{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

dyrlæger og foder {{forumTopicSubject}}

Hmm ja det er en mærkelig blanding ik?

Jeg var til dyrlægen med Murphy i går - til sundhedstjek og vaccination - og snakkede en del med min super dygtige dyrlæge Stig Feldballe fra Skovlunde dyreklinik!

Vi talte om foder - tørfoder.
Murphy er fodret op på BARF og han skal ligesom alle mine fremtidige hunde, have BARF

Jeg synes det er et meget stort problem at det er dyrlægerne - som burde være vores rådgivere og sparingspartnere omkring vores dyr, har en væsentlig del af deres indtjening på at sælge tørfoder.

For er det det bedste til vores dyr?

Hvem siger egentlig det - og hvorfor?

Er det fordi at de store foderproducenter - som Hills og Royal Canin - sponsorere en helvedes masse ting rundt omkring i hundeverdenen

Se til fx. udstillinger - der sidder alle dommerne i Pedigree Pal telte - og hvilke seriøse hundefolk fodrer med Pedigree??

Jeg har ladet mig fortælle at de dyrlægestuderende inde på KVL bliver undervist i ernæring udfra bøger som de store foderproducenter har været med til at lave - hmm hvor uvildigt er det??
Jeg ved ikke om det er rigtigt men hvis der er bare lidt rigtigt i det - så synes jeg det er problematisk!

Tilbage til dyrlægerne - når man går ind fra gaden og spørger om hvad der er bedst til ens hund - er svaret så ikke bare afhængigt af hvilket foderselskab de har den bedste aftale med?

Jeg synes det er meget forkert!

Heldigvis er Stig ikke en af de dyrlæger der kategorisk fejer BARF af banen - men han bliver ligesom mig irriteret over at de hævder - i bedste Scientology stil, at de har svaret på alt og løsningen på alle helbredsproblemer...

Gid de dog også ville have en mere saglig tilgang til det - og jeg glæder mig til at der er en dyrlæge studerende der vælger at skrive speciale i råfordring af hunde...
Så man kan få en videnskabelig tilgang og afprøvning af metoden.

Men jeg synes jo mere jeg læser om BARF og hvordan ulve/hundes fordøjelse fungerer - jo mere forfærdet bliver jeg over tørfoder

Kan i lige forestille jer en ulv i det fri, spise en diæt der består af 1/3 korn, pasta, ris eller majs??

Nej!

Hvor køber i jer så fattige i dyrt tørfoder der er proppet med noget af det billigste der findes i denne berden - nemlig korn!
Det bliver brugt fordi det nærmest er et affaldsprodukt og der kan man da sagtens smide i tørfoder til 500 kr for 15 kg...

Hmm - jeg synes det lugter - rigtig grimt!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrlæger og foder
  • #1   23. maj 2006 Men Mark - tror du Olivers er bedre?

    Jo mere jeg tænker på det - jo mere synes jeg tørfoder er noget værre møg - ALT tørfoder!

    Hele ideen omkring det er forkert og lavet for at gøre det nemt for mennesker - men hvor nemt er det lige det skal være?

    Ville i fodre jeres børn med de samme små brune piller hver dag - hvis i nu fik at vide at der var alt i dem som de havde brug for?
    Jeg ville ikke!


  • #2   23. maj 2006 Nu giver jeg godt nok min hund noget foder der er en smule dyr, han får Arion. Men vores gamle hund fik møllerens, som han levede ganske fint på, dog med dåse mad ved siden af. Vi giver Tyson Arion da vi fik at vide at vi skulle passe på med hva vi gav ham at spise, da han er hvid og da nogle produkter kan misfarve hans pels!!!

  • #3   23. maj 2006 Det er også irriterer mig er at man ikke kan få uvildig rådgivning hos sin dyrlæge - det er død forkert at de lever af at sælge det.

    Har i andre ikke tænkt på det?


  • #4   23. maj 2006 An-Lo
    Det kan jeg sagtens forstå at du gør - alt andet ville være uforsvarligt - men hvor er det ærgeligt at du i denne situation ikke kan gå til din dyrlæge og bede om en foderplan - af rigtigt mad som ville passe til Nero og hans sygdomsproblem

    Det er lige præcis min pointe!


