{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tankevækkende.. Loven mod muskelhunde.
  • #1   4. mar 2011 Helle N
    Ikke for at være efter dig, men den blev osse postet i går *SSS*


  • #2   4. mar 2011 Man må håbe at der er nogen der kan se at der ikke er nogen logik i den nye hundelov !

  • #3   4. mar 2011 Heino:
    Det er bare iorden smiley
    Har jeg ikke set..


  • #4   4. mar 2011 Endnu en tudemarie artikel - hurra.

    Vil virkelig gerne vide hvor mange gravhunde der har bidt andre hunde ihjel, ligesom muskelhundene gør.


  • #5   4. mar 2011 Tinna med PekingTerrier & Fimsehund:

    Tudemarieartikel?
    Hvor kom den lige fra?

    Måske du skulle læse den smiley


  • #6   4. mar 2011 Synes da, det er tankevækkende, at man laver en lov på så tyndt et grundlag..


  • #7   4. mar 2011 Tinna med PekingTerrier & Fimsehund:
    Du er da helt ærligt dum at høre på ..
    Hvornår har en muskelhund bidt nogen ihjel ?
    Og en gravhund kan også bide hårdt, og skambide, men det høre man bare ikke om i medierne ..
    Du er hvis det man kunne kalde for hunde racist ???? ..
    For det du siger der, er der da ingen sanhed i !


  • #8   4. mar 2011 Carina: Massere af muskelhunde har bidt andre hunde ihjel... har sku aldrig hørt om en gravhund gøre det samme. Og gravhunden bliver nævnt i artiklen.

    Og ja, jeg er imod nogle hunderacer - men de 4 er heldigvis forbudte nu smiley


  • #9   4. mar 2011 Kongehusets gravhunde er da et meget godt eksempel på gravhunde, der bider.

    "De 13 racer af muskelhunde tegner sig kun for 6 procent af de 5.000 hundebid, som årligt bliver registreret i Danmark. Til sammenligning står schæfere, rottweilere og gravhunde for i alt 78 procent."

    Artiklen nævner ikke noget om at bide andre hunde ihjel..
    kun om bid generelt.


  • #10   4. mar 2011 Men muskelhunde blev vel ikke forbudt for kun at bide, vel? De blev vel forbudt fordi deres bid er voldsommere end en gravhund. Og de derfor er farligere.

    De er sikkert lige glade for at bide. Kender mange gravhunde, der gerne vil bide også, men er ikke så bange for dem, som jeg er for muskelhundene. Mine hunde kan forsvare sig mod en graver, det kan de ikke mod en amstaff.


  • #11   4. mar 2011 Tinna med PekingTerrier & Fimsehund:
    Tror at du lever i din egen lille bobbel, med dine ideer og holdninger, for der er i danmark ikke blevet bidt nogen hunde ihjel, af muskelhunde ..
    og at være racistisk på den måde over for hunde, ja så kan andre sige at dine små hunde, er arrige hunde, og sådan er det med ALLE hunde som er "tæppetissere" for kalder folk de andre hunde for kamphunde kan andre kalde deres for tæppetissere ...
    Jeg har intet imod nogen hunde, og derfor syntes jeg det er forkert at sige at det er hundens/racens skyld, for det vil altid være ejerens skyld at hunden er som den er !


  • #12   4. mar 2011 Ja den er sikkert blevet postet andre gange igår smiley

    Men synes nu alligevel at det speciele ved denne er at det er EB som har lavet artiklen, dem der i min verden gik forrest for at skræmme folk og sørge for at vi fik den latterlige lov, kæft de er dobbelt moralske derinde på EB....


  • #13   4. mar 2011 Ja, det kan de sandsynligvis...
    Men hvad, hvis du havde haft en chi, ville du så heller ikke være bange for en gravhund?

    Jeg blev bidt af en gravhund som barn og har da stadig ar efter det...
    Biddet var helt umotiveret. Jeg sad med ryggen til hunden med armen hængende ud over ryglænet på sofaen... Det var åbenbart motivation nok til at bide.


  • #15   4. mar 2011 hov og mente ikke lavet artiklen men bragt den smiley lol sorry

  • #17   4. mar 2011 Jeg synes det er helt i orden, mon Danskerne ikke snart kan se deres hunde trænger til opdragelse, at det ikke er børn.

