{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er enten barn eller hund
  • #1   1. mar 2011 Nej hvor forfærdeligt

  • #2   1. mar 2011 Av for søren.

    Kommer nu ikke bag på mig. Har af personlige årsager ikke meget til overs for statsamtet.


  • #3   1. mar 2011 seriøst?! når den er mentaltestet ka jeg virkelig ikk se at den ska spille en rolle.. det er sku da bare konen der har set den som en undskyldning for at ha barnet for sig selv.. synes sku det er synd at en velfungerende hund ska lade livet..

  • #4   1. mar 2011 Det har de nu gjort før.

    Jeg kender én, der fik besked på, at han skulle skaffe sig af med sin rottweiler, hvis han ville have samkvemsret med sine børn efter skilsmissen.

    Og det var kun pga. en udtalelse fra en sundhedsplejerske, der ikke syntes det var ok, at der var mulighed for at der var hundehår på gulvet, når barnet skulle lege der...

    Hun havde også altid forlangt, at hunden var lukket væk, når hun kom = hun havde aldrig mødt den!


  • #5   1. mar 2011 Hvor er det dog trist.

    Lugter langt væk af hadefuld eks, der prøver at gøre livet surt for manden.


  • #6   1. mar 2011 Lige der synes jeg det er et totalt urimeligt krav. Giv dog hunden mundkurv på imens barnet er på besøg, og så er det problem løst.

    Gad vide om moren har udtalt sig sådan for at faren skal aflive hunden. Det er ikke fair.


  • #7   1. mar 2011 Aj, det er da bare noget så uretfærdigt.
    Fuldstændig ude i hampen.
    Stakkels mand.


  • #8   1. mar 2011 Arj for pokker, hvor langt ude er man så lige. Hunden er ligefrem blevet vurderet af adfærdsbehandler osv.
    Det er da nemt at f krammet på eksmand/kone hvis det er tilstrækkeligt at sige at "jeg er utryg ved din hund/kat/hamster..."

    Når hunden nu er venlig, velopdragen osv, så burde det da absolut ikke kunne have indflydelse på mandens ret til samvær med barnet. Det havde jo været noget andet hvis hunden tidl havde vist adfærd der gav grund til bekymring


  • #9   1. mar 2011 Jeg bliver egentligt mest forarget over hvordan sådan nogle forældremyndighedssager ender ud. Nogle mennesker skulle fandme ikke have lov til at have børn. Garanteret at hvis moderen har en hund er det ikke noget problem. Stakkels mand han har jo i princippet kun en mulighed

  • #10   1. mar 2011 har sku næsten lyst til at skrive til den stakkels mand at jeg nok ska passe hans hund mens han har sit barn på besøg.. det er jo bare ikk fair at stille sådan et krav

  • #11   1. mar 2011 Hmm den der staffordshire terrier er det en ny race? Nej forstår selvfølgelig godt ud af sammenhængen at det er en AMERIKANSK staffordshire terrier de mener, men artiklen bidrager nok ikke yderligere positivt til hele MH debatten. Det er sørgeligt at de ikke engang har deres facts på plads når de skriver sådan en artikel. Man forstår godt at "almindelige" folk dømmer tilfældige hunde de ser på gaden til at være en af de berygtede kamphunde.

    Derudover er det alligevel vildt at stille ham overfor sådan et ultimatum, og tankevækkende at det skal have en så stor betydning hvilken race hans hund er af. Det var næppe sket med en labrador.


  • #12   1. mar 2011 Dansesmølfen - Ja det får jeg godt nok også lyst til

  • #14   1. mar 2011 Har ikke andet at sige end det er en syg og sørgelig verden vi lever i smiley Øv

  • #15   1. mar 2011 ka man ikk finde frem til ham?? så ku han da i det mindste finde ud af at der er andet at gøre end at aflive den stakkels hund og han stadig ka få sin dreng på besøg?

  • #16   1. mar 2011 det lyder for mig som en mor der bare skal være på tværs som det ofte er i disse skilsmisseforhold.

    Self. kan der være andet bag


  • #17   1. mar 2011 Det er desværre én de "følgesygedomme" man havde frygtet ved forbudet....

  • #19   1. mar 2011 Dansesmølf
    Skriv til jounalisten, om han vil formidle kontakten imellem jer.. Der er et mail icon i højre hjørne...


  • #20   1. mar 2011 Trist...

    men syntes det er ligeså fis i kasketten at folk skiller sig af med en hund blot fordi at de skal have et barn - pga. manglende tid til hunden. hvor dælen ved man det fra

    Er man x antal år gammel kan det umuligt komme bag på en at man på et tidspunkt nok skal have sig et barn, så hvorfor i alverden anskaffe sig en hund velvidende om at denne vil være der de næste 10-15 år.

