{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vand og foder ad libitum
  • #1   3. mar 2011 Det er der meget forskellige meninger om. Hvis det er et problem at hunden drikker for meget om natten, ville jeg fjerne det. Men hvis den ikke drikker, kan det jo bare stå fremme?

• #2   3. mar 2011 jo men det er fordi jeg lige er flyttet hjem til min mor med min hund og hunden sover på gulvet ved siden af min seng hvor der ikke er vand og det mener min mor er synd hvis den nu er tørstig. Hunden er snart 3år og har aldrig haft vand om natten

• #3   3. mar 2011 Kommer an på, hvorfor den ikke skal have adgang til frisk vand om natten..

• #4   3. mar 2011 Tja, jeg vil personligt mene, at de skal have adgang til det. Normalt drikker vores heller ikke om natten, men det sker alligevel indimellem, at de står op om natten for at drikke.

• #5   3. mar 2011 Vores har ikke adgang til vand om natten, og det generer dem ikke..

• #6   3. mar 2011 Da vores var lille, fjernede vi det om aftenen fordi han ikke kunne styre det. Nu har han vand fremme hele tiden men drikker meget sjældent aften, nat og morgen mens vi andre stadig er i sengen.
    Der sker ingenting ved at den ikke har mulighed for at drikke om natten, der burde den jo alligevel sove.

• #7   3. mar 2011 næ altså min hund har heller aldrig virket som om det har været noget problem. Jeg har heller aldrig tænkt over at den skal drikke vand om natten den plejer jo at sove og så har den jo vand fra vi står på til vi går i seng igen.

• #8   3. mar 2011 Kim

Hvor er det dog en sød og betænksom mor du har.

Sæt en lille skål med vand ind til vovse -

er den tørstig så kan den drikke ellers kan den lade vær´- men mor er glad:-)

• #9   3. mar 2011 vi har snart gjort sådan i 3 år men min mor mener det er synd for hunden...'?

• #10   3. mar 2011 min har ikke vand om natten.. Kovo havde.. men det er fordi det ikke er praktisk (nogle døre lukkes osv.) hun har ingen problemer med det

• #11   3. mar 2011 jeg synes sjovt nok så IKKE det er synd for hunden smiley

• #12   3. mar 2011 Elmo drikker engang i mellem om natten.. ikke ofte, men han gør det.. jeg ville altså ikke fjerne hans vand.. han er jo tørstig nogle gange.. og det må da være frustrerende at være tørstig og ikke kunne drikke..

• #13   3. mar 2011 Jeg ved ikke, om jeg synes det er synd for hunden ikke at have vand. Den er jo ikke vant til det.
    Men jeg kender da fra mig selv, at en sjældent gang kan jeg godt blive tørstig midt om natten, og det kan mine hunde også, derfor skal de have adgang til vand hele natten.

Men som andre nævner, vi har også haft en periode uden vand, da han var hvalp, fordi han ikke kunne holde sig.

• #14   3. mar 2011 Vores har altid vand om natten, jeg er ikke herre over hvornår mine hunde er tørstige, så selvfølgelig skal de da have vand, vi har også altid mad stående og vores spiser faktisk mest om natten når vi sover, der er ro og fred.
    jeg kunne ikke drømme om at fjerne nogle af delene.

• #15   3. mar 2011 Mine har altid adgang til vandskålene og der bliver tit drukket vand om natten.

• #16   3. mar 2011 Her er der også adgang til foder & vand døgnet rundt og det bliver bestemt ikke misbrugt:-)

Sjovt at se at når vi tv-hygger om aftenen, lige pludselig vågner den ene vovse - går ud i køkkenet og tager en enkelt kugle og ikke flere og så tilbage på sofaen.

De kan åbenbart også blive lækkersultne:-))

• #17   3. mar 2011 jo men hun drikker da som regl også når vi står op og hun ligner ikke en det lider den store nød. Men det lyder som der er meget delte meninger om det.

• #18   3. mar 2011 ja det er min hund nemlig også ´´DK Blackangel og M´´ og ville egentlig ikke også ha vandskål i fodenden, men det lyder som om det er uundværligt smiley

• #19   3. mar 2011 Mine har en skål med vand i soveværelset. Det sker de drikker af det. Særlig lige når vi skal i seng.

• #20   3. mar 2011 Vores har heller ikke vand stående i soveværelset, det står i køkkenet, som det gør døgnet rundt...

• #21   3. mar 2011 hvorfor lukkes alle døre om natten, bider jeres hunde noget i stykker?
    her er hele huset tilgængeligt, og dermed også køkkenet, synes da det er synd de skal ligge i ens soveværelse hele natten, det kan hurtigt blive en varm fornøjelse for dem

• #22   3. mar 2011 Mine har adgang til vand døgnet rundt. Faktisk har vi vandskåle på hver etage, da den lille ikke kan gå ned af trappen. Og jeg skal være helt sikker på, at han kan få vand, hvis han løber ovenpå når vi ikke er hjemme.