  • #18   4. mar 2011 Carina: Du skal være velkommen til at kalde mine hunde arrige tæppetissere det er hvad de er. Silas tisser på tæpper og Lilly er arrig at høre på. Heldigvis er der ingen af dem der nogen sinde kunne finde på at bide smiley

  • #19   4. mar 2011 Det, der er lidt skræmmende, synes jeg er, at vi har en regering, der sidder og laver love på så tyndt et grundlag...

    Gad vide, hvor mange love, der bliver lavet på den måde...


  • #21   4. mar 2011 Man kan sikkert finde mange af sådanne links..
    Synes bare ikke, det kan bruges til så meget, da det ikke er alle episoder, der bliver skrevet om. Kun dem, der kan sælge aviser, desværre.


  • #22   4. mar 2011 Jepser.
    To gange har jeg oplevet overfald, det kan ikke være mediernes skyld vel?
    Og det skal selvfølgelig bringes ud da disse hunde er lynede farlige, længere er den vel ikke.


  • #24   4. mar 2011 Det kan også hænde, at der ikke er så meget sensation i at skrive om en gravhund, hvis det altså ikke lige er kongehusets smiley

    Hvis rottweiler, schæfer og gravhund står for 78% mod listehundenes 6%, så burde der jo være let at finde artikler om det, HVIS der blev skrevet om alle hændelser, hvilket der selvfølgelig ikke gør.


  • #26   4. mar 2011 Ja hundene som er blevet slået ihjel af kamphunde er nok uenige med jer i at det er aldrig er sket.
    Og ja ved godt at schæfere og rottweilere også har bidt ihjel - dem er jeg heller ikke begejstret for omkring mine hunde, men episoderne jeg oplever i det område hvor jeg bor, er bare ofte med en muskelhund og ikkke en anden race.


  • #27   4. mar 2011 Carina - nu skriver du at Tina lever i sin egen lille bobbel - men må jeg tillade mig at spørge dig, hvilken bobbel DU lever i?
    Mener du seriøst at der ikke er nogen listehunde, der har bidt andre hunde ihjel?
    Mvh M


  • #28   4. mar 2011 øhh kennel flindt jeg nævner bare at det er sjovt at det medie der har gået forrest i hetzen at de nu bringer den artikel smiley

    Ellers nævner jeg ikke noget, for selvfølgelig er der sket overfald og bid, er jo ikke blind smiley

    Og har selv 5 overfald på min egen han, som idag så ikke er så glad for andre hanner så er helt enige om at det sker, møder løse hunde dagligt og folk som ikke har styr på dem, så ja det går galt hele tiden, men meneer stadig at loven er fuldstændig latterlig smiley


  • #30   4. mar 2011 Hvis den gravhund ikke tilfældigvis havde tilhørt kongehuset, var der aldrig blevet skrevet om det.

    Men musklnhundedebatten har jo været taget op til bevidstløshed herinde smiley

    Hvis man læser kilden til EB artikel
    ( http://videnskab.dk/kultur-samfund/muskelhunde-lov-hviler-pa-historisk-tyndt-grundlag?kilde=eb1512672),
    fremgår det at beslutningen var taget, inden hundeudvalget havde gjort, deres arbejde.

    "Eksperterne blev overhørt
    Politikerne valgte den modsatte vej og overhørte eksperternes råd om f.eks. at indføre et kørekort – krav – til hundeejere. I stedet lød beskeden til medlemmerne af hundeudvalget, herunder Dansk Kennel Klub, Rigspolitiet og Dyrenes Beskyttelse:

    Skaf os en liste med de hunde, vi helst skal forbyde."




  • #32   4. mar 2011 Maj-Britt *DKK snob *:

    Den må altså stå for din egen regning. Journalisternes job er at sælge aviser og at en gravhund har bidt sælger altså ikke i samme målestok, som en "kamphund".


  • #33   4. mar 2011 Du tror da vel ikke helt alvorligt, at der bliver skrevet om alle bid episoder?

  • #35   4. mar 2011 Nu har der jo faktisk været flere episoder, med folk der har forsøgt at melde overfald, hvor hverken politi eller aviser har villet tage sagen, fordi det ikke var muskelracer der havde forvoldt skaden.

    Jeg kender sågar en personligt, som fik flået sin lille terrier - men ingen ville tage sig af det fordi det ''bare'' var en schæfer der havde gjort det, så det ville ikke sælge aviser, da muskelhundedebatten var på sit højeste - så jo - det sker bestemt.