  • #5   23. maj 2006 Nicola: Du har fuldstaændig ret - Nej det er der da ingen der vil give deres børn!!!
    Men om tørfoder er noget møg - det har jeg lidt svært ved at sætte mig ind i???


  • #6   23. maj 2006 Ville også fodre Daisy med BARF, men synes det er lidt synd at Balta ikke må få det :o/
    Hun ville virkelig elske det!


  • #7   23. maj 2006 Jeg kender ikke til foderet BARF, er der nogen der kan fortæller mig hva det er der gør det så godt et foder???

  • #8   23. maj 2006 hvis du tænker på at korn, ris og majs overhovedet ikke er en del af en naturlig ulv/hunds kost - hvorfor skal det så være så stor en del af din hunds kost?

    500 kr for en sæk mel med kyllingesmag - det er sku dyrt!

    ; ) - ej nu er jeg også rigtig provokerende men jeg synes virkelig det er forkert!


  • #9   23. maj 2006 Synes i hvert fald også at det er for dårligt at ens dyrlæge ikke vejleder udfra dyret men udfra deres egen penge-pung.

  • #10   23. maj 2006 Jeg er helt enig med Anne-Loise i at man ikke kun skal fodre med "menneskemad", en hund er trods alt et dyr og har brug for andet end det vi mennesker har...

  • #11   23. maj 2006 Enig - kartofler og sovs er i hvert ikke hundemad!

    Anita - hvorfor må Baltazar ikke få BARF?
    Jeg ved godt at en GD er en svær hund at fodre op - men har du prøvet at snakke med BARF centret - om de har prøvet en GD før...


  • #12   23. maj 2006 Mojo fik BARF - med kæmpe succes, og helt natuligt gik Coco også over på det da hun kom hjem, men det resultat at hun faktisk gik helt ned pga. fejlernæring - hun var jo en lille skid på 8 uger da jeg fik hende, og jeg gik langsomt over på Barf, på en periode over ca. 3 uger skiftede jeg foder.
    På trods af at hun faktisk fik hvad hun kunne spise, så blev hun ved med at tabe sig, og havde konstant diarré - og når en lille stump på kun. 7 kg. taber sig næsten 3 kg. så vil jeg ikke være med mere, så fik hun tørfoder igen.
    Har overvejet at skifte igen nu her hvor hun er blevet størrer - men endnu har jeg ikke gjort det andet end at de får deres slagterben 2 gange om ugen.

    Og måske jeg har være uheldig - for Buzz trivedes ligeledes ikke på det, og jeg kan altså ikke holde ud og se på de mistrivdes- så hellere fodre med "affaldsprodukter"
    Men det er ikke udelukket at jeg starter op igen på et tidspunkt.


  • #13   23. maj 2006 Mark - når min lille cavalier på 11 uger kan æde en kyllinge vinge på ca. 15 sek - tror du så ikke dine kæmpe amstaffs kan spise knogler - med kæmpe nydelse og uden fare?

    Deres kæber skal da bruges på et eller andet : )


  • #14   23. maj 2006 Nicola: Baltazars opdrætter har sagt at vi SKAL fodre med flatazor :o(
    Og tør heller ikke med en GD. Reese siger de ikke må få for meget protein.
    Men jeg ved ikke... Har jo længe villet BARFE Daisy.
    Så kan jeg mon fodre hende mens Balta ikke ser det *GG* ;o)


  • #15   23. maj 2006 Altså det er i knogler der sidder en masse gode ting - calcium osv - og det er det hundene er bygget til at spise

    Hos BARF centeret kan man få hakket kød - som er hakket med benene i men det ligner bare hakket oksekød som man selv spiser...

    Nelly & Murphy får en blanding - hakket kød og så noget med ben - kyllinge halse fx...

    Ben splintrer ikke når de er rå - men lige så snart du tilbereder dem - så bliver de livsfarlige!


