{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Hyler og gør når han er alene.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Har virkelig brug for nogle gode råd, evt. om I selv har oplevet noget lignende med jeres hunde..

Jeg har en DSG, en hanhund på snart 6 år.
Så snart vi går ud af døren, piver og hyler han..
Min underbo siger at hyler hele tiden når vi ikke er hjemme.
Lige nu er jeg hjemmegående, så han er ikke alene mere end 3-4 timer om dagen..
Jeg prøvede at købe DAP-stikket, som udskiller feromoner, men synes ikke at det virker.

Det er frustrerende at vide at han bare står og hyler,
jeg skal starte på arbejde næste uge - og kan ikke lide hvis han så står og hyler når jeg er væk - og det er også generende for de andre i opgangen smiley

Han har aldrig gjort det før, dog har han altid været fuldstændig oppe og køre når vi kom hjem, og er meget afhængig af os - han har haft et hårdt liv, hvor han har stået i en hundegård, uden at få kærlighed eller få lov til at sove indendøre..

Undskylder det lange indlæg, men har brug for råd..

KNUS Monica smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyler og gør når han er alene..
  • #1   7. mar 2011 Ændringer i hverdagen kan godt give en voksen hund den slags reaktioner. Prøv at få noget ro på jeres liv og start så forfra med alene-hjemme-træningen. Hvis du skal starte på arbejde mandag, så få nogen til at hjælpe dig med at passe hunden, sådan så han på intet tidspunkt bliver utryg.
    Held og lykke smiley


  • #2   7. mar 2011 Det sjove er bare, at jeg jo har haft arbejde før, hvor han var alene 6-7 timer om dagen.. Og der hylede han ikke.
    Han har hele tiden været en meget nervøs hund, og der går længe før han knytter sig til nogen fremmede.. læste lidt om angst osv hos hunde, men har ingen erfaring indenfor dette område..


  • #3   7. mar 2011 Det er heller ikke noget let område. Nogle hunde stresser over det mindste. Jeg er pt på barsel og Lúa glemmer helt hvordan man er alene hjemme ind i mellem. Det skal virkelig vedligeholdes her.
    Hvis du er DKK-medlem kan du kontakte deres adfærdsbehandlere gratis.


  • #4   8. mar 2011 Ville helt klart følge "Nicolai & Malene - med Kennel Mesmocan !" råd i henhold til at starte forfra med alene hjemme træning. Det kunne godt lyde somom hans dagsrytme er ændret i kraft af at han før har været vant til at være alene hjemme 6-7 timer, og nu kun 3-4.

    Jeg ville måske også overveje at få ham tjekket for om han har ondt nogen steder, hvis det ikke virker at træne ham:)
    held og lykke med det


Kommentér på:
Hyler og gør når han er alene..

Annonce