  • #36   4. mar 2011 Tak til vedkommende der har lavet denne "afhandling" - det siger noget om hvor kloge vores politikere er eller rettere sagt ikke er.

  • #37   4. mar 2011 Maj-Britt *DKK snob *

    Sorry, men det er da ret naivt?
    Så ville aviserne da være fyldt med sådanne historier.

    Man skal ikke tage fejl af mediernes indflydelse..
    De gider da heller ikke skrive om en Dogo Argentino, som gentagne gange, var blevet overfaldet af en labrador.. Pudsigt nok, får jeg ingen hits, når jeg søger på det, men så billeder ar den argentino og den var faktisk blevet bidt til blods flere steder.


  • #38   4. mar 2011 * Gitte - Almindelig hverdag igen *

    HURRA, du fangede som noget nær den eneste, min pointe med denne artikel ;o)) Tak for det.


  • #39   4. mar 2011 http://jp.dk/udland/article748826.ece
    Det er da kun held at det ikke er sket herhjemme endnu!!!!!


  • #41   4. mar 2011 Maj-Britt *DKK snob *

    Men der står så ikke noget i de landsdækkende aviser?


  • #42   4. mar 2011 Jeg forstår slet ikke det her, jer der er imod forbuddet burde nu hellere være realister og indse at tingene er sket, og så tage den derfra.

    I hjælper ikke jeres hunde ved konstant at sende modartikler på hvor ufarlige de er, de er FARLIGE, og den dag i indser dette, så er vi nået langt videre.
    Fido KAN bide en anden hund ihjel, og den gør det, selv jeg har prøvet dette og jeg kan fortælle at dette var fra en ellers elskelig hund, der gik sammen med børn og andre hunde, også mine til tider.
    Vågn nu op og indse at gener kan man ikke fjerne, uanset hvad kan hunden en dag gå amok, og er det en muskelhund, ja så går det rigtig galt, den er AVLET til kamp, den føler IKKE smerte og den lytter IKKE til sin ejer når den først er tændt.
    Jeg ville ALDRIG turde lade en muskelhund være i nærheden af mine børn eller hunde, aldrig mere, to gange var NOK!!!
    Jeg er FOR loven og hilser den velkommen, lær at opdrage hunden og vælg en hund der kan med andre racer.


  • #43   4. mar 2011 Ud fra det der de seneste dage har været i medierne omkring denne speciale afhandling, så er det man kan bruge den til (i mine øjne) at man for første gang har et håndfast bevis for, at hundeloven er udarbejdet på et spinkelt og uvidensakbeligt grundlag.
    Nu er der vel næppe nogen af os der har set afhandlingen i sin fulde form, så der kan være andre konkulsioner også end hvad der har været fremme i medierne, men man må anse den for at være troværdig siden forfatteren har fået topkarakter for afhandlingen, hvilket næppe var sket hvis vedkommende havde været "farvet" i sin behandling af stoffet.
    Hvis man vil lave effektiv lovgivning så er man nød til, at have en ordentligt grundlag at gøre det ud fra, og ikke bare lave populistiske forbud som følge af diverse avis overskrifter fra sommerens agurketider.

    Delvis svar på Miijannes spørgsmål til Carina: Amstaff har været en af de hunde der har været nævnt mest i medierne og der er svaret klart NEJ. Der er ingen ÆGTE amstaffs der har bidt andre hunde ihjel i DK. Der har været sager hvor blandingshunde har lavet overfald og som fejlagtigt har været beskrevet som amstaffs i medierne. BIG under DTK har gennemgået alle sager de har kendskab til siden jan. 09 og ingen af de sager har omhandlet ægte amstaffs:
    http://www.bull-image-gruppen.dk/2-dtk-bullracer/2-02-ast.htm

    Mht hvorvidt alle hundeoverfald med dødelig udgang når medierne, så tror jeg ikke det er tilfældet. I følge et læserbrev i lokalavisen i Furesø kommune blev en yorkshire terrier overfaldet i februar i Farum og døde af kvæstelserne. Det kan være det bare er mig, men jeg har ikke set sagen omtalt i medierne?


  • #45   4. mar 2011 Tue.
    Hmm den amstaff der bed min ihjel, det var så bare en fejl??
    Den var ÆGTE!!!


