{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Slanke-kur - hjælp. {{forumTopicSubject}}

Vi var til dyrlægen i torsdags, hvor Quila fik sin årlige vacc og sundhedstjek. Han sagde alt så rigtigt fint ud, altså lige pånær hende vægt. Hun vejer 38,9 kg. Sidste år vejede hun 32, men hun er også først fyldt tre år d. 2 februar i år. Dyrlægen anbefalede at hun skulle tabe sig, så det vil vi følge.

Jeg er begyndt at opveje hende foder nøje, og så har jeg langt en halv time / tre kvarter oven i vores daglige gåtur.

Idag prøvede jeg så at tage en cykeltur med hende, på en ubefærdet vej. Jeg vil gerne vide om det er godt?
Er det ikke noget med hun ikke må løbe hurtigere end "trav" ?

Jeg sætter et link ind, så i kan se om det jeg gør er korrekt eller forkert.

http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=31286

Vi vil også have hende ud at svømme, men da det er alt for koldt endnu, må dette vente, da vi ikke har bil og derved mulighed for at køre til en svømmehal.

Hvad kan vi ellers gøre?

Tak for du gad tage dig tid til at læse hertil smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slanke-kur - hjælp.
  • #1   8. mar 2011 I kan skifte hende til et mere fedtfattigt foder?
    Nu ved jeg ikke hvad i fodrer med i dag?

Jeg har selv en hund der tager NEMT på - især efter hun er blevet steriliseret. Hun blev også pludselig meget tung..

vi skiftede til Olivers Weight Loss og var meget påpasselig med hendes fodermængde (dvs. trække alt fra fodermængden hun fik ud over)
    Hun har været glad for foderet, er gået pænt ned i vægt og virker ikke sulten i løbet af dagen.

• #2   8. mar 2011 Jeg spurgte også dyrlægen om jeg skulle skifte til et mere fedt fattigt foder, men han mente at det ville være nok med at afveje foderet - så det tror jeg vi starter med. Det er et fint alternativ, og bærer vores nye træning og fodermængder ikke frugt, er det klart første tanke at skifte foder smiley

Tusind tak for dit svar smiley

• #3   8. mar 2011 Oki - jamen så er det jo bare i gang smiley

Har I sat hende lidt ned i kost så?

Det er så pokkers nemt at få de ekstra kilo på - men at få dem af... det er straks værre hehe

man skulle være hund - så andre bestemte kost og mængde.. så kunne vi andre nok også komme nemmere ned i vægt hehe

• #4   8. mar 2011 Det er det nemlig smiley

Ja hun er sat lidt ned, men er også blevet mere fysisk aktiv, efter krav fra mig smiley

Jeg havde slet ikke set det, så det kom faktisk lidt bag på mig hun var så overvægtig. Men synes bare det er vildt hvis hun skal ned på de 32 igen..

Hehe ja det ville mange have glæde af. Jeg selv har det lige omvendt, jeg kæmper med at holde min vægt oppe hver dag, men hvis der var en som lavede mad og holdt mig i streng kostplan, ville det måske også se lidt anderledes ud smiley

• #5   8. mar 2011 Hmm... mener dyrlægen hun skal smide ca. 6-7 kg?
    På videoen synes jeg ikke hun ser 6-7kg for stor ud...

Men... som hovedregel skal man kunne mærke ribenene med hænderne, uden at skulle trykke en masse når man mærker hen af siden.
    Altså de skal ikke kunne ses - men mærkes uden en masse fedt udenpå dem.

Det er altid lidt svært selv at vurdere selvfølgelig. Og som udgangspunkt ville jeg følge dyrlægens anvisning

Jeg synes bare lige 6-7kg er meget hehe

• #6   8. mar 2011 jeg begynte at måle op foderet på min tæve , men det hjalp ikke så meget da hun ikke kan motjonere hårt pag korsbåndsoperation...

Men nu efter 2 mnd med honnør mad så kan jeg se at hun har tabt sig smiley
    og hun virker meget tilfreds smiley

lykke til smiley

• #7   8. mar 2011 Han sagde godt nok 5 kg, men jeg synes stadigvæk det er for mange, men nu må vi prøve. Tusind tak for de gode råd, så vil jeg begynde at mærke mig frem smiley

Det lyder rigtig dejligt, tillykke med vægt tabet :o)
    Mange tak - det bliver spændende at se hvordan det kommer til at forløbe sig smiley

Kommentér på:
Slanke-kur - hjælp.

Annonce