1.113 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Så frustrerende! ARG Så frustrerende! ARG

Min fars kammerat mistede for nyligt sin dejlige dobber da hun blev kørt ned smiley Det var hans skyld for hun jagtede biler og alligevel gik han løs med hende. Han har været inde i en hård periode med skilsmisse og druk hvilket gjorde at hunden også var understimuleret. Nu er han ovenpå igen og vil nu have ny dobber og spørger mig ´så hvad jeg synes hvorpå jeg svarer at han da så skal gå til træning have råd og tid til den. Så siger han jamen min gamle hund manglede ikke noget. Så blev jeg sur og sagde at hun da havde været totalt understimuleret og han skulle indse hvad han havde gjort galt før han får en ny. Sagde også til ham at det var hans fejl hunden døde. Så blev han sur og gik. ARG. hvor er det træls. Han tænker med det samme på at få en ny hund så han kan selvskab uden at tænke over hva han skal ændre, hva hunden kræver og hvad han kan give den. Jeg ved at han p.t ikke ville kunne give en dobber hvad den kræver men måske en anden mindre krævende race vil han kunne klare. Men han kan bare slet ikke se det for han har altid haft dobbere! Åh. det så frustrerende. Er så ked over hans hun døde hun var intet mindre end fantastisk smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så frustrerende! ARG
  • #1   19. mar 2011 Ved ikke hvad jeg ville med det her. Og unskyld for tung læsning og stave fejl. Men har lige haft diskousionen med ham. Det er kun 1,5 måned siden hans hund blev kørt over og døde smiley

• #3   19. mar 2011 Pia: Han ved alt om træning men bruger det ikke. Før han blev skilt gik han til IPO træning med sine gamle dobbere som nu er døde af alderdom. smiley Han er bare faldet helt af på den. Jeg startede også med at forklare det ligeså stille men alt hvad jeg sagde ville han ikke tage til sig og ville ikke indse han havde fejlet som hunde ejer. Til sidst blev jeg så sur at det fløj ud af munden på mig at det hans skyld hans hund er død. Ingen har nemlig sagt det til ham før og han lever videre som om det ikke var hans fejl.

• #4   19. mar 2011 Jeg kan virkelig godt forstå du er frustreret. Det er virkelig trist læsning, men desværre lyder det til, du taler for døve ører smiley

Måske skal du prøve at få ham til at snakke med et internat, om de har en egnet hund. Så vil han forhåbentlig opdage, at de også stiller nogle krav til hundens evt. nye hjem, eller lade ham besøge nogle opdrættere, som sikkert vil stille endnu større krav. Måske kan det få ham til at forstå, at det ikke er nok bare at lade hunden gå rundt som det passer den, fordi han selv har et kedeligt liv og savner selskab.

• #5   19. mar 2011 Han snakker om at få en ny hund fra samme opdrætter som sidst her til sommer. Men jeg tror ikke opdrætter har nogen ide om at hunden er død på den måde eller at den har været så understimuleret. Ellers tror jeg ikke de vil give ham en ny. Jeg har bare virkeligt lyst til at tage kontakt til opdrætter for hun/han fortjener sku at vide hvem hunden kommer til hvis de sælger ham en. Men føler bare at det ville være at gå over grænsen

• #6   19. mar 2011 Miemiv: Tror ikke han kunne drømme om at få andet end en dobber fra DKK kennel. Ville ønske han kunne se han ikke kan give en dobber hvad den kræver men måske give en anden roligere mindre krævende hund et godt hjem

• #8   19. mar 2011 Miemiv: Han tror selv han har gjort det godt som hundeejer så det bare så svært. Men tror alligevel kommentaren om at det hans skyld hunden er død fik ham til at tænke han er gået men håber kommentaren ramte ham og får ham til at tænke sig om

• #9   19. mar 2011 Pia: Det også sådan jeg har det. Men vil ikke have han finder ud af hvis jeg tager kontakt til dem. For han er en god ven af familien og en rigtig flink mand ellers. ved heller ikke hvilken opdrætter det er. så det skal jeg først finde ud af. ved opdrætteren er i Malmø. Nogen med hundeweb der kan hjælpe? Så skriv en PB

• #10   19. mar 2011 Har fundet opdrætteren nu. Men er bange for at opdrætter kan finde på at ringe til ekskonen og hører ad. Der kører en sag mellem de 2 nemlig da hun har været rigtig led og er bange for det ville kunne forværre hans sag smiley

• #12   19. mar 2011 Pia: Jeg har hjulpet ham meget på mange måder og har ikke overskud til mere og mistede meget for ham da det med hunden skete. For han havde selv sagt så mange gange at nu skulle han få gjort noget så hun ikke jagtede biler men intet skete og nu hun død smiley Tror virkeligt ikke selv han kan se at han har været en dårligt hundeejer. Han tænker udelukkende på hvad en hund kan give ham og ikke omvendt. Nu har jeg fundet kennelen. Så overvejer lige lidt hvad jeg skal gøre for synes virkeligt de skal vide det. Så må lige overveje hvordan jeg kan formulere mig pænt og tydeligt i forhold til det hele

• #13   19. mar 2011 Anne: Jo har jeg også tænkt på men han er bare fuldstændigt fortabt i dobbere smiley Han har haft dobbere hele sit liv så det ikke lige sådan at få ham til at se det smiley Desværre

• #14   19. mar 2011 Anne: Har ikke forstand på de andre pinchere. Han lyder allerede fast besluttet på at få en ny dobber han har fundet ud af at den kennel han købte ved sidst laver samme kombi som hans sidste hund er af. Han lukker af når jeg prøver sige noget. Tror slet ikke han kan se han har fejlet derfor ingen grund til at ændre noget desværre smiley
    Da han havde den anden hund opfordrede jeg ham også til fodersøg men tror aldrig han gjorde det smiley

• #15   19. mar 2011 Anne: Alt det du nævner der er prøvet. Den hund der døde blev ikke stimuleret nok og prøvede alt muligt for at få ham igang med træningnen og han sagde også han gerne vil og alligevel skete der ikke en skid. Han har lige fået fast job og har intet overskud haft og det har han stadig ikke. Det så træls. Og har lokket med at han måske ville møde en sød pige osv.

• #16   19. mar 2011 Håber bare at det at jeg sagde til ham direkte og ret surt har fået ham til at tænke. Han har aldrig hørt mig tale sådan før så håber det må give ekstra stof til eftertanke. Nu må vi se hvornår vi hører fra ham igen smiley

• #17   19. mar 2011 Lyder lidt trist, hvis han får en ny, og den bliver understimoleret ryger invetaret nok.

• #18   19. mar 2011 Lars og Diane: Nu det ikke lige inventaret jeg tænker på.

Anne: Har hverken bil eller kørekort så det ikke så enkelt. Desuden bor han en time væk. Jeg kender ham ret godt. Vi havde snakket om da han havde den anden hund at vi skulle starte til træning sammen her hvor jeg bor så skulle han bare køre herned hver gang men det blev heller ikke til noget.

• #19   19. mar 2011 nej det jo det smiley Nu må vi se hvad han siger næste gang jeg ser ham. Kan jo være han har tænkt noget over det

Kommentér på:
Så frustrerende! ARG

Annonce