  • #46   4. mar 2011 Det kom da også i avieserne, da en jack russell skambed en stor hest, så hesten senere måtte aflives

  • #49   4. mar 2011 Maj-Britt:

    Præcis smiley

    Ligesom, der heller ikke blev skrevet i de landsdækkende aviser, om den Bulldog, der skulle aflives, da den var blevet overfaldet af en lille terrier. Begrundelsen var, at den ikke havde mundkurv på, hvilket den selvfølgelig burde have haft. Terrieren skete der ikke noget med, trods den havde overfaldet indtil flere hunde.


  • #51   4. mar 2011 Maj-Britt *DKK snob *

    En ting er, hvorvidt loven er tåbelig, ihvertfald er den tilsyneladende lavet på et tåbeligt grundlag.

    Kan iøvrigt godt lide dit citat smiley
    Det passer ihvertfald i dette tilfælde.


  • #53   4. mar 2011 "Helle, store aviser som BT og EB kan altså ikke skrive om hvert eneste hundebid derude."

    Nej, det er jo det,jeg siger. De skriver kun om dem, der sælger aviser. Og det giver jo et skævt billede af problematikken, da vi ikke hører, om de andre alvorlige episoder, der er, med hunde af andre racer, herunder blandinger.


  • #54   4. mar 2011 Kennel Flindt: Selvfølgelig er hunde potentielt farlige, det er der vel næppe mange der nægter (andet er naivt).

    Mht at man ikke kan "fjerne gener" så holder det jo ikke helt. Man kan sagtens ved selektiv avl komme uden om uønskede egenskaber, og samtidig bibeholde ønskede egenskaber. De FCI-racer der hyppigst har indgået i debatten er først registreret langt efter hunde/dyre-kampe blev forbudt, og har i ca 100 år været avlet på helt andre egenskaber. Så ægte hunde af de racer indeholder ikke længere de agressive "egenskaber" i nævneværdig grad (selvfølgelig er der lidt forskel på linjer osv). Problemmet opstår når tavleløse hunde der ikke er avlet efter de "retningslinjer" pludselig bliver kaldt samme racenavn, for de hunde er der INGEN der i realiteten ved hvad indeholder.
    HVIS en hund af f.eks den race jeg ejer skulle blive overfaldet så er det klart den bedre kan stå imod bid mm og ville kunne forsvare sig bedre (såfremt den fik lov), i forhold til en mere spinkel hund, pga muskemasse mm, men det gør dem ikke til mere agressive hunde.


  • #55   4. mar 2011 Har sørme ingen forventninger til OKV.

  • #56   4. mar 2011 Kennel flindt: Hvornår skete det med din hund? og var den med tavle eller bare det som nogle siger "ægte uden tavle"?
    Er det noget der har været i medier?


  • #58   4. mar 2011 Maj-Britt *DKK snob *

    Det ville så bare kræve, at man læste alle lokalaviser...


  • #60   4. mar 2011 Jeg synes for en gang skyld ikke der er tale om en tudeartikkel. I hvert fald ikke hvis man læser den oprindelige. Der er skrevet ud fra et fornuftigt sagligt grundlag.

    Der sker hunde bid i stor stil. Både af den ene og den anden art, det er rovdyr vi har i vores hjem. Men der har været problemer med denne type hunde. Efter min mening tydeligvis pga. den hovedløse avl, som vi også tidligere har set ved andre racer, her er det bare gået helt over gevind.

    Her er lavet en speciale opgave der åbenbart konkluderer, at det med loven var vigtigere at vise handlekraft, end at lave noget der havde en fornuftig virkning. Hvilket nok ikke kommer bag på dem der har fulgt med i benhandlingen. Og som Tue siger må man formode at den har en hvis grad af argumentation siden den har været til et 12 tal.

    Jeg kan ikke forstå at man ikke vil se hvor lidt effekt denne lov har, andet end for de der mindst fortjener det.


  • #61   4. mar 2011 Nu sidder jeg så ikke og googler efter hundeoverfald smiley

    Synes den lov er tåbelig. På den anden side har jeg heller ikke meget tilovers for dem, der er fuldstændig urealistiske mht. vurderingen af deres egen (muskel)hund.
    Dette betyder dog ikke, at jeg bilder mig selv ind, at det kun er muskelhundene, der er problemet. Generelt mener jeg, at det er ejernes manglende dømmekraft/opdragelse af deres hunde, uanset race.


