck a med a blande dig i hva jeg gør med min hund, du kan give din mundkurv på, så kan grine a dig når den blir drabt a en anden fordi den ikk kan forsvare sig!

    Jeg:p Ved du hvad lille ven, du gør bare med din hund som du vil.
    Jeg kan heldigvis forsvare min egen hund, og jeg har valgt en lovlig race der ikke behøver mundkurv så tør øjne og spis en kiks.

    Ny ejers veninde: lille heidi tøsen hvis du ik stopper med a blande dig så er det dig der får mundkurv på og du får kun en snor på en meter hva siger du til det ? bland dig udenom og jer der ik kender sussi og mike bland jer udenom undtagen alex du for sej ! smiley lille søko

    Ny ejer:l hva skal jeg tøre øjne for? a du er så fucking fed og klam a man begynder a græde fordi det synd for resten a den danske befolkning du ikk blev en abort??


  • Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189
    #16   21. feb 2011 Heidi jeg skrev blot til brugeren "Lade værd at vise tænder, hvis du ikke kan bide fra dig."

    Og jeg mente bare at han ikke selv var en fremragende staver. Så hvorfor kritiserer en anden for hun/hans faglige evner?

    Og nu ved jeg ikke om det var en reference med "glas hus???" men så kan jeg sige til mit forsvar at det nu staves i et ord.

    Siger jeg med et smil på læben, no bad feelings herfra smiley


  • #17   21. feb 2011 Fjols :s ..

    Men tænker lidt... "Okay heidi jeg kan kun sige det samme til dig, jeg har en familie der har og har haft hundekennel i over 25 år, er VERDENS største kennel i hele EUROPA og VERDENS mest vindene i hele EUROPA indenfor muskelhunde racen."



    Hvordan er det muligt at have VERDENS største inden for EUROPA ? :o)


  • #18   21. feb 2011 Alexander V
    Undskyld troede du mente jeg brød loven og derfor skulle tie..
    Det beklager jeg.
    Jeg er ord blind så tænke ikke over det skulle hænge sammen.


  • #19   21. feb 2011 Wow, de par stykker der forstår da virkelig at slå fordommene fast... suk...


  • #20   21. feb 2011 Pas på du ikke går ned på deres niveau.. Kommer du da ingen vegne med..
    Men var jeg dig, så ville jeg melde dem for at ha overtaget den! De skal bevise den er købt inden loven trådte i kraft!


  • #21   21. feb 2011 Alexander. Ikke at jeg orker, men forklarer alligevel, jeg kan sagtens stave, men engang imellem går det stærkt med at skrive herinde så der kan snige sig lidt tastefejl ind....jeg skrev at han åbenbart ikke kan læse eller forstår hvad hun skrev til ham, så hvordan er det lige jeg ikke skal kaste med sten?? Kom igen...

  • #22   21. feb 2011 Jeg har gemt det så jeg kan give det til politiet.

  • #23   21. feb 2011 Ja ved jeg godt næsten kom ned på deres niv. men bliver bare så gal altså...
    Men tror jeg ikke jeg skal skrive mere, det føles nyttelyst. Og er også bange for det skal gå ud over min søster.


  • #24   21. feb 2011 Tag et printscreen og send til politiet med navn og adresse på både ham og den nye ejer.... Det er det eneste der hjælper, hvis man skal gøre forhåbninger om, at den lov skal fjernes igen!

    Tag dig ikke af dem, det er dem der er fjolset!


  • #25   21. feb 2011 Jamen har ikke adresse kun deres navne.
    Hvordan laver jeg printscreen?


  • #26   21. feb 2011 Prt screen er svært hvis det fylder meget.. Men ellers er det at indstille med din mus så man kan se hele tråden.. Så er deres navne der jo også.. Og så har du en knap der hedder PrtSc.. Tryk på den.. Åbn Paint op.. Og tryk Ctrl+v.. VUPTI så er hele tråden der smiley Så gemmer du blot smiley

  • #27   21. feb 2011 Super tak skal du have.

  • #28   21. feb 2011 Var det ikke din søsters veninde?? Så har din søster vel hendes adresse??

