1.120 visninger
|
Oprettet:
en han og hun sammen :-) {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt tænke mig at vide, bare for hyggens skyld, hvad i gør, hvis i har en både han og hun sammen, hvor de begge hverken er stereliseret eller kastreret, og de IKKE skal have hvalpe sammen
meget gerne folk med chihuahua, da jeg selv er en lykkelig ejer af en
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 29
jeg regner måske bare med at skille dem ad i den periode. det afhænger jo også af hundene tænker jeg
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Jeg har to af hvert køn hvor den ene heldigvis er kastreret - derfor har jeg alligevel holdt dem adskilt via. børnegitter og diverse andre ting...
DOG er hundene som regel noget mere smartere end en selv! Så de har siddet sammen én gang da den lille åbenbart kunne presse sig igennem gitteret (spørg mig ikke hvordan)
Jeg er godt nok glad for at jeg havde fået ham "ordnet" inden uheldet skete! Nu plejer mig hanhund ikke at være interesseret i hende overhovedet - først lige når hun selv ligger op til "leg"
Så synes klart du skulle vælge og neutralisere den ene af dem hvis du så gerne vil have en af hvert køn
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
Resten af tiden er der fryd og gammen ved at ha en af hvert køn. Tæven blir alfa og hannen indordner sig (i laaangt de fleste tilfælde) og man undgår den daglige stress over at skulle holde øje med, om der opstår magtkampe imellem hundene, hvis de er af samme køn.
Der BEHØVER ikke blive problemr ved feks at ha to hanner, men jeg synes din udmelding om, at man ikke bør have en af hvert køn, hvis man ikke ønsker hvalpe er lidt tynd......
Vi holder vores adskit ved løbetider. Indtil videre har vi alle kunne håndtere lidt piven osv og klaret det med et bur til tæven. Hvis det blir rigtig slemt, har vi en aftale om, at mine forældre tager hanhunden på ferie i et par uger.
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
apr 2009
Har ikke et sekund fortrudt at skulle have et af hver køn - de bestemmer stort set lige meget herhjemme så det er jo bare fryd og gammen
Det kommer også helt an på hundens personlighed - jeg er f.eks. 100% sikker på at min hanhund sagtens ville kunne have en anden hanhund boende i huset
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.130
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 29
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 262
Har overvejet at gi hende en p-sprøjte.
apr 2009
jeg gav 2250 kr for katration af en lille hund på 6 kg. Tror neutralisering af tæven koster omkring 3500 - det er jo en større procedure
Så kan egentlig ikke forstå hvordan tævens kan være billigere?
apr 2009
Okay - synes godt nok også det var mærkeligt
Men du bor også i Jylland - kan være priserne er lidt billigere derovre af
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.256
alt fungere som det skal, hannen er lidt kulret når der er høj løbetid, men ikke mere end hvis han får lov at ligge foran hendes bur, så både spiser og sover han uden problemer (men han er også vokset op med løbetider og han har selv parret også)
Selfølgelig stresser det, og hvad så? det er da helt naturligt og så absolut ikke noget unikt for vores hunde.
Det stresser også en fixet hanhund, så.
det er iøvrigt mor og 2 døtre, samt mor og søn jeg har
apr 2009
Som sagt er min ikke stresset eller på nogen måde interesseret i min tæve, han er først interesseret lige til slut hvor hun ligger op til ham..
Så det er bestemt ikke synd for nogle af mine hunde - kun at de er adskilt når der ikke er nogen hjemme, nu når de har det så godt sammen!
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.130
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 746
Når Nima er i løbetid bliver de holdt adskilt af et børnegitter.. Eller Nima bliver sendt på ferie ved min X eller min nabo.. Hun kan nemlig ikke være alene.. Og de har begge chihuahua tæver.. Bonzo derimod kan sagtens være alene og nyder bare at han ikke skal dele min opmærksomhed med nogen..
en han og hun sammen :-)