{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.720 visninger | Oprettet:

regler kontra snyd !!!!!!!! {{forumTopicSubject}}


jeg har været frosset tja der er koldt på toppen men helt okay den tager jeg osse med smiley Je g skrev til en anonnonce at det var lånte fjer hun smykkede sig med og det endte med en kold tid i et døgn. Ja der står følgende i alle annoncer:VIGTIGT - Skriv kun hvis du er interesseret i varen! Useriøse henvendelser medfører frysning af din brugerkonto. Useriøs var jeg langt fra men jeg havde ikke interresse i annoncens tilbud så derfor!
Tja så er det måske osse ligegyldigt at den pågældende annonce er fuld af lånte fjer ? hvis i ar set annoncen og set hvad jeg skrev til annoncens ejer vil i kunne forstå mig ! Annoncen er bygget således op at det virker som om at det drejer sig om en hund fra kennel XXXXX !!!! denne hund er blevet iflg. annoncen parret med en anden FCI hund (som ikke nævnes ved kennelmærke) og deraf afkommet som nu skal stå til avlstjenste. BXXXX SXXXX (kennelnavnets ejer) er fuldt klar over mit indlæg og jeg har sendt en kopi af mit indlæg til hende og hun kontakter HG når hun vender tilbage fra Cruftustillingen som hun deltager på med en hund af sit opdræt i denne weekend! BXXXX har flere gange fået stoppet annoncer på bl.a. gi pote, dba og gul og gratis fordi der refereres til hendes kennelmærke uden at annoncens ejer har nogen form for tilhørsforhold til BXXXX.

Jeg ville sgu osse blive særdeles sur og anstrengt hvis man satte en annonce op på denne måde med referance til mit opdræt og mit kennelmærke. Hvis hunden der bliver udbudt til alvstjenste var en SXXXX hund så var det en hel anden side men denne er kun et stk tavleløst afkom som ejeren af annoncen vil tjene lidt på. Skal vi kennelmærkeopdrættere og BXXXX i særdeleshed, som er FCI dommer ligge ryg til at andre høster på vores arbejde ved at udbyde tavleløse hunde til avl med referance til vores kennelmærke.
Hvad synes i ??????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler kontra snyd !!!!!!!!
  • #2   11. mar 2011 nej det er en hanhund som annoncens ejer selv har lavet, efter en han fra den kennel som hun nævner ved navns nævnelse og som hun skriver en FCI tæve (her nævnes ikke noget kennelmærke eller navn) så det hun stiller til rådighed er en tavleløs han.

  • #3   11. mar 2011 Velkommen tilbage fra fryserland.
    Og jeg forstår godt både dig og div opdrættere bliver mugne over den annonce.
    Jeg ville selv have blevet rimelig gal i skralden , hvis det havde været mit navn der blev misbrugt.


  • #4   11. mar 2011 Forøvrigt fint af kennel xxxx er orinteret.

  • #5   11. mar 2011 min løsning er at man kun må nævne hundenes kaldenavn hvis man ikke selv har opdrættet dem punktum finale og dette skal gælde både for den enkelte hund og de forældre evt. hvalpe har. Hvis det er en tavleløs hund så burde det heller ikke være tilladt at skrive race, det må folk så gætte udfra evt. billeder. Har man så yderligere oplysninger må de sendes til evt. interressede i en PB eller en E-mail.

  • #6   11. mar 2011 Oplysning annoncen er stadig på og indeholder stadig referance til kennelen.

  • #7   11. mar 2011 Velkommen tilbage :o) Krumme blev også frosset af samme grund ikk?

    Yep I overtrådte reglerne i den annonce, men kan godt forstå jer!


