4.381 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Puster VILDT efter motion?? Puster VILDT efter motion??

Vores schæfer dreng puster vildt efter motion, leg med bold f.eks. Og længe efter... Det har han altid gjort... Nu er det så ikke hver dag vi leger med bolden.. Nogle dage spiller vi bold, andre dage er det gåture..

Også efter en gåtur kan han puste voldsomt...
Er det normalt, jeg har nemlig synes det var voldsom.. Han er snart 2..
I dag efter boldleg med øvelser, drak han så meget, at han kastede galle op bagefter..
Han har det dog fint.. Og vi presser ham ikke, vi spiller ikk bold med ham ret længe af gangen, da han altid puster meget, og han vil altid gerne blive ved.. Han virker ikke træt..
Men kan hunde bare bare puste så meget.. ??

Ellers er han undersøgt til at være frisk og frejdig..

Knus

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puster VILDT efter motion??
  • #2   1. mar 2011 Tja.. Han kan enten være i en elendig form eller måske have noget galt med hjertet..
    Jeg kan kun gætte.. Den eneste der kan komme med et kvalificeret bud er din dyrlæge.. Men nævn for dyrlægen at du synes hunden bliver for let forpustet

• #3   1. mar 2011 Sådan opdagede jeg hjerte/lungeorm på min ene tæve.. Hun pustede og var fuldstændig færdig efter bare lidt træning eller svøm.. Så få din hund tjekket for en sikkerheds skyld

• #4   1. mar 2011 Jeg tænker at han måske bliver varm, hunde puster og har tungen ude når de forsøger at køle sig selv af.

• #5   1. mar 2011 Nej vi træner ham som vi gør her hjemme og det er en meget fin fordeling, med noget bold spil efter behov. Han har en hofte vi skal skåne, så derfor presser vi ham ikke flere timer hver dag med voldsom leg.. Så inden i dømmer at vi ikke træner ham nok, så er der en grund til vi ikke gør det mere, vi laver andre øvelser uden for meget løb hele tiden...
    Han har altid pustet og som jeg skrev er han IKKE udmattet.. Han vil som sagt blive ved, han puster bare meget, går rundt med tungen ude og puster.. Efter en halv time er det ovre.

• #6   1. mar 2011 Min Max er puster og halser også meget under leg og træning og efterfølgende skal han ligesom lige falde ned igen, og jeg har altså fået at vide, at det er fordi han kører sig selv op, han er tændt, klar og at det faktisk er en form for stress tilstand, men jeg er ikke i tvivil om at Max ELSKER at lege og træne, han arbejder til jeg siger stop, og det er ikke skadeligt, så længe det er positiv træning.

• #7   1. mar 2011 Tanja, ja det er fuldstændig sådan han er.. Han er helt oppe og køre og helt spændt.. Vores har nelig også lidt tendes til at køre sig selv op i en spids, vi kan hurtig sætte ham op.. Og det er positiv træning, det er apport, plads, slip bolden, halse og kontakt.. Men ja dt er lige som du siger, han er nemlig helt oppe og køre. Dyrlægen siger også han har tendes til stress, f.eks når han er ved dyrlæge også.. Der køre han også sig selv lidt op.. Men træningen ja, der er han vildt ivrig, han vil så gerne lege/træne/lære noget.

• #8   1. mar 2011 Øhhh Anne.... Jeg bruger ikke klikker øvelse.

• #9   2. mar 2011 Jeg havde en træner en overgang som ville have, at vi ligesom skulle "varme" op med at lege ruskeleg/boldleg inden vi gik igang, fordi så var hundene ekstra opmærksomme og tændte, fint nok, men det virkede bare slet ikke for Max og mig, da han blev så overgearet, at stue-dressuren røg sig en tur, fri ved fod blev som at gå med en småsnappende hoppebold ved siden af, så det nægtede jeg, og Annne lige præcis i stuedressuren, hvor opmærksomhed og ro er påkrævet, der bruger jeg klikker, men ellers ikke, og det kan Max sagtens finde ud af.

• #10   2. mar 2011 åh åh og jeg bruger både bold og klikker,samtidig. smiley

• #11   2. mar 2011 KJa vi har også brugt klikker en overgang, for nogt siden.. Men stoppede igen, da jeg bedst kunne li at træne ham uden.. Jeg fik simpelthen ikk altid klikkeren med, men der var nu heller ikke noget problem i at bruge klikker..

• #12   2. mar 2011 Anne.. Du kender mig ret godt.. GG

Kommentér på:
Puster VILDT efter motion??

Annonce