udflåd fra tæve {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Honey er min første tæve - jeg har altid haft hanhunde.
I.f.m. jeg har ordnet hende o.s.v. til udstilling i dag, sad der pludselig en lang elastik af slim på børsten. Jeg var ved at frisere hendes "bukser".
Jeg kan se at det er udflåd, da der sidder lidt omkring kønsåbningen.i Ikke meget - men lidt, hun er lidt klistret lige omkring,
Hun ophørte med løbetid for ca. 14 dage siden.
De sidste par dage har hun virket lidt mere mat end ellers - men har da været livlig på vores ture, og spist fint. Jeg troede det var hendes tænder ( hun har overbid ). To hjørnetænder går nemlig op, og rammer tæt på tandkødet i overmunden........
Men - er det normalt en tæve har flåd i en mængde, så det hænger en elastik ned ?
Hun virker ikke til at have ondt.
Havde det været hverdag, tog jeg hende straks til dyrlægen.
Og lige om lidt kører vi til udstilling, så der må hendes opdrætter kigge på hende.
Men jeg har ikke prøvet at have en tæve før, så jeg ved ikke hvad der er normalt.........
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
Jeg har også en tæve, men har ikke oplevet det. Da det er klart virker det ikke som om det er betændelse, så det er da positivt. Jeg tror ikke du skal være meget bekymret, men hvis det fortsætter så søg dyrlæge eller ring til ham/hende.
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.364
Man tænker jo lidt om de tkan være underlivsbetændelse - men det er rigtigt, det er klart. Jeg ser tiden an.......
feb 2006
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Det kan godt lyd som underlivsbetændelse gå evt på dette link og læs mere om emnet
(link fjernet)
Hvis det var mig der stod i den situation ville jeg ringe til min dyrlæge i Ballerup (har åben om lørdagen) og fortælle om symptomerne og evt aflyse udstillingen idag og tage til dyrlæge ....naturligvis afhængigt af hvad dyrlægen sagde. Men sådan er jeg.....
Jeg håber at din opdrætter kan hjælpe dig og tag hende's temperatur for at se om hun har feber for hvis hun har så er det akut afsted til dyrlægen.....
Jo før du kontakter dyrlægen jo bedre, da længere tid du venter jo større er risikoen for at noget går galt under forløbet...for den eneste sikre behandlingsform er at sterilisere hunden
Jeg krydser finger for jer
God bedring med hende
En kærlig hilsen
Ninna Oline.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Ja jeg ville nok også lige kontakte en dyrlæge. Det er ikke normalt med udflåd.
Vi har en dyrlæge på vores agility hold, og hun sagde at: en åben underlivsbetændelse, så er der snask, ved en lukket hæver hunden op.
Jeg håber det er ingenting, men ville nok lige få hende tjekket.
feb 2006
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
Men også som graviditet, en drægtig tæve kan godt slime en del efter 2uger, og hun vil også blive mere rolig og mat:)
Min Honey, kan jeg mærke nærmest dagen efter at hun er drægtig, da hun sover mere og ikke vil lege så vildt???
Så en tur til dyrlægen er nok meget smart:)
held og Lykke:)
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.364
Honey er under ingen omstændigheder drægtig - hun er kun 10 mdr - og ingen hanhund har været i nærheden.
Hun har ikke feber, og det er helt klart slim. Ingen lugt.
Jeg vil se tiden an.
Hun har det også helt fint i øvrigt - lidt træt - men også normalt efter løbetid, fik jeg at vide.
Men hun vil gerne lege vildt med vores han.
udflåd fra tæve