  • #8   11. mar 2011 *Kai* ja men hvorfor nævner man kun at faderen til hunden er fra kennel XXXXX og at moderen er en FCI tæve ØHHHHH FCI tæver plejer da osse at have et navn smiley min spekulation er: må vi ikke vide hvad den tæve hedder fordi at man ved et evt. søg på hundeweb vil erfare at tæven måske ikke kan avlsgodkendes (læs har fejl og mangler)

  • #9   11. mar 2011 Er der andre end mig der har fået kold mås pga denne annonce ? hvis Krumme har: så er hun hermed min allerbedste HG ven

  • #10   11. mar 2011 Ghita : Forstår godt din harme.
    Men du mener vel ikke at man kun må nævne hundens navn hvis man selv har opdrættet den ?
    Jeg kunne feks godt købe en stamtavlehund og få ham avlsgodkendt.. Så er hans fulde navn da relevant... Eller hvad ??

    Og jeg synes da så bestemt hundens race eller racer er yderst vigtige når man skal købe / sælge en hund.. Uanset om kræet er med eller uden tavle


  • #12   11. mar 2011 Tina og Alex N Det er ikke den navngivne hanhund fra kennel XXXXX som hun sætter til avlstjeneste men et stk hjemmelavet talvløst afkom

  • #13   11. mar 2011 En der vil komme med hint til hvilken race der er tale om ? Bliver da nysgerrig nu

  • #14   11. mar 2011 Tror ikke man kan stoppe det

  • #15   11. mar 2011 Jeg tør sgi ikke skrive racen her :))))) skal ikke have en kold weekend nu der endelig kommer sol og varme

  • #16   11. mar 2011 Frk. Rollo - Westietosse
    Det er jo ikke den hund hun nævner i annoncen som folk får en parring med men et stk tavleløst afkom.
    *Kai* hvordan vil du forhindre folk i at lave tavleløs avl på evt. afkom fra dig ? du kan få dem til at skrive under på tro og love, sætte dem bod i udsigt men sket er sket og hunden eksisterer altså og man benytter sig altså af en andens kennelmærke til at ligitimere tavleløs avlshan


  • #17   11. mar 2011 Haha fair nok Ghita, kan godt forstå du ikke vil ud i kulden, igen smiley

  • #19   11. mar 2011 Maj-Britt *DKK snob *

    Fin detail du har fået ind i dit indlæg LOL


  • #20   11. mar 2011 Ghita HIT(wo)man for tavlemafiaen *: Ja som om det gør en hund mere værd. Det er respektløst og misbrug af den andens kennelmærke (i mine øjne), men alle trix gælder åbenbart når der laves sådan noget for at tjene et par skillinger...

  • #21   11. mar 2011 Hahah Maj-Britt, hvor er du bare genial smiley

  • #22   11. mar 2011 hahaha Maj-Britt, du er herlig ;o)

  • #25   11. mar 2011 Maria Dilling ( Petphoto )
    Hunden har ikke DET navn !!!!!!! den er tavleløs !


  • #26   11. mar 2011 *Kai* det er da ikke ok kun at skrive den enes navn og kun skrive FCI tæve om den anden !!!!!!!

  • #30   11. mar 2011 Ghita: Jeg har set annoncen og forstår dig til fulde! Og du har så fået en ny bedste ven, for Krumme røg samme vej..
    Jeg bliver mopset over, at sådan noget er tilladt på HG - og ikke mindst at man ryger ud i kulden for at påpege det.


  • #34   11. mar 2011 Det da klart at opdrætter evt bliver sur,,men havd kommer det jer ved? man ku måske have fortalt opdrætter det og så lade det være op til vedkommende?

    Men kai har ret der er jo ikk noget ulovligt i det annonce ejer gør??


  • #36   11. mar 2011 Gør det ikk?? nå nej du må gerne blande dig i alt ejg må bare ikk

    Pionten for mig er at jeg aldrig lærer at forstå hvorfor nogen har den fornemmeles at de skal kommentere alt og alle ting og lege dommer og melde osv..jeg har måske bare mere at tage mig til


  • #37   11. mar 2011 Eller knap så høj moral/etik, når det kommer til avl??

  • #38   11. mar 2011 jeanette-Antisnob:-)) N

    Opdrætteren er til fulde klar over denne annonce og tager kontakt til HG i næste uge hvor hun kommer hejem fra Cruft. Det er svært at gøre noget når man er i England uden PC adgang og jeg har hendes fulde opbakning til at skrive som jeg gør smiley Nej det er ikke ulovligt iflg. HG's regler men iflg. alm. lovgivning om reklamer er det ikke tilladt at indrage andre firmanavne i en reklame hvis produktet ikke er fra disse. Dette kaldes normalt for vildledning .


