{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.407 visninger | Oprettet:

Spinat og fiskeskind? {{forumTopicSubject}}

Ganske enkelt:

Kan hunde tåle dampet spinat (fra frost) og skind fra laks uden selve kødet på?

Kan se der er spinat i mange forskellige mærker af tørfoder, men samtidig har jeg fundet en side hvor der står at planten er giftig for hunde - forvirringen er total smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spinat og fiskeskind?
  • #1   17. mar 2011 Jeg har i hvert fald aldrig læst at spinat skulle være skadeligt, og Basse får det ofte..

Hun får også altid skindet fra laks, der er der intet skadeligt ved i hvert fald.
    Men fisk skal helst have været frosset inden hunden får det, grundet risiko for orm..

• #2   17. mar 2011 Det er fordi vi har fået pasta med fløde, spinat og laksesnask på. Så har skåret skindet fra laksen inden jeg tilberedte det. Hmm måske jeg bare skal smide det ud.

Men hun kan da få noget spinat og pasta så. smiley

• #3   17. mar 2011 Du må gerne give hende skindet fra laksen,. Er sundt for dem, fisk herhjemme har altid værett frosset inden det bliver solgt, med mindre du har hentet det nede på havnen.

• #4   17. mar 2011 Uhh det bliver tøsen glad for smiley Det er skam bare hentet i brugsen smiley Så vil jeg da straks anrette et lille festmåltid til hende, det er trods alt kun torsdag én gang i ugen smiley

• #5   17. mar 2011 Torsdag er en vigtig dag at fejre .-) og hellere rigeligt med laks og spinat end pasta, det er bare fyld stoffer...

• #6   17. mar 2011 Hehe ja det ved jeg godt, fodrer med acana for at undgå korn, meeen når der nu er pasta tilbage kan hun sgu ligeså godt få lidt af det sammen med det andet.

• #7   17. mar 2011 Nemlig vi er heller ikke hellige, men tænker os om....:-) Lyder som en lækker snack hun får tilsnusket sig....

• #8   17. mar 2011 Det gik rent ind, det var ryddet på sekunder nærmest. Jeg har ikke en hund der er særlig glad for sin mad, så det er altid en fornøjelse når hun rigtig går til den. De sidste 2 min har hun bare slikket skålen, måske der gemmer sig lidt mere smiley

• #9   17. mar 2011 Basse får som sagt altid skindet. Hun elsker det! Det er virkelig et hit!..

Men du skal bare ikke tage skindet fra fersk fisk, det skal have været frosset.. Men de der lakseportioner fra brugsen, er vel også købt frosset?..

• #10   17. mar 2011 Nej det var godt nok ikke frossent, men hvad, vi holder øje med orm osv smiley

• #11   17. mar 2011 Me,
    det er jo ikke indvoldsorm der er tale om, så det er ikke noget I "bare" kan holde øje med..

I skal være særdeles uheldige for at der var noget med, men som udgangspunkt siger man at al fisk kan bruges, når blot det har været frosset i min. 24 timer smiley

Bare til en anden gang..

Og hundene ELSKER det!..

Hyperhunden får tit sildefileter fra Brugsen.. De ryger hele ned, og hun er helt ekset med dem.. Generelt får hun rigtig meget fisk smiley

• #12   17. mar 2011 Nala har også tit fået hele hjemmefangede fisk (som har været frosne ;)), men vidste ikke om skindet var godt når der ikke var særlig meget kød på, men det var hun skam ligeglad med smiley Hun elsker simpelthen fisk.

Hmm hvordan holder man så "øje" med det? Som i hoste osv, eller er det kun "almindelige" orm.
    Nala har aldrig haft orm (siden hos opdrætter), så har ikke rigtig nogen erfaring med det.

• #13   17. mar 2011 Jeg ville ikke bekymre mig og denne her gang ufrossen skind smiley Det er mere i selve fisken de kan befinde sig, de små kræ.. Derfor det skal fryses ned (gælder i øvrigt også sushi til mennesker)..

Er bare mere generelt, at du lige bør nedfryse i et døgns tid, inden du deler ud af det.. Og så spiser hundene ellers alt!..

Når jeg f.eks køber en gang røget makrel til rugbrødsmaden, får Basse altid skindet bagefter og hun er fuldstændig tosset med det! Det er både sundt og lækkert for dem!..

• #15   18. mar 2011 AnjaCS og Hoppebolden. Der sælges ikke fersk fisk i DK, der ikke har været frosset først. Med mindre det er hentet direkte på kajen, og ofte er det også frosset der. Fiskeren er jo ofte nogen dage på vandet inden de kommer hjem, så de fryser fisken ned ude på kutteren.... Så du/ I kan roligt servere både fisk og skind fra fersk fisk.... smiley

• #16   18. mar 2011 Anne-Kathrine,
    nu har jeg arbejdet hos en fiskehandler i nogle år, og har aldrig i mit liv hørt om det der.

De sejler jo ud og fanger fisk, og vender derefter tilbage med det, hvorfra forhandleren sælger det videre til butikken.

Det kommer på is ude på vandet, men at komme noget på is er ikke ensbetydende med at det er nedfrosset.

• #17   18. mar 2011 Jeg tjekkede på thorfisk.dk og der står at det ikke egner sig til sushi osv da det netop ikke har været frossent.

Men vi få da lige lavet et tjek når vi kommer til dyrlægen næste gang smiley

Én ting er sikkert, hun skal til at have noget mere fisk, for det kan hun virkelig godt lide, for det meste er det bare tun og makrel fra dåse hun får, men rå er endnu bedre smiley Jeg tror også hun ville elske at få lakseolie osv på maden, men det duer ikke så godt til en hvid hund, da det kan farve pelsen.

• #18   18. mar 2011 Me,
    jeg har f.eks købt sild til basse i dag.

frosne sildefileter, 400 gram for 14,95. Så får hun dem, enten hele, gerne en af gangen (for de er sjove at give) eller skåret i mindre bidder i en skål med olie og hvidløg.

Jeg skærer også tit den slags i tern, og laver fodersøg med dem smiley

Og som sagt har jeg abejdet som fiskesælger i mange år, og har altid fået helt frisk fisk hjem..
    Jeg ringede til min faste leverandør hver morgen mellem 5 og 6 og spurgte om han havde noget spændene (af og til får de nogle sjove ting i nettet) og det var altså friskt!! Man kan tydeligt se på en fisk om den er over eller under et døgn gammelt, og hvorvidt den har været frosset..

Kommentér på:
Spinat og fiskeskind?

Annonce