  • theis b
    theis b Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 7
    #29   21. feb 2011 Anita O kan være ikke være en god hunde ejer hvis man ikke er voksen?

    jeg er 19 og har en SBT som lever i bedste velgående og som ikke fejler noget mentalt...


  • #30   21. feb 2011 Orh ja gitte det havde jeg ikke tænkt på. Men har jo begge deres navne så står dem bare op der. Det er ikke til at vide hvad den type mennesker kan finde på. Så min søster skal ikke være stikker.
    Jeg har lagt denne tråd ud på Facebook så de selv kan se.


  • #31   21. feb 2011 Super godt jeg fik gemt det. Det er nemlig blevet slettet.

  • theis b
    theis b Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 7
    #32   21. feb 2011 syntes du er en meget lav person Heidi, Jeg kender sussi rigtig godt og ved at King kommer til at få det fantastisk godt hos hende. jeg kunne aldrig finde på at "dræbe" en andens hund bare fordi der er en der har svinet min lille søster til. FØJ!

  • #33   21. feb 2011 Kunne vi se et link med billeder af den hunde der er tale om?. smiley

  • #34   21. feb 2011 theis B
    Det handler ikke om, hvordan hunden vil få det, men at den ER ulovlig idet den skifter ejer..


  • #35   21. feb 2011 theis B
    Hvorfor er jeg lav?
    Jeg tvivler ikke på Sussi er en god hundeejer...
    Jeg har på intet tidspunkt kommenteret på at hun ville være en dårlig hunde ejer. Jeg har faktisk slet ikke nævnt hende...


  • #36   21. feb 2011 Følger lige med smiley

  • #37   21. feb 2011 annika H
    Nej det kan man ikke. Det er på facebook debatten har været.


  • #38   21. feb 2011 Det er da fuldstændig ligegyldigt hvor god en ejer den kvinde er..
    Hun bryder loven, og længere er den ikke!!

    Hun kan ikke ha meget respekt for de ANSVARSFULDE ejere af MH når hun både bryder loven mht køb af den her hund, OG hun vil ikke tage mundkurv på den..

    Så synes nu nok det er hende, og hendes kæreste/mand/hvad han nu end er, der er MEGET lave mennesker!


  • #39   21. feb 2011 hmm.. jeg bider mærke i det her:

    <i>Okay heidi jeg kan kun sige det samme til dig, jeg har en familie der har og har haft hundekennel i over 25 år, <b>er verdens største kennel i hele europa</b> og verdens mest vindene i hele europa indenfor <b>muskelhunde racen.</b></i>

    Verdens største kennel i hele Europa?
    - man kan godt nok godt både være Verdens største og Europas største, men så plejer man ikke at skrive Europa (eftersom Verden jo er .. verden!) men helt ærligt.. Verdens største ja bare Europas største i Danmark? Jeg tvivler stærkt på at det er en sandhed!?!?

    Muskelhunde Racen??
    - Så nu er det én race? - fjols..



  • #40   21. feb 2011 Kunne du så ikke sende et link i pb dertil?.

  • #41   21. feb 2011 og ja - så er jeg ret sikker på at jeg ville anmelde en overtrædelse som denne, hvis nu folk overholdt loven så kunne det være den blev lavet om!

  • #42   21. feb 2011 Sussi som theis B nævner har slet ikke været med i debatten i dag.
    Men hendes kæreste. Det var blandt andet ham der skrev :a du er så fucking fed og klam a man begynder a græde fordi det synd for resten a den danske befolkning du ikk blev en abort??

    Men det er mig der er lav... HMMM


  • #43   21. feb 2011 Theis det handler jo ikke om de er gode hundeejere eller ej, det handler om det er ulovligt at overtage/købe en listehund og gør man det kan der ske flere ting hvis det bliver opdaget, eks både køber og sælger får en stor bøde samt hunden bliver fjernet og aflivet, så hvad er pointen i at købe en hund der er ulovlig, de vil jo heller ikke kunne forsikre den, det er jo også lovpligtigt, samt de nægter at bruge mundkurv, endnu et brud på loven... Ja det kan faktisk ende med at blive en meget dyr fornøjelse for dem at købe den hund, som i sidste ende vil blive taget af politiet og aflivet!!!!

