8.400 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Ødelagt trædepude Ødelagt trædepude

Zafira halter helt utrolig meget på forbenet, så helt naturligt har jeg tjekket hendes poter. Der fandt jeg så ud af, at den ene trædepude er "ødelagt", dvs. det er ligesom om det yderste lag er revet af ved det yderste af trædepuden. Nu tænker jeg så, at det er jo ikke farligt, men kan se hun har ondt og når hun så skal luftes, så vil der da komme en hulens masse bakterier op og hun vil vel risikere at få betændelse i?
Skal jeg rense såret i et eller andet og putte en sok om poten evt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ødelagt trædepude
  • #1   7. mar 2011 Okay, så vil jeg gøre det smiley
    Iiiih, den mest vandræd hund. Kunne det da ikke have været den anden for søren da smiley

• #2   7. mar 2011 Årh god bedring =)

Tazz havde præcis det samme i vinter og jeg kan kun være helt eníg med rotterne og syntes det forsvandt ret hurtig igen =)

• #3   7. mar 2011 Irene, desv. har "Rotterne" ret. Det er synd for din hund for det ER meget smertefuldt, hunde er bare så dygtige til at skjule smerter, men bad den KUN med rigtigt sæbespånevand, det desinficere bedst og ætser ikke, og husk endelig en god forbinding når i skal ud, så der ikke kommer skidt ind i såret.
    Når i er hjemme kan du nøjes med at gi vuffen en alm ragsok på og tape den fast om benet, så h*n ikke kan slikke i såret.

Århh stakkels vuf altså. I har begge min største medfølelse.

• #4   7. mar 2011 Anita - Ja for søren da, jeg får godt nok mere og mere ondt af hende. Hun virker lige pludselig utrolig gammel, hun flytter sig ikke på vilkår. Jeg har lige tjekket igen og kan pludselig blive i tvivl om det er mellem tåerne der er noget galt, det væsker i hvert fald meget, men kan ikke rigtig se det så godt, om det er fra såret eller mellem tæerne. Så jeg vil lige vende det med min far når han kommer hjem, for det ser bestemt ikke rart ud smiley

Men må sige jeg er "lettet" alligevel, hun er hd hund og jeg frygtede lige i morges, da min søster sagde hun haltede.... Så lidt "puha, er det bare det?", er der trods alt over det...

• #5   7. mar 2011 Da vores havde betændelse i en trædepude, sagde dyrlægen at vi kunne sprøjte lidt klorhexidin på, men vi skulle bare lige holde øje med den ikke slikkede i det, da klorhexidin ikke er en god ting i maven.

• #6   7. mar 2011 Jeg har i hvert fald puttet en sok på nu, det finder hun sig helt fint i smiley
    Mistænker også hende selv for at have lavet skaden, da hun hele tiden bider sig i poterne/neglene..

• #7   7. mar 2011 Jeg nøjedes med alm vand, så ingen ko på dén is.
    Jeg synes virkelig det er synd for hende, hun kan ikke rigtig gå rundt herinde, så hvordan søren skal hun kunne komme op og ned af trapperne i nat? :s
    Nå, jeg er bare pylret haha smiley

• #8   7. mar 2011 Hold da op, det lyder vildt. Jeg håber også det snart er ovre, men mon ikke da.
    Du ligger ikke lige inde med et tip til, hvad man gør, når hun bider i poterne, udover at fjerne opmærksomheden fra det, vel? :o) Det er jo svært at stoppe om natten.

• #9   7. mar 2011 Bare lige for at det ikke skal blive for dramatiskt, så skal hunden jo ikke arbejde med sæbespånerne eller vandet i 8 timer pr.dag ;o))

Alt er skadeligt hvis man ikke bruger det med måde, og det er vel logik at ting der desinficere ikke er noget man skal bruge tit og ofte, hvilket badning/skylning af sår ikke hører ind under i mit univers.
    Jeg har ihvertfald aldrig set nogen skader ved brug af sæbespåner ved alm. sårbehandling.
    Ligesom Henrik skriver ved brugen af Klorhexidrinen, så er det heller ikke godt hvis hunden slikker det i sig, men det er jo heller ikke det den skal, den skal "bare lige" ha badet poten så der ikke går betændelse i såret, er det blevet skyllet rent, og der ikke er betændelse i, så kan man sagtens nøjes med alm. saltvand el.destilleret vand når man skifter forbinding så man lige får evt.løs hud og andet nullerværk væk. :o)

Der hvor jeg skrev "bare lige".. i gåseøjne er pga.hendes=vuffens "had" til fodbadet/vandet.. ;o))

• #10   7. mar 2011 Uh, saltvand siger du? Jeg har apotekets saltvandsdråber liggende i små pipetter, det ville da gøre det en hel del nemmere lige at få det skyllet når der bliver skiftet.

Og ja det var bestemt ikke sjovt at få badet poten smiley Hun sad i et hjørne og jeg måtte nærmest holde hende fast med mine ben og holde hendes pote i vandet. NØJ hvor jeg ikke synes det var sjovt at skulle tvinge hende på den måde smiley Men efter ½ times "jaaa hvor er du dygtig", så måtte jeg jo holde hende fast. Mine forhandlingsmetoder var ikke gode nok GG

Men hun er da glad og på vagt alligevel :o) Hun virker heller ikke til at have helt så ondt, selvom hun ikke gider gå smiley

• #11   7. mar 2011 Åh Camilla, dine indlæg bringer da smilet frem GG
    De har generelt ingen legetøj indenfor, da vi ikke ville risikere optøjer omkring det, men det er jo mange år siden de sidst har været "vrede" på hinanden. Ikke siden de var unghunde. Så kunne da være man skulle finde noget hun kunne ligge med, for at se om det hjælper.
    Da de var små, legede de meget med stofbleer med knuder på, det kunne være man lige skulle binde sådan en op så der er "tutter" på :o) Det vil jeg bestemt prøve, mange tak! smiley

• #12   7. mar 2011 Eeeeej hold da op, du må da ofre dig for hunden!! Tsk, tsk. ;o))

• Lise N
    Lise N Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #13   11. apr 2017 vores cavelier s trædepude ligner en stiv børste er meget øm han er 12 år

• Lise N
    Lise N Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #15   12. apr 2017 Hejsa tak for dit svar . Jeg var til dyrlæge i dag med ham, det var tør hud. men hans hjerte pumpede ikke rigtigt . Det var meget dårligt , blodet cirkulerede ikke som det skal.. Så ved fælles beslutning blev han aflivet . Han havde rigtig mange skavanker . hilsen lise

Kommentér på:
Ødelagt trædepude

Annonce