{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Så er Liva gået i løb - spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Vi har haft vores lille prinsesse i knap 2 mdr. og elsker hende højt op over skyerne!

Men nu er Liva kommet i sin første løbetid, og jeg synes selv det er tidligt, da hun kun er knap 8 måneder. Hvad siger I?
Jeg havde selv "regnet med" at det ville komme når hun var omkring de 12 måneder, er det ikke mest normalt?

Jeg har kun haft Basse, som er hanhund, og det er jo ikke helt det samme, så jeg håber på lidt kloge ord *s*
Så nu er hundene skilt ad, og sådan forbliver det til hun er ovre det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så er Liva gået i løb - spørgsmål
  • #1   24. feb 2011 Det er fuldstændig efter bogen med de 8 mdr. smiley

• #2   24. feb 2011 nej, det er meget normalt, nogle starter som f.eks 6 mdr andre er 12 mdr. Min Azia startede hendes første løbetid, da hun var 1 år præcis. Og hendes mor var 8 mdr

• #3   24. feb 2011 Okay, så er jeg mere rolig.

Tak for jeres svar smiley

• #4   24. feb 2011 Min kom også i løb 1. gang, da hun var 8 mdr, og det er også det normale +/- 2-3 mdr.
    Sørg for at holde hende fra hanhunde de næste 4 uger for at være helt sikker.

• #5   25. feb 2011 Det gør vi også, Basse bliver sendt på "ferie" hos min morfar og mormor, de vil så gerne have ham så det er kanon smiley

• #6   25. feb 2011 Det lyder som en god løsning smiley

• #7   25. feb 2011 det er Kun tegn på at hun intet fejler på dette punkt^^ min første hund fra en tæve og hendes første løbetid var også omk. de 8 mdr^^
    Kan godt være at lille pigen er lidt mere mor eller far glad da hun jo er lidt usikker på hvad der sker med hende smiley så det kan godt være at du/i skal give hende en smule mere opmærksomhed så hun bliver lidt mere sikker på at det ikke er noget hun ska frygte smiley
    Jeg vidste ikke heeelt hva jeg skulle gøre i sin tid men jeg fik også min tæve da jeg var 16... min Tæve begyndte at blive aggrasiv da jeg ''beskyttede'' hende FOR meget og så følte hun at hun skulle være i forsvars potision konstant når hun var i løbetid... det er lidt træls for jeg var nød til at gå med en antitræk grime som førte ned til et kvæler halsbånd og den anden ende af snoren sad i gå selen på hende for at jeg kunne holde hende... det var jeg meget ked af for hun var noget af det kæreste men når hun var i løbe tid var hun stadig sig selv men angreb andre hunde hvis hun kunne komme afsted med det, fordi hun var i forsvars potision pga jeg var over beskyttende... så ikke beskytte FOR meget smiley og smil lidt ekstra om hende det er min erfaring smiley så kommer man ikk helt galt afsted smiley

• #8   25. feb 2011 Der er KÆMPE stor forskel på løbetider.

Vores tæve fylder 2 år til april, og har allerede været i løb 3 gange!!!! Hun startede da hun var 9 mdr; 2 af hendes søstre var det som 6 mdrs. Hendes mor var 19 mdr, da hun startede, og det samme gjorde sig gældende for resten af søstrene i kuldet.

Første gang gik der 6 mdr, men anden gang gik der kun 3 mdr inden hun var igang igen. Nu nærmer vi os de 6 mdr igen, så vi venter bare på, at hun starter.

En uregelmæssig en af slagsen, må man sige. ;o) Så det bliver noget med at stå klar, når hun engang skal parres ;o)

Kommentér på:
Så er Liva gået i løb - spørgsmål

Annonce