{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Altid bedre for hunde at være flere? {{forumTopicSubject}}

Hej HG Hvad er jeres erfaringer med to hunde. Bliver hund nr 1 altid gladere for familie forøgelsen, eller er det mere for vores skyld. er de egentlig glade og tilfredse med kun en menneske flok? Hvad er jeres erfaringer? Vi overvejer hund nr 2, men er meget usikker på om Klunte vil synes om forøgelsen. På den ene side, vil det jo give hende hundesleskab og nogen at lege med. På den anden side er hun meget glad for sit legetøj og ikke meget for at dele det med hundegæster. Så vil hun blot opfatte det som konkurrence eller vil det bidrage positivt til hendes hundeliv?? Skal selvfølgelig være en hun som hun kan omgåes. Var egentlig mest til en han hund, men lige nu er der en skøn Corgi tæve på et år, der mangler et hjem og ville passe os godt ikke at skulle starte med en hvalp. Hvad er jeres erfaringer???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Altid bedre for hunde at være flere?
  • #1   15. mar 2011 skal lige passe lidt arbejde, håber I allogevel giver jer tid til at dele ud af erfaringerne....

  • #2   15. mar 2011 Vi har altid haft 2 hunde af gangen og de har uden tvivl haft meget glæde af hinanden. Men der er også hunde som fungerer bedre som enehund. Det er en vurderings sag. Man må kigge på sin egen hund g vurderere hvordan den normalt er med andre hunde osv. og så må man kigge på hvilken race der vil passe ind til jer og den anden hund. F.eks. vil en meget reserveret race måske ikke være den bedste at sætte sammen med en anden. Det meget svært at vurdere og det noget man må gøre op med sig selv. Og så er det en god ide at have en back up plan hvis hundene ikke kan enes. Kender ikke til corgier eller din hund så vil ikke udtale mig om hvad der er bedst for dig.

  • #3   15. mar 2011 Her i december fik vi en hvalp.

    Nuser var træt af ham i starten fordi at han ikke helt vidste hvad han skulle syntes om det. Men nu leger de sammen og Nuser nyder hans selskab, især på gåture smiley Men selvfølgelig kan han blive træt af alt det hvalpede, men det går jo over på et tidspunkt.


  • #5   15. mar 2011 Anne-Kathrine.
    Man kan ikke skære igennem, og sige hvad der er bedst. Man må se godt på sin egen hund: Er den glad for andre hunde? Og derefter må man forsøge sig frem.
    Jeg har en pekingeser-han på to år, som har været alenehund siden han var hvalp. Pludselig ryger vi ind i en lille gravhund, også han på seks år, som akut mangler et nyt hjem, tid til aflivning er bestilt!!! Vi vælger at tage ham, og har nu haft ham i to uger, og de to hunde trives MEGET fint sammen. Selvfølgelig har der været lidt tilpasningssituationer, men absolut ingen problemer .


  • #6   15. mar 2011 Min Lady var ikke glad da vi fik hund nr 2, først nu efter et halvt år er de begyndt at nyde hinandens selskab.

    Jeg tror nok jeg ved hvorfor, har haft en del hunde i pleje/opdragelse inden jeg har fundet nye hjem til dem. Så hun har oplevet hunde der kommmer og hunde der forsvinder


  • #7   15. mar 2011 Vil ik mene de altid blir gladere ved at vær to, men de har som regel meget fornøjelse af hinanden... Har man kun en hund, er det vigtigt at den er sammen med artsfæller ind imellem smiley De to jeg har nu, er ik altid lige gode til at enes, men de nyder hinandens selskab fuldt ud smiley

  • #8   15. mar 2011 Skal lige siges at jeg har 3 hunde sammen. 2 labrador mixes og en chihuahua. alle 3 hanner men kun den lille der ikke er kasteret. De går alle fint sammen men mest de store der har noget ud af hinanden. Men de kan alle 3 lege nede på gulvet

  • #10   15. mar 2011 Var helt sikkert også for at få så mange erfaringer som muligt på banen. havde tænkt mig at få en adfærdsterapeut til at vurdere hende først. For tror nemlig hun minder meget om Maj-Britt Juice og det egentlig passer hende fint at være ene prinsesse på slottet og måske bare vil dulme min dårlig samvittighed at hun ikke skal være helt alene.
    Men hvis I gider så endelig flere erfaringer, meget gerne med tempramenter på hundene og hvorfor i mener du Nyder/ikke nyder at være to..