  • #62   4. mar 2011 *Charlotte DKK, Ej en snob . .

    Det kan vi godt være enige om.
    Måske man skulle have skruet den lov sammen på en anden måde.
    At lave en lov, som man så heller ikke har sat midler af til at håndhæve, er da helt hen i været.
    I stedet for at lovgive mht. racerne, skulle man måske have lovgivet mht. ejerne af racerne.


  • #64   4. mar 2011 En artikel om gravhunde
    (link fjernet)


  • #66   4. mar 2011 Problemet vil IKKE løse sig ved tavler, hunden er sgu ligeglad med hvad der står på den, sikke noget vrøvl.
    Ja det var en ÆGTE anstaff ikke en hvor ejeren blot sagde den var det


  • #68   4. mar 2011 Nej, men man kan via lovgivning stille krav til ejerne smiley
    Tavletvang, ja måske, men det tvivler jeg på, regeringen tør.


  • #69   4. mar 2011 Altså en hund kan sælges videre, det løser ingenting, hunden har de GENER, hvorfor er det så svært at forstå?
    En tavle er ikke vejen frem, vejen frem er at folk forstår hvorfor disse hunde ikke egner sig til at være byhunde, blandt andre mennesker og børn


  • #70   4. mar 2011 jeg syntes det er skræmmende, at ejerne af de såkaldte muskelhunde, går i deres egen lille drømmeverden om, at deres race er en gave til menneskeheden og andre kræ.

    jeg vil gerne indrømme, at der er meget opvågenhed omkring de forseelser muskelhunde kommer ud for, men som andre i denne diskussion også nævner; hvor mange gange har man hørt at fx en gravhund har skam bidt et menneske eller en anden hund?

    en muskel hund er en stor kombination af muskler i overklasse, kæbelås og rov sind.
    JA en muskelhund kan godt fungere som en familie hund, men hvor mange formår ligefrem at gøre dette muligt?
    hvorfor så ikke hellere gøre de racer ulovlige, for i dagens danmark kan intet klares med stramme regler. det er jo forfanden blevet bevist!!

    en muskelhund bliver efterhånden brugt for meget som potensforlænger, og det har ødelagt omtalen for hunden.

    vågn nu op forfa****!!! nu må i sgu holde!!!


  • #71   4. mar 2011 Forestiller mig, at man godt kunne lave individuelle krav til ejerne ifh. hvilken race de ønsker at have.
    Lidt ligesom, der stille krav til en raceren hund i forbindelse med avlsgodkendelse.


  • #76   4. mar 2011 Nej jeg taler ikke i tåger, men hver gang et emne bliver vedt herinde, så ender debatten altid med tavlepåbud, i guder kom dig videre altså

  • #80   4. mar 2011 åh jeg har selt ikke overvejet hvilken klub, men alle debatter her ender sådan, tavlepåbud gør hunde genial, jeg hopper ud, debatten er for mit vedkommende slut, når vi når hertil så er alt som det plejer at være..suk suk og atter suk...

  • #81   4. mar 2011 Ja, kæbelås er noget farligt noget smiley

  • #82   4. mar 2011 Maj-britt - jeg tror bare helt jeg skal holde mig væk fra denne debat, for som du siger, jeg ved åbenbart ingenting overhovedet :-). det er heldigt vi har folk som dig herinde, som åbenbart ved alt ;o)

  • #83   4. mar 2011 Sabina M

    Hvis du helt ærligt, tror at muskelhunde kan låse i kæben, så ja.




  • #85   4. mar 2011 Charlotte: Det kunne være mægtigt smart! Lige åbne, og så klipse den om hjulet

  • #86   4. mar 2011 Kæbelås.... Tænk at den skrøne bliver ved med at hænge fast

  • #88   4. mar 2011 Jeg bliver bare lidt irriteret når jeg hører folk der siger, hvor var det godt vi fik denne lov, med alle de skrækkelige overfald.

    Jeg kikker mig omkring og ser at de hunde der er her for at stive ejers ego af fortsat render rundt som før, og overfald og bid sker fortsat, for dem der er ligeglade, de blæser høj og helligt på det, skaffer sig bare en ny hund eller en "bokserblanding".Politiet har ikke tid og få sager forsøger at skabe et eksempel. Men en fornuftig løsning er det på ingen måde.

