Foderemne... igen igen igen igen... Foderemne... igen igen igen igen...
Hej alle..
Jeg har siddet og kigget mig riiiiigtig meget omkring, både herinde, og resten af WWW....
Lige nu fodrer jeg min Grand Danois, med eukanuba til hvalpe.
Men jeg bliver lige lidt nervøs, når jeg læser SÅ mange der fraråder både Eukanuba og royal canin pga allergi, kornindhold, indhold generelt, vægtproblemer, pris vs kvalitet og meget meget andet..
Jeg har jo i god tro (og måske lidt naivitet) købt Eukanuba, fordi det har et godt rygte, er anbefalet af dyrlæger osv osv.
Men er det det bedste til en Grand Danois?
De går jo meget op i på posen, at fremtone at det er godt for knogler, led, pels, hjerte og ovenikøbet også hvalpens hjerne mht indlæring.
Det lyder jo rigtig godt.. men kan det virkelig passe at at produkt til over 500 kr ikke er så godt som de lover, og der findes noget bedre? Er ligeglad med prisen, min hvalp skal bare have det bedste!
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 390
http://www.taenk.dk/?cid=3440
mar 2009
Det er bl.a. derfor jeg er lidt i vildrede ang foderet lige nu
Kan altid håbe på at der er nogle af alle dem der har GD herinde der lige svarer hvad de synes
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.589
Jeg har fodret med det indtil jeg fik øjnene op for at fodre med råt, her behøver jeg ikke komme fyldstoffer i mine hunde, de får det "rene" produkt, jeg vil så også lige sige at vi pt. bor hos mine svigerforældre og her kan jeg ikke fylde deres fryser med "hundemad" så har fundet et alternativ mens vi leder efter hus.
Dette er wolfsblut hvor der er meget kød i og fyldstoffet er kartoffel.
(min ene hund er allergiker overfor kornprodukter)
mar 2009
Altså generelt så synes jeg også at Goofy han har det rigtig godt. pelsen skinner og han er glad og tilfreds, rask og rørig osv..
Nu skrev jeg godt nok at prisen ikke betyder noget..
Med det mener jeg selvfølgelig at hvis det bedste foder koster 500,- så er det det jeg giver.
Men kan jeg finde et andet foder til eksempelvis 300,- som er ligeså godt, så er det selvfølgelig det jeg køber. Der er ingen grund til at give mere end nødvendigt jo. Alt i alt kommer det jo udelukkende kun an på at hunden skal have det så godt som overhovedet muligt..
mar 2009
mar 2009
http://shop.petworld.dk/product/hvalpefoder-1.1.4.1%20ve/puppy-large-breed-5414970048590.aspx#top
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 79 Svar: 281
mar 2009
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
Min dyrlæge skrev en artikel om tænk og den artikel du linker til, den er vældig spændnende.
http://www.abilddyreklinik.dk/dokumenter/1266443543Smaek_og_taesk_final.htm
mar 2009
Fedt fedt fedt...!
Blev lige modbevist igen
Hedam -> helt rigtigt... jeg føler mig nu heller ikke speciel klog lige på det her område.. Har dog læst til dyrepasser, men der læste jeg mest om decideret rovdyr, og underligt nok mest om Fritter.
Set i bakspejlet, skulle jeg nok have valgt en anden linje at bruge 6 måneder på
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
:o) Glæder mig at du syntes om den!
mar 2009
Man kan fornemme en vis sarkasme og irritation i teksten, og det synes jeg er fedt, og gør den mere troværdig som læser.
Og så er det bare rart at få en længere og mere præcis forklaring af en dyrlæge, ang foder. i forhold til hvis man spørger hos dyrlægen og de bare siger "fordi det her er bedre end det billige fra brugsen"
Skal lige sige at jeg er RIGTIG glad for min dyrlæge, som både jeg selv og min kæreste bruger til vores hunde.. de er meget prof. man får forståelse og gode råd altid... Selv deres "sekretær" har rigtig meget forstand på det forskellige, og der er altid tid til at snakke med dyrlægen osv osv når man er der.
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 81
http://www.hundeogkattefodershop.dk/shop/nutra-nuggets-large-218p.html
mar 2009
God dag til jer alle! Og tak for hjælpen!
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.416
Foderemne... igen igen igen igen...