  • #16   23. maj 2006 Karina - det eneste jeg virkelig hader ved BARF centret og de andre der fodrer med råt - det er at de virker så frelste
    ved du hvad jeg mener?

    Ligesom folk der sælger aloe vera - jo jo det duer til alt...

    Det er nok også grunden til at rigtig mange ikke gider det


  • #17   23. maj 2006 Mark smiley

    Altså de er squ da lavet til at spise knogler *GG* Har endnu aldrig oplevet nogle problemer med knoglerne!

    Har fodret med BARF tidligere, startede faktsik for 6 år siden og stoppede med fuld barf i aefteråret pga. en skade. orker desværre ikke selv stå og lave grøntsagsmixet. og gider ikke betale de hundedyre priser andre tager, så min varinant er et GODT tørfoder plus RÅ ben smiley Det fungere fint for os.

    Bortset altså fra at vi startede med at vælge olivers. det bøder vi så for nu! pt kører jeg på et mix af regal og belcando, ender nok med belcando som tørfoderet.


  • #18   23. maj 2006 Ja, og samtidig tager barf eksperterne 600 kr for en *konsultation*...
    Pedigree sponserer masser af udstillinger, derfor er deres telt der, selvom de fleste *seriøse* folk ikke rører det. Din hunds præmiering er ikke betinget af hvilken foder du bruger, det spørger de jo ikke om derinde.

    Er det egentlig uvildig rådgivning man får hos BARF konsulenterne? Jeg mener, for de 600 kr de tager for en konsultation må de da også kunne tage højde for og være ærlig omkring at nogle hunde rent faktisk ikke kan tåle råfodring.

    Er det smart med råt når hunde er receptive overfor salmonella og andre bakterielle sygdomme?


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #19   23. maj 2006 Ville gerne fodre med det, men er sikker på at det er ret dyrt.

  • #20   23. maj 2006 Annemie - jeg synes også at dem fra BARF centret er fulde af *** - jeg køber deres produkter men lukker lidt ørerne

    Jeg læser en masse bøger og snakker med alle de mennesker jeg har omkring mig som ved en masse om det!


  • #21   23. maj 2006 A-L: Næææh... proteinindholdet er ikke en gang lavt :o/
    Derfor blander jeg hans foder op med vand, a38 og en masse ris (som reese synes jeg skulle gøre)
    Tør ikke at eksperimentere for meget med hans foder. Gør som jeg får besked på af erfarende opdrættere *ss*
    Tør ikke andet. Er så bange for at han skal vokse forkert eller noget.


  • #22   23. maj 2006 Tinna - det er ikke dyrt!!

    Og man skal ikke have en hel fryser for at fodre med BARF - et par af de fordomme der findes omkring det!


  • #23   23. maj 2006 Fejlen med ben er at mange giver dem tilberedte, SÅ splintre de. RÅ ben splintre ikke, der kan man give alle typer. mine nyder specielt at få hele byttedyr, f.eks. høns eller kaniner smiley det er virkelig et hit og så kan man se hvad de sortere fra smiley

    Et andet hit er hest og vildt ben, eller lam!

    Min sjoveste oplevelser var da jeg serverede en hel høne (død self) for mit B-kuld, det første de her 7 ugers hvalpe gjorde var at gnave sig ind til tarmen og så slæbe dem rundt i hele haven, hold kæft hvor jeg grinede!


  • #24   23. maj 2006 Hvor meget koster det om måneden at fodre med BARF?


  • #25   23. maj 2006 A-L Reese kan heller ikke forstå hvorfor de fodre med flatazor :o)
    Derfor hun synes jeg skulle blande det op med noget ris :o)


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #26   23. maj 2006 Jamen kan det da gøres billigere end 250 kr hver 5 mrd. Det er det Lilly spiser i tørkost.

  • #27   23. maj 2006 Jeg spørger lige igen:

    Bekymrer det jer ikke at hundene kan få Salmonella ol.?


  • #29   23. maj 2006 Tinna - hmm nej det ved jeg ikke
    Det var godt nok heller ikke meget!

