Fransk Bulldog - Dårlig mave :( {{forumTopicSubject}}
Hej allesamme.
Min lille Rocky har haft dårlig mave i lang tid, det startede egentlig for en måned siden hvor vi gik til dyrlægen og han vil noge antibiotika og så hjalp det hurtigt, men for omkring 10 dage siden fik han det igen og det skal lige siges det er meget blandet nogle dage kan det være nogenlunde pænt og andre dage kan det være næsten vand
Vi gik til dyrlægen igen fordi der begyndte at komme blod i afføringen, det er det sidste der kommer ud af ham som er blod! Han fik så antibiotika igen og binyrbachmol ( Staves??)... Vi var så til kontrol i går og han var egentlig ikke så bekymret for ham, men mente det nok var fordi han ikke kunne tåle hans hvalpefoder, så når hans mave er i orden skulle han over på voksen foder!
I den tid han har haft dårlig mave har vi kørt med ID skåne kost hvilket vi stadig gør. Vi skal til kontrol igen om 10 dage igen fordi han ville se hvordan det blev når han stoppede med medicinen.. I dag er så sidste dag med pillerne, men han har stadig sådan lidt cremet afføring og stadig blod i
- Dyrlægen sagde at hvis det ikke blev bedere skulle jeg tage en afføringsprøve med næste gang og hvis den ikke viste noget skulle han så ha taget blodprøver, men er der nogen af jer herinde der har prøvet noget lignende???
Dyredoktor mener jo jeg ikke skal være så bekymret, men det kan man jo ikke lade vær med
Hvad siger I ???
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.540
Jeg skiftede foder til noget uden korn osv., hvilket har resulteret i fin afføring
Så din hund kan evt. ikke tåle foderet? Har du prøvet med andet foder?
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 103
Julie P - Nej, Ulrich henne ved Østergaards dyrklinik nævnt det først i går og sagde jeg skulle tage en med næste gang :s - Nævner lige dyrlægens navn fordi jeg kan se du har anbefalet dem til en anden
mar 2007
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Det hedder forøvrigt binyrebarkhormon
mar 2007
mar 2007
mar 2007
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
ha mine svar i baghovedet i denne tråd hvis det fortsætter
mar 2007
mar 2007
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
Sumo havde en rigtig grim omgang med maven for nogle måneder siden - kan ikke helt huske det - måske er det ved at være et halvt år siden... Men det var også meget blød afføring - som så blev til nærmest vand og til sidst kom der også blod :o( føj hvor var vi bange....
Her er hvad vi gjorde:
Vi prøvede med skånekost fra dyrlægen - uden effekt :o( og zoolac - uden effekt.
Til sidst fik han 24 timers faste og en omgang Canikur og så over på skånekosten igen - og så fik han det meget, meget bedre :o) han fik skånekosten til hans afføring havde været fin i 1 uge - og så gik vi langsomt over på hans normale foder igen....
KH Mijanne
og rigtig god bedring
mar 2007
Mange tak Mijanne - Må jeg spørge hvad Canikur er ?? Er det noget jeg kan snakke med dyrlægen om ??
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
KH Mijanne
ps og hold os endelig opdateret om den lille mand ;o)
mar 2007
Skal selvfølgelig nok holde jer opdateret
Fransk Bulldog - Dårlig mave :(