    Men kenneler der har disse hunde som noget nær hele deres liv. De må lukke ned, kan ikke længere bruge deres hunde i DK. Udstilling skulle også have været slut her fra 2011, og træningspladsen påbyder nu mundkurv og 2 meter line, og konkurrener, det er bare helt slut. Og her gør man det altså ikke bare alligevel.

    Det rammer overhovedet ikke problemet.

    Jeg ved ikke om man helt skal forbyde tavleløs avl.
    Men jeg så gerne at man lavede en stor gruppe af mere krævende hunde, hvor der var tavletvang og evt. special tilladelse til at eje disse hunde. Opdrættere må kun sælge til folk med godkendelse og ved tavletvang er det meget nemmere at sanktionere og holde opdrætter ansvarlig. Lad de der har forstand, kompetance og tager ansvar fortsat nyde deres hunde.


  • #90   4. mar 2011 Måske fordi tavletvang på amstaffen bla. ville betyde mentaltest, og DET ville gavne.

  • #91   4. mar 2011 Sabina M

    Må jeg bede om dokumentation, der siger, at muskelhundes kæber kan låse?


  • #92   4. mar 2011 Danielle -

    Den kan du ikke få, den findes nemlig ikke smiley


  • #93   4. mar 2011 *Charlotte DKK, Ej en snob

    Egentlig kunne man vel godt tænke sig til en liste over racer med tavlepåbud som alternativ til et forbud?


  • #95   4. mar 2011 Det tror jeg, du har ret i.
    Mener DKK havde en artikel om det i forbindelse med Amstaff vs. blandinger af samme.


  • #97   4. mar 2011 Jeg undrer mig også over den påstand om at tavlepåbud skulle gøre underværker!
    Det skal bestemt ikke misforstås - jeg er også for hunde med tavler - har dog selv en uden - men vi har jo alle lov at blive klogere?
    Og lige netop her synes jeg aldrig rigtigt HG-brugere rykker sig. Alle holder på sit - ingen forsøger at lytte til andre og ændre lidt på sine holdninger....
    Jeg var selv fuldstændig naiv og købte min franske uden tavle - vil dog helt sikkert købe den næste med - pga sikkerheden i hvad min hund indeholder - både sundhedsmæssigt og "personlighedsmæssigt"/adfærdsmæssigt.
    Før i tiden synes jeg bare alle kamphunde skulle forbydes og at de var skrækkelige og forstod ikke mennesker ville ha dem - men også her er jeg blevet klogere - heldigvis da :o)
    MEN jeg synes stadig at alt alt for mange ejere af disse nu såkaldte listehunde NÆGTER at indse at disse hunde altså er avlet/skabt/fremavlet til et bestemt formål i tidernes morgen og dette kan man altså ikke løbe fra/benægte! Disse hunde ER potentielt farlige overfor andre hunde.
    Der hvor jeg synes diskussionen går helt galt er så der hvor nogle mener at disse listehunde er skide farlige overfor mennesker og nærmest vil æde folk/slå dem ihjel :o( det er jo langt ude - mange af disse hunde er helt igennem fantastiske familiehunde - det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om - det der så kan være potentielt farligt er så at disse hunde jo vil "gå i døden" for deres familie - fx hvis de synes/opfatter en hund er farlig overfor dem eller deres familie - så kan en af disse hunde reagere uhensigtsmæssigt.....
    Jeg kan sgu ikke rigtigt finde ud af hva jeg mener om loven - ved i hvert fald at den ikke virker fordi INGEN gør noget ift konsekvenser! Det er da klart at "ingen" overholder loven når den ingen konsekvenser har! Jeg møder dagligt listehunde i tog og på gader UDEN mundkurv... Og møder også dagligt ALLE SLAGS HUNDE løse - steder, hvor der er skiltet med hund i snor! Og så længe disse ting ikke har konsekvenser - så vil ingen lov virke....

    Jeg går ind for at alle hunde skal have snor på alle steder og at der skal være hårde konsekvenser hvis man ikke overholder loven.
    Så må man indrette "hundelegepladser" hvor dem der er så vilde med at have løse hunde kan smutte hen og lege - jeg holder mig til de steder, hvor hunde skal være i snor :o)

    Sikke en omgang rod hehehe - sorry - men håber nogle forstår hva jeg mener...
    KH M


  • #99   4. mar 2011 Jeg bliver virkelig vred når folk kommer med usande påstande, for at gavne egen sag, og for at forsøge at gøre tingene værre end de er!
    Det er simpelthen ikke OK. Ellers kan jeg også hurtigt komme med en masse sjove historier, som jeg har hørt, at andre har hørt fra andre der har oplevet det...men hvor er vi så henne?




