816 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

aaaargh frustration over skade aaaargh frustration over skade

Samson fik jo en rift i hornhinden i fredags, da en anden hund sagde fra pga løbetid. Fair nok, bare et rigtig dumt uheld.

Mig på skadestuen og betale regning og jeg skal til tjek på torsdag.

Ejer af hunden, der gjorde dette, er en ældre dame som overhovedet ikke syntes, at en rift var behandlingskrævende og hun gjorde mig meget opmærksom på, at hun i hvert fald ikke ville betale noget og at det måtte jeg selv klare med forsikringerne.

Fint, jeg kontakter både mit (alm Brand) og hendes (Gjensidige). Desværre melder Gjensidige, at hun også skal ringe ind og melde det. Vil hun ikke det, skal jeg - når jeg har alle papirerne klar - sende dem et brev og forklare sagen. Så kontakter de hende derefter.

Synes det er kringlet! Især når damen hverken er til at hakke eller stikke i - fik hendes oplysninger og så vil hun ikke have mere med sagen at gøre. Så at ringe til hende nu og bede hende finde vej gennem junglen (selv jeg blev næsten forvirret) magter jeg næsten ikke. Men der er vel ingen vej udenom.

Derudover irriterer det mig, at jeg skal lægge så mange penge ud i så lang tid før jeg får dækket mine udgifter. Men sådan er det vel bare.

Andre, der har været gennem sådan et forløb?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aaaargh frustration over skade
  • #1   21. mar 2011 og: hvis hun nu stiller sig på bagbenene og ikke vil vedkende sig skaden, hvordan står jeg så?

• #2   21. mar 2011 Jeg ville skrive til hendes selskab og forklare det.. Jeg måtte gøre det samme, da Luna blev overfaldet og bidt for små 2 år siden.. Og jeg fik pengene..

• #3   21. mar 2011 Og også skrive, at hun ikke selv vil melde det

• #4   21. mar 2011 Plejer det ikke at være forsikringsselskaberne der slås indbyrdes om, hvem der skal betale hvad???

• #5   21. mar 2011 Marietta - det troede jeg også. Men åbenbart ikke. Jeg skal melde det til min, få dækket det sædvanlige af sygeforsikringen og resten skal jeg gøre krav på ved modpartens selskab.

Troede det var sådan, at jeg kontaktede mit selskab med dokumentation og de så kontaktede modpartens og så tog de den derfra.

• #6   21. mar 2011 Jeg havde overhovedet ikke min forsikring indover.. Gik direkte til modpartens forsikring med forklaring og regning.

Og det er iflg en advokat, der gør sig i hundeforsikringer..

• #7   21. mar 2011 ok, så må det være forskelligt fra forsikring til forsikring. Både Alm Brand og Gjensidige meldte, at min sygeforsikring skulle dække det alm og resterende skulle være hos Gjensidige.

• #8   21. mar 2011 Hvorfor skal du selv betale for en skade, forvoldt af en anden?

Det var advokatens ord til mig..

• #9   21. mar 2011 Svaret er, at de skelner om der er sygeforsikring på hunden eller ej. Da jeg har en sygeforsikring på Samson, skal denne dække det sædvanlige og min selvrisiko dækkes af modparten.

Havde jeg ingen sygeforsikring, dækker modparten 100%.

• #10   21. mar 2011 Ja, jeg er godt klar over, at jeg altid skal lægge ud - og gør det gerne, for lide skal han ikke smiley Det er hele sagen, der er frustrerende. Især fordi hun er så meget på tværs.

Kan man virkelig melde det til politiet, hvis hun ikke selv vil melde skaden?

• #11   21. mar 2011 Jeg har også sygeforsikring til Luna..

• #12   21. mar 2011 Ork, jamen hun lagde ud med, at hun på ingen måde ville betale noget. Der forklarede jeg hende meget overskudsagtigt, at det hele ville køre gennem forsikringen. Jeg har faktisk været meget overskudsagtig hele vejen igennem med hende fordi hun har den alder hun har og fordi jeg ikke vil have noget i klemme nogle steder.

Hun insisterede på at få tilsendt en kopi af dyrlægeregningerne, så det får hun. Og så vedlægger jeg et brev med forklaring om at hun skal kontakte sit selskab. Så ser vi hvad der sker.

De var begge i snor, så der er ikke noget at komme efter. Hendes hund bed ud efter ham uden varsel og heldigvis var det ikke den store skade der skete. Men det kunne da være rart om man kunne melde den slags, hvis modparten ikke vil samarbejde. Det ville være supertræls selv at skulle hænge på en regning, når hændelsen ikke var min skyld.

• #13   21. mar 2011 Jeg kommer til at køre den så langt som jeg overhovedet kan. Ingen tvivl om det. Jeg tænker bare på, om der ER noget man reelt kan gøre for at få dækket sine omkostninger i tilfælde af, at damen ikke vil vedkende sig sagen. Må prøve at ringe derind til hendes selskab igen, hvis det kommer så vidt.

Min forsikring dækker fint, det er selvrisikoen og de resterende 20% af regningen, hendes selskab skal dække.

Men igen - går politiet virkelig ind i disse sager udover blot at skrive rapport? Tænker på om de retter henvendelse til forsikringsselskabet, hvis hun nu nægter hændelsen.

• #14   21. mar 2011 Alm Brand tager ikke kontakt til hendes selskab. Når det "bare" er en hund, så er det mit eget problem at kradse de penge ind, fik jeg at vide.

Fordi jeg har en sygeforsikring, dækker den det, den skal og resterende skal jeg selv få hendes til at dække.

Synes faktisk at det er helt hen i vejret at min forsikring skal dække det, men sådan er det, når man har tegnet sygeforsikring. Havde jeg kun haft ansvar, skulle modpartens selskab have dækket 100%.

Derudover meddelte hendes selskab, at hvis hun ikke vedkender sig ansvaret, så er det bare surt for mig.

Simpelthen utroligt!

• #15   22. mar 2011 Jo?

Kommentér på:
aaaargh frustration over skade

Annonce