    Så er det da dumt at købe sådan en hund.... Hvorfor så ikke i stedet vælge en lovlig hund som man kan nyde i mange år???


  • #44   21. feb 2011 annika H
    Nej det billed hvor debatten var i er blevet slettet. Jeg har det dog.


  • theis b
    theis b Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 7
    #45   21. feb 2011 Henriette. sussi har aldrig sagt at hun ikke vil give den mundkurv på det er noget hendes kæreste som jeg iøvrrigt ikke kender har sagt. jeg er selv en ANSVARLIG muskelhunde ejer og jeg har ikke ondt i røven over at en hund som ellers ville blive aflivet skifter ejer.

    Heidi K. hvad helvede er så problemet hvis du ikke tvivler på at sussi er en god hunde ejer. hvorfor skal den stakkels hunde staffes bare fordi der er en tilfældig gut der sviner din søster til ?


  • #46   21. feb 2011 Theis det er jo ikke hunden man straffer, er det ikke bedre den får fred (det mærker den jo ikke) end at den skal skifte hjem (måske igen) for at blive taget af politiet og derefter aflivet...

    For med den beskrivelse kærsten kommer med af det område de bor i, så lyder det som et sted politiet jævnligt kommer forbi???


  • #47   21. feb 2011 Theis..
    Hvis du ikke kan se det forkerte i at denne hund skifter ejer når det er med til at bevise at loven er på sin plads i håb om at udrydde disse racer - skal lige siges jeg er IMOD loven, men er for at der skulle ske noget pga alle de overfald der var - nej så er du ikke ansvarlig i mine øjne!


  • theis b
    theis b Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 7
    #48   21. feb 2011 nadja. både ja og nej. for King kommer til at få et godt langt liv hos sussi det er jeg sikker på men selvfølgelig hvis hun ikke behandler ´ham ordenligt så ville det udentvivl være det bedste at han bliver aflivet.
    og politiet gør INTET ved hunde der ikke har bidt eller forvoldt anden skade, her i køge hvor jeg bor er der rimelig mange pittbull terrier(som iøvrigt er skide søde) og dem bliver der ikke gjort noget ved selv om de har været ulovlige i 20år.

    lige nu bor mig og sussi i samme kvarter og der er helt fredeligt smiley


  • #49   21. feb 2011 Theis B: Er Heidi en lav person, fordi hun fortæller andre om loven? Hun siger da på intet tidspunkt hun vil havde hunden dræbt!!

    Heidi K: Synes godt nok du skriver i et pænt sprog og holder din del helt ren, selvom de sviner dig totalt til.. (bare lidt ros :D)


  • theis b
    theis b Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 7
    #50   21. feb 2011 Helene. hvilken effekt skulle det så have at melde det til politiet? og hun skrev det kun fordi der var en der gav hendes søster en sviner.

    Henriette. undskyld men forstår ikke dit inlæg. kan du ikke omformurlere det ?


  • theis b
    theis b Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 7
    #51   21. feb 2011 og inden i slår hånden af mig så må i undskylde mine mange stave fejl.

  • #52   21. feb 2011 Theis..
    Jo da smiley
    Jeg mener ikke du er ansvarlig MH ejer, når du mener det er okay at være ligeglad med den her lov..

    Hvis du var ansvarlig MH ejer, ville du ligesom andre i tråden himle op over at man bare ser gennem fingre med loven, da det i værste fald gør at denne lov på ingen måde blir mildere om 2år når den skal revurderes!


  • #53   21. feb 2011 Problemet er at det er ulovligt.
    Jeg prøver ikke at straffe nogle informere faktisk bare!!
    Jeg er selv i mod denne lov men bliver harm når andre vælger at være pisse ligeglade på andres bekostning.



  • #54   21. feb 2011 theis B
    Jeg ville tidligere have skrevet, men min søster bad mig lade være da det var hendes veninde. ( de har gået i skole sammen)
    Min søster skrev derfor selv til hende og ja da min søster fik en sviner så måtte jeg skrive. Jeg passer bare på min familie...