  • #39   11. mar 2011 jeanette-Antisnob:-)) N: Måske fordi det er at p*sse på andres arbejde?

  • #42   11. mar 2011 JO det er ulovligt at inddrage et andet firmas navn i en annonce/reklame for et produkt hvis ikke man har tilladelse fra firmaet. Et kennelmærke = et registreret firmanavn og må ikke bruges af andre end indehaveren. Derfor er annoncen/rekalmen for den tavleløse avlshan ulovlig

  • #43   11. mar 2011 Jeg ville blive STIKTOSSET!
    Og jeg ville blive rigtig glad hvis I stillede op for mig i sådan en annonce.

    Så jeg syntes det er hæderligt det I har gjort Ghita - tomlen op herfra.


  • #44   11. mar 2011 Altså. Reglerne bortfalder jo ikke bare fordi man er moralsk forkæmper. Der bliver altså ikke holdt en hånd over brugere bare fordi jeg er enig med deres synspunkt. Der er masser af andre muligheder for at få fjernet en annonce - selv at bryde reglerne ved at udhænge og skælde ejer ud er ikke en af dem.

    Det er super at der er taget kontakt til opdrætter, men da det ikke er ulovligt at skrive ens hunds forældres navne bare fordi den er tavleløs, hverken i forhold til HG's regler eller gældende Dansk lovgivning, er det ikke noget HA'erne kan blande sig i, uanset hvad vi synes på et personligt plan. Jeg ville personligt også hidse mig op, men det ville jeg få min eller DKK's advokat til at se på det da jeg hverken ejer hunden eller kender nogen lov der direkte forbyder at hundens kennelmærke nævnes.

    Så ja, umiddelbart er det "helt i orden" (omend rimeligt latterligt hvis man ikke går op i tavler) at man skriver at ens hund er efter hanhund X, hvis det er sandt. Hvis man endda selv har købt og betalt hund X bliver det endnu sværere at argumentere imod at man poster dens navn og herkomst.

    Hvis dette skal ændres er det admin der skal tages fat i, evt via HA'erne, men det er der umiddelbart ikke nogen der har forsøgt endnu?

    Det ville være noget andet hvis sælger forsøgte at får det til at se ud som om hunden selv er fra den opdrætter uden at være det - og det er ikke tilfældet. Der står blot at faderen til hunden er, og så vidt jeg kan læse mig til i alt det her er det sandt.

    Så længe der gøres ad de rigtige kanaler - HA'ere, Admin, kennelklubber, politi, opdrættere, whatever, så må man klage alt hvad man vil, men annoncerne er ikke stedet. Jeg har som antydet ikke modtaget nogen begrundet klage på den annonce, og har ikke kendskab til at nogen af de andre HA'ere har, så der er ikke kommet noget videre til admin, og der vil ikke ske noget-som-helst.

    Jeg vil rigtigt gerne høre fra opdrætter så jeg kan formidle den kontakt, eller også må hun bruge ris/ros kontaktformularen, men indtil da må jeg bare være røvhullet der accepterer at det umiddelbart ikke er ulovligt at skrive hvem ens hund er efter og agere ud fra det.


  • #45   11. mar 2011 LOL Tine*med de skønneste mopser* har du mus så må du kæmpe selv de bider ikke ! håber bare opdrætter får en rigtig god tur på Cruft helst med en fed oplevelse og et suverænt resultat.


