2.260 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Internater Internater

Jeg vil gerne dele en historie med jer herinde, dels fordi jeg tit ser folk skrive hvorfor man ikke finder et internat til hunden, dels fordi jeg nok stadig er indebrændt.
For mange mange år siden, jeg var 19 år, havde jeg en hund sammen med min kæreste, hunden stod i mit navn men den var selvfølgelig vores fælles hund.

Som det jo sker i den alder gik vi fra hinanden og jeg tog min hund med, min kæreste var dog så nedtrykt og ked af det og spurgte om han ikke måtte have hunden de første par uger til jeg fandt en bolig, så han ikke skulle være alene.
Det sagde jeg i god tro ja til, men beholdte alle papirene.

Min Mor ringer en uge senere og fortæller min kæreste er på vej til et internat med hunden, hun ved ikke hvor, så der går panik i mig og jeg ringer til kæresten, han svare ikke.
Dette var før mobilens tid,og internettet.
Jeg vælger at ringe til alle internater, fortæller hvordan hunden ser ud, hvordan manden ser ud der evt aflevere den, dens navn osv, jeg forklare det er min hund og de skal ringe med det samme hvis den ankommer, de lover de at gøre alle de steder jeg ringer hen.

Den følgende uge ringer jeg hver eneste dag til alle Internater, ingen held, men jeg har alligevel en ide om at den er kommet til islevdalsvej i Rødovre, så jeg tager der ud med en kammerat, vi fortæller ikke hvem vi er men kigger blot på hunde, og der sad min elskede hund, møg beskidt i et bur, han blev så glad for at se mig, men jeg måtte stadig lade som ingenting for at finde ud af hvorfor de ikke havde ringet.
Manden derude sagde den kom fra en familie der havde mishandlet den, at den var sky og bange osv, selvom hunden tydeligt stod og ville ud til mig, jeg blev så rasende, det kan slet ikke beskrives.
Vi kunne ikke få hunde med samme dag, der var noget papir arbejde der skulle ordnes, så vi tager hjem, hjemme blir jeg enig med mig selv om at det her vil jeg ikke finde mig i og ringer så til Islevdalsvej, hende der ejer stedet kommer til telefonen og nu siger hun rent ud det er min hund, og den kom den dag jeg ringede, hvis jeg ønsker den tilbage må jeg betale for ophold og vaccie, ehhh og mad, ca 6000 kr for en uge, nu blir jeg for alvor gal, tager bilen sammen med min kammerat og kører derud, men AK hunden er nu flyttet og en anden hund er sat i buret.
Da hun opdager os vælger hun at slippe to rothweilere løs og pudse dem på os, vi valgte naturligt nok at løbe.

Jeg vælger så rettens gang, her indrømmer hun at hunden har været hos hende, men den blev formidlet vidre første dag og var kun sat i pleje da vi så den, dette havde jeg jo vidne på var løgn, men da den påståede køber var beskyttet af loven, så skulle internatet hente den hjem igen, dette nægtede hun, og nu skulle vi så mødes i byretten ige, retten fortalte det kunne tage over 1 år, jeg valgte med tårer i øjnene at håbe på min hund inden den tid havde fået fred, eller fået en ny familie, hvis den skulle gå rundt i dette bur i et år eller mere før jeg fik den igen, ville den være ødelagt.
Vi tog dog derud flere gange, men fandt den aldrig igen, og blev smidt ud hver eneste gang.
jeg så aldrig min elskede hund igen, og jeg kunne aldrig drømme om at bruge et internat, jeg ved godt der findes mange gode steder, men en uge var min hund der, og så var den slidt op, beskidt, bange og sky, min elskede glade hund.
Igen jeg ved der findes gode internater, men ikke for mig mere desværre.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Internater
  • #1   22. feb 2011 Det er godt nok en trist historie, kan godt forstå din holdning til internater.

• #3   22. feb 2011 Nej hvor trist en historie.... du skulle nok ha taget den med samme dag du så den på internatet.
    Arme hund som ser dig komme og pludselig er du væk igen....
    Så trist for dig at gå i den uvis´hed ikke at ane hvor den havnede.