  • #55   21. feb 2011 Theis B: Ansvalig hunde ejere og helt i orden med ulovligt ejerskift høre altså ikke sammen. Sorry.

    Hvis den hund angriber nogen efter den har skiftet ejere, hvor meget skal vi så væde på at søde uskyldige Sussie tager ben og hund på nakken frem for at stå til regenskab for sine fejl?

    Når den både er ulovlig i mere end en forstand og ikke forsikret ville det blive en meget meget dyr fornøjelse at tage skraldet.
    Håber så bare det ikke bliver min lille hund den bider ihjel. Med din velsignelse forstås.


  • theis b
    theis b Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 7
    #56   21. feb 2011 jeg syntes selv at jeg er en ansvarlig muskelhunde ejer da jeg har en sund hund der jævnligt kommer til dyre læge og som er forsikret og får alt den motion hun kan holde til. men det er tydeligvis ikke det i mener med ansvarlig hunde ejer.

    jeg syntes ikke at en ellers fredelig hund skal aflives bare fordi den skifter ejer og kan ikke forholde mig til at hundeloven skal revuderes om 2år for der kommer ingen positiv endring uanset hvor lidt eller hvor mange episoder der har været med muskelhunde. og selvfølgelig skal en hund aflives hvis den bider uanset race og ville ikke tøve et sekund med at få min egen aflivet hvis hun forvoldt skade på mennesker eller dyr.


  • #57   21. feb 2011 Man er ansvarlig ejer når man sørger for sin hunds velbefindende, holder hundeloven, OG opfordrer sine medmennesker til det samme!

    INGEN synes det er fair at en rask hund skal aflives, men nu er loven her nu en gang, og så er det op til folk med MH at holde den, for at vise Hr og Fru DK, samt regering at det ikke er et forbud der er vejen frem, men stramninger der gør at kun folk med ansvar og fornuft skal eje de særlige racer!


  • #58   21. feb 2011 Jeg venter stadig svar på hvorfor jeg er lav theis??

    Jeg vil ud fra hvad du skriver også mene du er en ansvarlig hundeejer theis. Men du har heller ikke samme krav som sussi kommer til at have i og med hun er ved at anskaffe sig en listehund.

    Jeg er ikke for denne her lov, men jeg synes nu at når den er der så skal den også overholdes. Jeg ved der er en masse der faktisk gør et kæmpe arbejde for at få lavet denne her lov om.
    Men hvis alle køber hunde med hoved ud af vindue kommer der ikke til at ske forandring.
    Og jo det gør faktisk en forskel havde det ikke været for en masse mennesker kamp for at redde sbt så ville den også have været listehund.

    Ikke nok med det, så mistænker jeg King er hvad hunden nu hedder faktsik slet ikke er en amstaff men en pitt de blev så ulovlige før kommende ejer overhoved blev født...


  • #59   21. feb 2011 Heidi K: Sikke nogle fjolser og utroligt umodne mennesker i den samtale. Det lyder som en flok teenage kællinger (undskyld udtrykket) der trænger til at blive sat godt og grundigt på plads!

    Theis: Hvorfor er din SBT ikke oprettet herinde?


  • #60   22. feb 2011 Hahahahahahahahahahahahahahahahaha Jeg eeeelsker unge mennesker der tror de ved alt LOL LOL LOL

    Det er noget af det morsomeste jeg nogensinde har læst. Hvis altså ikke lige det var så trakisk.

    Jeg har hørt mange dumme unge mennesker udtale sig, men det der tager sku prisen.

    Du kan jo fortælle den nye ejer at han straks burde aflevere den hund tilbage, for det magter han i den grad ikke.

    Det er desværre meget tiydeligt at de INTET aner om de her hunde og det er PRÆCIS den her type unge mennesker der er grunden til at en masse fantastiske hunde er blevet ulovlige.

    Men Heidi du spilder din tid med at diskuterer med dem, de er tydeligt HELT unden for pædagoisk rækkevide.


  • #61   22. feb 2011 Det er den type mennesker der er skyld i loven og skyld i at den om 2 år strammes yderligere ..