Nu får mine dog ikke tørfoder, så det er begrænset hvor meget de drikker, men jeg har hørt dem stå op om natten, for at gå ud og drikke vand.

Så jeg ville ikke afskære en hund adgang til vand på noget tidspunkt af døgnet.

• #23   3. mar 2011 arr der er nu rilelig tempereret i vores soværelse smiley nej jeg har lukket døren til hvor vi sover der er ikke rigtig nogen grund til den er åben vil helst ikke ha soveværelset er tilgængeligt når jeg sover.

• #24   3. mar 2011 det kan hurtigt blive en varm fornøjelse for dem
    Næppe i vores tilfælde. Det er husets koldeste rum.
    Soveværelse i kld.
    Og får de for varmt kan de jo ligge sig på gulvet.

• #25   3. mar 2011 Kennel Flindt's - vi har også hunden med i soveværelset med lukket dør, jeg kan simpelthen ikke sove med døren åben, men jeg kan love dig for at Nala foretrækker at sove med os i soveværelset med lukket dør, fremfor at have resten af huset + vand om natten.
    Hvis man læser samojedhundens historie blev de brugt til at holde deres ejere varme om natten, så hun har det bedst med at være sammen med os.

• #26   3. mar 2011 ja altså min hund må ikke komme i sengen den har sin kurv lige ved siden af sengen

• #27   3. mar 2011 ja jeg tror nu også malou sys det er dejligt at ligge i soveværelset om natten. men kan godt se om hun hellere vil sove i køkkenet hvor vandskålen er istedet...

• #28   3. mar 2011 Thomsen har adgang til vand døgnet rundt, fordi han nogle gange drikker vand om natten.

• #29   3. mar 2011 Altså hvis vores fik valget vandskålen eller os, ville de vælge os. Kan ikke se, hvorfor du skal prøve at se, om den hellere vil sove i køkkenet hos vandskålen.
    Den vil givet vis vælge dig, og hvis du så synes det skal være uden vand, så er det uden vand.

• #30   3. mar 2011 Uanset temperaturen her ville det blive varmt, vi har 4 hunde, der alle ligger hos os i starten, men senere på natten går de ud og ligger foran døren hvor der er mest køligt, det er da en smagsag hvorfor man ikke har hunden i alle rum og hvorfor man sover med en luket dør, jeg spurgte blot ind.
    hvis mine lå i soveværelset,hele natten havde de med 110% både mad og vand stående konstant.
    Nu står det i køkkenet som de hele tiden har adgang til.

• #31   3. mar 2011 Kennel Flindt's Shih tzu, en rigtig hund er i DDH :
    Vi har lukket døren af den simple årsag at jeg ingen grund ser til og varme 60 kvm op vi kun bruger til vaskerum,mm.

• #32   3. mar 2011 Hej

Vores har altid frisk vand. Vi bruger vandautomater til hunde (ligner dem til gnavere, men er større). Det betyder altid friskt vand uden jord og mudder.

Mad får de 2 gange om dagen - morgen og eftermiddag. Det giver en hund, der spiser når der er mad, og ikke går og smånipper. Maden står ca 20 minutter, og så bliver den fjernet uanset om hunden har spist eller ej. Hvis ikke så spiser den bare næste gang.
    Det virker kanon også for vores hvalpekøbere (hvalpe får i begyndelsen mad 3 gange om dagen).

• #33   3. mar 2011 min soveværelsesdør er lukket hele døgnet.. jeg har forskellige varme grader og dufte i hvert rum.. mit soveværelse skal være køligt og uden duft
    mit badeværelse skal være lunt og dufte af sæbe/vand/osv. mit køkken-alrum skal være midt imellem i varme og helst så neutralt så muligt (men desværre er det lidt svært da jeg har gnavere i det rum)..

Sølve sover i soveværelset hos mig.. ellers ville ingen af os sove for hendes larm..

• #35   3. mar 2011 Uanset hvor de sover og hvorfor, så er jeg af den mening de altid skal have adgang til frisk vand, hvordan man gør med maden er en smagssag, her hos os står den alitd på gulvet, og ingen går og smånipper, de går faktisk ud og spiser igennem når de er sultne og resten af dagen rør de ikke maden.

Jeg vil ikke have en hund der bare råæder når den får mad, så hellere en hund der giver sig god tid, fordi den ved jeg ikke går med maden igen.
    Sådan har jeg gjort i 30 år og det har fungeret med alle de hunde jeg har haft.
    Men altid altid vand til hunden, tænk hvis i tørstede en nat og ikke måtte få vand.

• #36   3. mar 2011 Altid adgang til vand - døgnet rundt smiley

• #38   4. mar 2011 Jeg vil da også lige give mit med omkring mad, ud over jeg vil give ej en medløber ret, så kommer det også an på, hvad man fodre med.
    Da vi fodrede med tørfoder, hade vores også altid mad stående, da han ikke gad spise ret meget. Efter vi er begyndt at barfe, så ryger det hele på en gang, og sikke da et held. Ville alligevel synes, det var ulækkert at have råt kød stående hele dagen smiley

Kommentér på:
vand og foder ad libitum

Annonce