    Syntes simpelthen det er så dårlig en undskyldning som noget kan være.
    Pludselig er hunden uinteressant fordi at der kommer et barn ind i billedet. Køb jer en hamster og vent med hunden til i er færdige med at yngle - ja surt opstød herfra gggg


  • #21   1. mar 2011 hehe fik ski da lige en tanke og søge på krak og wupti der var et nr.. så prøver da lige at skrive til ham.. han ska da i hvert fald ha muligheden.. det eneste er at den jo så ska ku sammen med den lille "rotte" jeg har herhjemmme.. for den ka jo med børn

  • #22   1. mar 2011 Monica

    Men det er ligesom en helt anden debat..... ??


  • #23   1. mar 2011 det gør mig godt nok vred at se statsforvaltningenlave sådanne valg!



  • #24   1. mar 2011 Monica . Og hvad har det lige med det her at gøre? Parret er skilt for pokker.

  • #25   1. mar 2011 Den x kone har da fis i kasketten. Der er hende der åbenbart har sat tingene igang. Havde han ikke haft hunden fandt hun nok på noget andet.

  • #26   1. mar 2011 hvor er det langt ude, helt enig med julie, det lugter mere af hævnfuld eks, end reel frygt for hunden

  • #27   1. mar 2011 Kig på FB igen, for jeg har fundet ham...

  • #28   1. mar 2011 jeg tror ikke jeg kender nogen ulovlig kamphund der hedder staffordshire terrier - og så oven i købet er "afbalanceret, velstimuleret og ustresset", og at der "ikke er grund til bekymring.".. det er må være en ret veltrænet ulovlig ny race??


    *ironi kan forekomme*


  • #29   1. mar 2011 I ville ganske enkelt få kvababbelse (staves hehehe) hvis I vidste hvad folk gør og siger og hvordan de opfører sig ifm skilsmisse/samværssager!
    Det her er "bare" én af de ting sindssyge kvinder OG mænd finder på for at genere den anden part :o(

    Og hvem går det allermest ud over? BØRNENE.....

    Føj - folk der skal skilles/har en samværssag kørende burde ganske enkelt tvinges til at gå i terapi OG fx se sig selv på film så de kan se hvor pinlige og grumme de er!

    M


  • #30   1. mar 2011 Jer der nu tilbyder pasning, vil bestemt gerne have en update hvis det bliver aktuelt eller afvist smiley
    Jeg ville godt nok også gerne tilbyde pasning, hvis jeg havde boet i nærheden


  • #31   1. mar 2011 Og så vær lige opmærksom på at i kun sætter den sammen med hunde af modsatte køn... Fuldstændig unødig risiko at sætte den sammen med en af samme køn....

  • #32   1. mar 2011 Hold da op! Nu har jeg ikke læst tråden, men kun selve startindlægget og artiklen. Men det er jo vanvittigt!

    Jeg kunne forstå hvis hunden udgjorde en risiko for barnet, men når det ikke er aktuelt, er det da fuldstændig vanvittigt!...

    Sikke en absurd situation :S


  • #33   1. mar 2011 Stakkels far.....og hunden har garanteret været et elsket familiemedlem også af konen FØR de gik fra hinanden..
    Det er for dårligt at statsamtet kan forhindre en far i at se sit barn fordi han har en hund....som vel og mærke får en god kritik fra adfærdsbehandlere..... hvad bliver det næste..... en far der ikke må se sit barn fordi han har en arrige gravhund.
    Men hvis en far derimod nægter at hans barn fejler noget og derfor ikke vil give det receptpligtig medicin så siger statsamtet at mor skal udlevere barnet......


  • #34   1. mar 2011 Var blot lige en indskudt bemærkning i forhold til trådens emne "Det er enten barn eller hund"

  • #35   1. mar 2011 Estrid - jeg forstår ikke de sidste 2 sætninger af dit indlæg?

  • #36   1. mar 2011 Man er hurtig til at dømme herinde - men det er jo set før smiley

    Hvis nu far f.eks er en de båtnakker, man også kan læse om - som render og hænger hunden op i træer, og som har overfaldet - hvad så ?

    Kunne man forestille sig mor har grund til at være bekymret ?

    At en eller anden tilfældig adfæredsbehandler, far givet har fundet siger den er velafbalnceret, giver jeg ikke noget for. Hvad nu hvis mor har oplevet hunden være for voldsom ift barnet ? og at far ikke sætter grænser ( en glad hund kan også være voldsom ift. barn ):

    Min pointe er, at vi her hører en side, og bare fordi der er en hund indblandet grænser folk snot og bliver forargede.

    Jeg har siddet som rådgiver i samværssager, og en ting er sikkert - alle sager har to sider, og det er ikke altid den umiddelbart mest åbenlyse, som er den korrekte. Men det kræver jo indgående kendskab - hvad ingen af os kan have.



