{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
418 visninger | Oprettet:

Slankekur? {{forumTopicSubject}}

Disen har desværre fået et kilo for meget på sidebenene her i løbet af vinteren. Min skyld, øvøv og nu vil jeg selvfølgelig gerne have hende fint slank igen, men hvor hurtigt må det gå? Hun skal veje omkring 5 kg. og får ca. 70 g. foder dagligt. Hvor stor en del kan jeg ca tage fra den daglige mængde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slankekur?
  • #1   28. mar 2011 Rikke
    Tror du virkelig det er nødvendigt? Jeg kan godt se, det lyder af meget, at hun skal tabe 1/6 af sin nuværende vægt, men hun er ikke bollefed eller noget og kan da stadig passe sin sele

Hun får mad morgen og aften som hun spiser med det samme, men hun virker ikke desperat sulten før hun får det, så jeg tænkte, man måske bare kunne fjerne 10 g. eller sådan noget? Men ja, som du skriver skal hun jo have mad, så jeg ville heller ikke fjerne for meget.

• #2   28. mar 2011 Kan det ikke være hun tager på, fordi hun er ved at blive rigtig voksen? Lilly tog på i vægt da hun var en 2-3 år, fordi hendes brystkasse voksede og hun blev mere robust?

Men ellers kan du jo give hende omkring 50 gram eller vælge at motionere hende mere og skære ned på godbidder.

• #3   28. mar 2011 Bland noget Light foder i og giv samme mængde. Det taber hun sig af, hvis det virkelig er nødvendigt.

Det gjorde jeg med Bianca, som over et ½ år tabte et kilo, og er blevet så fin.

• #4   28. mar 2011 Jeg ville bare fjerne x-antal gram pr. fodring og se om det hjælper. Selvfølgelig starte i det helt små - eks. stort med at fjerne 5g per fodring.

Hvad med noget hundesvømning?

• #5   28. mar 2011 Rikke
    Jo det kan vi håbe. Hun skal snart vaccineres, så der vil jeg under alle omstændigheder spørge dyrlægen

Tinna
    Hm, det kan da godt være. Jeg syntes bare, hun har været stoppet med at tage på et stykke tid og nu har hun et lille lag over hele kroppen. Kan sådan en "fuld udvoksning" got komme pludseligt efter et stykke tids stilstand?

Jeg tror nu bare, hun naturligt er blevet noget mindre aktiv det sidste halve års tid og jeg store idiot har ikke fået tilpasset fodermængden i tide. Desuden har vors ture også været kortere gennem vinteren fordi Polly var med og både frøs og ikke skulle gå for langt, så motion vil der automatisk komme mere af nu hvor det er lunere og Polly er større.

Men det ville være fint, hvis jeg også kunne hjælpe hende lidt på vej med foderet. Du tror ikke, det vil være et problem at tage 10-20 g. fra hende? Jeg har desuden skiftet de fleste godbider ud med en anden type foder og de er regnet med i den samlede mængde.

• #6   28. mar 2011 Gitte
    Det var selvfølgelig også en mulighed

Maiken
    Det ville jeg rigtig gerne, men har hverken råd eller mulighed i øjeblikket. Motionen tror jeg nu nok skal løse sig når nu hendes løbetid er ovre og vi igen kan komme på vores dejlige skovture uden at skulle vende om efter 10 minutter pga kulde smiley

• #7   28. mar 2011 Marianne: Når du nævner inaktivitet, så er sommeren jo på vej, så mon ikke det mere motion i får i fremtiden, gør at hun taber sig lidt igen smiley

Ved Silas fungerede det at sætte mængden af foder ned - men han kan self heller ikke tåle lightfoder, så det var nødvendigt for mig at gøre.

• #8   28. mar 2011 Tinna
    Jo jeg tror helt sikker at foråret/sommeren vil have en positiv indflydelse både på Disens og min vægt :).

Jeg ved ikke om hun decideret ikke ville kunne tåle lightfoder, men hendes mave har tidligere været lidt ustabil og nu, hvor jeg har fundet noget, hvor den bare fungerer, ville jeg nemlig også hælde mest til bare at sætte mængden lidt ned. tror sgu bare, jeg prøver og så selvfølgelig hører dyrlægen også, når vi alligevel skal derop på et tidspunkt

• #9   28. mar 2011 Det virkede i alt fald på Bianca, og hun fik aldrig fornemmelsen af at hun ikke fik nok at spise.

• #10   28. mar 2011 jeg tror du skal se lidt på det foder hun har nu - hvor meget fedt er der i ??
    Måske kan du finde noget fra samme firma - bare med mibdre fedt i - for så kan du bare give samme mængde som nu smiley
    Det betyder meget om der 14 % fedt i eller 8% -. jeg bruger selv noget til min Balou hvor der er 8% fedt i fordi han er kastreret

Kommentér på:
Slankekur?

Annonce