• #4   22. feb 2011 Altså.. jeg er på ingen måde tilhænger af Rødovre internat.. man skal bare kigge på deres hjemmeside, og se hvor mange boxerblandinger de pludselig har fået.

men men men.. det er 20 år siden det her, så ja sørgelig historie, men så længe siden, at man jo ikke kan sige, at det er sådan i dag.

• #5   22. feb 2011 Kirsten B

Vi måtte ikke få den med samme dag, der skulle ordnes papire osv, ellers havde vi skam taget ham med det samme.

Nej krumme jeg ved godt at der har været en del uheldige episoder derude gennem tiden, desværre.

Vibeke.
    Ja sådan ser et internat ud i min erden, der findes nok mange gode, jeg kan bare aldrig slippe denne ting igen.

• #6   22. feb 2011 Hold da op sikke en oplevelse. Det slår helt knuder indvendigt lige nu.. Jeg ved ikke hvad jeg vil ha gjort i denne situation. Havde måske tage eksen i kraven og trukket ham derhen, så han kunne få den udleveret igen..

• #8   22. feb 2011 Nej det kan jeg godt forstå du ikke kan, det ville jeg heller ikke kunne.

Fatter heller ikke din eks. kunne finde på at gør det mod dig smiley

• #9   22. feb 2011 Det mest rystende er jo hvis stedet stadig er i "søgelyset" så har de 20 år intet ændret, jeg ved ikke om nogen af jer har været der inde, men jeg håber sandeligt stedet er lavet om.

• #10   22. feb 2011 kan godt være intet er ændret.. men stadig 20 år siden.. og det med at de har pudset to Rottweilere på jer.. ja det tror jeg så ikke helt på ville ske i dag.

• #11   22. feb 2011 Louise.

Nej det må man ikke håbe kan ske idag, men dengang ja der gjorde det, jeg husker ikke hvad hun hed hende der havde stedet dsværre.

Men som jeg også skrev, findes der sikkert gode internater, dog tror jeg faktisk ikke så meget er ændret på disse to årtier, tværtimod er der idag flere hundehandlere end nogensinde før, flere hunde uden hjem osv, nu er det jo nemmere at købe hund end dengang, så jeg tror desværre det nogen steder er endnu værre.

Idag er det endda sådan at du slet ikke kan få din hund tilbage, hvis du frivilligt aflevere den til en eks, eller en ven, så har du "handlet" den selv, dette var anderledes dengang, da kunne man gå i retten.

• #12   22. feb 2011 Næppe mange der bliver forbavset over dette i Rødover. Heller ikke jeg.
    Dog vil jeg så sige jeg har gode erfaring med tre internater. Jeg kender af gode grunde ikke alle internater.
    Men de tre jeg kender ville jeg godt aflevere min hund. Jeg håber da ikke det nogensinde bliver aktuelt.
    Hundehandlere og internater er for mig to forskellige ting.

• #13   22. feb 2011 For pokker en uhyggelig historie!! Jeg tror, at jeg ville kunne have bøjet tremmerne, hvis det havde været min hund. Så skrækkeligt altså! stakkels dig, stakkels hund og forfærdelige mennesker

• #15   22. feb 2011 Sikke en historie, nu kender jeg ikke rødovre internat men har aldrig rigtig hørt noget godt om den.

Jeg kender egentlig kun et internat godt og det er et sted hvor jeg ikke ville have noget imod at aflevere min hund.

• #16   22. feb 2011 Kennel Flindt's Shih tzu, en rigtig hund er i DDH : Sikke en sørgelig oplevelse, kan godt forstå du ikke fandt ro igen ang. den oplevelse, må virkelig have været frygteligt at gå igennem :o(

• #17   22. feb 2011 Det var frygteligt, meget og nok mest følelsen af man er magtesløs, og tanken om min elskede hund i det bur.