  • #12   15. mar 2011 Det kommer helt an på hunden. Mine drenge nyder hinanden, men nogle gange kan jeg da godt tænke om Balto ville have det bedre hvis han stadig var alene. Men så tager de sig en tonser i haven de to rødder, også er al tvivl væk. *S*

  • #13   15. mar 2011 Anne-katrine: Rigtig god ide med en adfærds dimmer inde over smiley

  • #15   15. mar 2011 Min Nikky var for at vi sendte Citha tilbage med det samme vi fik hende, hun ville ikke engang snuse til hende, men Citha var ligeglad hun elskede Nikky fra første øjeblik og stille og roligt blev Nikky tryk ved hende og de begyndte at lege, ligge sammen på gulvet ikke i kurven, der trække Nikky grænsen og Nikky vil stadig gerne ud med far uden Citha er med, Citha venter derimod altid på Nikky skal komme med.
    Så jo de har stor glæde af henanden, men Nikky kunne sagtens have forsat med at være alenehund og Citha ville nok ikke have trives så godt som alenehund og havde Citha være bare lidt mere dominerende havde det ikke gået, Nikky tager det meget ille op hvis Citha ikke overholder spillets regler og leger for vildt eller forskrækker hende.
    Jeg ved så med mig selv, at jeg sikkert aldrig vil have en hund alene mere, jeg har det meget bedre med de er 2 der kan underholde henanden og se dem lege og snyde henanden er jo guld værd.


  • #16   15. mar 2011 Jeg har kun 1, og har vaklet mellem at lade hende være enehund eller få en mere. Men kan slet slet ikke bestemme mig.
    Kan sagtens se fordelene, men ved ikke om Zenta helst vil være enehund ?
    Men samtidig er det jo os synd, hvis hun ville få rigtig meget glæde af en anden hund.

    Men Zenta er meget mor hund og ved sku ikke om hun vil dele mig med nogen smiley

    Så jeg er stadig i tænkeboks.


  • #17   15. mar 2011 Nu som medløber DKK snob. .
    hvad med at få en hund i pleje så kan du se om det måske vil gå?


  • #18   15. mar 2011 Det ville helt klart være en mulighed Trine, sådan for en periode, men ved sku ikke smiley Synes os det kræver lidt fri fra jobbet at føre to hunde sammen og sådan. SÅ en del ting skal jo passe sammen.
    Men vil overveje hund nummer 2, da jeg har pladsen, haven, pengene, overskudet og ingen max antal dyr smiley


  • #19   16. mar 2011 Vores erfaring er at 2 hunde er bedst (hos os). For det første syntes vi at det er en stor fornøjelse at se deres leg og forskellige personligheder sammen. Vi har ikke så dårlig samvittighed når vi er nød til at lade dem være alene hjemme. Når dét er sagt, skal man selvfølgelig også huske på at det dobb. mad/dyrlægeregninger og ikke mindst mere rengøring:-) Men det er det hele værd, ihvertfald hos os:-)
    Held og lykke:-)


  • #20   16. mar 2011 Her fungere 2 hunde også bedst. Lilly var også en enehund, troede jeg. Til jeg fik Silas og hun livede op på en helt anden måde. Tror ikke hun vil indrømme det, men hun elsker at have Silas omkring. Hvis han er væk nogle timer, sidder hun bare og stirre ud i luften til han kommer tilbage smiley

    Silas fungere bedst sammen med andre hunde, men han har self heller aldrig været vant til andet smiley


  • #22   16. mar 2011 Maj-Britt jeg tor du har helt ret, er også bare lidt mit bløde hjerte der løber af med mig... Kan ikke tåle at se en Corgi der mangler et hjem smiley Under alle omstændigeder ingen beslutninger før vores lille "date" her i april med Lillen smiley

Kommentér på:
Altid bedre for hunde at være flere?

Annonce