Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  obs listen
  • #1   25. feb 2011 Ja de skulle tage og kigge på de mennesker der ejer hundene i stedet for.. Ellers er det bare andre racer der bliver ødelagt.. Det ville være en bedre idé at lave hunde kørekort

• #2   25. feb 2011 amr. bulldog er ikke med?????

• #3   25. feb 2011 Nej for den er på listen nu

• #4   25. feb 2011 arm. bulldog er jo forbudt i forvejen. Dette er en liste over hunde der også risikere at blive forbudt om 2½ år, men som pt er lovlige

• #5   25. feb 2011 Amr. bulldog er på forfudslisten så derfor ikke med på obs listen

• #6   25. feb 2011 Anni og Michael . : Nej, men det er fordi det her er de hunde der yderligt kommer på listen udover de 13 andre smiley

• #7   25. feb 2011 Hvorfor H****** indføre de ikke et hunde kørekort?!.

SE ALLESAMMEN!: DK ER VED AT PAKKE SIG IND I EN KASSE MED 4 VÆGGE!

TIL SIDST BLIVER DK BANGE FOR SIG SELV!.

Undskylder mange gange hvis nogle bliver forarvet, men helt ærlig. Sæt jer ned kig godt og grundigt på DK.

Har såååååå ondt af disse hunde, for det er sq ikke deres skyld men de mennesker der ikke kan opdrage dem og misforstår dem.

• #8   25. feb 2011 jens 47 er mit gæt ;-))

• #9   25. feb 2011 ok, mig der misfoirstod listen så... Ja den er forbudt nu, men troede det var en ny liste de ville lave.. i stedet for den som er der nu, men så er det en liste over endnu 12 racer...

• #10   25. feb 2011 Da der ikke i forvejen er resurser til og håndhæve den gældende lov, hvordan pokker skulle der så være resurser til og håndhæve hundekørerkort. En mundkurv kan ses, mens et hundekørekort ligger gemt i lommen.
    Det vil ende som med forsikring. Dem der brænder for deres hund har forsikring, og træner med deres hund. Dem der er problemet har ikke forsikring, og tager heller ikke hundekørekort.

• #11   25. feb 2011 Jens

Ups.... 74 ;o))

• #12   25. feb 2011 Det skulle være sådan at ALLE ikke kunne have en hund i sit navn uden at have hunde kørekort. Og så vidt jeg ved SKAL ALLE hund være chippet?

• #13   25. feb 2011 Problemet er jo ikke at de skal have mundkurv på.. Hvis man synes at en af de forbudte racer lige er racen for en selv så er det jo ikke særlig fedt at man ikke må købe dem mere.. Hvis de ikke kan håndhæve alle de regler så skulle de lade være med at lave dem.. Hvis f.eks. rottweileren bliver forbudt så køber folk bare schæfer i stedet for og så bliver der også problemer med den race og til sidst ender det med at det er forbudt at have hund i danmark

• #14   25. feb 2011 Anna D , det var også min pointe med min første kommentar. smiley

• #15   25. feb 2011 74 passer vil også meget godt med antallet af tråde om dette lavet i går og i dag 8-)

• #16   25. feb 2011

Skrevet: 25-02-2011 16:47:42

Det skulle være sådan at ALLE ikke kunne have en hund i sit navn uden at have hunde kørekort. Og så vidt jeg ved skal alle hund være chippet

Så er vi derhenne hvor alle hunde skal have stambog. For alle de kuld hvalpe uden er der ingen der kontrolere om de er chippet, og det kunne så være en ide.
    Hvem skal så fange dem der ikke er chippet. Dyrlægerne vil ikke. De skal jo tjene penge på deres kunder.

• #17   25. feb 2011 Jamen dyrlægen må da ikke behandle en hund der ikke er chippet?.
    -Eller er jeg tabt?.

• #18   25. feb 2011 Jeg har endnu ikke oplevet en eneste dyrlæge der har spurgt efter chip, når jeg har været afsted med mine og min søsters to.
    Så , de er ligeglade om de er chipper eller ej.