Jeg takker fordi jeg måtte dele oplevelsen med jer, jeg måtte bare af med det, da ordet internat hos mig er ens betydende med dette.

jeg ved som sagt godt der findes gode steder og med tiden vil jeg nok indse at man kan blive nødt til at aflever sin hund sådan et sted, dog tror jeg aldrig nogensinde det blir aktuelt for mig.

• #18   22. feb 2011 Synes i det hele taget der er noget galt.... mht. det der med "du har selv overladt den til anden" man kan jo have fået den passet, det er jo ikke ens betydende med man har "givet" den væk.... For hvad skal vi så lige med chippen andet end hvis hunden løber væk... den kan jo også blive stjålet, men anden påstår man har overladt den til dem.... trist...

• #19   22. feb 2011 Katja.
    det er jeg utrolig ked af at høre, det må have været en grim oplevelse for dig og dine hunde, øv altså.

Aino K
    Dengang havde de ikke chip, de blev øretatoveret og var kun reg hod den ene dyrlæge, så det var meget nemmere at omgåes disse regler.

• #20   22. feb 2011 Yep ved jeg, men sad lige kort og tænkte nutid ;o) For der er da noget galt der.

• #21   22. feb 2011 ***Krumme og M Hysted***
    giver dig ret det er ikke det bedste sted, jeg var derude i september 2010 og der stod en stor amstaff dreng, jeg spørg til personalet om han bare venter på at blive aflivet ifølge de nye regler, som selvfølgelig er beklageligt.
    nej Nej svare hun, han er til salg, han er en blanding af noget berner sennen og er par mdr gammel.

hmm har i nogensinde set en gul berner sennen med total amstaff look og desuden så han ud til at være 4-5 år gammel????

tager diskustionen med hende at jeg mener det er ren amstaff og de ikke må sælge den og beder om snakke med chefen og hun kommer, jeg forklare hende hvad jeg mener med hensyn til den amstaff de har stående og det hun så siger er :

han er selvfølgelig ikke tilladt at have men de ville forsøge at formidle ham og deres dyrlæge havde skrevet i hundes papire at han fremgår som berner sennen blanding og derfor kunne de godt sælge ham,

fatter ikke sådan et sted tør omgåes loven på den måde

jeg har desværre ikke ikke godt indtryk af ledelsen derude, desværre

• #22   22. feb 2011 Måske du skulle ha kontaktet politiet og stille derude sammen med papirerne på hunden.......... og på den måde måske fået hunden udleveret, hunden stod du jo som ejer af.....

• #23   22. feb 2011 Kirsten B

Vi kontaktede skam Politiet, de gjorde og gør ikke meget for den slags og derfor endte det i retten, de ville ikke stille op derude, da jeg jo stod alene mod et den gang meget kendt internat.
    Tro mig jeg forsøgte virkelig alt for at få min hund, det er blot ikke så nemt som det kunne lyde.

• #24   22. feb 2011 Og det er det så stadigvæk ikke..... så vidt jeg har forstået.... Det med chip kan da ikke være for at sikre os mht. ejerskabet, for ting kan hurtigt lyde som påstand mod påstand osv..... trist...

• #25   22. feb 2011 En chip er ikke et belæg for man ejer hunden, desværre, man kan i princippet passe naboens hund, og beholde den, da naboen selv har afleveret den til en, jeg har siden hen holdt mig ajour med disse ting via advokater og lign, og det er faktisk sandt, er man træt af naboen hund så tilbyder man da bare at passe den, en hund er en ting, og giver du naboen dit anlæg kan du ikke komme og få det retur med mindre du kan bevise du ikke har givet ham det.
    Så nej en chip er ikke nok til at bevise ejerskab, den viser kun hunden er reg.
    Det underlige er så at den der står som ejer er ansvarlig, til trods for vedkommenden slet ikke har hunden.
    Det ses også ved reg af kamphunde, dansk hunderegister har omregisteret flere af dem for folk, så de nu er lovlige, og dyrlæger gør det samme som det ses af et indlæg herinde.

• #26   23. feb 2011 Ja den er helt gal med det der.... en hund i mine øjne bliver Aldrig til en ting, en ting er ikke et levende væsen!

Kommentér på:
Internater

Annonce