    Mark - prøv nogle kyllinge halse eller vinger - der er intet skarpt i!

    Hunde kan sagtens tåle salmonella - deres fordøjelsessystem er meget kort og derfor ikke så modtageligt overfor bakterier som salmonella

    Hunde har også en meget kraftigere mavesyre end os - de kan spise fordærvet mad uden at blive syge - i naturen spiser de ådsler...


  • #30   23. maj 2006 Mine tygger sig glædeligt igennem selv de store knogler, har aldrig problemer med maven på dem, men BARF- hunde Har åbenbart STÅL-maver, de kan tåle det mest utrolige!

    Der vil self. være nogle skarpe stykker imellem, men det blejer ikke at give problemer, er det noget de ikke kan fordøje, plejer det at brække det op igen!

    Har som sagt fodret BARF i 6 år og har aldrig haft problemer med hundene.

    Det har jeg så til gengæld med tørfoderet, Øreproblemer, pelsproblemer, analkirtelproblemer U name it smiley
    så det kan jo være jeg bliver så træt af at forsøge mig med tørfoder at jeg hopper på BARF igen smiley


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #31   23. maj 2006 Det koster Royal Canin - 250 kr for 8 kg Mini Adult - Lilly spiser ca. 100 g om dagen (anbefalet) og har en faste dag om ugen. Hun spiser så ikke altid sin mad op, så derfor holder det så længe.
    Du skal huske at det er en lille hund jeg har.


  • #32   23. maj 2006 Rikke - fik han så ikke for meget ben?

    Nelly laver også de små hvide hvis hun har fået for meget ben.. Så giver man bare lidt mere kød i stedet!

    Karina - jeg synes de virker meget frelste nogen gange - og det tror jeg der er mange der ikke kan tåle!

    Ham Lars har jeg også kun meget dårlige erfaringer med - kender en som lige er startet på BARF - hun var oppe i hans butik og spurgte om et bestemt foderprodukt duede til hendes hund - det ville han ikke svare på - men hun kunne da bestille tid til en konsultation ; )

    Helt ærligt!


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #33   23. maj 2006 Fordi der er nogle af os der er studerende ;o)

  • #34   23. maj 2006 Nicola: Er det svært at lave selv og hvor kan man finde opskrifter (hvis der findes det?)

  • #36   23. maj 2006 Jeg er også skiftet til BARF og det er det bedste jeg nogensinde har gjort.. Karla fik ved tørfoder konstant tynd mave af nærmest ingenting og hvilke mængder bæ hun kunne producere.. øj øj... Nu kan der gå 24 timer imellem hun lægger en lille bitte bæ, som ofte er hård og hvid smiley
    Karlas allergi ser desuden ud til at værer aftagende og så er det at jeg synes at det er dyrt fuldstændig ligemeget!!

    Jeg giver dig ret, Nicola, i at jeg har hørt barf-folk tale som om biblen var genskrevet!!


  • #37   23. maj 2006 Anita - nej det er overhovedet ikke svært!

    Karina - jeg synes heller ikke det handler om penge - jo dem dyrlægerne tjener på at sælge tørfoder!


  • #38   23. maj 2006 Okay :o)
    Vil prøve det på Daisy. Skal bare lige finde ud af hvor meget sådan en border på 19 kg skal ha om dagen!


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #39   23. maj 2006 Karina: Helt sikkert, men det har min sikret sig mod. Det ved jeg hvertfald jeg har.
    Jeg ville gerne fodre Lilly med BARF, men må ærligt indrømme at jeg ikke tror jeg har råd til det.
    Jeg har i det mindste valgt et nogenlunde ordentligt tørfoder, fodre hende ikke med menneskemad og gir hende hverken for lidt eller for meget.

    Jeg har heller aldrig haft problemer med det tørfoder jeg bruger nu. Havde det med det billige fra Fakta.