• #19   25. feb 2011 Så burde der jo inføres at der skal stå at den er chippet og hvis en dyrlæge behandler en hvor det ikke står på dens journal at den er chippet, så mister dyrlægen AL ret til at behandle dyr igen. Altsår vores hund har da en journal ved dyrlægen?.

Det skal vel bare være sådan ALLE hunde skal have et vaccinations kort hvor alle den behandlinger og vaccinationer plus chip nummer skal stå i før de kan behandles af dyrlæge?.

• #20   25. feb 2011 Dyrlæger er ikke politi. Og håber da virkelig en dyrlæge mener det vigtigste er og hjælpe hunden og ikke politiet.

• #21   25. feb 2011 Ja, men så må de beholde hunden til ejer har betalt for den chip de sætter i hunden?.
    Altsår så er man sq ikke seriøs hundeejer. Helt ærlig

• #22   25. feb 2011 Tak Jens A.
    -Så må dyrlægen beholde hunden til regningen er betalt og er den ikke btalt inden 1måned får hunden nyt hjem, helt uden om den tidligere ejer. For den har da fortjent bedre, har man ikke penge til at betale dylæge, ordenligt foder og så videre, så skal man ikke have hund.

• #23   25. feb 2011 Dyrlægerne arbejder under dyreværnslover, og må ikke afvise et dyr i nød.

• #24   25. feb 2011 Brug hjernen, før du køber hund. S
    -Har jeg på noget tidspunkt skrevet at dyrlægen IKKE skal behandle hunden?. Læs venligst det ordenligt igennem før du skriver sådan noget, for ellers går det jo ud over hunden og det skal det jo lige netop IKKE.

Dyrlægen skal chippe hunden og ejeren får IKKE hunden igen før regningen er betalt. Og er den ikke betalt efter 1 måned kommer hunden ud til nye ejere, uden om tidligere ejer.

• #25   25. feb 2011
    annika H

Mit svar var til Jens.

Tror du ikke ar hvis dyrlægen skal til og leje politimand for om hunden et chippet, at der vil være folk der dermed trækket et dyrlægebesøg længere, og foreks undgår vacinationer.
    Skal dyrlægen så også kontrolere og ejeren har hundekørekort?

• #26   25. feb 2011 Jeg gider ikke diskutere mere om det her, for vi kommer ikke videre. Men min holdning vil stadig være den samme smiley

• #27   25. feb 2011 annika H
    :

Hvordan ville du indføre et kørekort til hundejere skal det være i privat/DKK regi - hvad skal det indeholde - hvem skal betale osv

?????

• #28   25. feb 2011 http://hundenyheder.dk/partiet-fokus-om-hundeloven/

• #29   25. feb 2011 Tror det eneste der ville virke var bøder der siger spar to, når reglerne ikke overholdes. Og det kræver bedre kontrol med lovene. Folk kører langt pænere når de ser politiet.

• #30   25. feb 2011 Jamen til våben tilladelse skal man gå til skydetræning i 2år først og derefter tager de det op om du må få det hvis du søger det altsår.

Jeg vil nu mene 3-6 måneder, hvor de først kommer til træning og træne med nogle hunde de har der, derefter kan de søge om det og mener klubben at det er forsvarligt, så skal den videre til politiet om de mener det samme eller om man er ansvarsfuld nok til at kunne have hund alt efter om man fx. har narko, vold og ulovlig våbenbesidelse inden for det sidste halve år kan de ikke få kortet hvis de er skrevet op for to af tingene inden for det sidste halve år. og det første halve år de har hund skal de til træning én gang om ugen, så man kan se hunden har det godt og er i fin stand og så videre, så man kan sige de har kortet i den prøve tid på det første halve år efter de har fået hund. smiley

Bare min ide

• #31   25. feb 2011 Og ejer skal selv betale, deres hunde kørekort. Vil også mene at dem der skal tage det køre kort skal lave en konto og bevise at de kan sætte en bestemt beløb af om måned, til dyrlæge, mad og så videre til hunden.

Kommentér på:
obs listen

Annonce