  • #100   4. mar 2011 Mijanne: Du skriver :

    Jeg var selv fuldstændig naiv og købte min franske uden tavle - vil dog helt sikkert købe den næste med - pga sikkerheden i hvad min hund indeholder - både sundhedsmæssigt og "personlighedsmæssigt"/adfærdsmæssigt.


    DERFOR er det så vigtigt med tavle.. Og ISÆR på racer der kan være farlige.


  • #102   4. mar 2011 Hej nu må jeg som gravhundeopdrætter lige sætte nogle ting i perspektiv.

    Ja gravhunde har slået andre hunde ihjel jeg kener til to tilfælde ! ja gravhund har skamferet menneske så det kostede 3 timers operation på riget.

    Men ser man så på hvor mange gravhunde der er i forhold til andre racer så er der jo relevans for at de må bide mere end mange andre racer.

    Gravhunden er meget popolær som kælehund men mange fejlopdrager deres gravhund for mange aner ikke de faktisk har med en drivende jagthund at gøre. Gravhunden er også skabt til at spore og trække anskudt vildt ned. DVS at de eftersøger med deres eminente næse og det at trække ned vil sige at hunden tager struben på dyret og klemmer til indtil at dyret lægger sig død. Denne form for brugsarbejde er altså indgenreret i gravhunden og selvom vi som opdrættere gør alt for at fjerne denne adfærd skal der mange generationer til og opdræt på hunde som ikke har adfærden. Altså ting tager tid. Mange gravhunde bliver solgt som ægte uden bog og mit gæt er at ca. 50% af alle gravhunde i DK ikke har bog og ingen af disse har været afprøvet på jagtdisipliner så man kan se om der er latent jagtinstinkt eller mangel på denne. Gravhunde med bog Fra DKK er oftest testet både brugsmæssigt og temperament testet. Gravhunden har en raceprofil og denne arbejdes der udfra af virkelige seriøse opdrættere.
    Mange langhåret af de små (dværg og miniature) får ofte lov til bare at få hvalpe uden bog og uden nogen form for tjek af jagt og temperament. nok fordi der er mange der tror at de kan tjene penge på disse hvalpe. ser man her på HG er der virkeligt mange useriøse avlere af disse gravhunde, der fendes dem der bare tænker på om den anden gravhund vejer for meget i forhld til deres tæve og så er der dem der skal have hvalpe som kun tænker på en gratis parring og helst vil have en hanhund som bor tæt på, så skide være med alt andet.

    Jeg har også en af de andre racer som nu er kommet på den såkaldte OBS-liste og jeg kan sige at hvis antallet anslås på samme måde som man har brugt optællingen i Ishøj vedr. farlige hunde så burde der være et voldsomt antal af denne race i DK. Nej den race er langt fra farlig og er kun sat på listen fordi den tilfældigvis er en arbejdende hund i racens hjemland Polen.

    Hvor mange af jer har set en podhalanski og hvor mange af jer har hørt at den skulle være farlig ? Hvor mange af jer harkun kendskab til racen via medier og denne OBS-liste og dermed fået i hovedet at racen er farlig ?

    Farlig er den hund der ikke har fået optimal socialisering og korrekt opdragelse. Mange hundeejere aner sgu ikke hvordan man gør dette og får de en hund der er selvstændig så går det sgu galt uanset race.


  • #105   4. mar 2011 Maj-Britt *DKK snob* du er jo forudindtaget du har jo set mine hunde i racen GG smiley Til andre det er racen på mit profil billede hvor mange såkaldte "idioter" der skal have en pen..forlænger tror i der gider det pels arbejde gg smiley

  • #108   4. mar 2011 I mit hoved vil kun én ting have stor effekt på at nedbringe antallet af episoder med hundebid/overfald osv (evt. kombineret med strammere krav til ejere af visse racer): Nemlig at genindføre hundeskat i Danmark. Pengene kunne så ubeskåret gå til håndhævelse af hundeloven (vi havde jo faktisk en hundelov der gav politiet gode muligheder for at gribe ind over for farlige hunde før, der var/er bare ikke ressourcer). Opkrævningen af hundeskatten kunne passende pålægges forsikringsselskaberne i forbindelse medden lovpligtige hunde-ansvarsforsikring. Det ville løse MANGE problemer hvis den rent faktisk blev grebet ind over for farlige hunde med bøder, påbud, aflvining hvis påbud ikke overholdes, mistet ret til at holde/passe hund osv. Beløbet pr. hund i DK behøver ikke engang være særlig stort set i forhold til antallet af hunde der findes i DK.

