{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Lydighed bemærkes - men hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Kaoz Ko er en veltrænet hund.. Jeg har lagt mange timer i at få den lydighed jeg gerne vil have - og han er så stabil og lydig, at han kan gå løs alle steder og det bemærkes ofte..

Jeg har ikke tal på de utallige kommentarer om hvor dygtig han er, hvor flot det er han bare bliver hos mig, hvor roligt han tager det når en hund passerer..

Og ja, han ER da dygtig.. Men han er trænet til at opføre sig sådan; gjorde han ikke det ville han jo have line på...?

Og det er så her det bliver lidt sørgeligt..

Folk er ikke vant til at løse hunde rent faktisk også er under kontrol - bare de er venlige må det være træning nok?!

Jeg er på ingen måde tilhænger af, at man slipper sin hund uden den har den grundlæggende træning på plads - indkald, ufejlbarligt indkald.
.. Også i hundeskove og på friløbsområder..

Jeg synes da det er dejligt at folk bemærker min hund for noget godt, men det er ALMEN LYDIGHED for Guds skyld!
- Jeg kunne forstå hvis de bemærkede hans cirkustricks eller hjælpekommandoer, men "plads", "nej", "stå", "fremmad"... Det burde jo være en selvfølge at hunden var veltrænet og lydig når der ingen line er på??!

Jeg er ikke noget helt overdrevent specielt; jeg overholder bare hundeloven - den oprindelige OG de nye tillæg.

Jeg tager det som en selvfølge at hunden trænes inden man slipper den uden for grunden..

Der er da ingen andre end jeg selv der har valgt at JEG skal have hund, så det er da logik, at jeg skal sørge for MIN hund ikke på nogen måde kan være til gene for hverken dyr eller mennesker?

Hvorfor får jeg så meget ros for at min hund IKKE løber hen til fremmede mennesker, at den ikke stikker af når den ser en anden hund? At den ikke laver udfald mod andre hunde?At den ikke jagter bolde når vi passerer børn der leger?

Hvorfor er det ikke bare ganske almindeligt længere, at når en hund ikke har line på - så er det fordi den er veltrænet og under kontrol??

Jeg synes sgu det er lidt sørgeligt at blive rost for almenlydighed.. Hundetræning er jo ikke raketfyskik - det er bare noget man vælger til når man anskaffer sig en hund.. Eller hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lydighed bemærkes - men hvorfor?
  • #2   6. mar 2011 Hvor har du ret!

  • #3   6. mar 2011 Kira - Det ville jeg ærligt også ønske ; )

    Bare fordi min hund ingen line har på, så er det ikke en åben invitation til at andre skal slippe deres ustyrlige køter - ingen line ja, men bemærker de kontrollen der medfølger?

    Når hunden bliver på plads mens vi passerer betyder det IKKE "giv da din hund løs flexi så den kan brage over i hovedet på min lydige hund"..

    De uskrevne regler i hundeverdenen er åbenbart temmelig uhøflige.. Hvad er der blevet af "må de hilse"?

    Uha jeg har mange ting at brokke mig over idag *GG*


  • #5   6. mar 2011 Nina tjah jeg kan også undre mig (mon det ligger til navnet? *G*)

    MIne er netop ikke løse (altså før den nye hundelov) da deres indkald ikke sidder som det skal, men jeg er da en af dem der gerne roser folk for at have styr på deres hund (og de ser altid lige overrasket ud hehe) og grunden til jeg gør det er for at fortælle dem de gør et godt stykke arbejde med deres hund, man ser det jo så sjældent nu til dags (eller jeg gør ihvertfald)


  • #6   6. mar 2011 Nina--- Åååh hvor har du ret.

  • #7   6. mar 2011 ENIG!! har os mange gange fået stor ros for at lillemanden går pænt uden snor, plads, stå osv.. ja og så alle cirkustricksene men tror det er nogen gange som nina (altså hende med de skøre hunde.. hehe) siger for at gøre opmærksom på at det er et godt stykke arbejde man har gjort

  • #8   6. mar 2011 De uskrevne regler kender folk ikke mere.

    Jeg går løsmed mine hunde, men ser jeg andre hundeejere med løse eller hunde i snor får mine snore på.
    Normalt lystrer de rimeligt men ikke nok til at jeg kan gå løs med dem hvor der er andre hunde.

    Derfor er jeg evig obs når vi er ude at gå


Kommentér på:
Lydighed bemærkes - men hvorfor?

Annonce