{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår må de lave babyer?
  • #1   25. feb 2011 Jo 2 år som min. og tjekket for samtlige racerelaterede sygdomme

• #2   25. feb 2011 Super tak for hjælpen:)

• #3   25. feb 2011 Hehe ja ja bodil:)

• #4   25. feb 2011 Altså efter min mening skal man gerne være fyldt minimum 18 år og have taget sig en uddannelse så man kan forsørge sig selv, før man planlægger at få børn...

Hvis det er hvalpe du vil have så min 2 år, avlsgodkendelse og tjekket for samtlige racerelaterede sygdomme.

• #5   25. feb 2011 Det er noget forfærdeligt sludder at en hanhund skal være 2 år før han går med i opdrættet. Er han testet for de relevante sygdomme inde for racen, kan han bruges fra 14-18 mdr uden problemer. Hvis en hanhund bliver for gammel inden den første parring, kan man risikere, at han ikke vil/kan gennemføre parringen.
    Når en hanhund er 14-18 mdr gammel kan man også se hans mentale tilstand, så der er ingen fornuftig grund til at vente med en parring, og jo tidligere han kommer igang, jo flere afkom, som kan vurderes.

• #6   25. feb 2011 Fru Pomrus - " jo tidligere han kommer igang, jo flere afkom, som kan vurderes." Så du ser hellere 500 end 100 hvalpe fra en han???

• #7   25. feb 2011 Hmm....

• #8   25. feb 2011 "Når en hanhund er 14-18 mdr gammel kan man også se hans mentale tilstand, så der er ingen fornuftig grund til at vente med en parring, og jo tidligere han kommer igang, jo flere afkom, som kan vurderes."

Det kommer sandelig an på racen. På mange racer er det netop på dette tidspunkt at de er "lømmelalderen" og er i hvert fald på ingen måde hverken mentalt eller fysisk modne. Og jeg vil mene at det netop er fuldstændig umuligt på dette tidspunkt at se hvordan de ender som voksne.

Til det sidste du skriver så mener du kvantitet fremfor kvalitet, eller?

• pede b .
    pede b . Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 76
    #9   25. feb 2011 så hurtigt som muligt. så kan du os nå og tjene flest penge

• #10   25. feb 2011 For det første tjener man ingen penge på de to racer ,som jeg har (Russisk Toy og Pomeranian). Jeg tænker absolut i kvantitet, fordi begge racer højst får 2-3 hvalpe pr kuld, men hvis man venter forlænge med en hanhund inden han kommer med i opdrættet, vil der jo være færre kuld, som kan vurderes til evt. næste generation.
    Det er noget sludder, at man ikke kan se den mentale tilstand i 14-18 mdr alderen på ihvertfald de små racer. På dette tidspunkt er de aller fleste voksne nok til en vurdering. Hvorfor tror I ellers man kan lave en mentalbeskrivelse allerede fra 12 mdr alderen?????????

• #11   25. feb 2011 Fru Pomrus O
    Så hellere lave fem kuld hurtige hvalpe med diverse sygdomme end lave ét kuld hvor sundhed og kvalitet er omdrejningspunktet sådan at du kan tjene penge på dem??

Ja, det kommer jeg så aldrig til at forstå!

• #12   25. feb 2011 Ja der er jo nogen der bare har hang til at sætte hunde til verden uanset omkostningerne :o(

• #13   25. feb 2011 Åbenbart er det HG brugere, der ikke har meget mellem ørerne, som kan påstå ,at man kun opdrætter med henblik på at tjene penge, fordi det kommer man aldrig til. Alle mine avlsdyr er undersøgt inden de er med i opdrættet. Hvor mange af jer, der dyrker massefabriktion på jeres blandinger, eller såkaldte "ægte" hunde, fordi deres bedste forældre har en stambog i en af "skod" klubberne rundt om , har gjort det?
    Jeg får ikke flere hvalpe på en hanhund, hvis der opstår arvelige sygdomme. Det kan man jo ikke være 100% sikker på, selvom hanhunden er 14 mdr eller 10 år og halvvejs skindød.
    For mig gælder det netop ikke om at producere mange hvalp, men mere om kvaliteten. Derfor bruger jeg helst hanhunden første gang i denne alder, og det har indtil nu været uden problemer. Jeg har trods alt over 25 års erfaring på området. Hvor mange af jer kan sige det samme?

Kommentér på:
Hvornår må de lave babyer?

Annonce