Hårtab på min Lhasa {{forumTopicSubject}}
Hej
Min kære Molly er en Lhasa Apso som er begyndt at fælde helt utrolig meget og det falder af i store totter. Normalt fælder racen ikke overhvoedet, men Molly har store skaldet pletter på den ene side af ryggen.
Jeg giver hende hvalpefoder og sprøjter lakseolie ned i maden for at styrke hendes pels, syntes bare ikke det hjælper. Dyrlægen siger at han godt kan give hende en sprøjte for det, men det er kun for min og syns skyld og ikke hundes, hvis han skulle gøre det.
Der er ikke sår eller noget på det, og hun klør ikke i det...
- Tror hun har fået "gammelmandssyndrom" - altså måne... på ryggen
Er der nogle af jer der har nogle råd til hvordan man på en naturlig måde kan få gang i hendes pels igen?
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.156
Det kan jo være en pokkers masse ting, der er skyld i de bare pletter, lige fra hormonelle forstyrrelser, parasitter til allergi
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
sep 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 203 Svar: 1.081
Men nu er det blevet ret voldsomt - lige nu er der et plet på størelse med en mandehånd hvor hun stortset er skaldet... heldigvis dækkes det med noget at det andet går som går ned over pletten, men det godt nok ikke kønt da.
Jeg skal støvsuge ca hver dag og kan gå og samle totter som er på størrelse med en babyhånd...Men ja, det kunne da godt være jeg lige skulle forbi en anden dyrlæge og høre hvad de mener om petten
sep 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 203 Svar: 1.081
tænkte at der måske var andre der lige havde en ide om hvad man kunne gøre.. må bare prøve dyrlægen igen
Hårtab på min Lhasa