  • #46   11. mar 2011 Aini som du ser skriver jeg ikke nogen steder jeg ikk kan forstå "opdrætter" bliver gal eller lign vel??
    Men jeg kan ikk se det er andre folks opgave som søster skriver at være moral prædiker...og nej det sørme ikk ulovligt at skrive hvem ens hund er efter selvom man ikk vidergiver samme stamtavle,,om man kan lide det eller ej


  • #47   11. mar 2011 Klar udmelding Søster HA

    Det var da værd at gruble over


  • #48   11. mar 2011 jeanette-Antisnob:-)) N: Selvfølgelig kan man lade være med at blande sig, men kan godt følge dem der gjorde det, netop fordi sådan en person blæser frem med et kennelnavn i sin annonce, dette kunne hun gemme til pb, det er jo ikke ligefrem fordi hun er seriøs avler, der ville det være forståeligt man skriver sådanne oplysninger. Som Maj-Britt er inde på, hvorfor stod der ikke rigtigt noget om tæven? altså hvis det var så Vigtigt at fortælle om forældrene til den tavleløse han.....

  • #49   11. mar 2011 *Charlotte DKK, Ej en snob . .: Er enig!

  • #50   11. mar 2011 Vi kan lynhurtigt blive enige om at det er totalt ligegyldigt når man avler uden papirer, men hvem skal bestemme og kontrollere hvad du må skrive af navne i en annnonce? Og hvad med dem der avler med tavle, hvor opdrætter måske ikke er så pjattet med den kombi man har valgt - eller en lignende situation hvor opdrætters navn bruges på noget som opdrætter ikke selv ville lave?

  • #51   11. mar 2011 Tror nu heller ikke der er nogen der har noget imod der f.eks. i en annonce står: Hvalpe sælges, mor er bla bla, far er bla bla, de er stambogsført i bla... ;o) netop fordi det så ikke er useriøs halløj ;o)

  • #53   12. mar 2011 Godt skrevet Krumme :o)

  • #54   12. mar 2011 Præcis Krumme!

  • #55   12. mar 2011 sådan Krumme thumps up smiley

  • #56   12. mar 2011 Det er ikke spor fedt når ens hvalpe bliver brugt til useriøs avl.

    En af brugerne herinde købte faktisk en af mine hvalpe fra den første ejer - en langhåret schæferhund fra et kuld hvor 3 røg på HD - tæven, der var mor til hvalpene, blev øjeblikkeligt taget ud af avlen, men skaden var jo desværre sket.

    Men den nye ejere af den langhårede hanhund havde INGEN skrupler ved at avle løs på ham - på trods af at jeg kunne oplyse om kuldets samlede HD status - "for ham her fejler ikke noget .."
    Og så skrev kvindemennesket, at hun lavede "sunde, langhårede schæferhunde uden den krumme ryg .."
    Ja, godmorgen åndssvag ! Hannens far var årsvinder på HAS og 100% renavlet udstillingshund - så man kunne vel med alt rimelighed forvente at hvalpen ikke bare var beamet ned fra Mars og en helt ny type af schæferhund.

    Nope - giver INTET for avl uden tavle - det er ganske enkelt for useriøst !


  • #57   12. mar 2011 Enhver kan princippet lyve om deres hund. Om den har tavle, og hvilken har vi ingen beviser for herinde. Vi går bare naturligt ud fra at det er sandt indtil der er noget der indikerer at der er tale om løgn. Ligeledes med annoncerne.

    Som jeg læser det fra dem der kender til sagen er det hellere ikke tilfældet at der lyves om at den specifikke hund er inde over, så det er en moot pointe i denne forbindelse. Ønsker folk at HG indfører dokumentation og tilladelser på al udlagt info kommer det også til at ramme folk med stamtavler, for man er ikke automatisk mere ærlig fordi man skriver "ja" i et felt på en hjemmeside.

    Hvis folk reelt mener at der lyves, jamen så send noget der underbygger det, så tager vi det op. Alt det her "kunne i princippet være" kan vi ikke slette annoncer for, for alle annoncer "kunne i princippet være" løgn på en-eller-anden måde. Ejeren af den navngivne hund må frem og sige at den ikke er i linje med hunden i annoncen, og så tager vi den derfra.

    Som sagt, jeg skal gerne formidle kontakten mellem opdrætteren og admin, men det er også det eneste sted der kan komme en beslutning fra i forbindelse med denne sag. Hvad alle vi andre mener er fuldstændigt ligegyldigt, for umiddelbart er der ikke brudt nogen regel.


Kommentér på:
regler kontra snyd !!!!!!!!

Annonce