Ødelagt trædepude Ødelagt trædepude
Zafira halter helt utrolig meget på forbenet, så helt naturligt har jeg tjekket hendes poter. Der fandt jeg så ud af, at den ene trædepude er "ødelagt", dvs. det er ligesom om det yderste lag er revet af ved det yderste af trædepuden. Nu tænker jeg så, at det er jo ikke farligt, men kan se hun har ondt og når hun så skal luftes, så vil der da komme en hulens masse bakterier op og hun vil vel risikere at få betændelse i?
Skal jeg rense såret i et eller andet og putte en sok om poten evt?
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.414
Iiiih, den mest vandræd hund. Kunne det da ikke have været den anden for søren da
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
Tazz havde præcis det samme i vinter og jeg kan kun være helt eníg med rotterne og syntes det forsvandt ret hurtig igen =)
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Når i er hjemme kan du nøjes med at gi vuffen en alm ragsok på og tape den fast om benet, så h*n ikke kan slikke i såret.
Århh stakkels vuf altså. I har begge min største medfølelse.
maj 2005
Men må sige jeg er "lettet" alligevel, hun er hd hund og jeg frygtede lige i morges, da min søster sagde hun haltede.... Så lidt "puha, er det bare det?", er der trods alt over det...
jan 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 55
maj 2005
Mistænker også hende selv for at have lavet skaden, da hun hele tiden bider sig i poterne/neglene..
maj 2005
Jeg synes virkelig det er synd for hende, hun kan ikke rigtig gå rundt herinde, så hvordan søren skal hun kunne komme op og ned af trapperne i nat? :s
Nå, jeg er bare pylret haha
maj 2005
Du ligger ikke lige inde med et tip til, hvad man gør, når hun bider i poterne, udover at fjerne opmærksomheden fra det, vel? :o) Det er jo svært at stoppe om natten.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Alt er skadeligt hvis man ikke bruger det med måde, og det er vel logik at ting der desinficere ikke er noget man skal bruge tit og ofte, hvilket badning/skylning af sår ikke hører ind under i mit univers.
Jeg har ihvertfald aldrig set nogen skader ved brug af sæbespåner ved alm. sårbehandling.
Ligesom Henrik skriver ved brugen af Klorhexidrinen, så er det heller ikke godt hvis hunden slikker det i sig, men det er jo heller ikke det den skal, den skal "bare lige" ha badet poten så der ikke går betændelse i såret, er det blevet skyllet rent, og der ikke er betændelse i, så kan man sagtens nøjes med alm. saltvand el.destilleret vand når man skifter forbinding så man lige får evt.løs hud og andet nullerværk væk. :o)
Der hvor jeg skrev "bare lige".. i gåseøjne er pga.hendes=vuffens "had" til fodbadet/vandet.. ;o))
maj 2005
Og ja det var bestemt ikke sjovt at få badet poten
Men hun er da glad og på vagt alligevel :o) Hun virker heller ikke til at have helt så ondt, selvom hun ikke gider gå
maj 2005
De har generelt ingen legetøj indenfor, da vi ikke ville risikere optøjer omkring det, men det er jo mange år siden de sidst har været "vrede" på hinanden. Ikke siden de var unghunde. Så kunne da være man skulle finde noget hun kunne ligge med, for at se om det hjælper.
Da de var små, legede de meget med stofbleer med knuder på, det kunne være man lige skulle binde sådan en op så der er "tutter" på :o) Det vil jeg bestemt prøve, mange tak!
maj 2005
apr 2017
Følger: 1 Svar: 2
apr 2017
Følger: 1 Svar: 2
Ødelagt trædepude