  • #37   1. mar 2011 Her skulle ha været en thumbs up smiley - kanon indlæg, Lapinette collies smiley

  • #38   1. mar 2011 Det må da være ekskonen, som har set sig sur på ham og derfor tager ham på et ømt punkt.
    Men gud hvor er dt sørgeligt - længe leve DK..


  • #40   1. mar 2011 Tak Martine smiley

    Dejligt at jeg ikke er den eneste, som ikke fluks hopper på vognen med at kaste sten efter "en skruphysterisk, jaloux mor."


  • #41   1. mar 2011 - og Maj-Britt...................

    Præcis, den sag røg også forbi nethinden her.


  • #42   1. mar 2011 Hvis det var faktum, tror jeg ikke denne pædagog studerende, valgte at gå til medierne for at få sin sag hørt, hvis der er noget stort set alle ved, så er det at er der "skjulte ting" så skal medierne sg nok få det gravet frem...


    Og nu står jeg med en sag som amtet varetager tæt på livet, og hold da op i skuret, hvis nogle er med til at skade to børn, så er det amtet og moderen... Og hvorfor er moderen på tværs , fordi faderen er vidre i sit liv med bryllup, hus og godt familieliv.... Trods breve fra børns dagplejere og skole, som bekræfter faderen, er amtet stadig snotdumme....

    Gad godt og vide hvilke typer mennesker der skal sidde og bestemme og evt ødelægge børns fremtid, og håber sg nogle af dem sover rigtig rigtig dårligt om natten!!!

    Pointen, at bare fordi man sidder som rådgiver, er ikke ens betydning med at man rent faktisk også er god til det!



  • #43   1. mar 2011 Selvfølgelig er der 2 sider i sådan en sag, og vi kan kun udtale os om det vi ved, hvilket ikke er ret meget.
    Men hvis der virkelig er tale om en velafbalanceret hund og en hævngørrig x-kone, er det virkelig synd for både far og søn. Hvis moderen gør det for at straffe faderen, straffer hun jo også barnet, både ved at han ikke kan se sin far, men giver ham også en skræk i livet i forhold til hunde. Stakkels dreng.


  • #44   1. mar 2011 Maibritt
    Her er det igen amt der fejler, for faderen havde jo rent faktisk råbt op, men fik ikke medhold...

    I alle sådanne sager skulle der nogle ud og observere hundene..

    Men i denne sag, ud fra hvad man kan læse, har der aldrig været nogen grund til bekymring, som der havde været i Bornholm sagen...


  • #46   1. mar 2011 Maj-Britt: Ja det er nemlig rigtigt. Man skal passe på med at dømme uden videre.

  • #48   1. mar 2011 Hmm, har skrevet lidt med ham nu og set hans billeder, den dreng ser ud til at være rigtig glad for hunden, smiley på flere billeder ser man han krammer den, ligger med den, eller går ved den.

    Og vi taler ikke en rocker type, men en voksen mand med hus job enda job med børn.


  • #50   1. mar 2011 Enhver sag har to sider - og det fastholder jeg.

    Min eksmand påstod f.eks at jeg ville dræbe begge mine børn ved at drukne dem i en regnvandstønde. Han beskrev udførligt, at jeg ville bygge en sliske fra soveværelset på 1. sal som førte direkte ned i regnvandstønden, og lade dem glide ned af den.

    Han fik heldigvis aldrig samvær - og måske det også skyldes det faktum at han selv oplyste dem, at fik han ikke børnene ville han dræbe mig.

    Men tager jeg omfanget af hans skrivelser i betragtning, kunne han snildt været gået til medierne også.

    Det er nu 12 år siden - og mine børn er store og lever i bedste velgående:-)))

    Enhver sag har to sider - det fastholder jeg, og er egentlig det eneste jeg vil forholde mig til i den skitserede sag - og så det faktum, at det kan undre mig folk sidder og roder rundt på FB for at finde en vidtfremmed mand, for at passe hans hund, som angiveligt skulle være ulovlig. Må man overhovedet det ? Videregive ulovlig hund til pasning ? Troede jeg faktisk ikke........

    Jeg tog nødig en fremmed kamphund hjem i min flok af hunde.......


  • #51   1. mar 2011 Så faderen skal opgive noget af sin sparsomme tid med sin søn, så farmoderen kan have tid med ham... Og hvori ligger " Barnets tarv" i dette ??

    Og tvivler altså stærkt på at en mand der udanner sig inde for børneområdet, vil sætte sin søn´s velbefindene over en hund, så skulle han ha´ observeret nogen som helst fare på fære, var han nok selv gået af med hunden...

    Ja, sorry, men om nogen har jeg lært at man skal ta´medier med et gran salt, men i denne er der bare for mange ting der taler til faderens fordel... Og min sympati ud fra det jeg læser ligger hos ham, og tror det er som nogle skriver hævn fra moderen, eller uvidenhed(ingen af os ved jo om hun har boet med hunden)


  • #52   1. mar 2011 Lapinette collies .