  • #40   23. maj 2006 Mine hunde ER faktisk sunde at se på i forhold til mange andre jeg møder, får rigtig tit af vide at de har flot pels og ser godt, og min Dyrlæge siger han sjældent har set sundere og renere tænder :o)

    Og faktisk så syntes jeg Nicola har ret - mht. de frelste :o)


  • #41   23. maj 2006 Anita, Karla på 25 kg får 1,2kg om dagen! Men det bunder vist også i at hun var for tynd, er hvalp og har et højt aktivitetsniveau! Men hun sættes ned i mængde på et tidspunkt..

  • #42   23. maj 2006 På hvilket spørgsmål, Mark?

  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #43   23. maj 2006 Anne-Louise: Det ved jeg.
    Synes bare det lyder som om Karina mener, at fordi man mener man ikke har råd til barf, fordi man er studerende, så har man heller ikke råd til dyrlægeregningerne, hvis hunden blir syg, og det mener jeg er forkert.


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #44   23. maj 2006 Men Karina, hvordan finder jeg så ud af hvad Lilly skal have af mad hver eneste dag?


  • #45   23. maj 2006 Og må sige at der også er nogen herinde der virker lidt frelste, eller ligeglad med andres meninger og erfraringer mht. fodring.........men det er jo bare min mening *gg*

  • #46   23. maj 2006 Sakki har fået OLIVERS fra starten...Da han var 8 mdr. 20kg/52cm, sagde vores dyrlæge at han godt måtte tabe et par kilo !! Han foreslog, at vi gik over til voksenfoder, så han ikke fik vægtproblemer senere..Vi fik så en pose gratis (tror det var canin...?) foder med hjem.. Det fik min hvalp så (er uerfaren !!) med det resultat, at han tabte sig samtidigt med han voksede.. RESULTAT : måtte til dyrlægen eft. 1½mdr, da jeg ikke synes han virkede så frisk (sov meget mere..) ... Ja, men måske skulle vi da bare prøve noget andet foder, for han så ikke syg ud !!

    Er nu gået tilbage til OLIVER og Sakki er superfrisk og tar pænt på - denne race skal ikke være slime-line..
    Stoler ikke på DYRLÆGER, desværre..


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #47   23. maj 2006 Karina: Hmmm, må lige se på det.
    Men synes nu Lilly har det meget ok med det foder hun får nu. Har aldrig haft problemer, andet end hun ikke altid gider spise. Men det er jo self fordi hun vil have det jeg får.


  • #48   23. maj 2006 Tinna, ellers prøv at ringe til barfcenteret.. jeg har altså aldrig været til en konsultation til 600kr, jeg fik bare at vide hvor meget Karla skulle have at spise og fik hjælp til at sammensætte menuen de første par uger og nu klarer jeg det selv..

  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #49   23. maj 2006 Mie: Det kunne være jeg skulle. Vil nu heller aldrig betale 600 kr for en konsultation ;o)

  • #50   23. maj 2006 Mark, hvor finder du sådan en angivelse til voksne hunde? Som flere har sagt afhænger det jo også af mange ting, vægt, størrelse, alder, tendens eller ikke tendens til fedme osv osv..

  • #51   23. maj 2006 Okay. Har taget en beslutning. Daisy skal have BARF. Så må jeg se om jeg kan finde ud af at lave det ;o)
    Vi har kun en minihakker :o/ Så det må vente til næste måned så vi kan købe en rigtig blender.
    Skal bare vide præcis hvordan jeg skal gøre og hvor meget af ditten og hvor meget af datten hun skal ha. Må i gang med at studere det lidt :o))


  • #53   23. maj 2006 Anita, for mit eget vedkommende var jeg ganske glad for at have en fra barfcenteret i hånden de første par uger, for jeg var møgbange for at gøre noget forkert.. Specielt fordi der er sSÅ mange måder at gøre det på.. Nogle giver både rå og kogte grøntsager, æg, ost og forskellieg slags kød, andre (mig selv inkl.) bruger slet ikke "rigtigt" grønt, men frysetørret grøntpulver tilsat de forskellige vitaminer osv så det er en jungle til at starte med synes jeg..

    Men nu følger jeg den "plan" jeg har fået vedr. mængde og variation og holder mig til det..