  • #110   4. mar 2011 Hvis der er ressourcer til dyre/hundepoliti, så er der jo netop også ressourcer til kontrol af hvorvidt hunde er registreret og at der betales ansvarsforsikring.

  • #112   4. mar 2011 Jeg tror man ville kunne få luet gevaldigt ud, i de hunde der forårsager problemmerne for os alle, på den måde

  • #113   4. mar 2011 Nej men stikprøvekontrol osv. Hvis en hund eksempelvis anmeldes i en given sag, så hammeren jo bare falde ekstra hårdt hvis det viser sig at hunden ikke er registreret mm.

  • #114   4. mar 2011 ",Så må hammeren" skulle der stå


  • #116   4. mar 2011 Tinna med PekingTerrier og Fimsehund:
    Du skriver:
    "Carina: Du skal være velkommen til at kalde mine hunde arrige tæppetissere det er hvad de er. Silas tisser på tæpper og Lilly er arrig at høre på. Heldigvis er der ingen af dem der nogen sinde kunne finde på at bide :)"

    Jeg synes nu det er ret naivt at tro at dine hunde aldrig kommer til at bide. Jeg siger ikke at de gør. Men jeg kunne ikke drømme om at sige at min hund aldrig vil bide, for det aner jeg ikke noget om.
    Det er hunde vi har med at gøre.


  • #117   4. mar 2011 Det kan der selvfølgelig være noget om, men såfremt der rent faktisk sker noget når man anmleder en "farlig hund/hundeejer" så ville folk måske nok blive bedre til, at anmelde overtrædere.
    Jeg ved ikke hvor stort problemmet med hunde der ikke er registreret/ikke betaler forsikring er fordelt på landet. Jeg har dog en ídé om, at dem der ikke betaler lovpligtig forsikring osv. generelt nok også er dem vis hunde skaber flest problemer.


  • #118   4. mar 2011 hvis alle bare ville acceptere at hunden er et ROVDYR som vi har taget ind i vores dagligdag og at disse rovdyr faktisk har samme adfærd som deres fætter ulven. udseendet er faktisk det eneste vi mennesker har haft rigtig stor indflydelse på. dette rovdyr er domestiseret meeeeeeeeen derfra at kunne sige at alle instinkter er væk er jo at lyve overfor alle.
    HUSK 95 % ROVDYR = HUND 5 % = vores bedvidste avl

    ¨


  • #119   4. mar 2011 Jeg syntes det foruroligende at folk i denne tråd ikke kan sætte sig udover personlige oplevelser. Når en kandidat afhandling bliver godkendt, og ydermere givet et 12 tal på et universitet - så er det fordi empirien i den er iorden. Med andre ord, der er ført valid argumentation og bevis for de påstande/konklusioner den fremfører.

    Med det i mente, syntes jeg det ville klæde diverse orakler herinde, at acceptere videnskaben lidt... fremfor "Jamen jeg har engang set" eller "Da min hund".

    KOM NU, DET ER EN GENEREL DISKUSSION DET HER, den skal væk fra "min far er stærkere end din far" niveauet. Ind i kampen mine damer og herrer.


  • #121   4. mar 2011 Hvis det er svært at vægte en valid opgave, kontra "jeg så engang", så er denne her diskussion helt klart ikke for mig. Takker for den øjeåbner.

  • #123   4. mar 2011 Har svært ved at se hvordan man kan beklage sig over niveauet hos den lovgivende magt, hvis man selv præstere på denne her måde... Trist, virkelig trist

  • #124   4. mar 2011 Et speciale er baseret på diverse artikler, bøger og forsøg.
    Hvis det ikke er videnskab, hvad er videnskab så??


  • #125   24. apr 2011 Jeg har egentlig aldrig gået så meget op i tavle.. Men jo, måske kunne det være vejen frem. 100% sikkert en bedre løsning end hundeloven.

Kommentér på:
Tankevækkende.. Loven mod muskelhunde.

Annonce