{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.176 visninger | Oprettet:

Når hunden piver.. {{forumTopicSubject}}

..hvad betyder det så helt præcist?
Naquita har været på ferie ved min kæreste i Kbh i næsten en måned (uden mig) og i tirsdag kom tog jeg hende med hjem.
Vi var knap nok kommet ind af døren før hun gav sig til at pive. Det ligner at hun går og søger noget og så piver og piver og piver hun. Hun har nu kastet sin kærlig på et stykke legetøj som hun går rundt med i munden mens hun piver. Og ellers tager hun det med hen i et hjørne i gangen og lægger sig til at sove med det.
Uden at jeg ved for meget om hundes sørgeperioder, ligner det, at det først nu er gået op for hende at Flicka blev aflivet sidst i november for hun går forvirret rundt som om hun har forlagt noget.
Når vi går tur er hun glad, når hun får griseører leger hun og hygger dig så det er ikke fordi hun går rundt og er sølle hele tiden. Vi har lige været 1 time i hundeskov og der var hun lige så glad som hun plejer, men jeg var ikke engang kommet ind af døren og fået snoren af hende før hun stod med det legetøj i munden og pev af mig. -Det ligner ikke at det er fordi hun vil lege med det.
Jeg har ikke snakket med Dr. Dyr, da jeg lige ville se det an, men tænkte at der nok var nogen herinde som var lidt kloge på det her..
Jeg beklager at det er blevet lidt langt, men ville have så mange detaljer med som muligt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden piver..
  • #1   17. mar 2011 Mon ikke bare, at det hele er lidt forvirrende for hende, hvis hun været væk fra dig og sit hjem i en måned?

  • #2   17. mar 2011 Hvornår var hendes sidste løbetid ?

    Kan tyde på falsk drægtighed´s symtomer...


  • #3   17. mar 2011 Kia er sådan ved falsk drægtighed så det var også min 1. tanke. Har så aldrig prøvet at Kia har mistet en ven så ved jo ikke hvordan hun ville reagere.

  • #4   17. mar 2011 Bertil kan også gå lidt rundt med pive-lyde på.

    Ved ikke rigtig hvad han prøver at fortælle mig , da jeg ved 100 % sikkert at jeg har dækket alle hans behov.

    Jeg kigger så på hans andre kropssignaler og kan se at halen er løftet , ørene stritter som vanligt og han leger - løber og springer frit rundt

    Så jeg har bare konkluderet at han er en hund med sit eget sprog , som jeg lige skal vænne mig til smiley


  • #5   17. mar 2011 Hun var i løb her i Dec./jan., har selv tænkt falsk drægtighed -igen, uden at vide noget som helst om falsk drægtighed.
    Hun bliver 3 år i juni og har ALDRIG gået og pevet før. Jeg optog en video med hende igår, uploader dem lige, så kan I prøve at se hvordan hun er.
    Julie, vi har som sådan ikke været væk fra hinanden, da jeg har været i Kbh hver weekend -hvorfor ferien blev så lang, for jeg syntes ikke hun skulle tage den lange køretur hver weekend, når hun havde det lige så godt hos min kæreste.


  • #6   17. mar 2011 Hvor længe går der før en video bliver godkendt?

  • #7   17. mar 2011 Det kunne meget vel tyde på falsk drægtighed. Synes du skal kontakte dyrlægen så h*n kan afhjælpe problemet.

  • #8   17. mar 2011 Ja, jeg har fået læst en del om falsk drægtighed, men så vidt jeg også kan læse, kan det gå det over af sig selv. Og i slemme tilfælde kan man vælge at medicinere.

  • #9   17. mar 2011 Det er rigtigt. Det kan dog ikke skade at trække dyrlægen ind over - især når det er første gang hun fejler det og din viden på området er sparsom.

  • #10   17. mar 2011 Kia gør det der hver gang. Jeg vælger ikke at medicinere .. Det er ikke værre end at hun stadig vil med ud at gå og lege.

    At hun så går og klynker lidt hjemme og vil have en bamse sammen med sig hele tiden i en til 2 uger det er hvad det er :o)



  • #11   17. mar 2011 Som det er lige nu har jeg vurderet at dyrlægen ikke behøver at komme med indover. Hun er stadig en glad hun, vil rigtig gerne snakkes med og vil RIGTIG gerne ud og gå tur. Og så er hun kun sådan her på dag 2, jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det uden at det lyder som om jeg er uansvarlig og ligeglad, men jeg vil gerne lige se hende an før jeg farer til dyrlægen. Det kan lige så godt være at hun skal falde på plads herhjemme igen..

    Sanne: Så vidt jeg kunne læse skulle/kunne man fjerne pivedyr og bamser der kunne være "hvalpe", aflede hunden, stimulere, støtte hunden samt undgå nye og stressende situationer. Er der andet jeg kan gøre? Vi var som sagt i hundeskoven i en time idag fordi jeg ville have hende på andre tanker, og da vi kom hjem tog jeg "hvalpen" fra hende, for at hun kunne få ro.


  • #12   17. mar 2011 Wilhelmina: Du lyder på ingen måde uansvarlig :o)

    Jeg fjerner kun Kias hvalp/e hvis hun fx. smider sin moderkærlighed over en brødkniv eller andet farligt (er sket et par gange).
    Ellers får hun lov at putte med sin/e bamse/r.
    Det er på ingen måde overdrevent sygeligt ved Kia.
    Det er falsk drægtighed ja, men hun producerer ikke mælk eller lign.
    Hun bliver bare lidt pylret og bamsesyg .. Det er der ikke noget farligt i.

    Hvis hunden er så frustreret at den ikke kan sove eller spise og/eller hvis den producerer mælk ville jeg kontakte dyrlægen og putte den på galastop og få den steriliseret ved først kommende lejlighed.

    Kia sover fint om natten. Hun afleverer bamsen ved siden af mig for så kan jeg åbenbart få lov at passe den mens hun får sin skønhedssøvn :o)
    Hun spiser som hun plejer og hun kan afledes med leg og gåture.

    Så længe det er alt så ser jeg ikke nogen grund til at lave unødige konflikter og øge vapsens stress.

    Jeg synes du klarer det fint. Kig på din hund og handl. derefter.

    Tillykke med at du er blevet "mormor" for 1. gang :o)


  • #13   17. mar 2011 Tak, det er lige præcis sådan jeg har det.
    Hun producerer ingen mælk, og hun sover fint og jeg synes ikke der som sådan er problemer i det, udover at jeg ikke anede hvorfor hun pludselig gik og peb med en bamse i munden. smiley

    Tak tak, og hvilken skøn lille Aqua toy hvalp jeg er blevet mormor til. Den kan pive i begge ender. hehehe


Kommentér på:
Når hunden piver..

Annonce