    JA, man må gerne passe en liste hund, som jo altså ikke er ulovlig!! Den er lige så lovlig som din hund, hvis man vel og mærket har anskaffet sig den før loven...

    Og at nogle råber op om at vil hjælpe, kaldes medmenneske kærlighed... og det kan jeg skam kun have respekt for....


  • #53   1. mar 2011 Fint nok - syntes bare at huske at der var en punkt omkring listehundene, omkring pasning udenfor hjemmet, men måske jeg husker forkert.

    Jeg ser ikke roderiet for at finde vedkommende på FB og at passe hunden, som medmenneskelig kærlighed. Mere, som at det er lidt spændende - og at det giver lidt opmærksomhed på en ellers kedelig tirsdag.

    Det virker ikke velovervejet - simpelthen.



  • #54   1. mar 2011 Jeg har det lidt som Nette her. Jeg mangler moderens side af sagen før jeg hopper med på at nogen er frygtelig i denne sag.

  • #55   1. mar 2011 3.4. Må jeg lade andre passe min hund?



    Personer, der besidder hunde, der er omfattet af forbuddet, kan lade andre passe deres hund i forbindelse med ferie eller lignende, ligesom det kan overlades til andre at lufte hunden. Der skal være tale om en afgrænset tidsperiode.



    Hunden må ikke overlades i så lang tid, at der reelt er tale om en overdragelse.



    Når andre passer hunden, skal de under pkt. 3.2 nævnte krav ligeledes overholdes.

    -------------------------------

    Sådan ser man jo forskelligt på tingene, måske man tænker som man selv vil handle......
    Men håber der findes en løsning så alle parter er tilfredse, igen må det kun være i barnets interresse...


  • #56   1. mar 2011
    §"#Mijanne & Sumodrengen#" §: ja, det var et sidespriing, men det er bare en sag jeg kender fra lokalområdet.:
    Drengen har astma og har en immundefekt men faren mener at hans børn er perfekte og nægtede derfor at drengen skulle have hans medicin de dage han var der...drengen var dengang et par år og kunne derfor ikke tage den selv....drengen blev afleveret hos mormor som mere end en gang måtte ringe 112 fordi drengen havde så kraftigt et anfald når han blev afleveret igen at det ikke kunne stoppes med den medicin de selv havde.
    Men statsamtet krævede at børnene skulle besøge faderen og i længere tid af gangen efterhånden som drengen blev ældre og det var familien meget udtrykke ved .


  • #57   1. mar 2011 Lapinette collies .
    Super indlæg!
    MAn kan ikke dømme uden at kende moderens historie - der kan jo rent faktisk være en grund til at hun siger som hun gør.


  • #58   1. mar 2011 Estrid - nå sådan :o)
    Ja der er mange grumme historier om skilsmisser/samværssager - i det hele taget forældre der har meget, meget mere travlt med at hade hinanden og gøre livet svært for den anden - fremfor at bruge krudtet på at give børnene et godt liv og hjælpe dem igennem den svære tid :o(

    Det er meget sørgeligt.......

    ps det hedder Statsforvaltningen i dag :o)


  • #59   1. mar 2011 jeg har os valgt ikk at gøre andet end at skrive til ham at der er mange derude der vil hjælpe. er selv sprunget fra efter jeg har tænkt over det.
    ikk at jeg synes det er fair overfor hunden, men tænker lidt mere på min lille familie her.
    men håber da helt sikkert på han finder en holdbar løsning på problemet.


  • #61   1. mar 2011 Lapinette - jeg har sjældent været SÅ enig med nogen herinde, som jeg er med dig - i stort set alle dine indlæg her i tråden.... smiley



  • #62   1. mar 2011 (det eneste jeg dømmer er i øvrigt jounalistens dårlige benarbejde)

  • #64   2. mar 2011 Kvindemennesket har boet sammen med hunden i 3 år, og nu er den pludselig farlig.
    Se i debatten.
    http://www.fyens.dk/article/1798124?forum=1#debat


  • #67   3. mar 2011 Nemlig - en sag har to sider, og hunden har ifm. samværet også været kilde til uenighed mellem fordældrene.

    Fars udsagn her :

    "Billeder af den lille søn på ryggen af den 35 kilo tunge hund gør Micahel Djursaa glad. For ham er det et billede på kærligheden mellem barnet og dyret."

    - vidner eftet min opfattelse også om en mand, der ikke ved hvad han har med at gøre. At lade et lille barn kravle på ryggen af en hund er stupidt.


  • #69   3. mar 2011 Er det bare mig, eller ser hunden ikke en smule trykket ud på de billeder?

Kommentér på:
Det er enten barn eller hund

Annonce