  • #62   22. feb 2011 Stik ham dette link
    (link fjernet)

    Og jeg stod af ved drengen, allerede da han nævnte Susen som reference .. LOL


  • #63   22. feb 2011 Ps
    Og man har altså stadig mulighed for at få sin hund til udlandet, mange misforstår dette... At det så bliver unægteligt svært at finde hjem til en uden stamtavle i udlandet, er en anden ting:o)


  • #64   22. feb 2011 M&R Nej det må man altså ikke som privatperson, der er kun opdrættere der må sælge til udlandet indtil 2015.

  • #65   22. feb 2011 Syntes at det er lidt sjovt at dette stod på kennelens hjemmeside:

    Mit navn+kennelnavn bliver misbrugt!
    22 februar 2011


    Jeg har af en venlig sjæl fået oplyst, at mit navn og kennelnavn bliver misbrugt i en debat et sted på nettet, angående videreformidling af en amstaff.


    Og jeg vil gerne kraftigt pointere, at jeg intet kender til sagen og aldrig i livet kunne finde på, at bistå med en sådan handling.


    Dem der kender mig, kender min holdning til amstaffs og andre kamphunde racer, som jeg er stærk modstander af. Jeg syntes at det er fint, at amstaffen blev forbudt!


  • #66   22. feb 2011 LOOOOL interessant info Christina.. Gad vide hvad ham gutten der var så klog ville sige til den udmelding *G*

  • #67   22. feb 2011 Ja synes også at det var ret komisk...

  • #68   23. feb 2011 La vær at vise tænder,hvis du ik ka bide fra dig& M


    NEJ, så må jeg barbere den ged én gang for alle.....

    Alle må formidle sin "listehund" til udlandet.....

    Reg. opdrættere, må opdrætte og sælge hvalpe til udlandet frem til år 2015...

    Men INGEN og INTET forhindrer privatpersoner i at finde et hjem i udlandet til sin hund!
    Det er KUN overdragelse i DK der er forbudt, og dette gælder så BÅDE reg. opdrættere og privatpersoner...


  • #69   26. feb 2011 Vil lige smide mit besyv med i denne diskussion. Ejeren af denne kennel, har INTET, og jeg gentager, INTET med videreformidling af amstaff at gøre.

    Sandt vedkommende er opdrætter af Cane Corso, og nej denne vidunderlige race er ikke blevet forbudt i vores mindre politistat.

    Men uanset hvordan og hvorledes alle mener om denne mand der tilsyneladende har skrevet, ved jeg at opdrætteren som der bliver nævnt, ikke er involveret.


  • #70   26. feb 2011 Har en hilsen fra den omtalte opdrætter Susen von Warburg:

    Mit navn+kennelnavn bliver misbrugt!

    Jeg har af en venlig sjæl fået oplyst, at mit navn og kennelnavn bliver misbrugt i en debat et sted på nettet, angående videreformidling af en amstaff.

    Og jeg vil gerne kraftigt pointere, at jeg intet kender til sagen og aldrig i livet kunne finde på, at bistå med en sådan handling.

    Dem der kender mig, kender min holdning til amstaffs og andre kamphunde racer, som jeg er stærk modstander af.

    mvh
    Susen von Warburg


  • #71   26. feb 2011 Jeg kender Susen von Warburg, og ved at hun er meget obs på at overholde den lov. Vi har taget denne diskussion et utal af gange, og ved at Susen ikke er begejstret for racen amstaff, og er ikke modstander af, at denne racer er blevet ulovlig. Tværtimod.

  • #72   26. feb 2011
    Sisse: du har ikke læst tråden har du vel?
    Denne tråd har været død i 3 dage.
    Det var da godt du kunne genoplive den med oplysninger vi allerede har fået.
    Tror jeg helt sikkert nævnte avler vil være meget taknemmelig over 8-)


  • #73   26. feb 2011 Renee. Beklager hvis jeg fornærmer din ellers så fornemme talenter

  • #74   26. feb 2011 Du fornærmere mig skam ikke.
    Men hvis jeg var nævnte uskyldige avler ville jeg ikke ønske denne tråd genoplivet.


Kommentér på:
Amstaff opdrættere

Annonce