{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Støtteforbinding på hund? {{forumTopicSubject}}

Kaoz ko har nu overbelastet/forstuvet sit VENSTRE "håndled" på forbenet.. Det er så "takken" for lige at have overstået en poteskade på det højre forben (rift og salt *av av*)..

Han har aflastet naturligvis, og det har så resulteret i en forvridning i venstre-skaden..

Jeg mærker intet på ham hjemme (der bevæger han sig jo ikke voldsomt hurtigt eller adræt), men på vej hjem fra turene går han helst på plads og holder hovedet lavt - smertetegn, men hvor?

Lidt spassen rundt i haven, et vrid og en hund der hopper på 3 ben - aaahhh, du har ondt i venstre ben nu... "herligt" !!!!

Poten er der intet at se på, men ledet over poten går han meget op i at vaske.
- En lille smertestillende senere og benet var ikke længere slikke-værdigt.. På Kaoz´ sprog, pillerne hjælper, jeg havde ondt før.

Jeg tænkte så - jamen skal jeg så lige lægge en støtteforbinding mon?

Lidt spas på turen og han vrider jo i det ømme led - og forlænger skaden..

Men skal det på på turen? Efter turen? Skal det ligge lige på ledet? Eller lige under måske?

Skal jeg egentlig hellere lade det være? For en smule spas er svært at holde en glad og forårskuller hund fra, og det forlænger jo bare skaden og ro-perioden..

Erfaringer søges..

Ps.. min hund siger intet til forbindinger overhovedet, så han går ikke anderledes af at blive bundetlidt ind.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støtteforbinding på hund?
  • #1   7. mar 2011 Og han hæver ikke op.. ikke noget jeg uden videre kan se i hvert fald.

    Ledet bliver ikke varmt heller, kun oversavlet ; )

    Det er "kun" at se på vej hjem fra turen hvor han jo naturligvis har brugt benet i 30+ min på ujævne flader og i et andet tempo end hjemme i stuen..
    - Og så meget at se efter hans spasseri i haven..


  • #2   7. mar 2011 Ingen bud?

    Bare tanker om det er bedst at give det på eller ej? Og hvor på benet det evt skulle sidde?


  • #3   7. mar 2011 Jeg tror ikke du får den store effekt ud af en forbinding.. Det bedste er nok bar at give ham ro i benet så han kan hele

  • #4   8. mar 2011 jeg ville tage ham til dyrlægen og få ham kontrolleret. det kan lige så nemt være ryggen den er gal med i kraft af at han holder hovedt lavt og skifter hvor han halter. Hvis han har været aflastet og dermed lagt vægten anderledes, har han også brugt rygmusklerne anderledes, og ergo belastet ryghvirvlerne anderledes.
    Tror ikke forbinding ville have nogen effkekt... Ved godt tur til dyrlæge er lig med dyrt, men trykskader kan hurtigt udvikle sig.
    på den anden side set går jeg også med livrem og seler, og arbejder på et dyrehospital, så har nok et anderledes syn på det her med at tage hunden til dyrlægen;)


  • #5   8. mar 2011 Janie - Han har ingen rygsmerter, og ja jeg er sikker..

    Det er helt tydeligt at det er den underste del af forbenet der er ømt, der er ingen promlemer i nakke, skuldre eller ryg..

    Han spasser på ryggen, ruller sig og spæner afsted (ikke lige nu, han bliver holdt i ro).. Når han laver en forkert bevægelse med det ene ben er det tydeligt at det er idet han får ondt i benet..

    Jeg tager gerne til dyrlæge hvis jeg ikke synes at "ro" virker, men før jeg har prøvet det er det det eneste min dyrlæge ville beordre =)


  • #6   8. mar 2011 Jeg ville binde den ind ved gåtur og evt tage det af igen, når hunden er inde. Eller måske bare have det på hele dagen og så tage det af til natten. Jeg ville ligge forbindingen omkring leddet og evt massere let omkring på musklerne over og under leddet, hvis hunden gider have det.
    Mvh Rikke og god bedring med patienten ;o)


Kommentér på:
Støtteforbinding på hund?

Annonce