  • #54   23. maj 2006 Ditte, ikke når du glor dem indeni!!

  • #56   23. maj 2006 Jeg skal helt sikkert til det foredrag Karina har arrangeret med Mogens Eliassen - og jeg arbejder ihærdigt på også at få min dyrlæge med!

  • #57   23. maj 2006 Mark: det ved man vel aldrig med sikkerhed, gør man? Altså, det eneste man kan gøre er vel at se om hunden trives på det foder den nu engang får, om den vokser for langsomt eller for stærkt, er for tynd eller for tyk.. Ellers kræver det jo at vi alle laver en disputatsafhandling om din specielle hunds kost og motionsbehov, og det er vist ikke muligt!

  • #58   23. maj 2006 Ejjj Karina... nu lyder du som Jehovaerne!! ALLE hunde der ikke fodres med BARF er syge??? eller ender med at blive syge??

    Jeg forstår godt pointen ved barf, ser det fornuftige osv og hurra for de hunde som er blevet deres alergi osv kvit, men som med mennesker er det ikke kosten ALENE der er "helbredende".

    Syns du er for hurtig til at "nedgøre" os almindelig dødelige der fodrer med tørkost fordi vi nu har gode erfaringer med det!

    Er ked af at indrømme det, men det er mennesker som dig der gør at JEG ikke har nogen vild trang til at komme til hverken foredrag eller en "konsultation", uanset hvor godt det end måtte være.

    Lidt ligesom jeg ikke lukker Jehovaer ind i mit hjem, deres "hellige" attityde er FOR meget, uanset om de har ret i deres sag eller ej...

    (Hvis der sidder nogen og føler sig tråt på er jeg oprigtigt ked af det, men måtte lige have "luft" og fortælle hvordan jeg ser på denne måde at fremstille et produkt/mening/overbevisning!)

    Tanja


  • #59   23. maj 2006 Ditte, det behøver ikke at være besværligt.. Jeg køber mit kød i bokse á 400g som Karla får tre af om dagen tilsat en skefuld grøntpulver hver morgen! Nemmere kan det vist ikke blive.. Det "svære" ligger i at huske at tage det op af fryseren!!

  • #60   23. maj 2006 ps. hvis jeg HELT har misforstået dig Karina så undskylder jeg selvfølgelig!!

    Tanja


  • #61   23. maj 2006 Karina - håber han kommer - det ville være så fedt!

  • #62   23. maj 2006 Nå nu tager Nelly og jeg til Agility - glæder mig til at læse mere når vi kommer hjem!



  • #64   23. maj 2006 Ditte, er det spørgsmål til mig?

    Karla får mad to gange om dagen, men som voksne skal de vist kun have en gang om dagen..
    Fryserpladsen kan man måske afhjælpe ved at købe fersk kød hos slagteren til en dag eller to af gangen, så du ikke behøver så meget fryserplads.. jeg har en lille normalstørrelse fryser og der kan jeg have bokse til en uge i en af skufferne..


  • #65   23. maj 2006 okey, i mine ører lød det bare bebrejdende på alle os der fodrer med tørkost, det var det der rykkede lidt i mig.

  • #66   23. maj 2006 Mark, nu behøver man jo ikke opføre sig som et naivt fjols bare fordi man gerne vil udbrede viden om råfodring..
    En mand som Mogens Eliassen tager altså ikke fra Canada og holder foredrag i Danmark for sine blå øjnes skyld og uden at deltagerne betaler noget for det!


  • #67   23. maj 2006 jeg ved faktisk ikke hvor det kød jeg køber kommer fra..
    Jeg køber det prepareret hos dansk barfcenter, men ved ikke hvor de har deres kød fra..


  • #68   23. maj 2006 Det var egentligt et godt spørgsmål, Julie.. Det vil jeg spørge om imorgen..

  • #69   23. maj 2006 Ja det kan du tro, Julie!

  • #70   23. maj 2006 Jeg køber så vidt muligt økologisk - når jeg ikke køber hos BARF...

Kommentér på:
dyrlæger og foder

Annonce